LP99 15.05.2011 20:35:29 | |
---|
Oon vähän pihalla kotimaisista musiikkiliikkeistä, jos listaisitte pari einiinhullunkallista kotimaista musiikkiliikettä, toisena kriteerinä valikoima eli täytyis löytyä V22? Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99 |
Sakmongkol 15.05.2011 20:44:08 | |
---|
LP99: Oon vähän pihalla kotimaisista musiikkiliikkeistä, jos listaisitte pari einiinhullunkallista kotimaista musiikkiliikettä, toisena kriteerinä valikoima eli täytyis löytyä V22? Oulun Soitin ja Tarvike, sieltä ostin itse syksyllä. |
Aki 16.05.2011 01:52:56 | |
---|
LP99: Kuulin että kys. vahvari on sekä Voximainen, että Marsumainen. Aika isolla haarukalla saa arvioida että cleaneista Voxia löytää. Näin edullisten tuotteiden takuuasiat täytyy ottaa vakavissaan, eli käytännössä hankintapaikkana on Suomi tai Thomann. Oulun Soitin oli vuosi sitten hyvin halukas myymään V22:n todella tiukkaan hintaan. Takuupalautuskin onnistui hyvin. "I think Bigfoot IS blurry, that's the problem. It's not the photographer's fault."
- Mitch Hedberg |
LP99 16.05.2011 08:36:13 | |
---|
Mitens muuten tuolla Oulun Soittimella ja Tarvikkeella, näyttää olevan yli 250€ tuotteille postikulut nollissa? Eli tulisiko tuo Bugera (289€) ilman takuuta postikulut mukaanlukien sama hinta mikä lukee tuotetiedoissa? (off: go suomi) Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99 |
LP99: Mitens muuten tuolla Oulun Soittimella ja Tarvikkeella, näyttää olevan yli 250€ tuotteille postikulut nollissa? Eli tulisiko tuo Bugera (289€) ilman takuuta postikulut mukaanlukien sama hinta mikä lukee tuotetiedoissa? Yleensä se tulee nettikaupasta siihen hintaan mihin netissä kerrotaan, eli tässä tapauksessa ao. sivun mukaan yli 250€ tuotteet tulisi ilman postikuluja: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … rkkokauppa/terms_and_conditions.php Mielenkiinnosta kysyisin, että miten niin "ilman takuuta"? |
LP99 16.05.2011 11:15:32 | |
---|
Oletin että takuu on vaihtoehtoinen. Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99 |
Twinkle 16.05.2011 11:33:00 | |
---|
LP99: Oletin että takuu on vaihtoehtoinen. Ei se suomessa ole, valmistajalla on aina takuu ja virhevastuu tuotteestaan. |
Vapour 16.05.2011 20:39:21 | |
---|
Keneltä löytyy vertailevaa kokemusta Bugera V22 vs. Peavey C30 vs. H&H Ed. Tube 20th anniversary? Mulla on suht hyvä muistikuva tuosta H&K:sta ja Peaveytä olen testannut viimeksi tänään. Kysymykseni: Mites särön määrä ja luonne? Kettunen oli hiljaisemmalla hiukan surisevahko, kovemmalla ihan asiallinen rokkikone. Peavey oli ihan ok, mutta ei tarpeeksi karvainen, jotenkin liian sileä ja reunaton oli se. Röyhyä tarttis olla. Mitenkä tuo Bugera vertautuisi jompaan kumpaan noista? Särön määrä? Erottelu? Luonne? Tykkääkö boostereista? Peaveyssä ja Kettusessa on molemmissa hyvän kuuloinen kaiku. Kuinka paljon huonompi Bugera on tässä suhteessa? Puhtaat on sekä Kettusessa että Peaveyssä mielestäni käyttökelpoiset moneen. Jos bugera on samoilla tasoilla, niin voisin todellakin pistää vehkosen tilaukseen. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
lonelyplayer 17.05.2011 14:33:55 (muokattu 17.05.2011 14:34:52) | |
---|
Twinkle: Ei se suomessa ole, valmistajalla on aina takuu ja virhevastuu tuotteestaan. Takuu on vapaaehtoinen valmistajan antama lisäetu mutta virhevastuu tuotteestaan valmistajalla on aina. Käytännössä kilpailusyistä melkein kaikki myöntävät takuun lisäetuna. |
Vetehinen 18.05.2011 07:55:34 | |
---|
Vapour: Peaveyssä ja Kettusessa on molemmissa hyvän kuuloinen kaiku. Kuinka paljon huonompi Bugera on tässä suhteessa? Hyvä lähtöoletus sinulla. Reverbiä tulee pidettyä aika isolla, siellä klo 11-13 yleensä, aika mieto se on luonteeltaan. Minusta tuo on terveen kuuloinen kaiku. Peaveyä ja H&K:ta en ole testannut. Särö on semmonen hapankorppusärö. Mukavasti rouhii. Ja tykkää buusterista. Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen. |
dropD 18.05.2011 08:27:09 | |
---|
Vapour: Keneltä löytyy vertailevaa kokemusta Bugera V22 vs. Peavey C30 vs. H&H Ed. Tube 20th anniversary? Mulla on suht hyvä muistikuva tuosta H&K:sta ja Peaveytä olen testannut viimeksi tänään. Kysymykseni: Mites särön määrä ja luonne? Kettunen oli hiljaisemmalla hiukan surisevahko, kovemmalla ihan asiallinen rokkikone. Peavey oli ihan ok, mutta ei tarpeeksi karvainen, jotenkin liian sileä ja reunaton oli se. Röyhyä tarttis olla. Mitenkä tuo Bugera vertautuisi jompaan kumpaan noista? Särön määrä? Erottelu? Luonne? Tykkääkö boostereista? Peaveyssä ja Kettusessa on molemmissa hyvän kuuloinen kaiku. Kuinka paljon huonompi Bugera on tässä suhteessa? Puhtaat on sekä Kettusessa että Peaveyssä mielestäni käyttökelpoiset moneen. Jos bugera on samoilla tasoilla, niin voisin todellakin pistää vehkosen tilaukseen. Heitämpä offtopiccina ehdotuksen, että kannattaa katsataa myös Laneyn VC30 (noita näkyy aika ajoin torilla kohtuuhintaan). Hyvää puhdasta, rouheaa brittisäröä ja todella hyvä (jousi)kaiku. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Vapour 18.05.2011 09:37:43 | |
---|
dropD: Heitämpä offtopiccina ehdotuksen, että kannattaa katsataa myös Laneyn VC30 (noita näkyy aika ajoin torilla kohtuuhintaan). Hyvää puhdasta, rouheaa brittisäröä ja todella hyvä (jousi)kaiku. Tunnen laitteen toki ja on se hyvä. Säröt tosin kaipaa buustausta, jotta heviosastolle päästään. Muistatko millaisilla hinnoilla noita on pyörinyt? Oon vähän ajatellut käyttää seuraavaan styrkkariin ihan max 300-350. Kuinkas nuo Cratet? Ei ilmeisesti kauhean arvossaan, kun kattoo mihin hintaan torilla niitä kaupitellaan, vaan onko ne ihan sutta ja sekundaa? If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
dropD 18.05.2011 09:44:37 | |
---|
Vapour: Tunnen laitteen toki ja on se hyvä. Säröt tosin kaipaa buustausta, jotta heviosastolle päästään. Muistatko millaisilla hinnoilla noita on pyörinyt? Oon vähän ajatellut käyttää seuraavaan styrkkariin ihan max 300-350. Kuinkas nuo Cratet? Ei ilmeisesti kauhean arvossaan, kun kattoo mihin hintaan torilla niitä kaupitellaan, vaan onko ne ihan sutta ja sekundaa? Jos nyt oikein muistan, niin 300-400 välillä noissa on pyynnit asettunu. Miettinyt monesti jos olisi moisen takaisin hankkint vakkei tarvitsisikaan. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Lilli 18.05.2011 09:56:25 | |
---|
Vapour: Tunnen laitteen toki ja on se hyvä. Säröt tosin kaipaa buustausta, jotta heviosastolle päästään. Muistatko millaisilla hinnoilla noita on pyörinyt? Oon vähän ajatellut käyttää seuraavaan styrkkariin ihan max 300-350. Kuinkas nuo Cratet? Ei ilmeisesti kauhean arvossaan, kun kattoo mihin hintaan torilla niitä kaupitellaan, vaan onko ne ihan sutta ja sekundaa? Kun V22:ta vertaa sekä VC30:een että esimerkiksi Crate V33:een niin V22 vie kyllä selvän voiton kaikilla osa-alueilla. VC30 on puhtailla varsin tasokas myös, mutta säröosasto ei oikein nappaa. - Ja V33:ta kannattaa vertailla lähinnä trankkuvahvistimiin ;-) It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
Vapour 18.05.2011 10:15:30 | |
---|
Lilli: Kun V22:ta vertaa sekä VC30:een että esimerkiksi Crate V33:een niin V22 vie kyllä selvän voiton kaikilla osa-alueilla. VC30 on puhtailla varsin tasokas myös, mutta säröosasto ei oikein nappaa. - Ja V33:ta kannattaa vertailla lähinnä trankkuvahvistimiin ;-) Joo tuo Vietnam -Crate on kyllä vakiona aika rujo esitys. Jenkeistä en tiedä, kun sellaisella olen soittanut viimeksi teini-ikäisenä 90- luvulla. Tosin tuohon V33:n on olemassa monia modauksia, joilla säröä saa parannettua huomattavasti. Mutta mahtavaa, jos sulla on suoraa vertailukokemusta Lanikasta ja Bugerasta. Osaisitko kuvailla särökanavien soundieroja ja tarjolla olevan rutun määrää? Minua kiinnostaa ennen kaikkea särön luonne (karvainen/räyhä/smooth) ja tiukkuus, eli irtoaako jytkettä dempatuilla kielillä vaiko löysää pörinää. Toki ei haittaa, jos voi cathedralit ja sapatit soittaa ilman boostaustakin... If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
Aki 18.05.2011 14:46:21 (muokattu 18.05.2011 14:46:42) | |
---|
beliel: Minusta tuo on terveen kuuloinen kaiku. Jos on jousikaikuja tottunut käyttämään, niin ei ole. Se on ihan nätti siihen asti kunnes häntä leikkaantuu pois luonnottoman nopeasti. Kaiku kuulostaa enemmän huonekaiulta kuin jousikaiulta. Muun bändin seassa hännän lyhyys ei haittaa, mutta hienosyisemmässä fiilistelyssä se on vähän rujo. Mitä botneen tulee, se kyllä jytää pienemmillä volilla ihan hyvin. Mutta keikkavolumeilla päästään päätesärön myötä hevimiesten mielestä pieruosastolle. "I think Bigfoot IS blurry, that's the problem. It's not the photographer's fault."
- Mitch Hedberg |
Vetehinen 18.05.2011 20:23:48 | |
---|
Aki: Jos on jousikaikuja tottunut käyttämään, niin ei ole. Se on ihan nätti siihen asti kunnes häntä leikkaantuu pois luonnottoman nopeasti. Kaiku kuulostaa enemmän huonekaiulta kuin jousikaiulta. Muun bändin seassa hännän lyhyys ei haittaa, mutta hienosyisemmässä fiilistelyssä se on vähän rujo. Ihan totta puhut. Riippuu mitä reverbiltään hakee. Minun soittoon tuo huone-reverb sopii kivasti. Accutronics-reverbiä tulee aina pidettyä semmosella alle 1:llä, ihan millin-pari verran auki. Eriltähän tämä kuulostaa aivan täysin, mutta minä vieläkin diggaan. Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen. |
Lilli 19.05.2011 15:47:22 (muokattu 19.05.2011 15:49:10) | |
---|
Vapour: Mutta mahtavaa, jos sulla on suoraa vertailukokemusta Lanikasta ja Bugerasta. Osaisitko kuvailla särökanavien soundieroja ja tarjolla olevan rutun määrää? Minua kiinnostaa ennen kaikkea särön luonne (karvainen/räyhä/smooth) ja tiukkuus, eli irtoaako jytkettä dempatuilla kielillä vaiko löysää pörinää. Toki ei haittaa, jos voi cathedralit ja sapatit soittaa ilman boostaustakin... Jep, kokemusta on kyllä, VC30:stä keikoiltakin. Mutta sen tarkempaa kirjanpitoa ei pörinän laatukokemuksista ole, että osaisin luonnehtia minkälaisia erot ovat. - Kaikki asiaa koskevat kommenttini pohjautuvat henkilökohtaiseen tuntemukseen siitä miltä vahvistin kuulostaa, minkä perusteella edelleenkin suosittelen V22:sta. Ja tuo muinainen Crateni taisi olla V30 nuppi, ei myöhempien aikojen saigonshaker. It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
llarppp 04.09.2011 22:59:40 | |
---|
En viitsinyt koko topiccia lukea läpi joten, osaako kukaan kertoa miten esimerkiksi Celestionin Vintage 30 elementin vaihto muokkaisi V22:sen saundia? Hyvä vai huono? "Every man dies, not every man really lives." |
19691970 07.09.2011 10:45:45 | |
---|
Simmosta olisin vain kysellyt, kun tuota V22:sta on niin kehuttu ja on itseänikin alkanut moisen hankinta houkutella, jotta osaisiko joku ystävällisesti kommentoida, miten hyvin se toimii kerrostaloon sopivilla voluumeilla kotosalla soittelussa ? Tele/strato/yms single-coil-mikkiset kitarat käytössä, ja suurimman osan ajasta nykyään soittelen ihan lähestulkoon puhtaalla soundilla, tai sit semmoisella missä on pikkuriikkisen säröä mukana. |