Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalle ensimmäinen kitara
1
Lasse.
05.05.2011 08:48:01 (muokattu 05.05.2011 09:55:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Taas olisi perinteisen "Millaista kitaraa suosittelette minulle?"-topicin paikka. :) Asiaan, eli olen tässä pitemmän pohtimisen jälkeen päättänyt astua kitaransoiton ihmeelliseen maailmaan ja nyt tarvisin vähän vinkkiä, että millainen peli kannattaisi napata nykyisin. Olen kitaroista perustasolla lähinnä suvun kautta tietoinen, joten alla muutamia kriteereitä
 
-Mieluiten kiinteä talla, myös ns. stratotalla käynee. Kiinteää tallaa haluaisin kielten vaihdon helppouden vuoksi.
-Hinta korkeintaan 300e, hyvällä perustelulla tästä voidaan kymppi pari joustaa.
-Valmistuslaadultaan tunnetusti hyvä, eli mieluiten sellaisia, joista on paljon positiivisia kokemuksia
-Tallapaikalla voisi varmaan olla humbucker muhkeampien saundien takia.
 
Olen hakua käyttänyt ja aikaisemmin täällä on suositeltu Ibanezin RG321:tä. Niitä ei nykyisin tunnu saavan muuta, kuin tuota käännetyllä lavalla olevaa mustaksi maalattua, joka ei kyllä ulkonäön puolesta houkuttele. Myös Yamahan Pacificoja on ilmeisesti kehuttu.
 
Vahvistimeksi olen suunnitellut Rolandin Microcubea ja myös tietokoneeseen kytkeminen on suunnitelmissa.
 
Kiitoksia etukäteen avusta!
 
EDIT: Sorry, ois varmaan pitänyt laittaa aloittelija-alueelle.
 
guitaristiman
05.05.2011 10:03:08 (muokattu 05.05.2011 10:03:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez ja microcube kuulostavat oikein asiallisilta vaihtoehdoilta tuohon hintaluokkaan.
 
Ssyba
05.05.2011 10:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta pacificasta kun sanoit niin itse ainakin sille annan kannatusta. Kun itse aloitin vuosien bassottelun jälkeen kitaran ränkkäämisen muutamia vuosia sitten niin ostin itse Yamahan Pacifican ja täytyy sanoa että siinä on kitara paikallaan. Täysin kiinteähän se talla ei ole, siin on perus straton kampisysteemi mutta vireenpitävyys erittäin hyvä ja helppoa vaihtaa kielet silti. Sen lisäksi kun sinullekin on kitaran ulkonäkö jonkinlaisessa roolissa (niinkun kai kaikilla?) niin ainakin tuota pacificaa saa niin monen värisenä että pitäs olla vaihtoehtoa... käyppä thomannilta katselemassa.
 
Jos tuohon päädyt niin suosittelisin ostamaan tuota 112 sarjaa. hinnat pyörii siinä 200-280 asteikolla. Tottakai rahalla saa aina parempaa mutta omassa hintaluokassaan ymmärtääkseni aika ykköslaatua olleet jo pitkään nämä.
 
http://kaikkinakevasilma.blogspot.com/
tommium
05.05.2011 10:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hakua käyttänyt ja aikaisemmin täällä on suositeltu Ibanezin RG321:tä. Niitä ei nykyisin tunnu saavan muuta, kuin tuota käännetyllä lavalla olevaa mustaksi maalattua, joka ei kyllä ulkonäön puolesta houkuttele. Myös Yamahan Pacificoja on ilmeisesti kehuttu.
 
Jos uutta kitaraa haluat niin tsekkaapa RGA32 mallit jota saa mahongin värisenä ja valkoisena sekä RGA42 jota saa mustana. Täysin vastaava kuin tuo RG321 jota ei tosin enää löydy kuin käytettynä. Kannattaa kyllä hankkia käytettynä, säästät selvää rahaa. Vahvistimista kannattaa myös tutustua Vox DA5 vahvariin ja mikäli tietokoneeseen kytkeminen kiinnostaa niin Fender Mustang I ja II on hyvä vaihtoehto.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
elsewhere
05.05.2011 10:28:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, laitoin sulle pikaviestin :)
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
dropD
05.05.2011 10:41:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toria kannattaa myös seurata. Yamahaa ja ibanezia näkee aika usein tarjolla. Myös "Wolf" nimellä kulkevia kimppatilauskitaroita kannattaa torilla katsastaa. Oikeasti asiallisia soittimia.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Lasse.
05.05.2011 11:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille asiallisista ja avuliaista vastauksista. Elsewherelle lähtee vastaus juuri.
 
antnis
05.05.2011 11:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmeen sataanhan ei parempaa uutta kitaraa saa kuin Squiren CV Tele. Humpparit - pyh.
 
Bowie88
05.05.2011 12:03:55 (muokattu 05.05.2011 12:13:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pk-seudulla asut tai pyörähdät niin suosittelen käymään Bändikeskuksessa.
http://www.bandikeskus.fi/
 
Tuon liikkeen kaveri myy Jack & Danny-kitaroita, joita saa n. 200€:lla.
Liikkeen soittimet on melko hyvissä säädöissä.
 
Itellä Les Paul-kopio kakkoskitarana. Erittäin hyvä! Omistin myös starto-kopion, jonka myin fenkun tieltä. Jämäkkä ja luotettava sekin.
 
http://www.jandd-guitars.com/
 
Niin ja samassa liikkeessä oli ainakin jokin aika sitten Famen frontman-kopioita. Alle satasella muistaakseni niitä saa. Perushyvät cleani ja särö.
 
Lasse.
05.05.2011 12:23:08 (muokattu 05.05.2011 12:24:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia taas. Näillä näkymin lähtee elsewheren tarjoama RG321 ostoon, ellei sitä joku kerkiä napata ennen minua. Otan kuitenkin ylös nuo linkit ja painan muutkin neuvot päähäni, tietoahan ei koskaan voi olla liikaa. :)
 
mikedik
15.05.2011 16:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle suosittelivat Yamaha Pacificaa musiikkikaupoissa ja tuttavat ketkä jo pitemmän aikaa harrastaneet musisointia. Ostin sellaisen pari vuotta sitten ja vieläkin sillä soittelen. Hieno viimeistely ja mukava omaan käteen, hinta-/laatusuhde kohdallaan. Suosittelen lämpimästi. Kylkeen joku micro cube tai joku fenderin G-DEC sarjalainen, joka on kotisoittoon mahtava peli!
 
- Mikko
 
Volcom
15.05.2011 19:45:27 (muokattu 15.05.2011 19:55:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on kakkoskitara sellainen kuin Dean Evo 1000.
 
+ Ihan ok näköinen
+ Hinta
+ Pitää vireen, eli virittimet, satula ja talla ovat ok tekoa
+ Helpposoittoinen ja soikin vielä ihan nätisti
+/- Mikit ovat tämän hintaluokan kitaraan ok humbuckerit, mutta yleisesti ottaen hieman tuhnut. Aloittelijan käyttöön varmasti passelit
- Painaa aika perkeleesti (jos vaikka vertaan Melody Makeriini)
 
"Teenage angst has paid off well, now Im bored and old"
kkesti
28.05.2011 20:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itellä ensimmäinen oli ibanez gax30-tr ja microcube. ihan hyvin sillä pääsi alkuun kun guitar pro:n sai
 
Nurmituomas
28.05.2011 20:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

osta cube x30, on parempi kuin minicube
 
DirtyFingers
28.05.2011 20:58:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nurmituomas: osta cube x30, on parempi kuin minicube
 
Ainaki 30 kertaa parempi.
 
Come with me for fun in my buggy
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «