Aihe: Bugera V22 pk-seudulla?
1 2 3 4 57 8 9 10 1113 14 15 16 17
Mantra
09.03.2011 21:34:40
On niin paljon ylistäviä kommentteja tosta Bugera V22:sta, että melkein tekisi mieli tilata. Tykkään soitella 80-90-lukujen hard rockia ja bluesia jne joihin ilmeisesti passeli peli?...
Vetehinen
09.03.2011 21:38:14
Mantra: On niin paljon ylistäviä kommentteja tosta Bugera V22:sta, että melkein tekisi mieli tilata. Tykkään soitella 80-90-lukujen hard rockia ja bluesia jne joihin ilmeisesti passeli peli?...

Todellakin noihin hommiin hintalaatusuhteeltaan voittamaton peli. Kannattaa kokeilla.
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
Mantra
09.03.2011 21:58:30
saako tuosta ulos kunnon rosoa? I Like Crunch.
Vetehinen
09.03.2011 22:19:40
Mielestäni tuo peli on parhaimmillaan pikkurosolla. Tuolla vähäsäröisellä 5751-putkella, gain klo 11:ssä. Toimii. Tosiaan kyllä siitä hard rockit lähtee keposeen, varsinkin normaalimmilla putkilla, särön tyyppi on tietenkin makukysymys ja osittain kiinni putkista. En voi valittaa.
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
Morri
09.03.2011 22:23:12
Tässä hatkitsen josko jopa ostaisi tuollaisen uudestaan...tuli vähän turhan hätäisesti myytyä taannoin pois, tyhmä kun olin. Jos tällä kertaa vaikka jumppaisi sitä pedaalien kanssa. Cleanithän tuossa on aivan jumalaiset IMO, varsinkin stratolla.
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Aki
10.03.2011 03:13:05

beliel: Aki, jos luet tätä, niin miten asensit nuo Uraltonen jousimallin EL84-pidikkeet?

Asensin ne siis eri vahvistimeen, jossa oli alunperin sellaiset rautalankahäkkyrät. En muista onko Bugerassa noille mitään paikkoja, joten en osaa soveltuvuudesta sanoa.

Ja mittasitko biasointiarvot V22:n siitä biasointipotikan viereisestä kolosta vai konehuoneen puolelta?

Sekä että. Ensin perinteisin tavoin sisältä, ja sitten tarkistin minkä lukeman tuo ulkoinen mittauspiste antaa. Lukema ylös ja siihen säätö, mikäli ajan kanssa elää.

Mutta mulla käyneet Bugerat lähti taannoin takas kauppaan. Joko mulle osui kaksi viallista yksilöä, tai sitten tuon vahvistimen soundi ei ole mua varten.
"Maailmassa on enemmän velkoja kuin rahaa." -Peter Joseph
kossuossi
10.03.2011 10:06:55
Kiinnostais tietää kuinka tuo Bugera vertautuu HK:n edition tubeen ja statesmaniin. Missä nuo Bugerat tehdään? Onko samaa laatutasoa kuin HK:t? Entä saundillisesti?
Lilli
10.03.2011 15:10:03 (muokattu 10.03.2011 15:11:26)
kossuossi: Kiinnostais tietää kuinka tuo Bugera vertautuu HK:n edition tubeen ja statesmaniin. Missä nuo Bugerat tehdään? Onko samaa laatutasoa kuin HK:t? Entä saundillisesti?

Laatuarvioita en osaa tehdä, koska molemmat (V22 ja Statesman Dual EL84) ovat toimineet häiriöttä. Tai eihän mulla nyt enää Statesmania olekaan enkä tiedä myöhemmistä vaiheista.

V22 on osoittautunut kyllä soundeiltaan Statesmania paremmaksi, ainakin kun cleanin päälle rakentaa pedaaleilla särösoundia. - Toisaalta parhaat puhtaat löytyvät V55:sta ;-)
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Vapour
14.05.2011 22:42:19
Onko kukaan nähnyt noita vintage -sarjan Bugeja missään Helsingissä nyt viime aikoina? Demojen perusteella vois pudota melko hyvin tommoseen doom/stoner/wanha hevi -osastoon korvaamaan mun ylitehokkaan Lanikan
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
LP99
15.05.2011 17:07:09
Joo, nyt iski niin kovasti kalloon tuo Bugeran V22, kelasin että en hae trankkusäröä vaan putkisäröä. Kuulin että kys. vahvari on sekä Voximainen, että Marsumainen. Eli siis Voximaiset kliinit ja Marsumaiset säröt, näin ulkomaalaisten mielipiteitä kuunnellen. Oon menossa kesäloman jälkeen Amerikkaan, joten meinasin josko kannattaisi sieltä ostaa Guitar Centeristä kyseinen vahvari.

Kuuluuko hyvin ääni tästä vahvarista myös keskikovaäänisen rumpalin takaa ilman äänen totaalista wreckouttia, eli ei masterit ihan kympillä olettaen että soundi huononee.

Tell me, tell me...
Wally the Whammybar, juniorikitaristi LP99
Antti1
15.05.2011 18:36:46
LP99: Oon menossa kesäloman jälkeen Amerikkaan, joten meinasin josko kannattaisi sieltä ostaa Guitar Centeristä kyseinen vahvari.

Ei kannata, ellet asustele siellä pitempään. Maksaa enemmän ja mahdolliset takuuhommat on todella paljon vaikeampia.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
LP99
15.05.2011 19:33:57
Ei se nyt niin paljoo enempää:

266 EUR ja tossa on myös kuljetus himaan laskettuna. Thomannilta taas rahti Suomeen + itse vahvari koituu kalliimmaksi..?
Antti1
15.05.2011 19:36:50 (muokattu 15.05.2011 19:39:31)
LP99: Ei se nyt niin paljoo enempää:

266 EUR ja tossa on myös kuljetus himaan laskettuna. Thomannilta taas rahti Suomeen + itse vahvari koituu kalliimmaksi..?

Saat tohon hintaan sen rahdattua Suomeen takaisin? Tulli, alv? Ne takuut?

E: Kovasti nettisivuilla seisoo hintana 380,94€ Guitar Centerillä ainakin. 3v myyjän takuu maksaa 80€ lisää.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Twinkle
15.05.2011 19:41:53
LP99: Ei se nyt niin paljoo enempää:

Jos ei asu jenkeissä riittävän kauan, niin mukaan tulee myös tullit ja ALV. Ne saattaa alkaa kysellä ostokuittia rajalle, todennäköisesti eivät mutta mahdollisuus on olemassa. Sitten siitä tuleekin herkästi kalliimpi.

Lisäksi en ostaisi jenkkiä koska se vaatii kuitenkin täällä muuntajan eikä hinnanero todellakaan ole niin iso, että vääränsähköinen kone täällä olisi perusteltua. Tuon hintaluokan vehkeessä jenkkisähkö tekee laitteesta käytännössä jälleenmyyntikelvottoman, olettaen ettet sitten tiedä saako tuon helposti modattua toiselle käyttöjännitteelle.
mattim
15.05.2011 19:51:10 (muokattu 15.05.2011 19:51:27)

Twinkle: Jos ei asu jenkeissä riittävän kauan, niin mukaan tulee myös tullit ja ALV. Ne saattaa alkaa kysellä ostokuittia rajalle, todennäköisesti eivät mutta mahdollisuus on olemassa. Sitten siitä tuleekin herkästi kalliimpi.

Lisäksi en ostaisi jenkkiä koska se vaatii kuitenkin täällä muuntajan eikä hinnanero todellakaan ole niin iso, että vääränsähköinen kone täällä olisi perusteltua. Tuon hintaluokan vehkeessä jenkkisähkö tekee laitteesta käytännössä jälleenmyyntikelvottoman, olettaen ettet sitten tiedä saako tuon helposti modattua toiselle käyttöjännitteelle.

Verovapaiden tuliaisten raja on nykyisin muistaakseni 400€.

Matti
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Twinkle
15.05.2011 19:59:44
mattim: Verovapaiden tuliaisten raja on nykyisin muistaakseni 400€.

Matti

oikeesti? mie olen kuvitellut että se on se sama 45 mikä on lahjoissa ja lähetyksissä ja oikeastaan kaikessa muussakin. Pikaisen selaamisen jälkeen en löytänyt tullin sivuiltakaan mitään tietoa 400 euron rajasta, sen sijaan tuo 45 vilkkuu vähän kaikkialla.
mattim
15.05.2011 20:05:13

Twinkle: oikeesti? mie olen kuvitellut että se on se sama 45 mikä on lahjoissa ja lähetyksissä ja oikeastaan kaikessa muussakin. Pikaisen selaamisen jälkeen en löytänyt tullin sivuiltakaan mitään tietoa 400 euron rajasta, sen sijaan tuo 45 vilkkuu vähän kaikkialla.

Hieman meni pieleen:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp

EU:n ulkopuolelta rajoitetusti

EU-maiden ulkopuolelta voit tuoda mukanasi tuotteita verottomasti vain tietyn euromäärän arvosta:

jos matkustat lentäen tai laivalla, arvoraja on 430 euroa
muussa liikenteessä arvoraja on 300 euroa

Matti
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
LP99
15.05.2011 20:20:36 (muokattu 15.05.2011 20:23:15)
Ja mulla asuu kaveri paikanpäällä, joka tekee työkseen autonosien tuomista Suomeen. Jos ilmeentyisi jonkinlaista ongelmaa, uskon että se olisi aikalailla kierrettävissä kys tyypin avulla.

E: ja tuohon jenkkivirransaantiin, tuttu muitakin kamoja modannu, että toimii normaalisti Eurolaisillekin. Mutta joo, luultavasti kai sitten T-kaupasta tilaan.
Sakmongkol
15.05.2011 20:33:15
LP99: Mutta joo, luultavasti kai sitten T-kaupasta tilaan.

Sitä saa ihan Suomestakin varsin järkevään hintaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)