Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
DJKaaos
14.05.2011 17:58:26
sikki-six: Jeh, näinhän se on. Onkohan täällä muuten sattumalta näinä paljon manu-faneja, vai oisko teitä yleisesti Suomessa sitten pirusti?

En tiedä onko meitä lopulta kauheasti enemmän täällä muusinetissä, vaan nuo muut eivät paljoa tunnu kirjoittavan. Kyllähän kun noita keskusteluja selaa vuosiakin taakse, niin aika monelle seuralle löytyy kannatusta. Esim. Chelssi-faneja täällä on useita, mutta eivät kyllä kirjoittele kovinkaan aktiivisesti - ainakaan mitään analyysiä. Tietysti vaikuttaa sekin, että paljonko jengi katselee pelejä, niin sen mukaan saattaa olla pelipäivinä kirjoitettavaakin. Ja kyllä kai muutamat kirjoittelevat hieman aktiivisemmin muille foorumeille. Mun mielestä tää on erittäin asiallinen keskustelumesta, jos vertaa vaikka FF2:en menoon. Sehän on vaan teidän muiden vika, jos ette kirjoita ja pidä joukkuettanne messissä näissä jutuissa. Mun mielestä on erittäin jees lukea, kun porukat kommentoivat oman joukkueensa menoa ja kuulumisia.
Minä olen minä.
kozmik
14.05.2011 18:08:29

djKaaos: Oli kyllä melkosta siirtelyä. Vaan eipä tuota ollut vaikea arvata, kun tuo 1-1 -tilanne sopi molemmille aivan mainiosti. Kumpikin tarvitsi yhden pisteen, United mestaruuteen ja Blackburn varmaan säilymiseen.

Ei kai Blackburnin säilyminen vielä varmaa ole? Siis onhan se tippuminen epätodennäköistä ja voitto Wolvesista vikassa pelissä takaisi säilymisen, mutta voivat tippua vielä. Jos Blackburn häviää Wolvesille, niin mikäli Birmingham voittaa vähintään toisen jäljellä olevista peleistä ja Blackpool voittaa Manun, niin Blackburn tippuu. Teoriassa Wigankin voisi vielä mennä Blackburnin ohi, mutta siihen vaadittaisiinkin sitten aika suurinumeroiset voitot jäljellä olevista peleistä.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
DJKaaos
14.05.2011 18:14:48
kozmik: Ei kai Blackburnin säilyminen vielä varmaa ole? Siis onhan se tippuminen epätodennäköistä ja voitto Wolvesista vikassa pelissä takaisi säilymisen, mutta voivat tippua vielä. Jos Blackburn häviää Wolvesille, niin mikäli Birmingham voittaa vähintään toisen jäljellä olevista peleistä ja Blackpool voittaa Manun, niin Blackburn tippuu. Teoriassa Wigankin voisi vielä mennä Blackburnin ohi, mutta siihen vaadittaisiinkin sitten aika suurinumeroiset voitot jäljellä olevista peleistä.

Joo ei taida olla varma. En tiennyt mikä tuo häntäpään tarkka tilanne on, vaan kuuntelin, kun Canalin selostaja höpisi jotain tommosta.
Minä olen minä.
carlos
14.05.2011 18:52:08
sikki-six: Sitähän tuossa tosiaan vaan osoittelin, että olipa huvittava heitto just täällä. Siis että unohdetaas muut jengit hetkeks ja puhutaas Manusta :D Eikö muka ole?

Munsta se on ihan oikeutettua, että Kaaos & co. puhelee täällä lempiseurastaan. Kyllä mäki taas tuun vaahtoamaan Barcasta jahka finaali lähestyy. :)

FA Cupin voitto Citylle.
by the grace of God
DJKaaos
14.05.2011 19:04:15
carlos:
FA Cupin voitto Citylle.

No niin, odotus on siis päättynyt. Onnittelut Cityn porukoille. Manchester taitaa olla kuuma kaupunki tänä iltana.
Minä olen minä.
rockjihad
14.05.2011 19:08:18
Tänään sitten Manchesterissa otsatukat parka-takeissaan juhlii Cityn FA-cup voittoa...
varmistihan se ManUkin mestaruutensa tänään, mutta ne juhlathan järjestetään Lontoossa ja lähi-idässä...joo, oli huono, mutta oli vaan pakko kirjoittaa.
carlos
14.05.2011 19:11:34
rockjihad: Tänään sitten Manchesterissa otsatukat parka-takeissaan juhlii Cityn FA-cup voittoa...
varmistihan se ManUkin mestaruutensa tänään, mutta ne juhlathan järjestetään Lontoossa ja lähi-idässä...joo, oli huono, mutta oli vaan pakko kirjoittaa.

No pojathan voi suunnata sitten samalla koneella itään päin, kun Cityn kekkerit on varmaan arabiemiraateissa.
by the grace of God
DJKaaos
14.05.2011 19:13:00 (muokattu 14.05.2011 19:16:16)
rockjihad: Tänään sitten Manchesterissa otsatukat parka-takeissaan juhlii Cityn FA-cup voittoa...

Ai eikö Abu Dhabissa hierota öljyisiä käsiä kiimaisina yhteen?

joo, oli huono, mutta oli vaan pakko kirjoittaa.

Oli erittäin huono, kuten varmaan huomasit :)
Minä olen minä.
rockjihad
14.05.2011 19:23:52
djKaaos: Ai eikö Abu Dhabissa hierota öljyisiä käsiä kiimaisina yhteen?

Oli erittäin huono, kuten varmaan huomasit :)

Niinkun sanoin, huono, mutta aina pakollinen, kun manun kannattajista puhutaan, ja eikait siellä emiraateissa vielä muita taivaansinisiä löydy, kun helvetin rikkaat Mansourit.
DJKaaos
14.05.2011 19:33:05 (muokattu 14.05.2011 19:43:01)
rockjihad: eikait siellä emiraateissa vielä muita taivaansinisiä löydy, kun helvetin rikkaat Mansourit.

Joitain muitakin.

http://abudhabiblues.com/

E: Eiköhän se ole niin, että nykyään kaikki isot seurat on globaalisti kannatettuja. Täysin oletettavaa on myös se, että City tulee lisäämään suosiotaan aasiassa tulevaisuudessa. Täysin turha puhua korostetusti jostain Unitedin kannatuksesta. Tsekkaa huvikses vaikka Liverpoolin asemaa aasiassa tai Chelsean pyrkimystä Yhdysvaltojen markkinoille.

EE: Ja tuo lähi-itä taitaa sulla olla vähän väärä alueilmaisu, sillä Unitedin vahvin alue on siellä Kiinan, Etelä-Korean, Japanin ja kaakkois-aasian alueella.
Minä olen minä.
rockjihad
14.05.2011 19:44:08
Nyt sä missasit pointin tästä jutusta ihan täysin, eikä ollut tarkotuksena provosoida tms...
Säkin varmaan manun kannattajana oot kuullut useasti esim.lauseen Hammersmith & Fulhamin suosituin seura, kun manusta puhutaan tai se 'Kliidi kant'-juttu aikanaan jne...
Kyllä mä tiedän ihan hyvin, kuinka globaali-ilmiö koko valioliiga nykyään on.

Nauti nyt vaan mestaruudesta, äläkä ota ittees turhaan.
DJKaaos
14.05.2011 19:45:47
rockjihad: eikä ollut tarkotuksena provosoida tms...

No olihan! :D
Minä olen minä.
rockjihad
14.05.2011 19:52:00
djKaaos: No olihan! :D

No, ehkä vähän, mutta ei mitään sen vakavampaa.
HaloOfFlies
14.05.2011 21:14:05

Nyt jos vielä kaadetaan Barca Mestareiden liigan finaalissa, niin tästä kaudesta tulee täydellinen.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Sergei Fallinen
14.05.2011 21:15:33
danny: Nyt jos vielä kaadetaan Barca Mestareiden liigan finaalissa, niin tästä kaudesta tulee täydellinen.

Sori, mut ei tuu tapahtumaan:P
kozmik
14.05.2011 21:20:44

carlos: FA Cupin voitto Citylle.

Tämä oli kyllä harmillista, olisin toivonut öljyrahajoukkueelle tappiota. Mutta sinänsä hienoa, että vaikka on hölmöä että FA-cupin finaalipäivänä pelataan myös liigaa, niin tänään se mahdollisti sen, että päivän ykkösfutisuutinen on Manun liigamestaruus eikä Cityn cup-voitto. :)

Käänteentekevä hetki kyllä Citylle. Veikkaan, että joukkue tulee muutaman vuoden sisään voittamaan valioliigan, mikä ettei vaikka ensi kaudella jo. Mestareiden liigan voitto toivottavasti karttaa joukkuetta yhtä tehokkaasti kuin se on (onneksi) karttanut Chelseaa.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Funkånaut
14.05.2011 21:25:17 (muokattu 14.05.2011 21:25:34)

kozmik: Tämä oli kyllä harmillista, olisin toivonut öljyrahajoukkueelle tappiota. Mutta sinänsä hienoa, että vaikka on hölmöä että FA-cupin finaalipäivänä pelataan myös liigaa, niin tänään se mahdollisti sen, että päivän ykkösfutisuutinen on Manun liigamestaruus eikä Cityn cup-voitto. :)

Niin, amerikanjuutalaisen omistaman ManUn voitto FA-cupissa ois ollut paljon hienompi asia :D Ei vaan, onnea ManU:lle venäläisen oligarkin omistaman Chelsean kannattajalta. Ansaittu mestaruus, ku eiköhän 38 kierroksen sarjan jälkee sattuman rooli tuloksissa ole jo aika lailla minimoitu.
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
kozmik
14.05.2011 22:24:06

Funkonaut: Niin, amerikanjuutalaisen omistaman ManUn voitto FA-cupissa ois ollut paljon hienompi asia :D

Ei kyse ole siitä kuka omistaa, vaan siitä, mitä omistajat tekee. Glazereista on Manulle pikemminkin haittaa, missään tapauksessa he eivät omilla rahoillaan osta Manulle pelaajia. City on keskinkertainen seura jolle sattui osumaan kohdalle omistajiksi öljymiljardöörejä, jotka ovat surutta kuluttaneet satoja miljoonia euroja omia rahojaan nostaakseen tämän keskinkertaisen joukkueen maailman huipulle. Jos nämä öljysheikit olisivat valinneet omistukseensa vaikka Aston Villan, Boltonin tai Sunderlandin, niin kyseinen joukkue saattaisi juhlia nyt FA-cupin voittoa ja ensi kauden mestareiden liigan paikkaa. City ei niitä kuitenkaan juhlisi.

On hieman eri asia, jos pelaajiin käytettävät rahat on hankittu pelaamalla ja markkinoinnilla, kuten Manun tapauksessa. Glazerit ovat omilla afääreillään kasanneet joukkueen niskaan satojen miljoonien velkataakan jonka lyhentämiseen meni tänäkin vuonna kymmeniä miljoonia, minkä lisäksi tietenkin Glazerit vetäisevät tuotosta siivun omaankin taskuunsa. Manun on huhuttu käyttävän tulevana kesänä 100-150 miljoonaa puntaa pelaajahankintoihin, uskon kun näen. Jos edes 50 miljoonaa näihin irtoaa niin hyvä on. Chelsea käytti vastaavan summan tammikuun paniikkihankintaan - luksus, johon Manulla ei varmaan ainakaan ennen omistajanvaihdosta tule olemaan varaa. Jos ja kun tämä omistajanvaihdos tapahtuu, niin toivon totisesti, että tulevat omistajat eivät hanki omilla rahoillaan pelaajia.

Man City ja Chelsea ovat itselleni ylivoimaiset inhokit valioliigassa juuri edellä kuvatuista syistä johtuen. City on vielä Chelseaakin vastenmielisempi tapaus, ja oikeastaan ainoa syy, miksi Chelseaa inhoan suuremmalla paatoksella on se, että City on toistaiseksi ollut materiaaliinsa nähden pöyristyttävän surkea. Huomattavasti sympaattisempi joukkue Englannista on esimerkiksi Arsenal, jolla ei tällaista harrastuspohjalta toimivaa omistajaa ole.
Funkånaut
14.05.2011 22:38:21

Jostainha aikanaa ManU:llekin on sitä ylimäärästä rahaa siunaantunut. Oli sponsori tahi joku muu. Olikohan sillonki jengi sillee, että "No temppukos noilla rahoilla on pärjätä. Dissataa niitä sen takia."
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)