ostany 13.05.2011 15:07:07 | |
---|
markkuliini: Mutta siis jos ei Gaddin hienoutta tajua, niin en tiedä onko mitään tehtävissä. :P Oikeastaan ainoa rumpali jonka en ole kuullut soittavan koskaan mitään muuta kuin pelkkää timanttia. Ihan maaginen seppien seppä! Luulen Gaddin hienoudesta ainakin jotain tajuavani ja Gadd kuuluu omiin suosikeihin. Myös Arvia arvostan uutisankkurina. Munsta Gaddin hienous on sellaista sofistikoitunutta hienoutta, jossa ei ikinä sorruta ylisoittoon, eikä mihinkään muihinkaan virheisiin. Ronaldin veto oli reikäpäinen esitys täynnä energiaa alusta loppuun. Tykkäsin siis molemmista omalla tavallaan. |
Kailis 13.05.2011 15:14:58 (muokattu 13.05.2011 15:15:50) | |
---|
sellaista sofistikoitunutta hienoutta, jossa ei ikinä sorruta yliteatraalisuuteen, eikä mihinkään muihinkaan virheisiin Eipä kuulosta jumalalta tämä =D Ja muista nyt, Ronaldista ei saa tykätä koska Gadd. Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
ostany 13.05.2011 15:43:55 (muokattu 13.05.2011 15:45:48) | |
---|
Kailis: Ja muista nyt, Ronaldista ei saa tykätä koska Gadd. Jos God(d)ia nyt jostain saisi moittia, niin moittisin uudistuskyvyttömyydestä. Esim tuohon Stanley Clarken biisiin piti tunkea esim Crazy Army ja muut "signature lickit". Asia ei ole myöskään korjaantunut tuoreemmissa videoissa. Hienoa soittoa joka tapauksessa, mutta jotenkin ennalta arvattavaa. Tulee sellainen "näinhän tän just piti mennä"-fiilis. EDIT: Vai kuuluuko tähän sanoa, että ei täydellisyyttä voi parantaa :D |
Kailis 13.05.2011 15:46:37 | |
---|
Plop plop itsemurhasta tällä palstalla =D Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Deino 13.05.2011 15:46:50 (muokattu 13.05.2011 15:47:05) | |
---|
ostany: Jos God(d)ia nyt jostain saisi moittia, niin moittisin uudistuskyvyttömyydestä. Esim tuohon Stanley Clarken biisiin piti tunkea esim Crazy Army ja muut "signature lickit". In case of if joku tätä ei ole nähnyt: http://www.youtube.com/watch?v=6IZZOalTRjk |
Kailis 13.05.2011 16:02:18 | |
---|
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
ostany 13.05.2011 16:08:10 | |
---|
|
markkuliini 13.05.2011 17:54:27 | |
---|
ostany: Luulen Gaddin hienoudesta ainakin jotain tajuavani ja Gadd kuuluu omiin suosikeihin. Myös Arvia arvostan uutisankkurina. Munsta Gaddin hienous on sellaista sofistikoitunutta hienoutta, jossa ei ikinä sorruta ylisoittoon, eikä mihinkään muihinkaan virheisiin. Jos God(d)ia nyt jostain saisi moittia, niin moittisin uudistuskyvyttömyydestä. Esim tuohon Stanley Clarken biisiin piti tunkea esim Crazy Army ja muut "signature lickit". Asia ei ole myöskään korjaantunut tuoreemmissa videoissa. Hienoa soittoa joka tapauksessa, mutta jotenkin ennalta arvattavaa. Tulee sellainen "näinhän tän just piti mennä"-fiilis. EDIT: Vai kuuluuko tähän sanoa, että ei täydellisyyttä voi parantaa :D Hmmm... Pari ajatusta tuli noista. Mulle Gaddista ei tule ekana mieleen sofistikoituneisuus. Mä koen Gaddin aika raa'aksi ja joskus alkukantaiseksikin. Myös soundien puolesta Mutta Gadd on ennenkaikkea mulle SE rumpali joka on opettanut sen, ettei ole tärkeää mitä soittaa. Vaan tärkeää on se miten soittaa. Eihän Gadd soita aina "vähän" (vs. esim. JR Robinson), vaan välillä aika paljonkin ja epäsovinnaisiakin asioita. Mutta sitä ei vaan meinaa huomata, koska Steve saa ne nuotit ja ideat aina jotenkin kummasti uppoamaan ja sopimaan musiikkiin. Järjetön groove jossa jokainen nuotti tuntuu aina niin hiton hyvältä, plus tuo vaisto siitä mikä toimii tekee Gaddistä ihan käsittämättömän kovan soittajan. Minusta virheistä tai nuottien määrästä puhuminen Gaddin yhteydessä on aika epäolennaista. Gadd groovaa aina, eikä nuottien määrällä tunnu olevan siihen mitään vaikutusta. Todella huimaa ettei nuottitiheytta tarvitse valita sen mukaan miten kompin saisi parhaiten kulkemaan, vaan nuottitiheys on Gaddille pelkkää sävynvalintaa. Gaddin uusiutumiskyvystä: Kun ottaa huomioon miten järjettömän suuri vaikutus Stevellä on ollut etenkin 70- ja 80-luvulla rumpaleihin, niin pitää vain kysyä että eikö meille mikään riitä. :) Pitäsi kehittää vahva oma soundi ja sitten jos siinä onnistuu niin pitäisi vielä uudistua? Eihän ole olemassa täydellistä soittajaa joka sopisi joka tilanteeseen. Ei yksi voi olla kaikkea. Mutta Gadd kuulostaa aina omalta itseltään, ja miksi hänen pitäisi enää uudistua? Huipputöitä piisaa, aina groovaa, soitto maistuu. Pitäisikö uusiutua jotta youtubea tsekkaavat fanipojat saisivat uutta nuotinnettavaa? :) Kyllä Gadd on kantanut kortensa ja paljon enemmänkin kekoon. Jos Gaddin soitto kyllästyttää, niin kannattaa kuunnella välillä muutakin. Se, että voiko täydellisyyttä enää parantaa, on hyvä kysymys. Mun mielestä Steve on niin hyvä kuin hänestä voi tulla. Vielä kerran, ei yksi soittaja voi olla kaikkea. Sehän on toki totta että Steve käyttää paljon saman tyylisiä komppeja, mutta mun mielestä on ihan mahtavaa miten paljon hän saa puristettua irti niistä jutuistaan. Ja taas päästään siihen johtoajatukseen. Ei väliä mitä, vaan miten. Pitkä sepustus, mutta koska itse tajusin Gaddin suuruuden syyt suht myöhään, niin jos joku saa tästä jotain samanlaista niin mahtavaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ostany 13.05.2011 18:17:35 | |
---|
markkuliini: Pitkä sepustus, mutta koska itse tajusin Gaddin suuruuden syyt suht myöhään, niin jos joku saa tästä jotain samanlaista niin mahtavaa. Sain ja siitä + |
hollmi-5 13.05.2011 18:21:36 | |
---|
markkuliini: Sehän on toki totta että Steve käyttää paljon saman tyylisiä komppeja, mutta mun mielestä on ihan mahtavaa miten paljon hän saa puristettua irti niistä jutuistaan. Ja taas päästään siihen johtoajatukseen. Ei väliä mitä, vaan miten. Gadd oli tehokuuntelussa joskus 90-luvun alussa. Varsinkin Paul Simonin loistavan bändin kanssa Gadd oli aivan huikea kokemus. Vaikka tiesi mitä tulee, niin aina suupielet kääntyivät ylös. Gaddin kama- ja soundipolitiikka on ihan ukon oma. Koskaan en ole tavoitellut Gaddin soundia. Kukaan ei tuommoista pahvilaatikkokasaa saa soimaan kuin Gadd. Ja tapa, jolla Gadd saa kulkemaan kaiken, on ihailtavaa. Samoin soitto, jossa yksi nuotti kerrallaan on vuorossa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
miguli 13.05.2011 18:38:05 | |
---|
Miten bonham sai niin läskin saundin fool in the rain rumpuraidalle? efektejä? 70-luvulla? |
hollmi-5 13.05.2011 18:44:58 | |
---|
miguli: Miten bonham sai niin läskin saundin fool in the rain rumpuraidalle? efektejä? 70-luvulla? Bonhamin soundissa oli paljon huonetta ja isot rummut. Isot tomit (14,16 ja 18") olivat suhteellisen kireälle viritetyt ja ne kuitenkin kokonsa takia soivat melko matalalla sävelellä. Bassorummussa (14x26") oli ehjät kalvot ja sekin oli aika kireälle viritetty. Monta teoriaa kompressoreista ja tilamikeistä on esitetty, mutta suurin tekijä tuossa soundissa on Bonham itse. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 13.05.2011 18:54:57 | |
---|
Deino: In case of if joku tätä ei ole nähnyt: http://www.youtube.com/watch?v=6IZZOalTRjk Kiitos taas. Markkuliinille kumarrus kivasta avauksesta. Mun maailmassa Gadd on hullu ja superlahjakas. Sillä on kristallinkirkas näkemys (markkuliinin timantti) ja nimenomaan se on rosinen ja brutaalikin. Mulle olennainen osa saundia on se saundi. Toi pahvilaatikko on niin absurdi ja toimiva samalla. Olisi niin mielenkiintoista kuulla sen groove tosi soivilla rummuilla. Muuttuis varmaan kaikki ympäriinsä. Musta mparas esimerkki Gaddin superiudestam on Buddy Rich memorial scolarship -konsertit. Se soittaa herrojen Weckl ja Colaiuta välissä ja loistaa siltäkin paikalta suvereenisti. Herrat reunoilla ovat nopeampia ja nuorempia, mutta Gadd panee tolkutonta meinikiä tossa kolmen gentlemannin soolossa. Tämä oli mun ensi kosketus Gaddiin vuonna 1990. Se VHS-kasetti kului aika pahasti. http://www.youtube.com/watch?v=czOjnlvHrQU Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
Kailis 14.05.2011 05:35:18 (muokattu 14.05.2011 05:36:40) | |
---|
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
Ronttu 14.05.2011 14:02:42 | |
---|
Soittaminen on vaikeaa |
Kailis: Herranjumala. Se on oikeesti jumala. Mahtavaa. http://www.youtube.com/watch?v=czOjnlvHrQU Tää on ikuisen vanha. Raamatusta. Meni aika samoihin toi linkki! :D:D Kts. ed. Mut oikeasti, olen joskus pohtinut noita Vinnien tomien kokoja. En oo päässy niistä toolkkuun. Tonea ei ole juuri kun ovat kalvot ihan löpönä. Onkstoi 10" toi pienin tomi? 10", 12", 14", 16"? Huippua toi 3:16, jossa kliimaksi lähenee, ja sit alkaa toi taivaallinen samba/songo/clave mikälie. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
moderndrummer88 14.05.2011 15:05:06 (muokattu 14.05.2011 15:10:47) | |
---|
VeKrio: Meni aika samoihin toi linkki! :D:D Kts. ed. Mut oikeasti, olen joskus pohtinut noita Vinnien tomien kokoja. En oo päässy niistä toolkkuun. Tonea ei ole juuri kun ovat kalvot ihan löpönä. Onkstoi 10" toi pienin tomi? 10", 12", 14", 16"? Huippua toi 3:16, jossa kliimaksi lähenee, ja sit alkaa toi taivaallinen samba/songo/clave mikälie. Eiks tohon aikaan suosittu aika pieniä kokoja etenkin studioissa, ja vinnie studiokettuna saattanu ottaa samat koot keikallekkin mukaan, joten oisko tomit 8" 10" 12" 14"? E: Vai tekisiköhän tuossa vaan tuo tomien syvyys tepposet ja saa näyttämään halkaisijan pienemmältä mitä se oikeasti onkaan... |
arse 14.05.2011 17:32:19 | |
---|
moderndrummer88: Eiks tohon aikaan suosittu aika pieniä kokoja etenkin studioissa, ja vinnie studiokettuna saattanu ottaa samat koot keikallekkin mukaan, joten oisko tomit 8" 10" 12" 14"? E: Vai tekisiköhän tuossa vaan tuo tomien syvyys tepposet ja saa näyttämään halkaisijan pienemmältä mitä se oikeasti onkaan... Ne on ne kahta tuumaa isommat. Wecklillä oli tohon aikaan muistaakseni 8-10-13-15, ja siltä se tossakin silmämääräisesti näyttää. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Weetoz 14.05.2011 18:18:14 | |
---|
Kailis: Herranjumala. Se on oikeesti jumala. Mahtavaa. http://www.youtube.com/watch?v=czOjnlvHrQU Tää on ikuisen vanha. Raamatusta. Katoppas, olen joskus rumputunneilla opetellut soittamaan ton Gaddin osuuden siihen asti kun komppi lähtee. On hyvää rudimenttitreeniä. Vähän erilaiselta kyllä yllättäen kuulostaa Gaddin vetämänä :D. Hyvä pätkä. |
markkuliini 15.05.2011 22:05:35 | |
---|
Hirvee treenimotivaatio! Taidanpa lähteä paradiddleä jauhamaan treenikselle. ;) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |