Aihe: foo fighters
1 2
saturnzreturn
13.03.2004 18:52:26
Olisko Jeff "Skunk" Baxter?

juurikin, selkään taputus ja kiitos
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Exhausted
14.03.2004 13:26:28

kyllä se Dave tosiaan livenä soittelee sillä enkä ainakaan itse ole huomannut ihmeempää eroa aiempaan. Ja studiossa nyt on voitu käyttää mitä vaan, mutta Davella oli kyllä kyseinen kitara jo ennen levyn nauhoituksia, joten on sitä saatettu käyttääkin siellä
barnabas
14.03.2004 20:09:12
kyllä se Dave tosiaan livenä soittelee sillä enkä ainakaan itse ole huomannut ihmeempää eroa aiempaan. Ja studiossa nyt on voitu käyttää mitä vaan, mutta Davella oli kyllä kyseinen kitara jo ennen levyn nauhoituksia, joten on sitä saatettu käyttääkin siellä

Joissakin kuvissa oon nähnyt että studiossa käytetty mm. Gibsonin SG:tä.
Hyvin menee.
JMP71
15.03.2004 01:32:03
B.C.Rich vissii ainoa joka tänäpäivänä valmistaa akryylirunkoisia kitaroita. Vai tietääkö joku muitakin? Olisihan muovikitara ihan hauska. Maksavat vaan aikalailla.

Ibanezhan tekee ainaki(teki?) bassoja jostain muovijutusta. On sillä materiaalilla oma nimikin, muttei ny muista.. "Omalla" Basistilla on ergodyne-sarjan edb-300 -basso. Hyvin soi. Otelauta ruusupuuta, muuten ihan "muovia".
Hanki parempaa luettavaa.
P2
15.03.2004 11:59:52
Eikö toi ollu ergodyne ollu jotain komposiitti-tyyppistä, eli hiilikuitua? Mullakin oli tommonen joskus, oli muuten h***etin hyvä basso, tosin väri, joka oli metallinhohtoharmaa oli vähän törkee, mutta muuten tosi hyvä.
Mr.Purple
17.03.2004 11:56:04
Noi ibanezin Egrodynet on muistaakseni matskua nimeltä Luthite josta on muös muutama kitara ja esim. satrianin chromi runkonen on just tuota matskua. Toi Foo Fightersin daven kepin matsku kulkee nimellä Lucite. Kiva keppi sinällään et siinä on yks mikki ja se on helppo vaihtaa ilman mitään kolvauksia tai muuta ei ku vaan entinen pois ja uus tilalle. tosi vaan sitä keppiä varten tehdyt mikit käy mut kuitenki.
Mr.Purple
hjukke
18.03.2004 11:15:36

Livenä soitettaessa säröillä voimasointuja ei kauheasti välttämättä kuule puulajia tai muuta, siis kai muovikitara särötettynä voimasointuja antaa kivasti, mutta esim. cleanilla jotain monimutkaisempaa soitettaessa saattaisi selvitä jotakin. Voihan se toki soida hyvinkin.
"- munakennot on huumorihommaa"
Exhausted
19.03.2004 15:28:03

Noi ibanezin Egrodynet on muistaakseni matskua nimeltä Luthite josta on muös muutama kitara ja esim. satrianin chromi runkonen on just tuota matskua. Toi Foo Fightersin daven kepin matsku kulkee nimellä Lucite. Kiva keppi sinällään et siinä on yks mikki ja se on helppo vaihtaa ilman mitään kolvauksia tai muuta ei ku vaan entinen pois ja uus tilalle. tosi vaan sitä keppiä varten tehdyt mikit käy mut kuitenki.

Davellahan on ihan Ampeg, jonka hän sai lahjaksi jonkun bändin kitaristilta (Cheap Trick?)
Mr.Purple
24.03.2004 12:34:51
Joo tiedän kyllä että davella on ampeg...enkä ole sitä ibaneziksi väittänytkään..listasin vaan noita käytetyjä muovimateriaaleja...elikkä edelleen on daven keppi lucitea.
Mr.Purple
Pluto
24.03.2004 12:43:48
Foo Fighters on muuten mun mielestäni aika turha bändi. Kivaa taustamusiikkirokkia, ei sen kummempaa.

Heppi, ei mulla muuta.
Dillon, you son of a bitch!
Dumb
24.03.2004 12:45:18

Foo Fighters on muuten mun mielestäni aika turha bändi. Kivaa taustamusiikkirokkia, ei sen kummempaa.

Miten tämä liittyy Dave Grohlin kitaraan?
Fortune
24.03.2004 14:54:08
Miten tämä liittyy Dave Grohlin kitaraan?

Ei mitenkään. Jotkut eivät vain siedä sitä, että nykyäänkin pystyy myymään levyjä hyvillä biiseillä trendikkään imagon sijaan.

Provo, poistakaa :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
JLM
24.03.2004 15:22:45

Joissakin kuvissa oon nähnyt että studiossa käytetty mm. Gibsonin SG:tä.

Studiossa ja keikoilla on käsittääkseni ollut käytössä vaikka mitä kitaroita vuosien varrella. SG, Explorer, Gibson Trini Lopez, Ampeg, jne. Kakkoskitaristeilla on sitten vielä ollut omat suosikkinsa...
Pitkavirta
25.03.2004 13:49:26
B.C.Rich vissii ainoa joka tänäpäivänä valmistaa akryylirunkoisia kitaroita. Vai tietääkö joku muitakin?

Sit on kans nää v*tun rumat eeäspeet:

http://www.mattsmusic.com/Merchant2 … uct_Code=EDG&Category_Code=ESP2
g1player
31.03.2004 11:58:44

Olen kans nähnyt sen soittavan sillä livenä mutta epailen että sitä ei ole käytetty studiossa... Muutes hammetillakin on sellainen muovikitara (tele-tyyppinen). Jossa oli sinistä nestettä sisällä joka liikku.....
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
HulluSimo
31.03.2004 15:57:24
Miksei sitä olisi studiossa käytetty hyvä kitarahan se on.

Muuten Dan Armstrong Ampex see thru malleilla ovat soittaneet Dave Grohlin lisäks:

Keith Richards - aika paljon mutta lähinnä vain livenä
Tom Verlaine - myös aika paljon
Joe Perry - no sehän matki Richardsia kaikessa
Gregg Grinn - Black Flagin kitaristi pääasiallisesti
Todd Rundgren - soundivelho

Ronnie Woodin oon myös nähnyt soittavan tällä, ellei jo mainittu.
Exhausted
02.04.2004 15:43:09

Studiossa ja keikoilla on käsittääkseni ollut käytössä vaikka mitä kitaroita vuosien varrella. SG, Explorer, Gibson Trini Lopez, Ampeg, jne. Kakkoskitaristeilla on sitten vielä ollut omat suosikkinsa...

lisäksi vielä erilaisia Les Pauleja, joku isokoppanen Gretch sekä Custom Telecaster kahdella humbuckerilla...olipa miehellä sellainen harvinaisuus kuin Gibson RD Artist jonka meni rikkomaan keikalla...

kakkoskitaristeista Pat Smear soitti yleensä Hagstromeilla, Franz Stahl lähes poikkeuksetta Les Paulilla ja Chris Shifletillä on ollut Les Pauleja, Explorereita, Flying V:tä ja viikko sitten jossain awardsissa soitti ES-355-tyylisellä gibsonilla.

vahvistinpuolelta nykyisin Davella on vissiin Mesa Dual Rectifier särösaundeihin ja Vox AC30 puhtaisiin. Shifletillä on vähän isompi yhdistelmä. Jossain vaiheessa Dave soitti pelkällä Mesalla ja ekan levyn tienoilla Marshall JCM 900:lla.

Pedaaleista Dave on tunnettu Rat-fani, ja sen lisäksi Generatorissa on Talk Boxia, parissa biisissä jotain Bossin delaytä ja Breakoutin liveversion alussa vissiin MXR Phase 90, levyllä siinä on joku E-H:n flangeri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)