WanhaWetäjä 08.04.2011 01:30:07 | |
---|
|
Exhausted 06.05.2011 13:48:02 | |
---|
Nyt on HD500 kotona ja yhden illan soittelun perusteella vaikuttaa asialliselta peliltä. Efektipuolella ainakin säröpedaalit olivat paljon parempia kuin XT-perheessä. Lisäksi vapaus valita minkä tahansa tyylisiä efektejä signaaliketjuun oli mukava uudistus entisen STOMP/MOD/DLY -ketjun sijasta. Uudet käyttöliittymä- ja rakennemuutokset vaativat totuttelua, mutta eiköhän niihin pääse kärryille. Vahvistinmallinnukset kuulostivat toistaiseksi vielä oudoilta, paitsi ainakin se Marshall JCM 800 -mallinnus oli aivan huippuhyvä. Todennäköisesti käytän sitä 80% ajasta. |
tender.insanity 06.05.2011 14:08:25 | |
---|
Exhausted: Lisäksi vapaus valita minkä tahansa tyylisiä efektejä signaaliketjuun oli mukava uudistus entisen STOMP/MOD/DLY -ketjun sijasta. Noniin. Alkaa Line6 sitten pikkuhiljaa tekemään sen, mitä Bossin tuotteet ovat jo 15 vuotta mahdollistaneet. On se Bossin GT-sarja vain Line6:a parempi =) |
Exhausted 06.05.2011 14:18:08 | |
---|
tender.insanity: On se Bossin GT-sarja vain Line6:a parempi =) paitsi saundeiltaan =) |
tender.insanity 06.05.2011 20:59:25 | |
---|
Exhausted: paitsi saundeiltaan =) No, en tiedä kuinka laajaa kokemusta sulla on aiemmin Line6:istä, mutta jos sulla tuo HD500 on nyt yhden illan ollut, niin älä vielä suitsuttele. Mulla on Bossin GT-sarjaa ollut yli 10 vuotta käytössä ja vaikka muita vempaimia on vierellä käynyt, aina Bossiin palannut ja sitä myös suosittelen. Kyllä se viimeistään vituttaa, kun tulee se "CPU overload" varoitus Line6:iin :D |
Tuomo_ 06.05.2011 21:55:49 | |
---|
Ja tässä kuussa tulossa isompikin päivitys: Firmware V. 1.3 announced... 06-04-2011 Huhtikuu meni ja päivitystä ei näy.... Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Exhausted 07.05.2011 02:35:26 | |
---|
tender.insanity: No, en tiedä kuinka laajaa kokemusta sulla on aiemmin Line6:istä, XT-sarjalaisia ollut käytössä kotona, studiossa, treeniksellä ja keikoilla vuodesta 2004 asti :-) |
Mikko L 10.05.2011 21:03:56 (muokattu 12.05.2011 21:09:20) | |
---|
No onhan tuo Boss GT teknologia jo melkein 10 vuotta vanha juttu ja se kyllä oikeasti kuulostaa aivan hirveältä verrattuna POD HD:hen. Olen siis omistanut GT-5, GT-6 ja GT-10, Axe-Fx:n ja POD HD500:n. Tuo uusi HD-päivitys tulee ens viikon torstaina. Sitä odotellessa. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mikko L 13.05.2011 03:04:34 | |
---|
1.31 päivitys on nyt ulkona ja mun PODissa. Eipäs siitä vieläkään saa mitään kovin käyttökelpoista ulos. :( Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mikko L: 1.31 päivitys on nyt ulkona ja mun PODissa. Eipäs siitä vieläkään saa mitään kovin käyttökelpoista ulos. :( Tee jotain clippejä sen huonoudesta :) Voidaan sitten naureskella sille kuulokkeet päässä ja hörppiä kahvia. |
WanhaWetäjä 13.05.2011 11:11:48 (muokattu 13.05.2011 11:16:22) | |
---|
Mikko L: 1.31 päivitys on nyt ulkona ja mun PODissa. Eipäs siitä vieläkään saa mitään kovin käyttökelpoista ulos. :( Mitä siinä tuli uutta? Muutama mallinnus ja jotain säätöosastoja? Kyllähän tosta ok saundeja saa "normaaliin" soittamiseen, tietysti jos jotain kirkonpolttomättöä soittelee niin ehkä ei sitten. "Juutuupi" demot on kyllä aika laidasta laitaan ja mun korvaan varsin ok, kautta linjan, soittajastahan se on kiinni miltä homma kuulostaa, eikö? Ja noita mulljuttimia saa todellakin säätää, vaikka HD 500:ssa onkin jopa joku aika ok presettikin noissa dual saundeissa esim kevyempään "blues" -säröön, saa hyvän pienellä säädöllä. Muutaman tanssikeikan oon tolla vääntänyt ja paljon paremmin se on toiminut livena kuin esin XT Live, saundit on tanakampia ja soittotuntuma lähempänä oikealla vahvarilla soittamista kuin aiemmin. Hyvä hevimpi särö on vielä vähän hakusessa, jos tekee himassa luureilla/monitoreilla niin eipä oikeen toimi keikalla... Mulla kosahti ilmeisesti virtalähde/muuntaja ko kamppeesta, toimii noin 10 min sitten alkaa näyttö vilkkuun ja myös virtalähteen ledi vilkkuu. Ledi vilkkuu myös kun ottaa powerin irti PODista. Normistihan se palaa tasasella vihreellä valolla. Sitten kun ottaa vekottimen irti töpselistä ja odottelee n puol tuntia niin taas pelaa hetken. Erittäin asiallista palvelua J-kylän Musikerista, uusi virtalähde on jo matkalla Treelle ja homma menee takuuseen. Toivotaan että vika on siinä, jos vika onkin muualla ja ton itse masiinan joutuu lähettään takuuhuoltoon voi vähän kestää...liekö Suomen päässä edes huoltoa noille? Tossa on yks clippi, saa nauraa http://maihinnousu.net/s/12263 |
penatuna 13.05.2011 12:44:57 | |
---|
Treeniksellä Hd-500:ta testailtuani en tykännyt suoraan PA:han soundista kovinkaan paljon. Kaappimallinnukset pois ja TrueTone Bassmannin eteen tökkäsin laitteen ja johan toimii. Tänään testaan vielä Bluetonen Deluxe reverbin kanssa härveliä. Tuntuu, että hyvä cleani putkilaite tuo mukavasti rouheutta ja eloa digitaalipeleihin. En tykännyt kummoisesti efektiloopin returniin ajamisesta Koch Twintonessa tai Mesa F-50:ssä. Voi olla, että olisi pitänyt säätää tarkemmin. Tuon Bassmanin kanssa toimii tosi hyvin mallintavat(kokeiltiin joskus myös kaverin Boss gt-8:a). Miltähän Axe-fx kuulostaisi Bassmanin läpi??? |
tender.insanity 13.05.2011 13:02:01 | |
---|
Mikko L: No onhan tuo Boss GT teknologia jo melkein 10 vuotta vanha juttu ja se kyllä oikeasti kuulostaa aivan hirveältä verrattuna POD HD:hen. Olen siis omistanut GT-5, GT-6 ja GT-10, Axe-Fx:n ja POD HD500:n. Tuo uusi HD-päivitys tulee ens viikon torstaina. Sitä odotellessa. No onko sillä teknologian iällä väliä? Aika monessa paikassa tuntuu näkyvän vielä Eventiden H3000, joka 80-luvun lopulla tuli kehiin. Eikä sillä hyvällä soundilla ole väliä, jos ruutuun pomppaa "CPU overload" tasaisin väliajoin :D |
Mikko L 13.05.2011 13:15:01 (muokattu 13.05.2011 13:15:37) | |
---|
http://www.mediafire.com/?p0kt99k4co3l6co No tässä on mun tubescreamer+recto patch. Kyllähän tuolla saa hyviä soundeja kun vääntää ja kääntää ja vääntää, mutta ei ne helposti synny. En oo vielä saanut yhtään Marshallsoundia jota voisi käyttää esim. nauhoituksissa. Joko tää mallintaa huonosti Marshallia tai mä inhoan Marshallin oikeeta soundia. :D Niin ja eihän sillä teknologian iällä ole väliä jos soundi on hyvä. Onko GT:n soundi hyvä... no enpä menis sanomaan. Se on vielä isomman askeleen siinä suunnassa että pitää nähdä melko paljon vaivaa että sen saa kuulostamaan hyvältä oikealta vahvistimelta. Ja kuten sanoin niin oon omistanut useita eri GT:itä. Kaappimallinnoksista se on melkeenpä eniten kiinni. Hyvät kaappimallinnokset saa vanhatkin mallintavat kuulostamaan tosi hyvältä. Tuohon pitäis mun mielestä panostaa enemmän. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Exhausted 13.05.2011 14:09:25 (muokattu 13.05.2011 14:09:53) | |
---|
Se vähä mitä HD 500:n vahvistinmallinnuksia kokeilin, niin JCM 800 -mallinnus oli sellanen suoraan out of the box käyttökelpoinen, ja sai lyödä mitä tahansa säröpedaalimallinnuksia eteen, aina käyttistä. Se Rectifier vaikutti vähän vaikeammalta, joku käsittämätön ~100 hz resonanssi vaan jyrisi. |
Mikko L 13.05.2011 15:58:54 | |
---|
Exhausted: Se vähä mitä HD 500:n vahvistinmallinnuksia kokeilin, niin JCM 800 -mallinnus oli sellanen suoraan out of the box käyttökelpoinen, ja sai lyödä mitä tahansa säröpedaalimallinnuksia eteen, aina käyttistä. Se Rectifier vaikutti vähän vaikeammalta, joku käsittämätön ~100 hz resonanssi vaan jyrisi. No se voikin olla että mä en oikeesti tykkää Marshallsoundista. :) Ja oot oikeassa tuossa Rectohommassa. Omistan oikean recton jolla myöskin nauhottelen melko paljon ja ei ikinä ole ollut nuin paljon alapäätä. Vaikka pistäis basson täysille. Se itseasiassa on se rectoasetus mitä Mark Tremonti käyttää (Creed, Alter Bridge) ja silläkään ei mee niin yli se alapää. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Hombre 27.05.2011 12:22:08 | |
---|
Testaillua ja ruuvailua HD500 jonkin aikaa tehneenä tuntuu, että rosot, murot, higainit ja fender kliinit lähtee hakemalla komiasti, mutta pehmeän kuultavaa VOX kliiniä a la E.Pulliainen tuosta en saanut ruuvattua, joka lajissaan on IMO parhautta. Onko kokemuksia aiheesta tai muunlaisia tuloksia? Olen ajatellut tuon kiteytyvän AC30 Normal kanavan,non-top boost, mallinuksen puutteeseen. TB tuo mukanaan, tässä tilanteessa ei-toivottua, rosoa ja lisääntynyttä perkussiivisuutta. Pikkuveli AC15 tuntuu taas olevan hiukan vähän headroomia tarjolla..kuten varmaan oikeassakin maailmassa. - |
Ukko 27.05.2011 14:09:31 | |
---|
WanhaWetäjä: Hyvä hevimpi särö on vielä vähän hakusessa, jos tekee himassa luureilla/monitoreilla niin eipä oikeen toimi keikalla... Jotenkin tuntuu siltä että noi säädöt pitäis tehdä jokaista PA kalustoa kohden erikseen. Se mikä toimii yhdellä setillä, ei välttämättä toimi toisella niin hyvin. COVS jäsen nro 6 |
Exhausted 27.05.2011 14:31:18 | |
---|
Eihän sitä kitarastyrkkarin mikitystäkään voi joka salissa tuutata ilman eq-säätöjä. Sen takia miksaajat on olemassa. Mutta tosi on se, että luureilla tehty saundi ei toimi treeniksellä. Kannattaa optimoida saundit treeniksellä toimiviksi, sen mukaiset sitten toimivat parhaiten keikallakin. |
Ukko 27.05.2011 14:35:54 | |
---|
Exhausted: Eihän sitä kitarastyrkkarin mikitystäkään voi joka salissa tuutata ilman eq-säätöjä. Sen takia miksaajat on olemassa. Mutta tosi on se, että luureilla tehty saundi ei toimi treeniksellä. Kannattaa optimoida saundit treeniksellä toimiviksi, sen mukaiset sitten toimivat parhaiten keikallakin. Juu....kaikilla on tietysti erikseen miksaaja. Mutta tuo luureilla tehty soundi ei tosiaankaan pelaa keikalla. COVS jäsen nro 6 |