Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko olemassa musiikkitapahtumia ilman festarimeininkiä?
1 2
Herbaliser
12.05.2011 13:05:59 (muokattu 12.05.2011 13:06:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Festarimeiningillä tarkoitan lähinnä päihteiden (eritoten alkoholin) vaikutuksen alaisena tapahtuvaa metelöimistä ja örmyilyä yms.
 
Tänäkin kesänä olisi muutama kiinnostava bändi esiintymässä festareilla, ja olin jo aikeissa lähteä, kunnes tuli flashbackina mieleen muistikuvia festarimeiningistä. Onkohan olemassa musiikkitapahtumaa tai festaria (jossa myös aikuinen viihtyy) ilman tuota mieltä alentavaa festarimeininkiä?
 
Sori jos tämä kirjoitus loukkaa jotain festarimeininkiä ihannoivaa, tuskin onnistun kuitenkaan pudottamaan elämältänne pohjaa vaikka haluaisinkin :)
 
nannne
12.05.2011 13:56:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suviseuroilla on varmaan ainakin kaikkea kivaa yhteislaulua yms?
 
BassoSisko
12.05.2011 15:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyyhän noita. Oma suosikki on bluegrass kesäkuussa.
http://bluegrass.fi/www/index.php
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Entropia666
12.05.2011 16:05:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä rokkiin livenä kuuluu kännissä oleminen. Ei sen mitään salonkikelpoista tissienläpsyttelyä ikinä ole pitänyt ollakkaan. Jos tämä häiritsee, ehkä kannattaa kuunnella levyt kotona... Saattaahaan siellä keikalla olla humalaisten lisäksi ahdasta, kuuma ja muutenkin soittavat liian kovalla.
 
Hehjuum.
 
LaMotta
12.05.2011 16:27:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mun mielestä rokkiin livenä kuuluu kännissä oleminen.
 
Tästä teemme päätelmän, että rock edustaa rappiokulttuuria.
 
Turhaa kaikki.
Schnowotski
12.05.2011 16:32:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuhmon kamarimusiikkifestareilla on tullut käytyä useana vuotena ja siellä on kyllä miellyttävä tunnelma. Konserttisaleissa keskitytään tärkeimpään, eli musiikkiin - lukuunottamatta muutamia näyttäytymässä olevia tanttoja, jotka kiusaantuvat heti, kun esitetään vähänkään vaikeampaa musiikkia - ja konserttien välissä voi vaikkapa kävellä rantoja pitkin, jammailla microcubella autossa tai käydä krapulaisella lounaalla paikallisessa kebab-mestassa. Eräänä vuonna mukanani ollut tyttönen piti tunnelmasta niin, että vaikkei juurikaan taidemusiikista itse välittänyt, oli aikeissa itse mennä sinne seuraavana vuonna.
 
Lainausmerkit, nuo kirjotetun kielen "kondomit" - väärinymmärrysten "ehkäisyvälineet".
konehes
12.05.2011 18:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No Flow on vähän erilainen festari. Sielläkin voi toki örveltää, mutta siinäkin on heti hipster-uskottava, ironinen sävy.
 
cherub with heavy metal machine
Desmond Jones
12.05.2011 20:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KVÅ Espoossa. Suomenruotsalaista meininkiä.
 
Maybe I'll become a playboy, hang around in gay bars And move to the west side of town
Jussiman
12.05.2011 20:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mun mielestä rokkiin livenä kuuluu kännissä oleminen. Ei sen mitään salonkikelpoista tissienläpsyttelyä ikinä ole pitänyt ollakkaan. Jos tämä häiritsee, ehkä kannattaa kuunnella levyt kotona... Saattaahaan siellä keikalla olla humalaisten lisäksi ahdasta, kuuma ja muutenkin soittavat liian kovalla.
 
Hehjuum.

 
Mun mielestä huonoon rock-keikkaan kuuluu kännit, mut jos on oikeasti hyvää livemusaa, en silloin edes haluu olla kännissä. Music is my dope!
 
zxcasdqwe
12.05.2011 21:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen vierailemaan ulkomaalaisilla festareilla. Me suomalaiset örvelletään ihan oikeesti enemmän muihin mahin verrattuna. Hauskanpito ja hulluttelu on kivaa, mutta jos miettii vaikka ruisrockin ja provinssin menoa, niin voiks sitä sanoa enää hauskaksi?
 
BassoSisko
12.05.2011 22:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Suosittelen vierailemaan ulkomaalaisilla festareilla. Me suomalaiset örvelletään ihan oikeesti enemmän muihin mahin verrattuna. Hauskanpito ja hulluttelu on kivaa, mutta jos miettii vaikka ruisrockin ja provinssin menoa, niin voiks sitä sanoa enää hauskaksi?
 
Vois olla ehkä pieni tsäänssi että sen takia just kysyttiin niitä muita festareita missä ei örvelletä. Mitäs luulet?
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Sergei Fallinen
12.05.2011 22:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Suosittelen vierailemaan ulkomaalaisilla festareilla. Me suomalaiset örvelletään ihan oikeesti enemmän muihin mahin verrattuna. Hauskanpito ja hulluttelu on kivaa, mutta jos miettii vaikka ruisrockin ja provinssin menoa, niin voiks sitä sanoa enää hauskaksi?
 
Ei voi. Hyivvvv. Jos kaipaa dekadenssia, niin miksi se tarvii aina oikeuttaa jollain festareilla? Saa sitä muulloinkin pitää hauskaa. Ja sit jengi on talven 6 kuukautta ihan kyrpä ottassa eikä puhu hymyillen mistään muusta kuin ens kesän festareista. Siel saa ehkä suihinoton joltain nelikymppiseltä luuskalta ja se on se sun nuoruusajan hienoin muisto. Kyl on kovat panokset, herrajjumala.
 
ja bassosisko lisää niitä kuvia
 
BassoSisko
12.05.2011 22:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: ja bassosisko lisää niitä kuvia
 
Mitä kuvia?
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
fox
13.05.2011 01:13:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Löytyyhän noita. Oma suosikki on bluegrass kesäkuussa.
http://bluegrass.fi/www/index.php

 
Sitten elokuussa omanlaisensa mini-musiikkitapahtuma..
www.lehmo.com/augustrock
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Fortune
13.05.2011 02:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman kokemukseni mukaan suomalaisillakin festivaaleilla voi ihan tyytyväisenä olla selvin päin ja katsoa bändejä. Ei niiden känniurpojen kylkeen ole pakko pakkautua tai heidän touhujaan seurailla, suurin osa porukasta on kuitenkin ihan kohtalaisen tolpillaan ja hyvällä tuulella.
 
Älkää ihmiset stressatko.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
BassoSisko
13.05.2011 06:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Sitten elokuussa omanlaisensa mini-musiikkitapahtuma..
www.lehmo.com/augustrock

 
Siel lukee viime vuoden päivämäärä isolla ja sitten tämän vuoden pienellä. Et jos ketulla on mahdollisuus vaikuttaa asiaan, niin kannattaisi korjata.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
sticky fingers
13.05.2011 08:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Oman kokemukseni mukaan suomalaisillakin festivaaleilla voi ihan tyytyväisenä olla selvin päin ja katsoa bändejä. Ei niiden känniurpojen kylkeen ole pakko pakkautua tai heidän touhujaan seurailla, suurin osa porukasta on kuitenkin ihan kohtalaisen tolpillaan ja hyvällä tuulella.
 
Älkää ihmiset stressatko.

 
Näin! Mitä on tämä tarve ylentää itsensä ympäristönsä yläpuolelle?
 
...
Entropia666
13.05.2011 08:59:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Mun mielestä huonoon rock-keikkaan kuuluu kännit, mut jos on oikeasti hyvää livemusaa, en silloin edes haluu olla kännissä. Music is my dope!
Kyllähän tuota selvinpäinkin olemista on tullut harrastettua, lähinnä pohdin sitä yleiseltä tasolta...
 
Fortune: Oman kokemukseni mukaan suomalaisillakin festivaaleilla voi ihan tyytyväisenä olla selvin päin ja katsoa bändejä. Ei niiden känniurpojen kylkeen ole pakko pakkautua tai heidän touhujaan seurailla, suurin osa porukasta on kuitenkin ihan kohtalaisen tolpillaan ja hyvällä tuulella.
 
Älkää ihmiset stressatko.

 
Oon itekkin ollu festareilla täysin selvinpäin, ihan jees jos tykkää. Ankeeta siellä olisi jos muutkin olisi vetänyt samaa linjaa. Kyllä pienessä sievässä oleva juhlayleisö takaa paremman meiningin kuin turpa kiinni jurottava ja tumput suorana kädet puuskassa seisova yleisö.
 
Herbaliser
13.05.2011 09:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Näin! Mitä on tämä tarve ylentää itsensä ympäristönsä yläpuolelle?
 
Sovitaan sitten vaikka että alennan itseni festarikansan alapuolelle, jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Niitä juhlia kuitenkin kaipailisin ja tuossahan niitä jo tulikin muutama, kiitokset niistä vastanneille.
 
sticky fingers
13.05.2011 09:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herbaliser: Sovitaan sitten vaikka että alennan itseni festarikansan alapuolelle, jos sinulle tulee siitä parempi mieli. Niitä juhlia kuitenkin kaipailisin ja tuossahan niitä jo tulikin muutama, kiitokset niistä vastanneille.
 
Ei sitä niinkään tarvitse tehdä. Marttyyriksi ei tarvitse alkaa. Tuliko sinulle kuitenkin yllätyksenä, että Kuhmon kamarimusiikkifestarit vetää vähemmän humalaisia kävijöitä kuin Ruisrock? Jos/kun ei tullut, niin koko ketjun aloittamisesi oli jotakuinkin turha "Onko olemassa musiikkitapahtumia ilman festarimeininkiä?" Tähän voi vastata yksiselitteisesti että "on". Kaupungeissa on viikottain musiikkitapahtumia ilman festareita, samoin mainitut kamarimusiikkijuhlat ja kansanmusiikkijuhlat on varmaankin "festarimeiningittömiä". Kerron sinulle vielä, että kananttaa seurata Suomen Rauhanyhdistyksen nettisivuja - se porukka järjestää taatusti toisenlaisiakin laulujuhlia.
 
Olen itse monien muiden muassaa sanonut aikaisemminkin, että festarimeininki on juuri sitä, mitä siitä itselleen tekee. Olen itse ollut selvinpäin lauantai-iltana niin Ankkarokissa, Provinssissa kuin Ilosaaressakin. Kaikissa myös enempi vähempi maistissa myös. Tilanteen mukaan nääs.
 
Koska ihan varmasti itse osasit etsiä musiikkitapahtumia ylipäätään ihan sujuvasti, jää tämän ketjun anniksi se, että nyt tiedämme sinun paheksuvan "festarimeininkiä". Hyvä sekin.
 
Täältä tähän.
 
...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «