Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Sakmongkol
11.05.2011 23:32:59 (muokattu 11.05.2011 23:33:41)
janimarj: Kyllä niiden takuiden pitäisi Suomessakin toimia. Jos tässä tilanteessa olisi toimittu niin kuin pitäisi, olisi Vertikaali antanut uuden piuhan tilalle turhia kyselemättä. Ilmoitus maahantuojalle ja uusi piuha tilalle. Maahantuoja puolestaan ilmoittaa asiasta valmistajalle, joka lähettää ekstrapiuhan seuraavan tilauksen yhteydessä.

Jos paketissa lukee elinikäinen takuu, millä kielellä hyvänsä, se tarkoittaa nimenomaan tuotteen elinikää joka voidaan joustavasti tulkita päättyneeksi aina silloin kun tuote menee rikki, eli käytännössä moisella takuulla ei tee yhtään mitään eikä se velvoita kauppiasta mihinkään.

E: Luulisin.
ReBeat
11.05.2011 23:38:52

janimarj: Kyllä niiden takuiden pitäisi Suomessakin toimia. Jos tässä tilanteessa olisi toimittu niin kuin pitäisi, olisi Vertikaali antanut uuden piuhan tilalle turhia kyselemättä. Ilmoitus maahantuojalle ja uusi piuha tilalle. Maahantuoja puolestaan ilmoittaa asiasta valmistajalle, joka lähettää ekstrapiuhan seuraavan tilauksen yhteydessä.

Jaa. Muistan kyllä nähneeni monen tuotteen takuupapereissa erikseen tekstiä juuri siitä, että kattavin takuu on voimassa vain USA:sta ostetussa ja usalaiselle jälleenmyyjälle palautetussa tuotteessa.
marco_albertz
12.05.2011 02:24:10
Eräs musaliike 2000-luvun alussa: " Ei noihin Epiphone Gibsonin (Made in Korea) 80-luvun straton talloihin oikein löydy tallapalikoita, aika vaikeeta."

Näin jälkeenpäin mietittynä niinhän se varmasti olikin, mutta sapetti erityisesti, koska tyrkytettiin saman tien jotain muuta kitaraa tilalle, koska puuttui tallapala! Luulin silloin myyjän kommenttien perusteella, että meikäläisen Epiphone on kuin halpaa makkaraa.

The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Bowie88
12.05.2011 08:14:27
the-Antero: Tulipa mieleen Helsingin bändikeskuksen hauska myyjä. Olin ostamassa Bossin NS-2:ta.Myyjä sitten kysyi että mitähän siitä kannattaisi pyytää... Noh halvalla sain sen :D

Heh heh. Samaisen hepun kanssa olen asioinut aika paljon. Rento meininki tuossa liikkeessä. Noin vuosi sitten pyörähdin tuolla ohimennen kitaroita kokeilemassa. Olin suunnitellut kakkoskitaran ostoa ja palkkapäivään oli vielä pari viikkoa.
Ihastuin sitten J&D:n Les Paul-kopioon. Myyjä sanoi että ota pois ja maksat sitten kun kerkiät. Olin ostanut tuosta liikkeestä kamaa aiemminkin ja siten ehkä saavuttanut luottamusta, mutta huvittava tilanne kuitenkin...
Karhukoira74
12.05.2011 08:53:58

Mie: "Hommasin tossa XXX:n pari kuukautta sitten.."
Myyjä: "Paljonko maksoit?"
Mie: "Mitähän se oli...noin XXX euroa"
Myyjä: "Multa olisit saanu halvemmalla"

Tähän oon törmänny kohtalaisen usein, kun on tullut juttua jostain kitarasta tai vahvarista...minkä on ostanu jostain toisesta liikkeestä kuin juuri siitä jossa keskustelua aiheesta käyt =D Lähes poikkeuksetta dialogin mukaisesti on menny =D
-So many assholes, so few bullets-
the-Antero
12.05.2011 09:05:47

Bowie88: Myyjä sanoi että ota pois ja maksat sitten kun kerkiät.

Hoho, oikein :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
I.S.S
12.05.2011 09:29:20 (muokattu 12.05.2011 09:30:05)
Olin työharjoittelussa eräässä musiikkiliikkeessä 90-luvulla ja seuraava sananvaihto käytiin kaupan vaikioasiakkaan ja myyjän/omistajan välillä:

Asiakas: "Ne D'Addarion kielet mitkä myitte oli ihan paskat, katkes heti"
Myyjä: "Haista vittu. Myö ei niit siulle myyty, sie ne meilt ostit."

Hauskuudesta en tiedä, mut kyl silloin vähän nauratti...
"You know what they say Frank...speed kills."
Ukko
12.05.2011 09:54:50

ADEHD: Lisäksi pari legendaarista vierailua Tampereen AHOSELLA. Ei mitään varsinaisia sutkautuksia irtoa tuolla....

Ahoselta löytyy vaikka mitä stooria. Ihan sen perustamis kuvioista lähtien. Ja pääjehun broidi oli ihan omaa luokkaansa. Jos ei siltä ostanut jotain tai ollut samaa mieltä sen kanssa niin se suuttui ihan tosissaan. Yksi toinen musaliike T:reella 80 luvulla, hankkiessani uutta kitaraa myyjä esitteli jotain halpis mallia ja sanoi että ammattilaiset käyttävät näitä harjoitus kitaroina :)
COVS jäsen nro 6
nannne
12.05.2011 09:58:57

Ukko: Tämä oli muuten 70 luvulla ihan käytäntö soitin kaupoissa. Saattoi saada puolenkin vuoden korottoman maksuajan ostoksille.

Hehoi, onnistuu nykypäivänäkin siellä täällä... :)
dropD
12.05.2011 10:27:07 (muokattu 12.05.2011 10:28:12)

Sutkautusten suma sattui kymmenkunta vuotta sitten kun olin juuri muuttanut Pekingiin. Muuttotavaroissa ei kitaraa ollut kun tuohon aikaan ei juuri tullut soiteltua. Ensimmäisellä viikolla kuitenkin vanhasta tottumuksesta tuli käpälöityä kitaroita paikallisen tavaratalon musiikkiosastolla. Käteen sattui sitten varsin mukavan tuntuinen SG. Palvelualtis myyjä vaihtoi kielet vasurille sopiviksi jo ennenkuin ehdin ilmaista kiinnostusta soittimen ostamiseen. Kokeilin sitten pari sointua kepakolla ja myyjä totesi kovin hämmästyneenä "Oh! You can play!". Vähän kommentista hämmentyneenä pyysin ostoksen pakettiin.

Sillä aikaa kun myyjä kirjoitteli kuittia kitarasta, katselin vahvistintarjontaa. Tarjolla näytti olevan noin 20 euron hintainen 15W trankkukombo, joka vaikutti passelilta tarkoitukseen. Taisi olla merkiltään Nodec tai vastaava. Myyjä tuli oitis mainostamaan "It's very good quality from Korea". Ehkäpä meillä oli vähän erilainen laatukäsitys, mutta kohteliaasti myötäilin ja totesin "I'm sure it is. I take it too". Nytpä myyjä käänsikin kelkkansa ja totesi "No you don't. It's very loud". Tästä seurasi pitkällinen keskustelu jonka päätteeksi sain lopulta myyjän uskomaan, että tiesin mitä olin tekemässä ja kirjoittamaan maksulaput myös vahvistimesta. Lopuksi myyjä totesi minun olevan niin kova kauppamies, että päätti antaa vielä gigbagin kitaralle kaupantekijäisiksi.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Jii-Gee
12.05.2011 10:29:21

Christeraser: "Puhutteko suomea?" tuli kerran myyjän suusta ennenkuin sanottiin mitään. Turkulainen liike....

Tää on helppo;

- Turussa on tiätty niin kansainvälinen meining et tarvii ekaks varmistaa puhuuko asiakas Suomea,Ruåttia,Englantia,Savoa tai jtn...

- Olette epäilyttävän näköisiä hambuuseja,teitä on komennettu ihan kotimaisella et "suksikaa v*ttuun täältä hengailemasta !!*.. mutta ei sit oo menny komento jakeluun (!?).
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Twinkle
12.05.2011 12:09:58
Decadetroll: Plus monasti nuo elinikäiset takuut päättyy siihen, kun tuotteen elinikä umpeutuu, ts. tuote menee rikki.

niinhän se on, tuotteen "elinikäinen takuu" viittaa nimenomaan tuotteen elinikään eikä ostajan elinikään. Se on jossakin määritelty että mitenkä pitkään tuotteen voi olettaa kestävän ehjänä, jolloin elinikäinen takuu kestää nimenomaan siihen pisteeseen.

Hommasta tekee hankalan se, että sen normaalin takuuajan jälkeen ei ole missään määritetty, että paljonko oikeasti on laitteen elinikä. Valmistajalla on virhevastuu tuotteestaan aina, joten jos laite hajoaa takuuajan jälkeen tuotteen virheeseen, niin sen "elinikä" pitää määrittää tulkinnanvaraisesti ja tapauskohtaisesti.

oikeastaan tollainen "elinikäinen takuu" tekee takuuvaihdosta hankalampaa kuin kiinteä takuu.
s8na
12.05.2011 12:15:03

Twinkle: ...oikeastaan tollainen "elinikäinen takuu" tekee takuuvaihdosta hankalampaa kuin kiinteä takuu.

Toisin sanoen, bullshit from the U.S.A.
jii.haanpaa
12.05.2011 12:31:17
s8na: Toisin sanoen, bullshit from the U.S.A.

Toistaiseksi meillä on täällä peräkylässä käytössä ihan Suomen laki, bulltsittiä ihan omasta takaa.

Yksi tuotemerkki on pitänyt omalla kohdallani kiinni tuosta "elinikäisestä" takuusta varsin kiitettävästi myös Suomessa. Parit Kossin porta prot olen jaksanut vaihtaa takuuseen ja ensimmäiset ostin varmaan joskus 15 vuotta sitten. Ei ole kyselty kuitteja tai mitään muutakaan. En ymmärrä miten tämä toimii ottaen huomioon, että kyse on kuitenkin 20-30 euron halpisluureista. Tosin onhan noita tullut hukattua matkan varrella sen verran raikkaasti, että aina niitä jää jostakin lentokentiltä kyytiin, joten katteet varmasti kattavat omat takuuvaihtoni helposti(?).
the-Antero
12.05.2011 16:31:57

jii.haanpaa:En ymmärrä miten tämä toimii ottaen huomioon, että kyse on kuitenkin 20-30 euron halpisluureista.

Klassikko malli. :) Tosin aikoinaan olivat kyllä hieman arvokkaammat kuin nykyään. Kun itse ostin nuo olivat hintaväliltä 500-600mk vuosi oli jotain 1998-2001....tuo suhteutettuna nyky rahaan olisi hinta 110-120€
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
oamkbonor
12.05.2011 19:13:24
Jos puhutaan muusta kamasta kuin kitarankielistä niin tuo "Multa olisit saanut halvemmalla kuin Thomannilta" pitää aika usein paikkansa. Kaikki kitarat/vahvistimet oon saanut Suomalaisesta kivijalkakaupasta halvemmalla kuin näistä ulkomaan nettikaupoista. Kannattaa ainakin kysyä ennenkuin tilaa:)
Antroid
12.05.2011 21:07:22
Bowie88: Heh heh. Samaisen hepun kanssa olen asioinut aika paljon. Rento meininki tuossa liikkeessä. Noin vuosi sitten pyörähdin tuolla ohimennen kitaroita kokeilemassa. Olin suunnitellut kakkoskitaran ostoa ja palkkapäivään oli vielä pari viikkoa.
Ihastuin sitten J&D:n Les Paul-kopioon. Myyjä sanoi että ota pois ja maksat sitten kun kerkiät. Olin ostanut tuosta liikkeestä kamaa aiemminkin ja siten ehkä saavuttanut luottamusta, mutta huvittava tilanne kuitenkin...

Tää on kyllä ko. putiikissa ilmeisen normaalia. Joskus oli keikka jossain siinä lähellä ja tarvittiin akuutisti jotain piuhoja ja mikkiständejä. En ollu koskaan aiemmin käynyt siellä, mutta hyvin järjestyi kamat ja ylläolevalla tavalla velaksi myi kun ei pankkikorttilaitetta ollut eikä mulla ollut käteistä. Hyvä liike on se, joskin tietenkin hieman rajoitetut valikoimat näin hifistin näkökulmasta.
jipeeällä
12.05.2011 21:42:24
Hieman Off:

Kerran Vaasan UniSoundissa myyjä ruuvasi jonkin ostamani laitteen potikkaa. Sen ollessa heiman jäykkä myyjä totesi: "Tää on niin neitsyt..."

Lause oli mielestäni hieno ja osuva. Menin sitten spontaanina ihmisenä heittämään kerran saman lauseen samassa asiayhteydessä eräässä melko uskonnollishenkisessä piirissä samaa laitetta vääntäessäni.

Ai jai...
VeryHumis
12.05.2011 22:02:30
Etsiessäni Viihdeässistä kieliä, ei löytynyt. Kysyin löytyykö vastaavia, vastauksena "Eiköhän, kaikki ne on rautalankaa"
"Ei se musiikki sille mitään voi ketä sitä soittaa"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)