Aihe: Bändisoiton aloittaminen ei onnistu
1 2 3 4
Jokkis
23.01.2011 15:30:08
Kyllä tässä itseäkin on alkanut kyrsimään, kun ei mistään läheltä löydy bändikavereita ja jos löytyy, niin eihän niiden kanssa oikein saa mitään aikaiseksi. On niin erilainen kaikkien musamaku ja toiset ei taas vaan osaa soittaa tarpeeksi hyvin. Yksi ratkaiseva seikka on myös se, kuinka hyvin bändin jäsenten kemiat kohtaa. Tällaisessa Sysmän kokoisessa kunnassa on kyllä soittajista pula ja hevimusiikin harrastajista vielä suurempi. Ite oon kitaristi ja oon soitellu noin 3 vuotta. Kyllä jos Lahdesta, Jyväskylästä tai Heinolasta löytys soittajia, joilla olis melko samanlainen musamaku ja samanlaiset visiot bänditoiminnasta, niin olis ehkä mahdollista perustaa se perkeleen bändi!

Mutta mitään ilmoitusta en kyllä tonne wanted osastolle laita ennen kuin olen täysi-ikäinen. Silloin olis mahdollista kulkea ihan omalla autollakin nääs...
Anonyymilapsi
29.01.2011 21:23:40
jos kerran asut Helsingissä, niin hirveätä hätää ei pitäisi olla. Väkiluvultaan kuitenkin Suomen suurin kaupunki, eiköhän sieltä pitäis soittokavereita löytyä! Rupeat etsimään soittamisesta kiinnostuneita koulun ulkopuolelta.
ANONYYMILAPSI
doctrine
20.02.2011 16:00:56

Numb: Miten saa bändin:

- Ole hyvä tyyppi
- Asu isossa kaupungissa
- Tunne paljon soittajia
- Omista tai vuokraa treenis
- Omista PA tai vähintään laulukamat
- Omista paku
- Tee biisit
- Ole laulaja tai basisti

Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii.

Mulla täyttyy kolme:
- asun isossa kaupungissa (Vantaa tällä hetkellä)
- vuokraan treenistä (josta luonnollisesti jokainen meistä maksaa yhtä paljon)
- teen biisejä

Ite alottelin joskus aikanaan bänditoimintaa kaverin kanssa jonka kanssa yhdessä opeteltiin soittamaan kitaraa. kavereita me siihen bändiin haalittiin, ei ketään joka olisi oikeasti osannut soittaa. ja hauskaa oli, kunnes ystävyys joutui koetukselle. enää ei olla missään tekemisissä ko tyyppien kesken. oma musisointini on jatkunut niistä ajoista asti milloin yläasteen bändiä vetäen, milloin omia säätöjä vetäen, milloin muiden proggiksissa vieraillen. nyt on jo vajaat kolme vuotta ollu oma bändi pystyssä ja tuntuu siltä että on oikeat muusikotkin matkassa jotta voitais päästäkin jonnekin.

Kovaa kovaa työtä se vaatii, ja pirusti periksiantamatonta luonnetta - alusta saakka. Älä kuvittele että yksi ilmo Mnetin Wanted-palstalla tekisi temput, käytä kaikkia sosiaalisia medioita, foorumeita, lehtiä, ilmoituksia, jaa kauppojen ilmotustauluille ilmoja jnejne. älä lopeta työtä ennen kuin oot maalissa, ts ei koskaan.
milhow
20.02.2011 19:42:38
Kyllä se bänditoiminta edistyy, jos tarpeeksi kauan yrittää. Itselläni onnistui helposti, kun keksin sellaisen kikan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)