Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 5120 121 122 123 124 125 126
Secreterial
08.05.2011 21:28:07
djKaaos: Secre, minkäs ikänen sä olet? Ei oo tullut koskaan esille.

Meikä on vasta tällänen junnu :) Kesällä tulee siis vasta 20 mittariin.
DJKaaos
08.05.2011 21:30:05
Secreterial: Meikä on vasta tällänen junnu :) Kesällä tulee siis vasta 20 mittariin.

Lupaava kakskymppinen :)
Minä olen minä.
Secreterial
08.05.2011 21:36:43
djKaaos: Lupaava kakskymppinen :)

Tiedä nyt siitä lupaavasta :)

Mutta kyllä tässä futiskeskustelussa on ollut jätkän kanssa (toki muidenkin, mutta eniten varmaan Kaaoksen kanssa) melkeen parhaimmat, ja varmasti asiallisimmat keskustelut nettipalstoilla.

btw. AC Milan ratkaisi eilen itselleen Scudetton, eli mestaruuden.
kozmik
08.05.2011 21:43:51

Funkonaut: Osaaks tääl muuten jengi kertoo, et miks juuri tietty joukkue on profiloitunut omaks suosikiksi? Pelilliset ansiot, ulkopuoliset syyt vai vanhempien esimerkki? Vai jokin muu syy?

Itellä lienee isän esimerkki se vahvin tekijä. Isä on ollut Manun kannattaja vuosikymmenet, kiinnostui joukkueesta Münchenin lento-onnettomuuden jälkeen. Sen verran vahvasti on kannatus tarttunut, että kun sitten aloin 90-luvun puolessa välissä seuraamaan seurafutista (MM- ja EM- kisat tullut katsottua alusta loppuun vuodesta -90 alkaen) niin Manun puoleen se vaakakuppi sitten kallistui ihan alusta alkaen. Ja kausi 98/99 oli sitten se lopullinen sinetti, jolla Manu lunasti mun sydämessä varmaan hautaan asti pysyvän paikan. Todella hienoja pelejä pelasi Manu tuolla kaudella. Mestareiden liigan finaalin lisäksi FA-cupin välieräuusinta Arsenalia vastaan, jälkimmäinen välierä Juventusta vastaan... Huikeita matseja.

Hieno tulos kyllä tänään, vähän turhankin paljon mun makuun pääsi Chelsea peliin mukaan tokalla puoliskolla. Mutta eipä paremmasta joukkueesta ollut paljonkaan epäselvyyttä. Nyt sit vaan ens viikonloppuna vähintään piste Blackburnilta, niin Blackpoolia vastaan voi sitten heittää Beben, Obertanin ja muut huiput kentälle maistelemaan mestaruustunnelmaa. :) Ja antaa vaikka Blackpoolin voittaa, jos vaikka pysyisivät sarjassa.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
touhis
08.05.2011 21:44:33 (muokattu 08.05.2011 22:17:18)
asdfasdfdasfdasfas
HaloOfFlies
09.05.2011 16:01:08 (muokattu 09.05.2011 16:04:17)

djKaaos: Elettiin 90-luvun puoliväliä. Muhun ei juuri vedonnut tuohon aikaan vallinnut Ajax-, Juventus- tai AC Milan-buumi, vaan pidin enemmänkin brittifutiksesta. Nimi "Mänzester Junaittiid" kuulosti jumalattoman kuninkaalliselta, niillä oli hieno peliasu, pari mieleistä pelaajaa ja lisäksi satuin saamaan Unitedin kannatuslauluja sisältäneen CD-levyn äidiltäni joululahjaksi vähän sattumalta. Se oli siinä.

Minulla lähti ManU-kannatus joskus 90-luvun alussa tietokonepelistä nimeltä Manchester United. Sitä tuli pelattua paljon. Sen jälkeen en muita joukkueita ole kannattanut Valioliigassa. Samoihin aikoihin tuli telkusta Ryan Giggsin futiskoulu ja se sinetöi homman lopullisesti. Giggs on aina ollutkin suosikkipelaajani ManUsta. Loistava pelaaja edelleenkin.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
DJKaaos
09.05.2011 16:32:56
danny: Giggs on aina ollutkin suosikkipelaajani ManUsta. Loistava pelaaja edelleenkin.

Mun suurimmat suosikit ovat olleet Lee Sharpe ja Teddy Sheringham. Nykyisestä joukkueesta suurin suosikki on Darren Fletcher.
Minä olen minä.
Secreterial
09.05.2011 16:48:23 (muokattu 09.05.2011 16:49:24)
Itsehän tässä vuosien varrella on tullut käytännössä koko joukkue "lempipelaajaksi". Toki sieltä muutaman voi nostaa esille.

Rooney - arvostan suuresti sitä työmäärää, minkä kaveri tekee. Pelaa kovaa, joka omaan makuun sopii. Vähän saman tyyppinen pelaaja olen itekkin. (Pelipaidassa lukee muuten "Ruuni")

Valencia - teki heti vaikutuksen meikään. Nopea, taitava, ja ennenkaikkea aivan järettömän nöyrä jätkä.

Fletcher - Varmasti yksi aliarvostetuimmista pelaajista. Panos joukkueelle on aivan hurja

Mutta käytännössä ManU on yksi suuri lempipelaaja :)

E. Englannista kantautuu uutisia, että Sneijderin osto on nyt vain Glazereistä kiinni. 30 miljoonaa olisi siirtosumma, ja jos Ferguson miehen haluaa, niin varmasti rahaa löytyy
Loijaa
10.05.2011 02:38:12

Jestas, missä kunnossa on MAXI! 7 maalia ja kaksi hattutemppua kolmessa pelissä..MAXIMUM FORCE!! Ja Sami mainostaa tauoilla obh Nordican keittiökodenkoneita.
I'm alive to the world
Secreterial
10.05.2011 08:51:10
Loijaa: Jestas, missä kunnossa on MAXI! 7 maalia ja kaksi hattutemppua kolmessa pelissä..MAXIMUM FORCE!! Ja Sami mainostaa tauoilla obh Nordican keittiökodenkoneita.

Melko ihme kaveri on kyllä kyseessä. Saattaa pelata aivan paskasti ja sitten yhtäkkiä alkaa nakkelemaan häkkejä. King Kenny on näyttävästi pystynyt couchamaan Maxinkin kuntoon, koska ainakin niissä peleissä, joita meikä alkukaudesta katto, oli Maxi aivan surkea. Nyt kyllä tuntuu kulkevan...
touhis
10.05.2011 21:43:54
Tuossa juuri äsken taisin ymmärtää että TamUn toimari Ajankohtaisessa Kakkosessa juuri äsken kannatti kotimaista juniorityötä kun spekuloitiin aasialaisten vedonlyöntihommeleita. Miksi se ei näy käytännössä, miksi TamUlla ei ole junioritoimintaa? Kertokaa tyhmälle..
sticky fingers
10.05.2011 21:47:00 (muokattu 10.05.2011 21:47:08)
touhis: Tuossa juuri äsken taisin ymmärtää että TamUn toimari Ajankohtaisessa Kakkosessa juuri äsken kannatti kotimaista juniorityötä kun spekuloitiin aasialaisten vedonlyöntihommeleita. Miksi se ei näy käytännössä, miksi TamUlla ei ole junioritoimintaa? Kertokaa tyhmälle..

Koska TPV ja Ilves. Molemmat vahvoja junioriseuroja.

TamU perustetiin alkujaan näiden kahden seuran edustusjoukkueeksi jollain tavalla. Muistaakseni,
...
DJKaaos
10.05.2011 21:51:51
sticky fingers: Koska TPV ja Ilves. Molemmat vahvoja junioriseuroja.

TamU perustetiin alkujaan näiden kahden seuran edustusjoukkueeksi jollain tavalla. Muistaakseni,

Tampere Unitedin piti kai alunperin syntyä TPV:n ja Ilveksen fuusion seurauksena, mutta Ilves taisi olla sitten lopulta ainoastaan hommassa mukana. Käytännössä siis Ilveksen nimenmuutos ja sarjapaikka.
Minä olen minä.
touhis
10.05.2011 21:52:37 (muokattu 10.05.2011 21:53:30)
Nyt spekuloin, mutta toimiikohan enää yhteistyö jos tamukin on ollut lähes konkurssikypsä seura. Miten ne muuten edes sai liigalisenssin, meni sekin ohi.. :)

Edit: Ah djk jo vastasi tuohon jälkimmäiseen.
Ziggy Bubba
10.05.2011 22:23:44 (muokattu 10.05.2011 22:25:18)

Secreterial: Melko ihme kaveri on kyllä kyseessä. Saattaa pelata aivan paskasti ja sitten yhtäkkiä alkaa nakkelemaan häkkejä. King Kenny on näyttävästi pystynyt couchamaan Maxinkin kuntoon, koska ainakin niissä peleissä, joita meikä alkukaudesta katto, oli Maxi aivan surkea. Nyt kyllä tuntuu kulkevan...

Samaa voi sanoa oikeastaan koko jengistä. Kun pelisysteemi ei toimi ja itseluottamus puuttuu, niin ei se hyvältä näytä. Kuytillä on myös tosi kuuma vaihe päällä, kuten tietty myös Suarezilla, joka on selkeesti yksi liigan kuumimmista pelaajista. Maalimäärä on kumma kyllä vielä suht pieni, mutta se paikkojen määrä mitä jannu tällä hetkellä luo on aika älytön.

Oli tosiaan kova show eilen Poolilta, varsinkin eka parikymmentä minsaa oli hurjaa tykitystä. Tommosta peli-iloa en muista nähneeni jengiltä vuosiin. Jopa Lucas pyöritti peliä todella komeasti. Sitä se mainittu itseluottamus teettää, vaikka huonosta pelaajasta ei musta aiemminkaan ole ollut kyse.

E: Omien junnujen sisäänajaminen on kyllä komeaa katseltavaa, varsinkin kun esitykset on noin kovaa tasoa.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Rubuinen
11.05.2011 08:53:51 (muokattu 11.05.2011 08:55:29)

Secreterial:Rooney - arvostan suuresti sitä työmäärää, minkä kaveri tekee. Pelaa kovaa, joka omaan makuun sopii. Vähän saman tyyppinen pelaaja olen itekkin. (Pelipaidassa lukee muuten "Ruuni")

On kyllä kova jätkä. Muita hyviä manulaisia, Giggs, van der saar, ja sitten ciccharito miten ikinä nyt kirjoitetaan. Vaikka en manu-fani ole, niin "harmiksi" sieltä löytyy noita jätkiä joita on vain ihan pakko arvostaa. Barcasta ei sitten löydykään kuin Tarzan, taino busquetsin näyttelijän taidot on kanssa omaa luokkaansa:-). I rather walk alone-paita päällä finaalia katsomaan...

Sneijderin

No jos tääkin tulee messiin, niin perkele melkein takin kääntöoperaatio edessä, kuin Uusipaavalniemellä konsanaan...
Secreterial
11.05.2011 10:07:27
Rubuinen: No jos tääkin tulee messiin, niin perkele melkein takin kääntöoperaatio edessä, kuin Uusipaavalniemellä konsanaan...

Tässä vaiheessahan nämä on vasta huhuja, mutta sitä tosiasiaa ei voi kieltää, että Ferguson arvostaa Sneijderia, ja haluaa tämän. Scholesille etsitään korvaajaa, koska vieläkään ei ole päätöstä tullut uran jatkosta. Sneijder on sen kaliiberin pelaaja, että olisi melko hyvä korvaaja tuohon keskikentälle.

Mielenkiintosia aikoja taas eletään, kun alkaa huhu- ja siirtomyllyt pyöriä. Ei siinä, itse tykkään näitä seurailla. Varsinkin Unitedin sivuille tuleva siirtohuhu-sivu on varsin mainota luettavaa, kun siellä muutaman jannun työnä on ainoastaan päivitellä sitä.

Ja oikeita siirtoja on nyt sitten tapahtunut. Mexes ja Taiwo siirtyvät melko varmasti molemmat AC Milanin riveihin, ja vielä ilmaiseksi. Rahaa on ilmeisesti käytettävissä muutenkin, koska mestaruus tuli.

AS Roma on muuten vaihtanut/vaihtaa omistajaa. Joku italianamerikkalainen liikemies (Thomas Dibenedetto) osti osake-enemmistön. Eli Romallakin on nyt sitten rahaa, jota tuhlailla. Sama kaverihan kuuluu siihen säätiöön, joka omistaa Boston Res Soxin ja vissiin Liverpoolin? (Joku Poolilainen korjatkoon, jos tuo tieto on täysin väärä)
Rubuinen
11.05.2011 12:22:58

Ja oikeita siirtoja on nyt sitten tapahtunut. Mexes ja Taiwo siirtyvät melko varmasti molemmat AC Milanin riveihin, ja vielä ilmaiseksi. Rahaa on ilmeisesti käytettävissä muutenkin, koska mestaruus tuli.

Toivotaan, että Krancjar siirtyy kanssa Tottenhamista AC Milaniin. Paita löytyy, kun ostin Kroatiasta joskus ja on tullut seurailtua/diggailtua jäbää. Harmittavasti penkkimiehen roolissa ollut viime aikoina. Harmi vaan, että se yksi ruotsinurpo on jengissä. Viime aikoina en kyllä ole milania seurannut, pentuna tuli enempi ja broidi on kova fani ollut aina, lähinnä Maldinin takia tai jotain...
Secreterial
11.05.2011 12:46:20
Rubuinen: Toivotaan, että Krancjar siirtyy kanssa Tottenhamista AC Milaniin. Paita löytyy, kun ostin Kroatiasta joskus ja on tullut seurailtua/diggailtua jäbää. Harmittavasti penkkimiehen roolissa ollut viime aikoina. Harmi vaan, että se yksi ruotsinurpo on jengissä. Viime aikoina en kyllä ole milania seurannut, pentuna tuli enempi ja broidi on kova fani ollut aina, lähinnä Maldinin takia tai jotain...

Ganzoa on huhuttu melko vahvasti Milaniin, joten keskikentälle löytyisi voimaa.

Jos Ibraa tarkoita ruotsiurpolla, niin hienostihan mies on Milanissa pelannut. Alkukaudella oli se, joka kantoi harteillaan joukkuetta. Lainasopimushan päättyy, joten osoitteena on Barca, jos Milan ei osta häntä. Muutama Scudettokin kaverille muuten kertynyt :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)