Aihe: Ibanezin tumppu soundi
1 2
-Rake-
08.05.2011 18:40:55
Krice: Tarkoitan tietysti akustista soundia ilman vahvistinta. Kaula ei mielestäni ole ohut eikä kapea, vaan leveä ja tukevaa D-profiilia. Mikeistä sen verran, että nuo INF3- ja 4-mikit on omasta mielestäni ihan tarpeeksi hyvät, ettei tarvitse vaihtaa. Olen soitellut oikeasti huonoillakin mikeillä ja INFit ei ole surkeat.

Ei nuo infit aivan surkeat ole mutta on ne silti huonot. Montaa rg:tä testanneena ja pari jopa löytyy itseltäki voin sanoa että tumpusti soi akustisesti soitettaessa varsinki ku vertaa jacksonin rr ja tokai lepsuun jotka myös löytyy itseltä.
chill
08.05.2011 18:51:51
Midrange: Akustisesti huonolta kuullostava sähkökitara kuullostaa yleensä myös vahvistimen kautta huonolta.

Joo toki, mutta vahvistimen kanssa saundiin on liitetty niin monta tekijää että saundi voi olla hyväkin . Miksi erikseen miettiä miltä se akustisesti kuulostaa, saundi muodostuu kokonaisuudesta. Iske vahvariin kiinni ja jos sitten ei miellytä niin asia on pohtimisen arvoinen.
Krice
08.05.2011 19:18:33 (muokattu 08.05.2011 19:19:35)

Minulla oli muuten joskus Ibanez GRG170 ja voisin vaikka vannoa, että se ei ollut tumppu. Eli ei se halpa hinta välttämättä ole syynä. Sellaisen jutun olen huomannut tästä RG350:stä, että sen tolpat heiluu ja kunnolla. Olisikohan sillä sitten vaikutusta, ettei tallan tolppien kautta tule kunnolla kontaktia puuhun?
lavaamo
08.05.2011 19:24:23
Krice: Minulla oli muuten joskus Ibanez GRG170 ja voisin vaikka vannoa, että se ei ollut tumppu. Eli ei se halpa hinta välttämättä ole syynä. Sellaisen jutun olen huomannut tästä RG350:stä, että sen tolpat heiluu ja kunnolla. Olisikohan sillä sitten vaikutusta, ettei tallan tolppien kautta tule kunnolla kontaktia puuhun?

Miksi ostaa vanha ja "loppuunsoitettu" laatukeppi kun voi ostella parinsadan ruoskia jossa ei edes tolpat pysy kiinni..? Vire pysyy varmaan mielettömän hyvin!
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
narmo
08.05.2011 19:40:29
kaularaudan ja kielten/jousien vetovoiman tasapainoa vois tsekata. mieluummin niin että kiristää kaularautaa pikkasen siitä kun kaula on hieman notkollaan. kaulaan pitää saada jännitettä.
jos muuten sopii tatsivaatimuksiin ja jaksaa säätää.
Decadetroll
08.05.2011 19:45:11
lavaamo: Miksi ostaa vanha ja "loppuunsoitettu" laatukeppi kun voi ostella parinsadan ruoskia jossa ei edes tolpat pysy kiinni..? Vire pysyy varmaan mielettömän hyvin!

No mutta etkös muista, että edge 3 on oikeasti todella hyvä talla ja muutenkaan ole järkeä ostaa mitään 5xx sarjasta eteenpäin olevaa vanhaa paskaa.. :D

Mutta aikusten oikeasti, kyllä noita tumppusaundisia vehkeitä löytyy vähä jokaiselta merkiltä. Jokainen puu on kuitenki erilainen. Joskus se hyvältä saundaava puu voi löytyä satasen squierista, kun taas kahden tonnin prs ei välttämättä resonoi niin hyvin..
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Kefiiri
08.05.2011 20:12:02
Vika täytyy olla siinä että olet laittanut kitaraan GHS:n kielet.
Einherjar
08.05.2011 20:54:16
Aika monta RG:tä on tullut testattua ja ei ne puut niissä nyt mitenkään erikoisen tumppuja varsinaisesti ole. Tehtaan mikit vaihtamalla muihin niistä saa parempaa yläkertaa irti helpoiten. Tallapalojakin voi kokeilla vaihtaa, mutta ainakin omaan korvaan tuo mikin vaihtaminen oli kaikista järkevin vaihtoehto kirkastamiseen.
Pitää sitten vain katsella sopivan keskialueikas/kirkas mikki.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Krice
08.05.2011 22:30:52 (muokattu 08.05.2011 22:43:16)

lavaamo: Miksi ostaa vanha ja "loppuunsoitettu" laatukeppi kun voi ostella parinsadan ruoskia jossa ei edes tolpat pysy kiinni..? Vire pysyy varmaan mielettömän hyvin!

Itse asiassa vire pysyy hämmentävän hyvin. En ollut pariin viikkoon edes koskenut koko keppiin ja se oli täysin vireessä. Eikä vire lähde vaikka veivaa. Mutta jos paalut heiluu niin sillä saattaa olla terien kulumiseen vaikutusta pidemmällä aikavälillä.

Heikki Kovalainen ja Ricky Gervais kokeilevat Edge III:sta. Eihän se ihan pysy vireessä, mutta minulla pysyy!
http://www.youtube.com/watch?v=5DFkYuMJ9c4
lavaamo
08.05.2011 22:55:05
Krice: Itse asiassa vire pysyy hämmentävän hyvin. En ollut pariin viikkoon edes koskenut koko keppiin ja se oli täysin vireessä. Eikä vire lähde vaikka veivaa. Mutta jos paalut heiluu niin sillä saattaa olla terien kulumiseen vaikutusta pidemmällä aikavälillä.

Heikki Kovalainen ja Ricky Gervais kokeilevat Edge III:sta. Eihän se ihan pysy vireessä, mutta minulla pysyy!
http://www.youtube.com/watch?v=5DFkYuMJ9c4

Tuossakin kepissä roikku vielä necktag kiinni, kyllä sen ihan uutena pitää jotenkin toimiakkin. Olis kyllä mielenkiintoinen nähdä toi sun keppis, tai tietysti se "hämmentävän hyvin" voi olla hyvinkin laaja käsite ellet ole vaikka OFR:ää koskaan kokeillut.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Krice
09.05.2011 00:43:37

lavaamo: kyllä sen ihan uutena pitää jotenkin toimiakkin.

Ei välttämättä. Kun kitara tulee indonesian tehtaalta niin kannattaa oikeasti tsekata kaikki ruuvit läpi. Esim. tossa mun kepissä oli kaulan kiinnitysruuvit aika löysällä. Viritinten kanssa tosin kannattaa olla varovainen ettei käy kuten minulla kun kiristin BC Richin viritinmutteria ja se hajosi.. sehän on sellainen ontto sisältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)