Johannes_t 02.05.2011 08:28:52 | |
---|
kunnasja: Wanha ketju, mutta ajankohtainen aihe. Itsellä on suurestikin ongelmia, kun keikoilla on tuota väriä naamassa jos jonkinlaista... Pääsisikö helpommalla, jos vaihtaisi maskivärin valmistajaa/mallia? Niihin aikoihin kun vielä sottasin naamaani, paras tökötti oli Grimaksen öljyliukoinen väri. Ei valu keikoilla ja on mukavan veemäinen pestä pois. |
kunnasja 02.05.2011 13:34:53 (muokattu 02.05.2011 13:40:27) | |
---|
Kiitos uudesta näkökulmasta. Valitettavasti värien kanssa on vähän silleen, että useamman vuoden aikana bändissä on jo kokeiltu eri tuotteita, ja noi nykyiset ovat siitä hyviä etteivät ainakaan aiheuta iho-ongelmia. Itselleni maalausprosessi on uutta, sillä olen tuuraajana tämän kevään ajan. Pohjavärin käyttö ei käytännössä vaikuta mitään, vaan ongelma on tuo tekoveri, jolla naama sotataan. Sehän on siis... no, kuin ehtaa verta, eli valuu kyllä vähitellen pois vaikka mitä poppakonsteja tekisi. EDIT: Käytyäni Grimaksen sivuilla, luulen että noita värejä juuri käytämme muutenkin. Lisäksi, jos tökötit eivät ole vesiliukoisia, niin päivittäinen maalaaminen kyllä jättää värit naamaan 24/7. Värien lisäksi meikäläisen kädet ovat mallia hikoaa-kuin-sika. Siksipä tosiasia on, että jollain ne kielet täytyy joka tapauksessa putsata, vaikkei maalia olisikaan naamassa. Olisko muita vinkkejä? |
Johannes_t 02.05.2011 14:11:33 | |
---|
Tilanne voi olla ratkaisematon. Tekoveri sun muut tökötit on kielille aika painajaismaista tavaraa, pahimmillaan voivat jopa metallia hapettaa. Kysy joltain kemiantuntijalta! Lyöt sille tekoveren ingrediensenit nenän eteen ja kysyt millä lähtee. |
J.Hollström 02.05.2011 14:22:53 | |
---|
Oiskohan hiotut kielet helpompi pitää puhtaina? Äkkiseltään näin voisi kuvitella. |
J.Nikkanen 02.05.2011 15:14:54 | |
---|
Happosesta ei varmaan kieliä tehdä, mutta olikos ihan tavalliset roundcore rosterikielet jo testattu? Ei ihan ensimmäisenä olis reagoimassa kaikenmaailman eritteisiin. "Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW. |
pahaeno: Happosesta ei varmaan kieliä tehdä, mutta olikos ihan tavalliset roundcore rosterikielet jo testattu? Ei ihan ensimmäisenä olis reagoimassa kaikenmaailman eritteisiin. Viimemmäksi olen soittanut EXP-pinnotetuilla kielillä, eli varsinaista kemiallisen reaktion ongelmaa ei ole. Ihan mekaaninen tukkeutuminen on se, mistä tässä eniten on harmia. Eli millä putsaisi mömmöt... Alkkomahoolia ja hammasharjako, vai miten. |
rapture 08.05.2011 18:14:04 | |
---|
keittämistä olen kokeillut hyvä vaihtoehto budjetin ollessa mitä on psykedeelisyyden raja maiden takana oleminen ei ole
jokaiselle kokijalle ja havannoijalle helppoa pitemmässä kaavassa kun yhteyden avaaminen on alkanut |
hemmo 12.05.2011 20:08:12 | |
---|
rapture: keittämistä olen kokeillut hyvä vaihtoehto budjetin ollessa mitä on Muista säästää se keitinliemi. Siitä saa hyvän kastike- tahi keittopohjan. Herkkulia! Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä! |
L.Ruoska 13.05.2011 17:09:36 | |
---|
BassoSisko: Mä ensimmäisenä tarkistaisin ne värit. Hankkisin vedenpitäviä ja laadultaan erittäin hyviä. Sitten opettelisin tekemään kunnollisen pohjustuksen, joka osaltaan vähentää tuota värin valumista. Jos tuo kaikki on jo halussa, niin sitten vissiin kunnon kaulus kaulan ympärille, jos vaan sopii imagoon. Se vois olla seuraava iso "in" juttu blackmetal-skenessä, tällänen kaulus joka kerää valuvat kasvomaalit: http://personal.inet.fi/koti/emma.a … pics/kuulumiskuvat/11102007_ama.jpg Keikan loppupuolella voit sitten vähän kumartua eteenpäin ja keikata muhjut eturiviin kaikista hardcoreimpien yleisönjäsenteen niskaan. "Mä en pese tätä koskaan!!!" |
stonefinger 17.05.2011 23:44:51 | |
---|
rapture: keittämistä olen kokeillut hyvä vaihtoehto budjetin ollessa mitä on 30 minsaa ku keittää(fairya mukaan), niin hyvä tulee. Eivät tosin kestä montaa keittoa. Onkohan ne keitinhöyryt muuten kuinka terveellisiä. Muodostuuko niist jotain myrkkyä ilmaan? press any key... where`s anykey? |
Aldrin 18.05.2011 07:00:34 | |
---|
Enpä ole vuosikausiin jaksanut keitellä kieliä, mutta tämän ketjun luettuani tuli mieleen, toimisiko kielten pesu astianpesukoneessa. Siinä pitäisi vaivattomasti mutta erittäin tehokkaasti irrota kaiken rasvan ja moskan. Onko joku kokeillut? |
Johannes_t 18.05.2011 07:36:47 (muokattu 18.05.2011 07:36:57) | |
---|
Keittäminen ei kuitenkaan auta oikeastaan mitään. Kun kieli on kuollut, se on kuollut. Toki sointi on kirkas muutaman soittotunnin keittämisen jälkeen, mutta sitten tapahtuu totaalinen tumppuuntuminen. Näin ainakin täällä. |
L.Ruoska 19.05.2011 19:46:56 | |
---|
Johannes_t: Kun kieli on kuollut, se on kuollut. Mikä siinä kielessä muuten ihan teknisesti kuolee? Se pintapunoksen tiukkuus tai jotain? Luulis että esim. noi ohuemmat kitarankielet (G, H, E) joissa ei ole punosta vaan pelkkä core kuulostais siinä tapauksessa samalta maailman tappiin asti. |
Teijo K. 19.05.2011 23:32:41 | |
---|
Leo Lindgren: Mikä siinä kielessä muuten ihan teknisesti kuolee? Se pintapunoksen tiukkuus tai jotain? Luulis että esim. noi ohuemmat kitarankielet (G, H, E) joissa ei ole punosta vaan pelkkä core kuulostais siinä tapauksessa samalta maailman tappiin asti. Ehkä se metalli väsyy. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
Kämis 20.05.2011 08:06:16 | |
---|
joo, metalli väsyy. Rakenteellisesti nuo ohuet ja paksut kielet eroavat siten, että paksuissa kielissä sen ohuen kielen, sydänlangan, ympärille on kierretty metallilankaa lisäämään kielen massaa. Kun kielen massaa per pituusyksikkö kasvatetaan, kieli värähtelee hitaammin. Kun nuo punoksen välit täytyvät rasvasta ja muusta liasta, kielen sointi muuttuu. Sen voinee palauttaa noilla puhdistuskikoilla. Mutta kun sisällä oleva sydänlanka, joka ottaa kaiken kielen jännityksen myös paksuissa kielissä, väsyy niin siitä ei puhdistusoperaatioilla enää entiseksi muuta. |
L.Ruoska 12.07.2011 20:39:03 | |
---|
Kämis: Kun nuo punoksen välit täytyvät rasvasta ja muusta liasta, kielen sointi muuttuu. Sen voinee palauttaa noilla puhdistuskikoilla. Mutta kun sisällä oleva sydänlanka, joka ottaa kaiken kielen jännityksen myös paksuissa kielissä, väsyy niin siitä ei puhdistusoperaatioilla enää entiseksi muuta. Noniin, pistettä ja lukkoa tälle threadille, kaikki kauppaan ostamaan uudet kielet ja sinulle työpaikka joltain kielivalmistajan markkinointiosastolta. Olen vakuuttunut että vanhoista kielistä ei saa hyvää enää koskaan. :P Ei mutta honestly, hyvin selitetty. Täällä pitäis olla joku skripta joka automaattisesti postaa tuon ylläolevan selityksen aina kun joku aloittaa threadin jossa lukee "vanhat kielet" tai "kielten keittäminen" :) |
JohnnyTheMan 21.04.2014 14:49:23 | |
---|
Hei! Löysin YouTubesta mielenkiintoisen videon. SLAP THE SHIT! http://www.youtube.com/watch?v=s8OYeN9mAL4 Voin sanoo että toimii! Kirkastuu tosi paljon, mutta lyhentääkö tämä kuin paljon kielten elinikää vai onko tämä ollenkaa tervettä? |
ekikoo 21.04.2014 15:56:47 (muokattu 21.04.2014 15:57:27) | |
---|
Ihan kiva kikka muttei tuollakaa kuuhun mennä, vanahat kielet on vanahat kielet :-Å Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson |
nisumaka 22.04.2014 06:42:35 (muokattu 22.04.2014 06:47:45) | |
---|
vanahat kielet on vanahat kielet Totta, mitään kikkaa metallin väsymisestä johtuvaan kielen soundin muuttumiseen, tai lähinnä siis sen korjaamiseen vanhoissa kielissä, en ole koskaan kuullut. Tää on tietysti mun mielipide: sähköbassokitaran tavanomaiset kielet kestävät harrastajasoittajalla (2 h päivässä) noin 5 vuotta. Mutta kukin mallaa tavallaan, eli se sellainen "uuden kielen klangi" jos halutaan pitää soundissa mukana, menee kielet vaihtoon varmaan tollai kerran vuodessa vähintään. Vaikka miten keittelisi kerran kuussa etikkaliemessä kieliä. Oma genreni on lähinnä jazz/iskelmä/soul/gospel, joten jopa flat woundit voisivat tulla kyseeseen. Kysäisenkin tässä, onko joku kokeillut Warwick Corvetteen half roundeja? Nyt olen käyttänyt ihan noita perus Red Labeleita, ja nekin ovat saaneet kiitosta (siis keikoilla äänimiehet ovat pitäneet bassosoundista ihan suoraan DI:n kautta PA:han). |