Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hammond xk3c kokemuksia?
1
mkarttun
28.02.2011 22:49:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On alkanu kihelmöimään tuollainen..
Kuinkas tälläsellä pärjää ilman lepa-vahvistinta?
Millainen mahdollisesti esim. NE3:n verrattuna?
Kuinka noin muuten pelittää?
 
Onhan se hemmetin kallis..siitä ei pääse mihinkään.
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
The Player Of Key Notes
03.03.2011 22:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on Hammondin paras lankkumalli, soundeissa on säätövaraa paljon enemmän kuin vaikkapa E3:ssa (hieno peli, on mulla sekin). Sen oma Leslie on oikein toimiva ja kestää vertailun muihin. Peli näyttää Hammondilta kaikin puolin ja et tule katumaan päivää, jolloin päätit sijoittaa XK3c:hen. Palstoilla ovat sitä mieltä, että edes Ventilator ei tuo juuri parannusta Leslie-osastolla.
 
mkarttun
04.03.2011 10:39:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Player Of Key Notes: Se on Hammondin paras lankkumalli, soundeissa on säätövaraa paljon enemmän kuin vaikkapa E3:ssa (hieno peli, on mulla sekin). Sen oma Leslie on oikein toimiva ja kestää vertailun muihin. Peli näyttää Hammondilta kaikin puolin ja et tule katumaan päivää, jolloin päätit sijoittaa XK3c:hen. Palstoilla ovat sitä mieltä, että edes Ventilator ei tuo juuri parannusta Leslie-osastolla.
 
Mjoo...jotain lueskelinkin tästä vähän sieltä ja täältä. Tuota oon vähän miettinyt että pärjäisköhän xk3c:llä ilman leslie vahvistinta vai pitäiskö vielä motion soundin pro-145:n itellä. Vähän siinä ja tässä. Toisaalta lepavahvistimella ilma pyörii vähän kivemmin kuin digilesliellä :)
Ja millainen on xk3c:n särö? NE:ssäkin jo ihan jees mutta kyllä vaan on aika digipihinää verraten esmes tuohon Motion Soundiin. Putkisärössä paljon lämpimämpi sävy.
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
Bronks
04.03.2011 11:29:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mkarttun: Mjoo...jotain lueskelinkin tästä vähän sieltä ja täältä. Tuota oon vähän miettinyt että pärjäisköhän xk3c:llä ilman leslie vahvistinta vai pitäiskö vielä motion soundin pro-145:n itellä. Vähän siinä ja tässä. Toisaalta lepavahvistimella ilma pyörii vähän kivemmin kuin digilesliellä :)
Ja millainen on xk3c:n särö? NE:ssäkin jo ihan jees mutta kyllä vaan on aika digipihinää verraten esmes tuohon Motion Soundiin. Putkisärössä paljon lämpimämpi sävy.

 
Moi!
 
xk3-c:n särö on hyvin mukautuvainen, siinä kun on kaksi putkea, joiden biansointi on hyvin helposti säädettävissä. Muhevuutta on selvästi enemmän kuin esimerkiksi XK1:n digimurottimessa. Hienoimpiin säröihin pääse kyllä vaihtamalla alkuperäiset putket joihinkin vintagetuubeihin. Niistä on olemassa paljon suosituksia, jos kiinnostut.
 
Leslie on makukysymys. XK3-c:n lesliesimulaatio on erittäin hyvä, mutta jos selkä ja hermot kestävät lepan kuljettelua, mikään simulaatio ei yllä samaan. Toki toinen asia on, pitääkö motion soundin saundista...
 
Don't take me serious, I'm just playing.
tipi2112
04.03.2011 12:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän ohi aiheen mutta .. pystyykö joku vertaamaan motion soundia ja Hughes & Kettnerin tube rotospherea toisiinsa? Kumpi parempi ja miten eroaa vai onko makuasioita? Itsellä on tuo Hughes & Kettner tube rotosphere ja hyvin jytää Voce Micro B II:n perässä rock musassa.
 
mkarttun
04.03.2011 12:54:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tipi2112: Vähän ohi aiheen mutta .. pystyykö joku vertaamaan motion soundia ja Hughes & Kettnerin tube rotospherea toisiinsa? Kumpi parempi ja miten eroaa vai onko makuasioita? Itsellä on tuo Hughes & Kettner tube rotosphere ja hyvin jytää Voce Micro B II:n perässä rock musassa.
 
" Vähän ohi aiheen"---> Totta, joten pidetään aihe otsikon mukaisena!
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
vuonter
06.05.2011 23:50:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä Jokelasta Hammond-fanilta. Itse neuvoisin, että mieti mitä oikeasti haluat.
 
Itse olen omistanut kaikkea mahdollista Rolandien wannabee-versioista Hammondin B-sataseen, jonka sain lähes 30 vuotta sitten (vieläkin kaapissa ja pelittää). PC:llä pyörii NI:n nelosta ja Macilla Logic Pron loistavaa simulointia. Punaisia en ole testannut. Samoin Lepan suhteen hakuja on tehty. On Korgin pedaalia ja edelleen suht toimiva oikea HL822, ikää se sama 30 vuotta.
 
Pari vuotta sitten ajoin Somerolle Powersoundiin ja melkein testaamatta ostin xk3-c:n. Vuosi sitten hain sieltä alakerran ja tietty jalopuiset standit. Xk3c on minusta ihan loistava close to B3 ennen kaikkea kilkuttimien tatsin ja kaikkien niitten lähes oikeiden hilavitkuttimien ja ulkonäön takia. Leslie simu on ihan ok livesoitossa, kun pistää chorusta peliin. Mutta myöntää täytyy, että jos hilloa ois, niin oikean B3:senhän minä ostaisin. Nämä virtuaalihammondit ovat nykyään loistavia, mutta se oikea tatsi koskettimissa, oikeat drawbarit ja pyöreä ch/vibraattonäppäin jalopuisine kehikkoineen vaan oli minusta joka sentin arvoisia. Loputtomine säätömahdollisuuksineenhan tämä xk3c:hän on selkeästi tehty friikeille, joilla ei ole varaa oikeaan.
 
Eli jos soundi riittää, niin osta MacBookPro ja sille LogicPro. Kahteen tonniin loistava softaB3 ja kaupan päälle ammattisoftastudio ja Angry birds. Jos haluat kunkinkaan, niin myy auto. XK3c on siitä välltä, mutta näyttää hyvältä.
 
Bronks
07.05.2011 10:02:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisipa Karttusen poika sen jo ostaa.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «