wizard86 30.01.2004 20:17:49 | |
---|
Millainen pedaali toi on ??Mitä se tekee äänelle??mulla tommoinen osina (toimii, osaan jopa kasata sen) maksoin 15€ |
wizard86 30.01.2004 20:19:19 | |
---|
siis comPression sustainer=) |
Solex 30.01.2004 20:45:18 | |
---|
Perus kompura. Tasoittaa eri taajuuksien eroja, ikäänkuin "tiivistää" saundia, siitä se nimikin tulee. Saat sillä esim. räväkkyyttä demppisaundiin, buustia sooloon, tai vaikkapa tukevutta cleaniin. Hyödyllinen laite tietyissä tarkoituksissa, "kusettaja" liikaa käytettynä: Nimim. yksi maan päälle tipahtaneista. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
migeboy 30.01.2004 22:39:41 | |
---|
Mulla on toi compression sustainer ittellä. Täytyy sanoo, että ihan jees vehe. Mä käytän sitä lähinnä cleanilla saundilla, en niinkän säröjen kanssa. |
PekkaM 30.01.2004 23:39:19 | |
---|
Mikä tää juttu "kusetuksesta" kompuroihin liittyen on? Mielestäni se päällä ei soittaminen ole mitenkään "automaattisesti" helpompaa tai kuulosta paremmalta. Kivaa sustainia sillä tietenkin pitkiin ääniin saa. Osta JEM77BFP! |
Solex 31.01.2004 12:30:09 | |
---|
Mikä tää juttu "kusetuksesta" kompuroihin liittyen on? Mielestäni se päällä ei soittaminen ole mitenkään "automaattisesti" helpompaa tai kuulosta paremmalta. Kivaa sustainia sillä tietenkin pitkiin ääniin saa. Sillä saa helposti kuulostamaan leadit sujuvimmilta ja vingahdukset lähtee nätisti, illuusio tyylikkäästä soitosta katoaa kun pitäsi vetää samalla nopeudella clenilla tyyliin Knopfler. Kyllä se minulle oli pieni pettymys kun kuuntelin omaa heikkoa tatsia tuollaista soittaessa. Pointti onkin että kompura päällä ei kuule heikkouksiaan tatsissa. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
Lennu 31.01.2004 12:44:11 | |
---|
Mulla oli tommonen, mutta möin pois. Saahan sillä semmosta kasarilyttyä, joka sopii joihinkin biiseihin. Riippuu mitä siitä hakee. Mulla ei ainakaan ollut tarpeen. |
Tarva 30.03.2004 21:44:28 | |
---|
Onko tolla laiteella mahdollista saada saundia tuhdimmaksi? Esim: Jos soittaa säkeistön miedolla säröllä (Boss DS-1). Ja kertsiin tarvittaisiin voimakkaampi särö, niin silloin voisi polkaista ton compressorin käyntiin? |
Jii 30.03.2004 23:04:36 | |
---|
... illuusio tyylikkäästä soitosta katoaa kun pitäsi vetää samalla nopeudella clenilla tyyliin Knopfler. Kyllä se minulle oli pieni pettymys kun kuuntelin omaa heikkoa tatsia tuollaista soittaessa. Pointti onkin että kompura päällä ei kuule heikkouksiaan tatsissa. Mulla on vähän sellainen kuva, että on Dire Straitsin kitarasoundiin kompressoria käytetty. Siinä olet oikeassa, että toki soittamansa asiat tulee hallita ilman kompuraa, mutta joskus sen käyttö voi parantaa lopputulosta. Kyllä Knopflerillakin mainio tekniikka on. Etsin sitten oman mutun lisäksi tarjolle linkin, jossa todetaan Knopflerinkin kompuraa käyttäneen... Tosin offtopiccia taitaa olla koko kirjoitukseni. http://www.geocities.com/Nashville/3399/ |
Niskamies 31.03.2004 08:06:27 | |
---|
Auttaakos toi pinch harmonicsien soittamista? Onko tossa kanssa level säätö että voi käyttää boostina? 4 strings is all you will ever need! |
bluewille 31.03.2004 09:12:23 | |
---|
.....Tasoittaa eri taajuuksien eroja,..... ??? Jos se tuon tekee, niin eikös siinä ole sitten vikaa? Eikös se ennemminkin tasoita "signaalin voimakkuuden tasoja".... ... ett' se niinku tulee ulos "vähän pitempänä", mut kuitenki niinku sen signaalin taso pysyis pitempään "samalla tasolla"... muttei muuta singaalin taajuuksia... vai? |
Millainen pedaali toi on ?? Mun mielestä toi Bossin tekele on yksi huonoimmista pedaalikompuroista, kohiseekin liikaa ja värittää soundia. "Koneella on koneen tahti" |
hannlain 31.03.2004 14:15:21 | |
---|
Mun mielestä toi Bossin tekele on yksi huonoimmista pedaalikompuroista, kohiseekin liikaa ja värittää soundia. No mikäs sitten olisi parempi? Vähän olisi mielessä MXR:n DynaComp-kloonin väsääminen itse tai sitten RossCompression ( http://www.generalguitargadgets.com). Levytukussa näyttäisi olevan myynnissä MXR:n DynaComp ja myös SuperComp. Onko noiden ominaisuuksista tahi hinnoista tietoa? Tai joitain muita ehdotuksia? |
makoskela 31.03.2004 15:28:25 (muokattu 31.03.2004 15:28:49) | |
---|
No mikäs sitten olisi parempi? Pedaalikompurat on kaikki ihan hanurista, siis jos haluaa sitä signaalin käsiteltävyyttä. Kunnon räkkikompura/limiitteri/gate toimii hienosti signaalinmuokkaukseen, pedaalitekeleillä lähinnä saa aikaan hurinaa ja äänen laadun heikkenemistä. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
Locrian 31.03.2004 15:31:59 | |
---|
Niin tuota missä kohtaa signaaliketjua?Kannattaa olla varovainen kun tuommosta lähtee hankkimaan.Aika harvat räkkikompurat on loppupeleissä suunniteltu kitara-rigiin. Sitäpaitsi "räkki" on nykyään joku ihme taikasana.Ärsyttää.Siellä on aivan julmetusti paskoja välineitä-ihan niinkun spedujenkin puolella. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
J-PPP 31.03.2004 15:47:43 | |
---|
FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
makoskela 31.03.2004 16:55:18 | |
---|
Niin tuota missä kohtaa signaaliketjua?Kannattaa olla varovainen kun tuommosta lähtee hankkimaan.Aika harvat räkkikompurat on loppupeleissä suunniteltu kitara-rigiin. Sitäpaitsi "räkki" on nykyään joku ihme taikasana.Ärsyttää.Siellä on aivan julmetusti paskoja välineitä-ihan niinkun spedujenkin puolella. Puhut vähän mutta asiaa. Valitettavasti kunnon kompura maksaa tämän päivän markkinoilla monta sataa euroa. Itse käytän kahta kompuraa sarjassa signaaliketun alussa. Eli esivahvistimeen menevä signaali on jo kompuroita. Sinäänsä mä uskon noihin räkkilaitteisiin, mitään kakkaa ei ole ainakaan vielä tullut vastaan. 'Kyllä kulta. Lupaan olla ostamatta enempää kitaroita..' '...Rakas?!?' 'Miksi ovi on auki...?' |
hannlain 02.04.2004 13:33:02 | |
---|
Hyviä vaihtoehtoja: Carl Martin Compressor/Limiter: Visual Sound Route 66: Kiitoksia vinkeistä. Carl Martinin hinta on hieman liian suolainen (ovh 295e Hellaspianossa) Tuolle Route666:lle en löytänyt hintaa mistään, mutta epäilen, että tuonkin hinta lienee lähempänä 2 saturaista kuin yhtä. Toiseksikin tarvetta ei ole uudelle säröpurkille vaan pelkälle kompuralle. Tuota Marshallin kompuraa täytyy varmaankin käydä testaamassa. Hinnalla se ei ainakaan ole pilattu. |
Piirakka 02.04.2004 15:17:26 | |
---|
Sillä saa helposti kuulostamaan leadit sujuvimmilta ja vingahdukset lähtee nätisti, illuusio tyylikkäästä soitosta katoaa kun pitäsi vetää samalla nopeudella clenilla tyyliin Knopfler. Sultans Of Swing biisissä, ja monissa muissa on käytössä Dan Armstrong Orange Squeezer, kompura mikä kompura. CS-2 toimii ainakin Chik'nPik'n juttuun loistavasti, pienissä baareissa myös tuo sustainii kun ei voi luukuttaa, rinnakkain cleanboostin kanssa tottakai.. "Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin |