Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ashdown klubi
1 2
jabaduu
08.04.2011 15:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitte omistasi ashdown kamoista ruusuja ja risuja.
Mulla itelläni on mag 300 nuppi 2x10 ja 1x15 kaapit ja saundaa hyvältä.
Soittelen monen laista musaa ja käy humpasta progeen bassoa vaihtamalla.
Ja potku riittää!
 
T.Nick
09.04.2011 08:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin viime kesänä ABM500W/15" EVO II -kombon huttutarkoituksiin. Siihen kun sattui vielä sopivasti halvalla Warren 411 ND kaappi päälle, niin yllätyksekseni Ampegin jenkkirantis ja kiinan SVT saivat lähteä.
 
Tää EQ-systeemi on erittäin fiksu. (Sanotaanko sitä nyt sitten semi-parametriseksi?) Saa säädettyä saundia suht hyvin tilan mukaan, mikä onkin aika tärkeetä, kun kaapissa on refleksiaukot ja treenis on äärimmäinen betonibunkkeri.
 
Myös toi Tube Gain -toiminto on taajaan käytössä. Mun versiossa ei kompuraa olekaan ja sitten toi Subharmonic-juttu onkin aika turha. Ei kovin hyvin träkkää, niinkun ei träkkää noi Ashdownin Octaver-pedaalitkaan.
 
Ashdowni tuuttaa napakkaa saundia. Parasta on sellainen kevyt muro, mikä reagoi hyvin sormiin, ilman että headroomi kärsii. (Olikohan tässä lauseessa mitään järkeä). Alamiddle-atakki on yksi parhaista kokemistani. Oma soitto erottuu sieltä bändin seasta kivasti ilman hirveetä meteliä. Tarvittaessa saa ne pelkästään välttämättömät taajuuskaistat esiin.
 
No niin. Harvemmin tulee omia kamoja kehuttua julkisesti, koska ei siinä ole mitään järkeä, jos ei ole myymässä. Enkä ole myymässä tätä. Kiinnostaa kuitenkin, josko jollain olis vertailupohjaa näiden eri sarjojen (MAG - ABM - jne) välillä.
 
absqua
09.04.2011 12:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis joutilaana abm500evo-nuppi, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
-daali
18.04.2011 19:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen MAG 300 EVOII ja MAG 410T laatikko siinä alla...
 
Ainakaan oman washburn T12 -basson kanssa ei kovin hyvälle kuulosta... Ihan kivat ominaisuudet on, kompurasta on johonkin, mutta sub-harmmonic -nappula tuntuu turhalta.... Pitäs varmaan hankkia uus basso
 
kettu77
20.04.2011 10:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy ABMC210T EvoIII + ABM115
Jumalauta että potkii! Soitan rässiä ja käytän Sansamp:ia ja Muffia säröön.
 
Your arms are too short to box with God
emBBo
21.04.2011 21:59:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MAG-210-T-Deep pikkukaappi, perkeleen kova vehje, voisi tuossa myöhemmin hommailla vielä 4x10 Ashdownin lisäksi.
 
T.Nick
22.04.2011 08:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotta tää olis muutakin, kun että "mulla on nää kamat ja just siks nää on parhaat" -tyyppistä hehkutusta, niin löyty tällänen "paljastus" RATM/Audioslave -basisti Tim Commerfordin setupeista.
 
Itse oon mieltyny miehen saundeihin ja yllättäen sieltä löytyykin sitten samaa kalustoa. Kylläkään ei kovista yrityksistä huolimatta ole päästy vielä aivan lähelle tota Audioslave-lopputulemaa. No onneks ei oo niin vakavaa..
 
http://www.musicplayer.com/article/tim-commerford-with/mar-05/4128
 
"---I also got a new amp for distorted sound, the Ashdown ABM 500RC EVO. I keep the master volume at three-quarters and the gain up all the way so the VU meter doesnt move; its hilarious. They sent me another one thats a little hot-rodded so it can handle being in the red for the whole tour---".
 
RC siis sama nuppi muutoin, mutta räkkimalli.
 
Teijo K.
25.04.2011 10:06:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on Ashdown MAG 10 se monitorinmallinen combo. Hämäännyin oikeasti ostamaan sen kun tuli testailtua sellaisella treeniksellä missä bassotaajuudet korostuivat aika hurjasti. Heti ekat treenit omalla treeniksellä kertoivat totuuden. Potku loppui kesken tosi nopeasti ja soundikin siinä on sellainen tumpumman puoleinen. Ainoa missä siitä tykkäsin, oli kontran kanssa silloin kun siinä kontrassa oli vielä se omatekemä pietso. Se combon tumppuus vähän leikkasi pietson kihinää pois.
 
Kun hommasin kontraan oikean mikin, niin sitäkään kompensaatiota ei tarvittu ja olin valmis myymään koko laitteen että saisi ostettua jotain kivampaa tilalle. Eipä ehtinyt kauaa olemaan ilmoitus torilla kun combo päätti mennä rikki. Kylmäjuotoksia täynnä vahvistinpuoli. Kun avauduin niistä täällä, niin ilmoittautui pari-kolme muutakin joilla oli samaa kylmäjuotosongelmaa omissa Ashdowneissaan. Oli sekä tuota halvempaa MAG-sarjaa että EVO-sarjaa, joka saikin lisänimen Eivät Vaan Osaa (kolvata).
 
Kaikesta huolimatta ostin vielä Ashdownin Little Giantin nupin kun tuli halvalla käytettynä vastaan ja olen sellaista kevyttä kyttäillyt useamman vuoden. Soundi kyllä päihittää MAG-sarjan mennen tullen. Potkua ei ihan hirveästi ole tosin, mulle riittää mutta en usko että esim. Jämälle riittäisi ollenkaan. Kestävyys tietty mietityttää, mutta toisaalta kaikki nuo rikki menneet olivat nimenomaan niitä vanhempia Englannissa ROHS-tinattuja, kun tää uusi on taas Kiinassa luontoa tuhoten lyijytinalla kolvattu.
 
Eipä tuo Little Giant mikään soundin graalin malja ole, pikemminkin niin että tuossa ei ole mitään omaa soundia, mutta kontrahommissa se on vaan plussaa. Sähköbassolla taas otan soundin pedaaleista. Enpä tuota silti ala mitenkään ylistämään. Enemmän tuo on sellainen ratkaisu, että kun jotain pitää olla että voi harrastaa ja tuo tuli kivasti käytettynä vastaan. Vedetään sillän niin kauan että on varaa EA Doubleriin ja jätetään tuo sitten varanupiksi.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
rapture
25.04.2011 15:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ashdown MAg 4x10 löytyy
 
haukuttavaa ei ole löytynyt
 
i'm back again olin intissä
pekkosbill
27.04.2011 22:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ashdownin MAG 210T ja ABM 115 kaapit, nuppina vanha hartke. hyvä paketti ollu ja soundi ok, kontralla soitellu.
 
mr.zero
06.05.2011 10:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ABM 6x10 komero ja nyt on T-kaupasta 550 Spyder nuppi tulossa päälle nököttämään.
 
Itse olen kyllä ollut tuohon kaappiin oikein tyytyväinen noin hinta-laatu-suhteeltaan (Briteistä n. 600 e). Halusin ulkomuodoltaan vintage-henkisen ja vähän isomman suljetun kaapin ja kun rantikseen ei rahat olleet riittämässä niin päädyin tuohon.
 
PBbass62
06.05.2011 14:06:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ashdown little giant 1000 tuli hankittua kakkosvahvistimeksi, kun halvalla sain.
Alapää pelaa, yläpää vielä hukassa. Ehkä vähän semmonen munaton, jotain puuttuu.
Hinta/laatusuhde kohdillaan minun mielestä.
 
Onko vielä pitkä matka jonnekkin?
aho
06.05.2011 21:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisen sukupolven ABM nuppi nököttää eteisessä. Lisää kommentteja kun päästään tositoimiin.
 
tarpeeton mies
Antti K.
06.05.2011 22:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peittu: Ashdown little giant 1000 tuli hankittua kakkosvahvistimeksi, kun halvalla sain.
Alapää pelaa, yläpää vielä hukassa. Ehkä vähän semmonen munaton, jotain puuttuu.
Hinta/laatusuhde kohdillaan minun mielestä.

 
Joo, yksi hääkeikka samanlaisella takana, ja kyllä sillä pärjää. Ostin kun pienen ja tehokkaan nupin tarvitsin. Toki Marshall on ykkönen...
UncleFester
06.05.2011 22:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Joo, yksi hääkeikka samanlaisella takana, ja kyllä sillä pärjää. Ostin kun pienen ja tehokkaan nupin tarvitsin. Toki Marshall on ykkönen...
 
Marsu on kyllä hieno laitos
 
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
mr.zero
20.05.2011 10:36:01 (muokattu 20.05.2011 10:37:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt reenit ja keikka soitettu tuolla Spyder 550 ja ABM-610 kokoonpanolla. Olen kyllä oikein tyytyväinen, saundi lämmin ja erotteleva, mukavasti menee murolle kun veivaa gainia ja headroomia on ns. riittävästi.
 
Kyllä ehdottomasti suosittelen tarkistamaan tuon Spyder 550 -nupin jos jossakin alle viiden sadan tienoilla liikkuu (itse sain T-kaupasta poistuvan räkkimallin 430e) ja on nubesta ostamassa (jos siis tuollainen rouhea rock-saundi miellyttää).
 
edit: ja toisaan on made in England tuo räkkimallin nuppi, joka poistuu siis tuotannosta/on poistunut. Mikäli tuo jollekin tuo parannusta saundiin... :)
 
Easy Living
15.06.2011 11:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin aika kiinostunut tosta Spyder nupista. Minkälainen kaappi siihen kannattais hommaa alle...? Jos jotain kokemuksen tuomia vinkkejä on ni mielelläni otan vastaan. Hinnan pitäis liikkua kaapin kohalla jossain alle reilusti alle 400 luokassa.
oiskohan tästä mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/ashdown_abm_115.htm
 
Simply the best, basisti
mr.zero
15.06.2011 12:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä nyt kirjoittelen vissiin kaikkiin Ashdown-ketjuihin kun olen niin mielissäni tuosta omasta läjästä (katso ylempi postaus).
 
Mutta noin yleensä jos Ashdownia katselee uutena, niin kannattaa kyllä tarkistaa myös DV24/7 http://www.dv247.com/search/0/0/ProductQuantity/Descending/ashdown/1/
 
"Brittiläinen T-kauppa" siis kyseessä ja ainakin brittiläinen rompe tuntuu olevan kohtuu edullista.
 
Easy Living
15.06.2011 12:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii mutta kelasin enemmän ku hintaa sitä, että irtooko esim tommosesta 1x15'' tarpeeks mökää ja pörinää :D Ja jollain oli täällä kai jtn kokemuksia tommosesta ashdownin MAG 4x10'' kanssa
 
Simply the best, basisti
Dropped C
15.06.2011 13:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi irrota tarpeeksi mökää. Toi nuppi tuottaa n. 300W 8ohmiin. Itelle ainakin riittää 300W yhteen 1x15" komeroon ja musa on doomin pörinää C-vireestä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «