Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitaalipianon hankkintaa nuorelle säveltäjäharrastajalle
1
okspadt
04.05.2011 20:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.
 
Minulla olisi työn alla tämmöinen digitaalipianon hankinta. Minä olen aijemmin tehnyt musiikkia tietokoneella midi-koskettimella ja tällä hetkellä minulla on lainassa tuollainen pieni kahden oktaavin kokoinen laite, jolla en ole ikinä tottunut tekemään musiikkia. Olen myös soittanut viuluakin kaksi vuotta ja ajattelin, että seuraava hankinta olisi nyt kunnollinen digitaalipiano sävellystöitä varten ja, että saisi myös kytkettyä tietokoneeseenkin. Ja kun minä etsin nimenomaan digitaalipianoa, sillä se on minusta mukavampi.
 
Se, mitä minä haen nyt tältä digitaalipianolta niin olisi seuraavanlaiset: Eli niin kuin tuossa mainitsin, että sitä voisi myös käyttää midi-koskettimena, kun pääasiallisesti kuitenkin musiikin kanssa olen tekemisissä tietokoneella. Semmoinen, jonka saisi usb:lla kiinni koneeseen, sillä midi-in ei löydy mistään laitteistani tai en omista sellaista äänikorttia. Ja voisin mainita vielä, että etsin myös sellaista laitetta, joka on yhteensopiva macin kanssa, koska macciin tämä tuleva kytkettävä laite tulisi tulla.
Niin ja sitten sellainen ominaisuus myös, että voisi jollakin muistitikulla tai palikalla tuoda näitä tämmöisiä ääniä tai instrumentteja siihen digitaalipianolaitteeseen samalla tavalla kuin esim. syntikkaan. Minä vasta tänään törmäsin sellaiseen laitteeseen, jossa pitäisi olla tämmöinen mahdollisuus, jonka linkitän tähän samaan aiheeseen.
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_dp … id=89ff0614b6cb4842e0d64003ffea0c56
 
http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/1011
 
http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/984
 
Eli tuossa ylhäällä olisi nuo mallit, joita olin ajatellut. Onko kellään noista kokemusta? Minulla nyt eniten mielessä on tuo Yamaha DGZ-640 digipiano, sillä siinä on tuo mahdollisuus kytkeä usb tikku siihen laitteeseen ja se on toistaiseksi ainut sellainen digitaalipianolaite, jonka tiedän. Löytyisikö muita samanlaisia laiteehdotuksia? Niin ja sitten on myös Yamaha Arius YDP-141, niin se oikeastaan minulle ulkonäöllisesti sellainen hieno laite, mutta niin köyhä jotenkin. Ei paljoa mitään ominaisuuksia ja suuri hinta, mutta varmasti laadukas, ehkä. Ja sitten tuo Thomannn DP-30 on sellainen, jota olen nyt eniten katsellut tässä aijemmin, mutta se on taas niin halpa enkä ole paljoa tuosta laitteesta kotimaisia arvosteluja löytänyt ja vaikuttaa niin vieraalta.
 
Ja hinnasta, niin olen ajatellut, että voisin ehkä mahdollisesti sijoittaa kyseiseen laitteeseen semmoiset 800e, kuten nuo kaksi Yamahan laitetta, jotka linkitin mutta ei mielellään yli. Mutta kaipaisin lisäehdotuksia ja arvosteluja näistä laitteista, jos ne ovat tuttuja jollakin tavalla, niin osaisi sitten paremmin tehdä ostopäätöksen. Kiitoksia!
 
JPQ
04.05.2011 23:10:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann merkkiä sen mitä olen täällä seuraillut kannattaa varmaankin välttää. Digipianoja paremmin tuntematta joku tais täällä pitää Rolandista enempi kuin Yamahasta niissä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Chamelon
05.05.2011 13:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okspadt: Terve.
 
Minulla olisi työn alla tämmöinen digitaalipianon hankinta. Minä olen aijemmin tehnyt musiikkia tietokoneella midi-koskettimella ja tällä hetkellä minulla on lainassa tuollainen pieni kahden oktaavin kokoinen laite, jolla en ole ikinä tottunut tekemään musiikkia. Olen myös soittanut viuluakin kaksi vuotta ja ajattelin, että seuraava hankinta olisi nyt kunnollinen digitaalipiano sävellystöitä varten ja, että saisi myös kytkettyä tietokoneeseenkin. Ja kun minä etsin nimenomaan digitaalipianoa, sillä se on minusta mukavampi.
 
Se, mitä minä haen nyt tältä digitaalipianolta niin olisi seuraavanlaiset: Eli niin kuin tuossa mainitsin, että sitä voisi myös käyttää midi-koskettimena, kun pääasiallisesti kuitenkin musiikin kanssa olen tekemisissä tietokoneella. Semmoinen, jonka saisi usb:lla kiinni koneeseen, sillä midi-in ei löydy mistään laitteistani tai en omista sellaista äänikorttia. Ja voisin mainita vielä, että etsin myös sellaista laitetta, joka on yhteensopiva macin kanssa, koska macciin tämä tuleva kytkettävä laite tulisi tulla.
Niin ja sitten sellainen ominaisuus myös, että voisi jollakin muistitikulla tai palikalla tuoda näitä tämmöisiä ääniä tai instrumentteja siihen digitaalipianolaitteeseen samalla tavalla kuin esim. syntikkaan. Minä vasta tänään törmäsin sellaiseen laitteeseen, jossa pitäisi olla tämmöinen mahdollisuus, jonka linkitän tähän samaan aiheeseen.
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_dp … id=89ff0614b6cb4842e0d64003ffea0c56
 
http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/1011
 
http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/984
 
Eli tuossa ylhäällä olisi nuo mallit, joita olin ajatellut. Onko kellään noista kokemusta? Minulla nyt eniten mielessä on tuo Yamaha DGZ-640 digipiano, sillä siinä on tuo mahdollisuus kytkeä usb tikku siihen laitteeseen ja se on toistaiseksi ainut sellainen digitaalipianolaite, jonka tiedän. Löytyisikö muita samanlaisia laiteehdotuksia? Niin ja sitten on myös Yamaha Arius YDP-141, niin se oikeastaan minulle ulkonäöllisesti sellainen hieno laite, mutta niin köyhä jotenkin. Ei paljoa mitään ominaisuuksia ja suuri hinta, mutta varmasti laadukas, ehkä. Ja sitten tuo Thomannn DP-30 on sellainen, jota olen nyt eniten katsellut tässä aijemmin, mutta se on taas niin halpa enkä ole paljoa tuosta laitteesta kotimaisia arvosteluja löytänyt ja vaikuttaa niin vieraalta.
 
Ja hinnasta, niin olen ajatellut, että voisin ehkä mahdollisesti sijoittaa kyseiseen laitteeseen semmoiset 800e, kuten nuo kaksi Yamahan laitetta, jotka linkitin mutta ei mielellään yli. Mutta kaipaisin lisäehdotuksia ja arvosteluja näistä laitteista, jos ne ovat tuttuja jollakin tavalla, niin osaisi sitten paremmin tehdä ostopäätöksen. Kiitoksia!

 
Noilla kriteereillä vaikuttaisi, että kannattaa tuo Yamaha DGX-640 hankkia. Itsellä on kyseinen piano käytössä ja se palvelee kokeneempaakin soittajaa. Soundit on Motif-pohjaiset ja laadukkat. DGX-640:stä löytyy kaikki tarvittavat ominaisuudet musiikin tekemiseen, usb-portteineen ja muine liitäntöineen. Ja 800:lla eurolla tämän laitteen saa. Suosittelen!
 
spaze
05.05.2011 20:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha Arius YDP-141 on noista vaihtoehdoista se mitä itse suosittelisin. Itselläni on Korg SP-170 ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Siinä on MIDI-out, mutta pienellä rahalla saat MIDI-USB adapterin jonka voit liittää tietokoneen ja digipianon väliin.
 
Mutta joo, katsopas vielä tuo Korg SP-170, on pöytineen ja tuolineen halvempi kuin tuo Arius.
 
http://www.thomann.de/fi/korg_sp170_bk_bundle.htm
 
okspadt
06.05.2011 00:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia viesteistä! Minä luulen kyllä, että tuo Yamaha DGZ-640 on se, johon tähtään, kun siinä on tosiaan ne sellaiset, mitä haen ja paljon myös ylimääräistäkin. Pitää vain alkaa säästelemään. Toivottovasti ei lopu tehtaalta kesken.
 
TaikuriHärvä
06.05.2011 00:42:16 (muokattu 06.05.2011 00:45:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: nojuu
 
"Dave Mustaine pyysi ettei hänen materiaaliaan käytettäisi mutta Lars "homo" Ulritch päätti laittaa biisit levylle." -metallimies123
kiippariippa
06.05.2011 10:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko tos mitään järkeä: http://www.thomann.de/fi/maudio_prokeys_88.htm
 
- balanssit täysille -
okspadt
06.05.2011 22:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo m-audiokaan ei oikein minua miellyttänyt, kun katsoin tuolta muualta videoita tuosta laitteesta. Ei vain jotenkin iske.
 
okspadt
20.05.2011 17:49:07 (muokattu 20.05.2011 17:51:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun taisin muuten erehtyä tuon usb-paikan suhteen, johon saa muistitikun. Siis sehän on varmaan sitä varten, että jos tuolla laitteella tallentaa sitä soittoa, niin se tallentuu sinne tikulle, että ei sillä tikulla voi käyttää muista laitteista tuotuja ohjelmistoinstrumentteja tai silleen. Vai olenko väärässä? Jos joku voisi oikaista, jos näin on. Kyse siis tästä Yamahan DGX-640.
 
P.S Pahoittelen aijempia kirjoituksia, kun kirjoitin väärin tuon DGXn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «