Aihe: ootteko tehneet Hi-Fi kaiuttimia?
1 2
miktol
23.03.2004 22:13:19
Hifi 6/2:set on tullut tehtyä ja niistä lähtee yllättävän hyvä ääni hintaansa nähden. Muistaakseni osat maksoivat n. 1200 vanhaa rahaa. Pinnoitin kaiuttimet viilulla ja niistä tuli erittäin nätit (vaikka itse kehunkin).

Rakennussarjakaiuttimista tutuiksi ovat tulleet myös 12/2:set (alkuperäisellä ohjeella). Tykkäsin niistä kovasti ja myin ne pois, kun kaipasin vaihtelua. Mutta ostin sitten koekuuntelujen jälkeen tilalle samanlaiset, koska en löytänyt mielestäni parempia. Esim. Amphionin Argonit eivät mielestäni kuulostaneet yhtä hyvältä. :) Saattaa tietysti olla makuasia ja tottumiskysymys.

Hifi 12/2:sten seuraksi ostin melko pian niiden hankinnan jälkeen Hifi 100/1 -subbarin. Se tukevoitti mukavasti saundia, varsinkin elokuvia katsellessa.

Hifi 12/2:sten jälkeen päätin hankkia kunnolliset lattiakaiuttimet. Koekuuntelin monia ja Amphionin Xenonit kuulostivat hyvältä, mutta hinta oli aika kova. Olin kuitenkin kuullut paljon kehuja Hifi 45/3 -rakennussarjakaiuttimista. Olisin rakentanut sellaiset, mutta alkuperäisiä diskanttielementtejä ei enää saanut. Löysin kuitenkin pitkän etsinnän jälkeen hyväkuntoiset 45/3-kaiuttimet käytettynä ja ostin ne heti. En ole katunut hetkeäkään. Kaiuttimissa on erittäin miellyttävä ja erotteleva soundi. Näistä en varmaan luovu ikinä. :)

Omien kokemusteni perusteella suosittelen tutustumaan Hifi-lehden kaiutinrakennusohjeisiin. Kirjastosta löytyy Pekka Tuomelan kaiutinrakennuskirjoja, joissa on kerrottu muistakin kaiutinrakennussarjoista.
Nazareth
31.03.2004 00:19:41
Radio Teknikan (olivat aikoinaan niitä "venäläisiä", oikeasti kai Latviasta) ovat hintaansa nähden erinomaisia ja hyvyyteensä nähden sikahalpoja laatukaiuttimia. Keltainen Pörssi-lehti esiin. Oliko alta 200 egee pari isoja huippukaijjuttimia?

mulla o ton merkkiset vissii 25 vuotta vanhat ja soundaa oikein hyvältä. venäläisethän ne ovat, lukee made in USSR. riippuu malleista, mulla o 35 AC-1-mallit
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)