s8na 29.09.2010 00:17:08 | |
---|
sikki-six: Thunder-tehosekoitin? Musta TT on ihan ok-näköinen... Tuo aloitti muuten aikamoisen trendin; Mesa, Vox ja kumppanit seurasi äkkiä perässä :) TT:n boksiin ku sais isommat featuret. Ei paljo noita rohjonuppeja kaipailis. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Ziggy Bubba 29.09.2010 00:19:03 | |
---|
s8na: TT:n boksiin ku sais isommat featuret. Ei paljo noita rohjonuppeja kaipailis. Puhutko nyt siis comboista? Ne on kyllä tökerön näköisiä... En tiiä mitä miettivät. Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed |
s8na 29.09.2010 00:22:40 (muokattu 29.09.2010 00:24:18) | |
---|
sikki-six: Puhutko nyt siis comboista? Ne on kyllä tökerön näköisiä... En tiiä mitä miettivät. Eii, ku siis nupista. Joo vähän kömpelön näköseks tulivat nuo uudet. "välipuu" ois pitäny jättää pois jos kerta toi paneeli piti etupuolelle väkisin laittaa. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
StJerky 30.09.2010 09:35:01 | |
---|
s8na: Eii, ku siis nupista. Joo vähän kömpelön näköseks tulivat nuo uudet. "välipuu" ois pitäny jättää pois jos kerta toi paneeli piti etupuolelle väkisin laittaa. Mitä ihmettä? Ei minun TT:ssä ollut mitään puuta eikä ole DT:ssäkään. Peltiloota. |
s8na 30.09.2010 10:10:04 | |
---|
StJerky: Mitä ihmettä? Ei minun TT:ssä ollut mitään puuta eikä ole DT:ssäkään. Peltiloota. Ääh, sotkuks meni. Siis ekana fiilistelin TT:tä mut sit alettiin sekoileen comboihi ja toi toinen lause viittas isompien combon etupaneeliin. Sorry vähän sekavat kirjotukset. Ettekste ookkaan ajatuksenlukijoita. Pistin tästä aiheesta suivaantuneena kokeilin kahta tungsolia rockerverbin ja ihan niinku tossa aiemmin joku totes jo niin potkua tuli demppiin lisää. Munsta se vaikutti myös siihen kihinään ihan positiivisesti. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
duc 30.09.2010 10:16:25 | |
---|
s8na: Munsta se vaikutti myös siihen kihinään ihan positiivisesti. Onko tässä tapauksessa positiivinen positiivisesti negatiivista, vai negatiivisesti positiivista? |
s8na 30.09.2010 10:40:48 | |
---|
duc: Onko tässä tapauksessa positiivinen positiivisesti negatiivista, vai negatiivisesti positiivista? Ensimmäinen. :D www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Terry Pantheras 04.05.2011 16:36:40 | |
---|
Rockerverb 50 MK I vs. MK II, erä 2 - BONG!!! Kun sanoovat, että MK I:ssä käytettävät 6V6:t ovat muuttuneet valmistajien taholta eri soundisiksi (ei-toivotunlaisiksi???) kuin ennen, niin mitä vaihtoröörejä olette laittaneet tilalle? Onko MK II:ssa mahdollista käyttää RV100:n tyyliin muita kuin EL34:ia helposti biasoitavana? KT88, KT77 yms... Nyt kun on tullut taas vähän säästeltyä, niin kiinnostaisi hommata erilaisilla pääteputkilla (EL34, KT88...) varustettu kakkosvahvistin nykyisen 6L6:lla ryyditetyn monsterin viereen ja RV50 pyörii aavistuksen kaasuuntuneessa mielessä. RV100 sitten lienee jo ihan eri peli... RV50 MKI:tä joskus Musamaailmassa testailin ja kyllähän tuo korvaa, persnahkaa ja tatsikättä miellytti ainakin pienehköllä volalla. |
Numb 05.05.2011 12:17:47 (muokattu 05.05.2011 12:18:05) | |
---|
Terry Pantheras: Onko MK II:ssa mahdollista käyttää RV100:n tyyliin muita kuin EL34:ia helposti biasoitavana? KT88, KT77 yms... Mun käsittäksen Markku kakkonen on väsätty juurikin siten, että sinne voi tuupata sisään näitä saman pinnin päättäreita. Mut mä olen vain Joku Tyyppi Internetistä. Tero Vaara soitti Eruptionin |
Numb: Mun käsittäksen Markku kakkonen on väsätty juurikin siten, että sinne voi tuupata sisään näitä saman pinnin päättäreita. Mut mä olen vain Joku Tyyppi Internetistä. MK II:n takapaneelista löytyy ainakin svitsi jolla valitaan ilmeisesti bias-alue tms. Siinä noita eri putkityyppejä on mainittu, ainakin EL34, KT88 ja 6L6. Taitaa tuo MKII olla Marshhallimaisempi kuin ykkönen. Hitusen se on sellanen kireen rapea yläpään soundeiltaan. |
Terry Pantheras 05.05.2011 13:04:24 | |
---|
Ok, no sittenhän tuo vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Pitää käydä joku ehtoo vielä tyypittämässä. |
B-P Music 07.11.2011 21:57:17 | |
---|
Lainaan hieman tätä vanhaa ketjua.. Homman nimi on se, etten ole ikinä soittanut yhdelläkään Orangella, enkä ole koskaa tutustunut tarkemmin kyseisen merkin vahvistimiin. Nyt kuitenkin uuden TH100 videon katsoneena alkoi kiinnostus heräämään. http://www.youtube.com/watch?v=oQWNdHXBmRUMeikäläisen korvaan molemmat kanavat soundaa hyvältä. Nyt pyytäisinkin ystävällistä apua Orange-asiantuntijoilta. Kertokaa parilla lauseella eri mallien erot (Rockerverb, Thunderverb, AD, TH)? Pitääkin seuraavalla Helsingin reissulla käydä testaamassa Musamaailmassa noita. Josko Orange olisi seuraava vahvistin.. |
s8na 07.11.2011 22:49:40 (muokattu 07.11.2011 22:53:59) | |
---|
Rockerverbi: 2 kanavaa, puhdas ilman mastervolaa 2 gainstagella ja särö 4:llä gainstagella. Reverbi. 50W ja 100W päätteet EL34-putkilla. FX-loop. Made in england. Thunderverbi: 2 kanavaa joissa kummassakin 3 gainstagea. Toisessa normi EQ ja toisessa shape namikka. Reverbi ja sisäänrakennettu keinokuorma. FX-loop. Tehoja 50W EL34 ja 200W KT88. Made in england. AD: Class-A tyyppinen vahvari EL84 päätteellä. 30W. Yksi tai kaksi kanavaa, reverbi mutta ei efektilooppia. Made in england. TH: Thunderverbin ja vanhan Rockerin (Rockerverbin kiinalainen pikkuveli) halpisristeymä. Class-A 30W EL84 pääte tai 100W EL34 pääte. FX-loop. Made in China. Oikeudet puutoksiin teksteissä pidätetään. |
B-P Music 07.11.2011 23:09:50 | |
---|
Kiitos. Mites soundierot?? Mikä taipuu parhaiten aika perusrock-menoon. Entäs cleanit, onko eroja? |
_Petri_ 07.11.2011 23:12:31 | |
---|
s8na: -- TH: Thunderverbin ja vanhan Rockerin (Rockerverbin kiinalainen pikkuveli) halpisristeymä. Rockerit tehtiin Englannissa. PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
s8na 07.11.2011 23:59:29 (muokattu 08.11.2011 00:08:21) | |
---|
_Petri_: Rockerit tehtiin Englannissa. Aivan totta. Mä olen testannu Rockerverbiä ja Thunderverbiä rinnakkain. Soundierot oli mun mielestä pitkälti riippuvaisia noista ominaisuuksista. RV:ssä on enemmän säröä. TV:n shape tuntui vaikuttavan enemmän kanavan luonteeseen, kun taas RV:n EQ toimii perinteisemmin. TV:ssä sai molemmista kanavista säröt tarvittaessa, kun taas sitten RV:n puhdas kanava oli sellainen "suoravetoisempi", varmaankin johtuen mastervolan puutteesta. Periaatteessa nuo kaksi olivat samantapaisia, mutta taas toisaalta aika erilaisia elikoita. Päädyin RV:hen perinteisemmän kanavajaon ja kolminappisten EQ:iden vuoksi. AD:tä olen soitellut combona ja soundillisesti se on perinteisempi kuin RV ja TV. Kovin nopea kone säröytymään. Perusrockiin varmaan tuo AD-30 on omimmillaan, jos me nyt ymmärretään se samalla tavalla. Nää kaikki kolme mitä tunnen on kyllä hyviä myös miedommilla osastoilla. |
Ziggy Bubba 08.11.2011 15:42:21 (muokattu 08.11.2011 15:43:10) | |
---|
s8na: AD:tä olen soitellut combona ja soundillisesti se on perinteisempi kuin RV ja TV. Kovin nopea kone säröytymään. Perusrockiin varmaan tuo AD-30 on omimmillaan, jos me nyt ymmärretään se samalla tavalla. Nää kaikki kolme mitä tunnen on kyllä hyviä myös miedommilla osastoilla. AD:n soundi on selkeästi pirtsakampi yläpäästä ja semmoista muhevaa läskiyttä on vähemmän. Ite en ihan "ylin ystävä" ole tuon laitteen yläpään kanssa isommilla rutuilla, mutta hyvä peli tuokin on. Paras ominaisuus musta AD:ssa on kaksi särökanavaa identtisillä säädöillä. Toisessa taitaa olla hilppasen kirkkaampi yleissoundi ja olikohan säröäkin vähemmän toisessa. RV ja TV tuottavat reippaasti paksumpaa runttaa, sama taitaa päteä Thunderiin. Oma unelma-Orange voisi olla kaksi RV:n särökanavaa yhdessä laitteessa. Tuosta yhdestä kanavasta saa nimittäin crunchia ja mäiskettä niin hyvin laidasta laitaan, että kaksi tommosta ois livenä ja treeniksellä aikas namu. Himassa voi toki säädellä gain-numiskaa soiton lomassa. |
Lebowski 26.10.2012 17:56:54 (muokattu 26.10.2012 18:00:26) | |
---|
Tulipas tänään käytyä testailemassa Rockerverb 50 MKII. Ai, että oli rouhee vehe. Kuume ei ainakaan hellittäny. Blackstariakin tuli samalla testattua, niin sai vahvistettua vielä entisestään, että kyllä se Orange on meitin seuraava vahvari. Nyt täytyisi vielä päättää väri ja se kumpaan päätyisi 50W vai 100W. Mustanakin aika pirun tyylikäs. Mutta ehkä se originelli kuitenkin olla pitää...ugh :) Keskusteluahan täällä aiheesta jo löytyy, mutta vielä kaipaisinkin kokemuksia niiltä, jotka ovat soitelleet sekä 50W, että 100W myllyillä. Tuo 50W tuntui toimivan ainaki tosi hyvin myös makuuhuonevollyymeillä. Bändisoittoon vahvari kuitenkin etupäässä tulee, joten miettimään pistää. Antaako 100W kuitenkin reippaasti kovemman potkun. Headroomiahan varmasti löytyy puhtaalla kanavalla enämpi. Toisaalta miten paljon lujempaa 100W tarttee luukuttaa, saman saundin saamiseksi kuin 50Wlla. Lienekkö eroa paljoakaan? Hintaerohan ei ole kuin hieman toistasataa, joten siitä ei ainakaa ole kiinni. Hmm. Tönäsyjä suuntaan tai toiseen otetaan vastaan. Kokemuksia Thunderverbista suhteessa Rockerverbiin saa myös kirjootella. Sitä ennoo päässy vielä kokeileen. Rockerverb kuitenkin alustavasti vahvemmilla, koska siinä on Clean channel ja Thunderin attentuator/shape tuskin maita mullistaa.. "Is this darkness in you too" -TM |
s8na 27.10.2012 15:37:52 | |
---|
En välttis pelkäis sitä satastakaan itse. Tuo 50:nen tuntuu olevan esim Marshalin 50W JCM-800:sta hiljaisempi vehje. Tai sitten vaan volanamikat toimii järkevämmin. Jos oikein puhdasta soundia haluaa lujalla niin kääntyisin sataseen. |
Vetehinen 27.10.2012 15:47:17 | |
---|
Lebowski: Rockerverb kuitenkin alustavasti vahvemmilla, koska siinä on Clean channel ja Thunderin attentuator/shape tuskin maita mullistaa.. Thunder 100:sta ei tuota attenuatoria löydy, mutta kytkimillä saa valittua tehoasetukset 100, 70, 50 ja 35 wattia. Reverb siitä sitten toki myös puuttuu mutta hintaerolla sen sijoittaa looppiin jos laite muuten nappaa. Täydellinen on hyvän pahin vihollinen. -Voltaire |