Aihe: Jääkiekko
1 2 3 4 528 29 30 31 3242 43 44 45 46
Borlag
04.05.2011 16:33:45

thaapala: Miten sinä määrittelet pelikurin?

Jos nyt olen oikein oivaltanut, pointtinasi on se, että pelaajien pitäisi elää pelin mukaan ja soveltaa taitojaan aina tilanteen mukaisesti. Tästä olen samaa mieltä. Ilman minkäännäköisiä ennakkoon sovittuja kuvioita pelaajien pitäisi kuitenkin olla jonkinsortin psyykikkoja. Parhaidenkin joukkueiden pelaajat tuntevat toisensa ainoastaan harjoittelun ja ennalta sovittujen asioiden johdosta.

Tästähän tuossa jo puhuttiinkin. Pelikuviot on oltava selvänä jotta pelaajat tietävät mistä milloinkin löytää ne ketjukaverit. Se, miten kiekko toimitetaan ketjukavereille tai miten vastustaja ohitetaan 1vs1 tilanteessa on ihan pelaajan omasta luovuudesta kiinni ja siitä kuinka hyvin se ketjukaveri hakee sitä tyhjää paikkaa jotta hänelle voidaan ylipäätään syöttää se kiekko. Pesonen ohitti tämän kokonaan kuittaamalla kaiken sillä että pelitapa on eri asia kuin vakio kuviot joista ei voisi poiketa lainkaan, mistä en puhunut lainkaan.
velipesonen
04.05.2011 16:36:11

inkognito: Haha, vaikka olikin tavallaan natsikortti, niin repesin silti!

The only card I need is the Ace of Spades. Pitääkin tehdä Ässät-fanien seuramatka Raumalle.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
masterhat
04.05.2011 17:13:21 (muokattu 04.05.2011 17:13:35)
mitä helvettii tääl tapahtuu :D ette sit tuu tonne toisee ketjuun, koska en osaa riidaa yli 4 lauseen lainei
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
KMT
05.05.2011 01:26:32

Jännä kuinka muka 8 puolustajan systeemi on muka väärä tapa.

Näin amatöörikatsojan logiikalla se olisi myös järkevintä koska saataisiin joka hyökkäysvitjalle oma pakkipari eikä se vaihtuisi niin kuin jos pelattaisiin kuudella pakilla.
Kre-per
05.05.2011 11:04:48
mulukukka: No mutta jos ei ole 8 laadukasta puolustajaa niin onko järkeä roikottaa mukana sellasia jätkiä kun jaakolaa ja lepistöä

No nyt kyllä. Vaadin selitystä. Tähän mennessä omasta mielestä huonosti on pelannu vaan Salmelan Anssi. Aivan ihmeellisiä syöttöjä ja vedot eilistä yhtä vetoa lukuunottamatta ohi tai ENSIMMÄISEN hyökkääjän jalkoihin. Edellisten kisojen ultimate alisuorittaja Lasse Kukkonen ei oo onnistunu vielä sössimään oikeestaan mitenkään, se on hienoa.
If Columbus had a navigator, America wouldnt exist.
velipesonen
05.05.2011 11:40:12

No ei nuo nyt kovin hyvinkään pelanneet kun kerran hävisivät. Ensimmäisessä erässä Granlund järjesti Immoselle tuhannen taalan paikan mutta minkäs teet kun et osaa. Jos se laatta olisi uponnut sisään niin tappiota ei olisi välttämättä tarvinnut tulla.
Bongowing
05.05.2011 11:49:58
velipesonen: No ei nuo nyt kovin hyvinkään pelanneet kun kerran hävisivät. Ensimmäisessä erässä Granlund järjesti Immoselle tuhannen taalan paikan mutta minkäs teet kun et osaa. Jos se laatta olisi uponnut sisään niin tappiota ei olisi välttämättä tarvinnut tulla.

Jolloin Suomen peli olis ollutkin hyvää. Näinhän se menee.
But where the heck is magenta?
Hetfield
05.05.2011 12:06:11

Bergenheim on ollut kovassa vireessä. Tampa jyräsi Washingtonin yli ja parissa viime pelissä äijä on tehnyt kolme maalia.
I quit the band... Now I just play with myself.
velipesonen
05.05.2011 12:11:56

Bongowing: Jolloin Suomen peli olis ollutkin hyvää. Näinhän se menee.

Täsmälleen, alat oppia. Tulokset ratkaisevat pelin hyvyyden eikä milloinkaan se kuinka hyvin oma peli toimii.
Bongowing
05.05.2011 12:29:35
velipesonen: Täsmälleen, alat oppia. Tulokset ratkaisevat pelin hyvyyden eikä milloinkaan se kuinka hyvin oma peli toimii.

Lahden MM-hiihdoissakin tulokset olivat positiivisia.
But where the heck is magenta?
riimu
07.05.2011 10:25:38
Anaheim nappasi Iiro Tarkin vuoden sopparilla.
Don't ask me about Grim Fandango.
HaloOfFlies
07.05.2011 10:34:03

riimu: Anaheim nappasi Iiro Tarkin vuoden sopparilla.

Ja kun Petri Koivistokin meni Bluesiin, niin Kärpillä on edessä uuden ykkösvahdin etsintä.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
dipshit
09.05.2011 00:12:46
Tietääkö kukaan mistä noita NHL:n pleijarimatseja voisi latailla torrenttina? Voi laittaa vaikka pikaviestillä vastausta jos modet ei tykkää.

Kiitos.
"näin on , ei Räppi muusikot ei osaa ees laulaa ja lisäks yks räppäri vei mun tyttö kaverin . joten hevi on parasta" -hevi man
velipesonen
10.05.2011 08:48:20

Olipa hieno voitto. Vaikka olikin täysin suomalaista peliä eli maalivahti ylittää itsensä ja hyökkäyspäässä on ajatus kateissa.
Kre-per
10.05.2011 08:53:54
velipesonen: Olipa hieno voitto. Vaikka olikin täysin suomalaista peliä eli maalivahti ylittää itsensä ja hyökkäyspäässä on ajatus kateissa.

Heh, totta. No mut Granlund pelas hyvin!
velipesonen
10.05.2011 09:52:41

Kre-per: Heh, totta. No mut Granlund pelas hyvin!

Olishan se yksi nosto saanut olla sentin korkeampi niin ei olisi pompannut maalivahdin olkapäästä ylärimaan vaan mennyt verkkoon. Ei olis tarvinnu niitä rankkareitakaan ampua sitten.
Kre-per
10.05.2011 09:59:04
velipesonen: Olishan se yksi nosto saanut olla sentin korkeampi niin ei olisi pompannut maalivahdin olkapäästä ylärimaan vaan mennyt verkkoon. Ei olis tarvinnu niitä rankkareitakaan ampua sitten.

Jep. Nätti suoritus silti. JM Aaltosen läpiajot sen sijaan vois alkaa päättymään jotenkin muutenkin kuin laukauksettomaan surffailuun maalin taakse.
velipesonen
10.05.2011 10:16:58 (muokattu 10.05.2011 10:18:10)

Kre-per: Jep. Nätti suoritus silti. JM Aaltosen läpiajot sen sijaan vois alkaa päättymään jotenkin muutenkin kuin laukauksettomaan surffailuun maalin taakse.

Suomalaisilla on kaksi helmasyntiä, johtuneeko sitten kehutusta pelisysteemistä:

1. Lauotaan itse vaikka oma mies luistelee vieressä vapaana
2. Haudotaan kiekkoa mailanlavassa eli lauotaan liian myöhään.

Yleensä nämä esiintyvät vieläpä samaan aikaan jolloin hyökkäykset luonnollisesti tuppaavat päättymään vastapuolen maalivahdin syliin. Nyt Aaltonen esitti uuden tulkinnan tästä voittoisasta Suomi-tyylistä eli ajetaan täysiä päin maalia ja viime tingassa väistetään ovelasti maalin taakse.
Kre-per
10.05.2011 10:31:57
velipesonen: Suomalaisilla on kaksi helmasyntiä, johtuneeko sitten kehutusta pelisysteemistä:

1. Lauotaan itse vaikka oma mies luistelee vieressä vapaana
2. Haudotaan kiekkoa mailanlavassa eli lauotaan liian myöhään.

Yleensä nämä esiintyvät vieläpä samaan aikaan jolloin hyökkäykset luonnollisesti tuppaavat päättymään vastapuolen maalivahdin syliin. Nyt Aaltonen esitti uuden tulkinnan tästä voittoisasta Suomi-tyylistä eli ajetaan täysiä päin maalia ja viime tingassa väistetään ovelasti maalin taakse.

Vaikka oonkin sun kanssa eri mieltä Suomen pelisysteemistä ja tästä sun geeniteoriasta, niin oon tehny kyllä täsmälleen samat havainnot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)