Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänikorttina M-Audion Fast Track Pro, ja ääni säröilee pahasti
1
Latnemitnes
11.01.2008 02:26:30 (muokattu 11.01.2008 02:26:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääpiirteissään ongelma onkin tuossa otsikossa. Eli Fast Track Pro on korttina, ja ääni katkeilee ja säröilee jatkuvasti, etenkin nauhoitettaessa audiota.. Ongelman ydin taitaa olla siinä, että käytössä on läppäri (tarkalleen ottaen FujitsuSiemensin Amilo A1645).
 
M-Audion sivuilta löytyy kyllä troubleshootingia aiheesta, eli melko yleinen ongelma on kyseessä kannettavien kanssa. Kaikkia keinoja oon kokeillut, siinä missä omilla rajallisilla tiedoillani noita vinkkejä ymmärrän, eikä auta. Eli olisko jollakulla nyt kokemusta tai muuta tietoa aiheesta? Tai vinkkiä, mistä kannattaisi edelleen kysyä? Tästä pitäisi nyt kyllä päästä yli keinolla millä hyvänsä, että vois keskittyä taas olennaiseen..
 
J-PPP
11.01.2008 03:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko kokeillut USB PCMCIA-korttia ja kytkeä Fast Trackin siihen? Läppäreiden omat USB-portit on jostain syystä usein aika susia.
 
Latnemitnes
11.01.2008 15:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole kokeillut... Ihmettelinkin, miksi yksi vinkeistä oli että pitää kokeilla kaikkia koneen USB-portteja. Jos ne tosiaan on keskimäärin susia, niin voishan se auttaakin. (En siis itse kuitenkaan erityistä parannusta huomannut.) Täytyy kokeilla tuota USB-korttia, kiitti!
 
Jos tämä kuitenkin liittyy koneen keskuksen.. no, priorisointiongelmiin, niin onko tästä kokemusta? (Sori vaan amathöörikielen puolesta, en ole mikään ammattilainen:) Keskimäärin ongelmia tulee erityisesti silloin, kun koneella on paljon muuta puuhaa. Musiikin kuuntelu onnistuu siis ihan hyvin, mutta audiota äänitettäessä ääni katkeilee heti...
 
-daali
28.04.2011 22:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herätetään vanha aihe!
 
Mulla on siis samanlainen ongelma. Mulla on siis uusi, viikko sitten hankittu M-Audio Fast Track MKII ja softana siinä mukana tullut Pro-Tools M-Powered Essential.
 
Välillä tulee sellasia yhtäkkisiä rätinöitä ja välillä jää vähän pitemmäksikin aikaa. Efekti on suunnilleen sama kuin jos jossain olisi kontaktihäiriö, mutta tästä tuskin on kyse. Näitä rätinöitä syntyy jopa välillä kuunnellessa musiikkia esim. spotifysta, mutta vain harvoin. Protarilla kun äänittelen ja erityisesti miksatessa rätinää syntyy todella usein. Häiritsee vähän pirusti. Olen kokeillut eri "buffer size":a enkä ole huomannut vielä ainakaan mitään eroa...
 
Kellään samanlaisia kokemuksia? Mikä mahtaisi olla kyseessä ja miten ongelman voisi korjata?
 
Grugi
29.04.2011 07:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-daali: Herätetään vanha aihe!
 
Mulla on siis samanlainen ongelma. Mulla on siis uusi, viikko sitten hankittu M-Audio Fast Track MKII ja softana siinä mukana tullut Pro-Tools M-Powered Essential.
 
Välillä tulee sellasia yhtäkkisiä rätinöitä ja välillä jää vähän pitemmäksikin aikaa. Efekti on suunnilleen sama kuin jos jossain olisi kontaktihäiriö, mutta tästä tuskin on kyse. Näitä rätinöitä syntyy jopa välillä kuunnellessa musiikkia esim. spotifysta, mutta vain harvoin. Protarilla kun äänittelen ja erityisesti miksatessa rätinää syntyy todella usein. Häiritsee vähän pirusti. Olen kokeillut eri "buffer size":a enkä ole huomannut vielä ainakaan mitään eroa...
 
Kellään samanlaisia kokemuksia? Mikä mahtaisi olla kyseessä ja miten ongelman voisi korjata?

 
Veikkaan jotain softaa joka siellä taustalla rullaa ja lukee/kirjoittaa kovalevylle. Eli minkäslainen kovalevy sulla on koneessa nopaudeltaan ja rullaako taustalla jokin virustentorjunta softa?
 
SDMF
-daali
01.05.2011 00:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Veikkaan jotain softaa joka siellä taustalla rullaa ja lukee/kirjoittaa kovalevylle. Eli minkäslainen kovalevy sulla on koneessa nopaudeltaan ja rullaako taustalla jokin virustentorjunta softa?
 
5400 rpm on ilmeisesti nopeus, ja taitaa pyöriä microsoft security essentialsin taustaohjelma pyöriä taustalla, en nyt just pääse tarkistamaan asiaa... Onkohan toi 5400 kiekkaa minuutissa hyvä tai huono?
 
Grugi
01.05.2011 11:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-daali: 5400 rpm on ilmeisesti nopeus, ja taitaa pyöriä microsoft security essentialsin taustaohjelma pyöriä taustalla, en nyt just pääse tarkistamaan asiaa... Onkohan toi 5400 kiekkaa minuutissa hyvä tai huono?
 
Noh kyllähän varmaan suurin osa suosittelis 7200rpm pyörivää kovalevyä jos paljon dataa kerralla menee kovolle, toisaalta tuollaiset taustalla skannailevat softat voi olla syypää siihen että tulee nykimisiä ja pätkimisiä. Sammuta turhat taustaprosessit ja katso onko sillä vaikutusta. Toki voit myös tarkkailla kovalevyn merkkivaloa kun kone tekee näitä nykimisiä eli tapahtuuko se juuri silloin kun levy on aktiivisena.
 
SDMF
-daali
01.05.2011 13:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Noh kyllähän varmaan suurin osa suosittelis 7200rpm pyörivää kovalevyä jos paljon dataa kerralla menee kovolle, toisaalta tuollaiset taustalla skannailevat softat voi olla syypää siihen että tulee nykimisiä ja pätkimisiä. Sammuta turhat taustaprosessit ja katso onko sillä vaikutusta. Toki voit myös tarkkailla kovalevyn merkkivaloa kun kone tekee näitä nykimisiä eli tapahtuuko se juuri silloin kun levy on aktiivisena.
 
Heh... Mulla ei katos oo edes ulkoista kovalevyä (vielä)... Saattais auttaa asiaa :D
 
Grugi
01.05.2011 13:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-daali: Heh... Mulla ei katos oo edes ulkoista kovalevyä (vielä)... Saattais auttaa asiaa :D
 
Ei tarvitse ollakkaan jos tohon kovalevyn merkkivaloon viittaat, yleensä läppärissä on ainkain jokin symboli joka osoittaa milloin kovalevyllä on liikettä.
 
SDMF
-daali
03.05.2011 22:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ei auttanut virustorjunnan ym. taustaohjelmien sulkeminen...
 
zekeode
03.05.2011 22:54:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleeko särinöitä jos käyttää kannettavaa pelkällä akulla? (ei siis höpseliä seinässä)
-daali
05.05.2011 21:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://forums.m-audio.com/showthrea … ARE-NOW-GONE!-My-way-to-success-***
 
Tuon ohjeen avulla sain vähennettyä rätinöitä huomattavasti. Nyt näitä räts-ääniä tulee ehkä 1-2 mein välein kun ennen niitä tuli ehkä 15 sek välein. Kovalevyn "merkkivalo" välkehtii jatkuvasti normaalissakin käytössä enkä huomaa rätinöiden kohdalla mitään muutosta. Akkuvirralla toimiessa tulee rätinöitä yhtä paljon...
 
passe
05.05.2011 23:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kone sulla on? Googleta sen mallin ja äänikortin mukaan niin kenties sieltä löytyy kohtalontovereita. Joskus se ei vaan natsaa ja toisinaan kaikki on jostakin ihan naurettavan pienestä kiinni. Mulla on koneessa Vista. Kun valitsen visuaalisten tehosteiden valikosta "paras suorituskyky" niin kone herää henkiin. Jos "annan windowsin päättää..." niin ei tule mistään mitään..
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «