Aihe: Jääkiekko
1 2 3 4 526 27 28 29 3042 43 44 45 46
velipesonen
03.05.2011 13:17:09

Kre-per: Eli kävi kisoissa miten kävi, sä oot tyytyväinen :) Jos Suomi voittaa, aalto Granlundin kunniaks ja jos ei niin on se Jalonen kyllä paska valmentaja ja pelaajat paskoja pelaamaan. Ja itseasiassa veisit asian vielä pidemmälle todetessasi, että koko jääkiekko on paska laji.

Mitä, enkö ole onnistunut riittävän selkeästi sanomaan että jääkiekko on mahdollisesti niin tyhmä laji ettei sitä kannattaisi pelata lainkaan? Minä en tiedä sitä, minulla ei ole mielipidettä. Mutta sen tiedän että homman nimi on joko-tai. Jääkiekko joko on paska laji tai sitten ei ole ja siitä olisi parempi ottaa selko.

Jos jääkeikko ei ole paska laji, tarvitsemme kokonaan uudenlaisen ajattelun, pelitavan ja valmentajan, mahdollisesti Ruotsista. Jos jääkiekko on paska laji, vaadin Raimo Summasen karjumaan ja mylvimään Suomen pukukoppiin.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
velipesonen
03.05.2011 13:27:38

Stradlin: No mitä ihmeen nysväystä se sellainen peli on? Jääkiekkohan on peli, jossa pitää tehdä maaleja ja ainoa kunnollinen pelaaja on sellainen joka niitä maaleja tekee. Miksei se Mikke tee niitä maaleja vaan suoraan itse, niinkuin pitäisi?

Huono, keksi parempi.
Kre-per
03.05.2011 13:46:57
velipesonen: Oikein! Yksilöiden puuttuminen taas johtuu huonoista geeneistä.

Uskomatonta.

Jenkeillä ja kanukeilla on usein MM-kisoissa aivan huttujoukkueet, varsinkin jenkeillä. Heidän paremmuutensa suomalaisiin on asenteissa; suomalaisten asenteita pilaavat ensinnäkin huonot geenit ja jossain määrin myös teknokraattinen valmennustyyli.

Tätä mä en nyt ihan allekirjoita, että niillä olis huttujoukkueet sen enempää kuin eurooppalaisillakaan joukkueilla. Mutta joka tapauksessa jenkkien kanssahan Suomi on ollut melko tasainen aina.

Tässä on mun mielestä se ikuisuusharha että me ihastellaan toimivaa pelaamista ja omille meneviä syöttöjä vaikka ne syöttöketjut eivät yhtään mitenkään edistäisi maalien saamista, ts. pelissä EI OLE AJATUSTA. Systeemiä on, ajatusta ei.

Toi, että suomalaiset vaan syöttelee ilman ajatusta on melko absurdi. Sua selkeesti turhauttaa tollanen tilanteiden rakenteleminen, mutta toimiessaa se on tehokas keino voittaa otteluita. Vai onko sulla tässä ajatuksena taustalla, että yhelläkin seinäsyötöllä saadaan hyviä tilanteita aikaan ja yllättävät ratkaisut tuottavat maaleja -> miksi siis ei maksimoida hyökkäysten määrää ja pelata yksinkertaista? Noin kannattaa mun mielestä pelata takaa-ajotilanteessa. Riskit on kuitenkin melko suuret kun kiekkoa viedään päädystä toiseen.

Suomalainen pelitapa on siis huono ja välittömästi muutettava radikaalisti erilaiseksi.

Onhan Suomikin voittanut molemmat matsit tässä vaiheessa kuitenkin. Ei tartte välttämättä julistaa pelitapaa huonoksi.
If Columbus had a navigator, America wouldnt exist.
velipesonen
03.05.2011 14:25:58

Kre-per: Tätä mä en nyt ihan allekirjoita, että niillä olis huttujoukkueet sen enempää kuin eurooppalaisillakaan joukkueilla. Mutta joka tapauksessa jenkkien kanssahan Suomi on ollut melko tasainen aina.

Onhan niillä ihan huttujoukkueet meihin verrattuna koska meillä on kaiken maailman Karjala-turnaukset ja muut harjoitteluturnaukset, joissa valmentajat voivat ihailla itseään, eikä meillä ole koskaan niin paljon kieltäytymisiä kuin amerikkalaisilla on joka vuosi. Syy on luonnollisesti se etteivät pohjoisamerikkalaiset arvosta MM-turnausta yhtä paljon kuin eurooppalaiset (tai afrikkalaiset, mene tiedä), mikä taasen johtuu enimmäkseen NHL:n dominoivasta asemasta. Ja miksi muutenkaan järjestää maailmanmestaruuskisoja joka vuosi, outo tapa, joka juontuu Euroopan-mestaruuskisoista yli sadan vuoden takaa. Euroopan-mestaruuskilpailuthan muutettiin maailmanmestaruuskisoiksi silloin kun Kanada ja Jenkit saatiin houkuteltua mukaan, tosin niiden kiinnostus on ollut erittäin vaihtelevaa ja on edelleen.

Toi, että suomalaiset vaan syöttelee ilman ajatusta on melko absurdi. Sua selkeesti turhauttaa tollanen tilanteiden rakenteleminen, mutta toimiessaa se on tehokas keino voittaa otteluita. Vai onko sulla tässä ajatuksena taustalla, että yhelläkin seinäsyötöllä saadaan hyviä tilanteita aikaan ja yllättävät ratkaisut tuottavat maaleja -> miksi siis ei maksimoida hyökkäysten määrää ja pelata yksinkertaista? Noin kannattaa mun mielestä pelata takaa-ajotilanteessa. Riskit on kuitenkin melko suuret kun kiekkoa viedään päädystä toiseen.

Huom. 1: Tilanteiden rakentelulla ei voiteta otteluita vaan tekemällä maaleja. Jos jauhetaan vastustajan päädyssä niin että vastustajalla on kaikki ukot puolustamassa, syöttöruletissa pitää olla ajatusta että oikeita kunnon tilanteita saadaan, ei siinä pelkkä syöttötaito (joka suomalaisilla näyttäisi nyt olevan ihan hyvä) riitä. Pitäisi olla korvien välissä jotain ja minun nähdäkseni Granlundilla on. Hän ei ole vain "tietyn tyyppinen" pelaaja vaan hän on jääkiekkoilija.

Jos meijän joukkue tekee ensiluokkaisia laukauksia maalia kohti mutta vastustajan kumiukko seisoo aina vain tiellä niin mikäs siinä sitten. Mutta nähdäkseni Suomen pelaamat tilanteet ovat voittopuolisesti aivan keskinkertaisia.

Huom. 2: Tolppaan osunut ja tolpasta muualle kuin maaliin kimpoava laukaus ei ole laukaus maalia kohti vaan ohilaukaus, huti.

Onhan Suomikin voittanut molemmat matsit tässä vaiheessa kuitenkin. Ei tartte välttämättä julistaa pelitapaa huonoksi.

Höh, samaan tyyliin nuo ovat pelanneet jo Aravirran ajoista lähtien. Kyllä siitä voi johtopäätöksiä tehdä. Eilen yksi mies esti Suomea häviämästä ottelua jo varsinaisella peliajalla. Voisi oikeastaan sanoa että Aravirran persoona vaivaa Suomen joukkuetta ja se pitäisi siitä jotenkin saada pois.
Kre-per
03.05.2011 14:54:25
velipesonen: Eilen yksi mies esti Suomea häviämästä ottelua jo varsinaisella peliajalla. Voisi oikeastaan sanoa että Aravirran persoona vaivaa Suomen joukkuetta ja se pitäisi siitä jotenkin saada pois.

Heh. Oot sä melkonen sälli. Mut meikä lopettaa tän keskustelun tähän. Over and out :)
If Columbus had a navigator, America wouldnt exist.
inkognito
03.05.2011 15:15:44 (muokattu 03.05.2011 15:16:41)
velipesonen: Onhan niillä ihan huttujoukkueet meihin verrattuna koska meillä on kaiken maailman Karjala-turnaukset ja muut harjoitteluturnaukset, joissa valmentajat voivat ihailla itseään, eikä meillä ole koskaan niin paljon kieltäytymisiä kuin amerikkalaisilla on joka vuosi.

En nyt taas jaksaisi alkaa ruokkimaan trollia, mutta kyllähän Kanadan ja osin Jenkkienkin pelaajamateriaali on niin laaja, ettei siellä parit kieltäytymiset tunnu missään kun on heittää joka tapauksessa puoli joukkueellista ykköskierroksen varauksia ja joka ketjuun NHL-tason miehiä. Suomellahan teki tänä vuonna tiukkaa saada edes ne 5 NHL-vahvistusta. Ei siinä paljon Karjala-turnaukset paina kun Pohjois-Amerikkalaiset jyrää niin laadukkaalla pelaajamateriaalilla. Joskin USA:llahan nuo kisat ovat perinteisesti olleet aiemmin lähinnä juopottelureissuja ja tiedän, ettei pelaajamateriaali yksin ratkaise lopputulosta, mutta idiotismia (tai trollausta) on väittää Kanadaa ja Yhdysvaltoja huttujoukkueiksi.
velipesonen
03.05.2011 17:21:29

inkognito: En nyt taas jaksaisi alkaa ruokkimaan trollia, mutta kyllähän Kanadan ja osin Jenkkienkin pelaajamateriaali on niin laaja, ettei siellä parit kieltäytymiset tunnu missään kun on heittää joka tapauksessa puoli joukkueellista ykköskierroksen varauksia ja joka ketjuun NHL-tason miehiä. Suomellahan teki tänä vuonna tiukkaa saada edes ne 5 NHL-vahvistusta. Ei siinä paljon Karjala-turnaukset paina kun Pohjois-Amerikkalaiset jyrää niin laadukkaalla pelaajamateriaalilla. Joskin USA:llahan nuo kisat ovat perinteisesti olleet aiemmin lähinnä juopottelureissuja ja tiedän, ettei pelaajamateriaali yksin ratkaise lopputulosta, mutta idiotismia (tai trollausta) on väittää Kanadaa ja Yhdysvaltoja huttujoukkueiksi.

Ei huttujoukkue tarkoita huonoa tai keskinkertaista joukkuetta, se tarkoittaa ammattijätkiä jotka pistetään yhtä aikaa samaan laatikkoon ja katsotaan mitä syntyy. Voihan huttumuusikoista koottu humppabändikin soittaa erittäin hyvin, mutta kyllä siinä aina jonkin verran aikaa kuluu ennen kuin juonenkuviot alkaa seljetä.

Ja mikä perkeleen trolli minä muka olen, etten vain sellainen provoilija? En ole; nykyään ei näköjään tarvita sensuuria lainkaan kun valtavirran mielipiteestä, joka ei yleensä ole mielipide lainkaan vaan ulkoaopeteltua höpinää, poikkeava mielipide kuitataan trollien provoiluksi. On myös erittäin huolestuttavaa kun säännönmukaisesti näytään ajattelevan että eri mieltä oleminen on automaattisesti provokaatio eli yritys ärsyttää tahallaan. Ei mene hyvin tosiaankaan!
inkognito
03.05.2011 17:30:59 (muokattu 03.05.2011 17:31:27)
velipesonen: Ei huttujoukkue tarkoita huonoa tai keskinkertaista joukkuetta, se tarkoittaa ammattijätkiä jotka pistetään yhtä aikaa samaan laatikkoon ja katsotaan mitä syntyy. Voihan huttumuusikoista koottu humppabändikin soittaa erittäin hyvin, mutta kyllä siinä aina jonkin verran aikaa kuluu ennen kuin juonenkuviot alkaa seljetä.

Ookoo, en siis tuntenut termiä "huttujoukkue" tarpeeksi hyvin voidakseni kommentoida asiaa. Oletin toki automaattisesti, että viittasit huttujoukkueella Kanadan tai Jenkkien joukkueiden olevan pelaajamateriaaliltaan ja/tai pelisysteemiltään jotenkin heikompia.

Ja mikä perkeleen trolli minä muka olen, etten vain sellainen provoilija? En ole; nykyään ei näköjään tarvita sensuuria lainkaan kun valtavirran mielipiteestä, joka ei yleensä ole mielipide lainkaan vaan ulkoaopeteltua höpinää, poikkeava mielipide kuitataan trollien provoiluksi. On myös erittäin huolestuttavaa kun säännönmukaisesti näytään ajattelevan että eri mieltä oleminen on automaattisesti provokaatio eli yritys ärsyttää tahallaan. Ei mene hyvin tosiaankaan!

Onhan nämä heittosi maalinteon geeniperimistä sun muista niin korkealentoista tekstiä, että väkisinkin tulee mieleen sinun yrittävän tahallasi vain provosoida täällä. Mikäli olen asiassa väärässä, niin ei siinä.
Scrobble
03.05.2011 18:02:06
Velipesonen on yks provo koko jätkä
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
masterhat
03.05.2011 18:13:33
^^ mä omistan sen!
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
DirtyFingers
03.05.2011 18:42:03
Obvious tr...
Watch Out, We're Mad
velipesonen
03.05.2011 20:16:13

inkognito: Onhan nämä heittosi maalinteon geeniperimistä sun muista niin korkealentoista tekstiä, että väkisinkin tulee mieleen sinun yrittävän tahallasi vain provosoida täällä. Mikäli olen asiassa väärässä, niin ei siinä.

Mielestäni olet väärässä kahdella tavalla eli sekä olettaessasi näkemysteni olevan vain ns. heittoja että itse asian sisällön suhteen, jos et suostu näkemään täysin ilmeistä asiaa.

Venäjän tsaari, en nyt muista kuka heistä mutta Suomen suuriruhtinas kuitenkin, aikoinaan totesi että suomalaiset ovat tyhmiä mutta heistä saa hyviä sotilaita ja virkamiehiä. Suomalainen on siis paitsi tyhmä, myös järjestelmällinen, kuuliainen, urhea ja suhteellisen korruptoimaton. Ja kieltämättä Suomen peliä, silloin kun toimii, voi kutsua sotilaalliseksi virkamieskiekoksi. Mutta tyhmää se edelleen on. Silloin kun Suomen peli ei toimi se ei ole edes tyhmää.

Puhe ei siis tarkkaan ottaen ole maalinteon geeniperimästä vaan ajattelukyvyn geeniperimästä.

On lukuisia syitä joiden nojalla kansainvälisessä jalkapallossa tarvitsee enemmän ajattelukykyä kuin kansainvälisessä jääkiekossa. Syyt liittyvät itse pelien luonteisiin ja kilpailun kovuuteen. Jalkapallossa Suomen puolesta pelaa joukko suomalaisia, joilla ei ole suomalaiset geenit. Jääkiekossa ei tarvitse, pelin luonne on sellainen että rytinälläkin pärjää kohtuullisesti etenkin kun tosissaan kisaamassa on kymmenen maata (jalkapallossa ehkä noin seitsentoistakertainen määrä).

Kuten aiemmin tässä ketjussa mainitsin, pitäisikin jääkiekon MM-sijoitusta seitsemänneksi verrata jalkapallojoukkueen rankingsijoitukseen yli sadan. Parjattu jalkapallomaajoukkueemme on kuitenkin FIFAn sijaluvulla 81 eli jääkiekkotermein viidentenä, niukin naukin mitalipelien ulkopuolella (1 sija jääkiekossa = 17 sijaa jalkapallossa)!

Mutta uskon että luonnostaan tyhmänkin voi kouluttaa ottamaan väliaikaisen eron omasta tyhmyydestään ja siihen tarvittaisiin todennäköisesti ulkomainen poppamies. Jos jääkiekossa on pelinä itua, mistä en ole varma, siihen kannattaisi ryhtyä, muuten kannattaa vetää äärimmäisyyteen Summasen-Turkan linjoilla. Tämän korkealentoisemmasta tai mystisemmästä asiasta ei ole kyse.
thaapala
03.05.2011 20:31:44
velipesonen: Venäjän tsaari...

Aivan mahtavat lähteet ja perustat noille mielipiteille ainakin löytyy. Nostan hattua ja lähden juoksemaan alasti kohti auringonlaskua
"Paljonkohan kätilöt näkee unia venyneistä pi**uista" -(nimi sensuroitu)
ruusteri
03.05.2011 21:23:05 (muokattu 03.05.2011 21:23:23)
Mitä täällä tapahtuu? Venäjän tsaarit? Sotilaat?
"Damn good coffee, and hot!"
inkognito
03.05.2011 21:31:36 (muokattu 03.05.2011 21:33:20)
velipesonen: ...

En jaksa lainata tekstiäsi edes osittain, mutta onko tuo (keskustelun alkuperäiseen aiheeseen liittymätön) vuodatus jotenkin tulkittavissa, että Suomi ei pärjää futiksessa, koska ne ovat geeniperimältään keskimääräistä tyhmempiä (lähde: Venäjän Tsaari, "en muista kuka")?

Ja lätkä on siis tyhmien miesten yksinkertainen laji, jossa Suomikin voi pärjätä. Ja sitten tuli jotain futis vs. lätkä ranking-kertoimia, joissa ei sinänsä ollut mitään pointtia, paitsi että lätkässä Suomen futismaajoukkue olisikin maailman viidenneksi paras joukkue.

:D
Scrobble
03.05.2011 21:33:34
Onko jazzmies ja velipesonen sama tyyppi?

hmmm....
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
velipesonen
03.05.2011 21:42:25

inkognito: En jaksa lainata tekstiäsi edes osittain, mutta onko tuo (keskustelun alkuperäiseen aiheeseen liittymätön) vuodatus jotenkin tulkittavissa, että Suomi ei pärjää futiksessa, koska ne ovat geeniperimältään keskimääräistä tyhmempiä (lähde: Venäjän Tsaari, "en muista kuka")?

Ja lätkä on siis tyhmien miesten yksinkertainen laji, jossa Suomikin voi pärjätä. Ja sitten tuli jotain futis vs. lätkä ranking-kertoimia, joissa ei sinänsä ollut mitään pointtia, paitsi että lätkässä Suomen futismaajoukkue olisikin maailman viidenneksi paras joukkue.

Oikein, juuri tästä on kysymys. Tyhmyys sinänsä on mielenkiintoinen aihe mutta kenties hieman tämän ketjun otsikosta sivussa. Tyhmyys ei ole älyn vähyyttä vaan käytössä olevan kolikon toinen puoli. Jokainen on jossain määrin älykäs ja melkoisen tyhmä; jos älyä ei ole paljon, täytyy astua pimeälle puolelle ja pyrkiä tyhmyydestä eroon! Se on vaarallista mutta eiköhän siihenkin poppamiehet löydy ketkä sen tekee.
inkognito
03.05.2011 21:47:32 (muokattu 03.05.2011 21:48:47)
velipesonen: Oikein, juuri tästä on kysymys. Tyhmyys sinänsä on mielenkiintoinen aihe mutta kenties hieman tämän ketjun otsikosta sivussa. Tyhmyys ei ole älyn vähyyttä vaan käytössä olevan kolikon toinen puoli. Jokainen on jossain määrin älykäs ja melkoisen tyhmä; jos älyä ei ole paljon, täytyy astua pimeälle puolelle ja pyrkiä tyhmyydestä eroon! Se on vaarallista mutta eiköhän siihenkin poppamiehet löydy ketkä sen tekee.

Eikö tällainen eri ihmisryhmien jaottelu älykkyyden perusteella ole tuomittu jo aikapäivää sitten rasismiksi (tai miksi sitä ikinä haluaa kutsuakaan)? Siis sitten niiden aikojen kun biologian kirjoissa oli kuvauksia puissa kiipeilevistä ja banaaneja keräilevistä "neekereistä"?

Oli miten oli, olisit varmasti mainio vahvistus YLE:n studion kiekkotiimiin! Viihdyttäisi ainakin erätauoilla paremmin kuin perinteinen lätkäläppä :D
velipesonen
03.05.2011 22:04:04

inkognito: Eikö tällainen eri ihmisryhmien jaottelu älykkyyden perusteella ole tuomittu jo aikapäivää sitten rasismiksi (tai miksi sitä ikinä haluaa kutsuakaan)? Siis sitten niiden aikojen kun biologian kirjoissa oli kuvauksia puissa kiipeilevistä ja banaaneja keräilevistä "neekereistä"?

Jos totuus on rasistinen, totuuden sanominen on rasismia. Mutta eihän totuus ole rasistinen vaan totuus on vain totuus.

Isovihan jälkeen suomalaisten määrä oli vähäinen ja verrattuna mihin tahansa toiseen Euroopan maahan me kantasuomalaiset olemme peräisin pienestä geenipoolista. Keski-Euroopassa on tultu ja menty ees taas niin että viuhuu, perintötekijät ovat päässeet sekoittumaan kun taas täällä Pohjan perukoilla on oltu takamaassa. Veljemme virolaiset esimerkiksi ovat geneettisesti paljon sekoittuneempaa väkeä kuin me. Todisteena tästä käyköön vaikkapa se että meillä on perinnöllisiä sairauksia eniten Euroopassa ja perinnöllisten sairauksien tärkein taustatekijä on geenikasauma. Ainakaan Pohjois-Amerikan sulatusuuneista tulleilla ei tällaisia vaikeuksia yleensä ole. He eivät myöskään pahemmin leivo kiekkoa mailanlavassa silloin kun pitäisi ampua.

Oli miten oli, olisit varmasti mainio vahvistus YLE:n studion kiekkotiimiin! Viihdyttäisi ainakin erätauoilla paremmin kuin perinteinen lätkäläppä :D

Tää homma lähtee täysin oman pään kautta ja hyvällä liikkeellä pyritään saamaan tärkeitä onnistumisia ja sitä mukaa kaverin molari kylmäksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)