Rhapa 31.10.2010 21:20:28 (muokattu 02.11.2010 05:26:35) | |
---|
4 oli mielestäni todella sekava ja monimutkainen. 5 taasen tuntuu minulle sopivan helpolta ;) Ja se ihmebiisi löytyi. Sounds -->streamed-->music-->europe-->war--> ja äänite on Elipse. Jumankekka. Aivan ilmiömäisen mahtava sävellys. Edit. http://www.youtube.com/watch?v=9k13G9PtHrI |
Wespa 01.11.2010 14:00:18 | |
---|
Kaikkia paitsi tätä uusinta on tullut pelattua ja paljon, nelosta vähiten mutta jonkun verran sitäkin. Ja luen samaan sarjaan myös erinomaiset Colonizationin ja Alpha Centaurin, täysin sama ideahan niissäkin on, vähän eri ympäristössä vain. Voi kun ne tajuais tehdä Alpha Centaurin ja III:sen parhaat puolet yhdistävän modernisoinnin, tarpeeksi monimutkaisen meille pelisarjan alusta alkaen mukana olleille. Noi viitososan uudistukset ei kuulosta oikein hyvältä.. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Gleb91 05.11.2010 15:24:34 | |
---|
Mulla on luppoaikaa reilusti tällä hetkellä, ja viihdyttäviä pelejä ei yhtään. Suositelkaa siis jotain civilizationia? En ole koskaan pelannut mitään civiä, mutta kuulostaa just sopivalta peliltä. Eli mikä versio kannattais hommata? Kone ei ole mikään kovin mahtava, yli 4 vuotta vanha. |
Rhapa 05.11.2010 15:47:03 | |
---|
Gleb91: Mulla on luppoaikaa reilusti tällä hetkellä, ja viihdyttäviä pelejä ei yhtään. Suositelkaa siis jotain civilizationia? En ole koskaan pelannut mitään civiä, mutta kuulostaa just sopivalta peliltä. Eli mikä versio kannattais hommata? Kone ei ole mikään kovin mahtava, yli 4 vuotta vanha. 5. Viihdyttävä ja helppoa oppia. Toimii paskemmillakin koneilla. Ainakin kaverin koneella, joka lukeutuu paskoihin koneisiin. |
blackmore81 05.11.2010 15:58:55 | |
---|
Gleb91: Mulla on luppoaikaa reilusti tällä hetkellä, ja viihdyttäviä pelejä ei yhtään. Suositelkaa siis jotain civilizationia? En ole koskaan pelannut mitään civiä, mutta kuulostaa just sopivalta peliltä. Eli mikä versio kannattais hommata? Kone ei ole mikään kovin mahtava, yli 4 vuotta vanha. Kolmosta suosittelen itse. Pyörii kyllä tuolla koneella ja varmasti nelonenkin pyöris. What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
Karipiirto 05.11.2010 16:37:35 | |
---|
Kolmosta kun pelaa ja ekan kerran ottaa turpaan muilta ja lopputilastoissa saa kuulla vittuilut kaikilta muilta, on koukutus taattu. "Enspelissä mä niin runttaan sen mulkun Gandhin kun sanoi mulle et: All your base are belong to us!!" :D "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
juuso a 06.11.2010 22:03:38 | |
---|
Ykkösestä lähtien on tullut mäiskittyä. Muistan kun se ilmestyi ja miten koko elämä oikea elämä oli sen jälkeen toissijaista.:D Kakkonen olikin sitten oikeestaan vieläkin koukuttavampi, mutta onneksi en siihen aikaan omistanut omaa konetta. Kolmonen.. No joo.. Se jotenkin jäi multa väliin. Tykkäsin kyllä monista kolmosen uudistuksista, jotka oli myös neloseen otettu. Mulle tärkeimmät civit on juurikin ykkönen, kakkonen ja nelonen. Tämä uusi on tosiaankin turhan suoraviivainen verrattuna edellisiin, missä sai säätää ihan kaiken kaupunkikohtaisesti itse, puhumattakaan tietysti vero/keksintö/muiden prosenttien näpläämisestä. Miekään en oikein ole sotimisen ystäviä. Enemmän se on vaan se mukava lisä, että voi valloittaa strategisesti tärkeitä alueita jos tarvitsee. One. |
Karipiirto 06.11.2010 22:19:30 | |
---|
juuso a: Ykkösestä lähtien on tullut mäiskittyä. Muistan kun se ilmestyi ja miten koko elämä oikea elämä oli sen jälkeen toissijaista.:D Kakkonen olikin sitten oikeestaan vieläkin koukuttavampi, mutta onneksi en siihen aikaan omistanut omaa konetta. Kolmonen.. No joo.. Se jotenkin jäi multa väliin. Tykkäsin kyllä monista kolmosen uudistuksista, jotka oli myös neloseen otettu. Mulle tärkeimmät civit on juurikin ykkönen, kakkonen ja nelonen. Tämä uusi on tosiaankin turhan suoraviivainen verrattuna edellisiin, missä sai säätää ihan kaiken kaupunkikohtaisesti itse, puhumattakaan tietysti vero/keksintö/muiden prosenttien näpläämisestä. Miekään en oikein ole sotimisen ystäviä. Enemmän se on vaan se mukava lisä, että voi valloittaa strategisesti tärkeitä alueita jos tarvitsee. Vitonen on siis keskittynyt enemmän sotimiseen? Huono veto musta. Ite tosin olen niitä, jotka skippaa kaikki tappelut Total Warissakin ja säätää vain karttanäkymässä. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Borlag 06.11.2010 22:21:38 | |
---|
Karipiirto: Vitonen on siis keskittynyt enemmän sotimiseen? Huono veto musta. Ite tosin olen niitä, jotka skippaa kaikki tappelut Total Warissakin ja säätää vain karttanäkymässä. Vitosessa on siis diplomatiaa sekä kaupunkien suunnittelua yksinkertaistettu, samalla kuin sotiminen on ainoa asia joka on saanut uusia ulottuvuuksia heksakarttojen sekä yksikkötyyppien muodossa. Suurin muutos taistelussa on se valtavien stackien puute kun yksiköitä ei voi olla yhdessä ruudussa kuin yksi sotimiseen tarkoitettu, settler tai worker voi toki jakaa ruudun näiden kanssa. |
juuso a 06.11.2010 22:33:36 | |
---|
Borlag: Vitosessa on siis diplomatiaa sekä kaupunkien suunnittelua yksinkertaistettu, samalla kuin sotiminen on ainoa asia joka on saanut uusia ulottuvuuksia heksakarttojen sekä yksikkötyyppien muodossa. Suurin muutos taistelussa on se valtavien stackien puute kun yksiköitä ei voi olla yhdessä ruudussa kuin yksi sotimiseen tarkoitettu, settler tai worker voi toki jakaa ruudun näiden kanssa. Niin eikä kaupungeissa tartte olla puolustajia ollenkaan. Yksi kappale on se salittu näemmä. One. |
Gleb91 10.11.2010 14:23:54 | |
---|
Civilization 5 tuli hommattua ja kyllä se pyörii jotenkuten ihan pienimmillä asetuksilla, vähän köhien tosin. Mutta on tullu käytettyä tota strategianäkymää pelkästään, on selkeämpää pelata sillein ja toimii paremmin. Onko siitä mitään haittaa, ts. jääkö jotain infoa saamatta jos käyttää ihan pelkästään koko pelin sitä? |
Nuages 10.11.2010 18:09:57 (muokattu 10.11.2010 18:11:49) | |
---|
Gleb91: Civilization 5 tuli hommattua ja kyllä se pyörii jotenkuten ihan pienimmillä asetuksilla, vähän köhien tosin. Mutta on tullu käytettyä tota strategianäkymää pelkästään, on selkeämpää pelata sillein ja toimii paremmin. Onko siitä mitään haittaa, ts. jääkö jotain infoa saamatta jos käyttää ihan pelkästään koko pelin sitä? Varmaksi en menisi sanomaan, mutta tuntuisi vähän hölmöltä, jos siitä jotain puuttuisi. Civ 5 tuntuu olevan aika helppo verrattuna aikaisempiin. Ensimmäinen varsinainen peli (Warlord-taso), ja lopetin kyllästyneenä kesken, kun olin jo ennen teollistumista ylivoimainen muihin nähden. Kunnolla en ole vielä muuten kerennyt peliin perehtyä. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Nuages 10.11.2010 18:13:54 | |
---|
Mitä mieltä te sivilisaatioveteraanit olette tuosta Social Policy -systeemistä? Menikö metsään vai onko parempi kuin nelosen systeemi? Uskontojen puuttuminen tästä pelistä oli vähän yllättävää, mielestäni nelosessa se systeemi oli ihan järkevä. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Wespa 10.11.2010 19:06:53 | |
---|
Nuages: Mitä mieltä te sivilisaatioveteraanit olette tuosta Social Policy -systeemistä? Menikö metsään vai onko parempi kuin nelosen systeemi? Minkäslainen se sitten vitosessa on? Nelonenhan lainasi sen melko suoraan Alpha Centaurista, ja se onkin mielestäni paras toteutus aiheesta tähän mennessä. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Borlag 10.11.2010 19:10:19 | |
---|
Wespa: Minkäslainen se sitten vitosessa on? Nelonenhan lainasi sen melko suoraan Alpha Centaurista, ja se onkin mielestäni paras toteutus aiheesta tähän mennessä. Eli vitosessa puuttuu nämä perinteiset hallintomuodot sekä uskonnot kokonaan, ne on korvattu civiceillä joita voi ostaa kulttuuripisteillä tasaisin väliajoin. Tietyt civic puut sulkevat toisensa pois. Mitään tiettyjä keksintöjä ei myöskään tarvita, vaan riittää että pääsee oikealle aikakaudelle jotta voi ostaa sen civiccejä. |
juuso a 10.11.2010 19:33:12 | |
---|
Mie aloitin toissapäivänä pelaa princellä tota vitosta. Suurin mahdollinen maapläntti ja maratoonina. Eipä ole oikeastaan ollut suuriakaan vaikeuksia paitsi ei perkele ihmiset meinaa pysyä tyytyväisinä. Sotiminenkin on ollut melko helppoa sen mitä olen sotinut, eli aika vähän. Oikeestaan mitä vaikeemmalla pelaa, sitä paremmin ton koko pelin handlaa. Näin tuo tuntuu menevän.:) Musta toi Adopt Policy systeemi on sekä hyvä, että huono. Siinä on se hyvä puoli, että voi pelin edetessä valita itselleen niitä parhaiten sopivia vaihtoehtoja. Huono puoli taas se, ettei toi ole se nelosen systeemi.:P One. |
Karipiirto 10.11.2010 20:32:04 (muokattu 10.11.2010 21:22:16) | |
---|
Parit pelit vedin nelosta mutta sitten upposin takaisin Europa Universalis 3:n maailmaan. Tahtoisin lintata Ranskan mutta sillä on sama uskonto kuin mulla ja vaikka Paavi ei niistä oikein perustakaan niin saattais silti aiheuttaa nurisemista kansassa. Edit. Niin ja Hollanti perkale nappas multa hyvän rantakaistaleen Afrikasta ja sain tyytyä saariin siinä edustalla. Kostoksi pistin porukan kauppasaartoon. Vihani on hirmuinen. :D "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Jankku 01.05.2011 19:31:49 | |
---|
Elikkä miten sais toimimaan Civilization II:n windows 7:lla? Jotain valittaa yhteensopivuus ongelmasta tämän windowsin kanssa. Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi! |
Jankku: Elikkä miten sais toimimaan Civilization II:n windows 7:lla? Jotain valittaa yhteensopivuus ongelmasta tämän windowsin kanssa. Civ2 on 16 bittinen ohjelma, eli vanhoja DOS ajan peruja (Windows 95:lle tehty, mutta kuten tuokin käyttis, se toimii DOSsin päällä). Tuolle on jokin 64bit päivitys olemassa joka korjaa sen, tosin en ole yhtään varma auttaako se 32bittisen Windowsin kanssa. Täältä tietoa pätsistä, ja myös latauslinkki: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=193215 |
Dropped C 02.05.2011 21:16:55 | |
---|
Otin tässä yhden pelin Nelosta. On se hyvä peli. Monarchilla pelasin, on mulle sopiva taso. Vaikeemmilla tulee vähän liian herkästi pataan. Tosin oli vähän tylsä peli kun sain muhia omalla saarella ja n. 1850 rapiat kohdalla tulikin sitten "Cultural Victory". Vartavasten vielä pelasin Kiinalla, jos joku naapuri olisi ryppyillyt n. vuosina 500 - 1400, niin olisi voinut pistää kunnolla erikoisyksiköllä pataan. Tota vitosta en nyt viitsi ostaa, kun on muutakin tekemistä.... |