Aihe: Midikoskettimet toimimaan?
1
madclass
01.03.2004 16:51:13
Olen tässä tuskaillut kun ei midikiippari pihahda minkäänmoista ääntä ulos. Asensin rolandin sivuilta seriar-ajurin, mutta mitäs nyt. tarviiko tälle nyt jonkun erityisen ohjelman jonka kautta soittaa? mulla on logicaudio, mutta en oo saanu senkään kautta ääntä kuuluviin..
Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis
M.i.k.key
01.03.2004 16:53:46 (muokattu 01.03.2004 16:54:41)
Jos kyseessä on pelkkä midikiippari ei siitä ole tarkoituskaan tulla ulos ääntä, vaan pelkkää midi-tietoa. Tämä tieto voidaan sitten tietokoneesta lähettää esim. ulkoisiin moduleihin tai softasyntikoihin...
Jos vaikka tuossa logissa on jotain synia itsessään pitäisi äänen tulla aika helposti
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Eddy
01.03.2004 17:00:19 (muokattu 01.03.2004 17:16:21)
Tarkista midikanavat.

Edit:Eli että sama kanava emokiipparissa ja äänilähteessä.
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
madclass
02.03.2004 13:58:52 (muokattu 02.03.2004 14:00:21)
Joo koskettimet on puhtaat midikiipparit. Mitenköhän tuon kanavan saa tarkistettua? Kiippareista osaan käsittääkseni asettaa kanavan, mutta mitä pitäis tehdä tietokoneen puolella? Voitteko pistää jotain oleellisia termejä joiden asetukset kannattais tsekata. ohjelmina mulla on logicaudio ja fruityloops.

Yhteys ei välity usb:llä vaan tolla vanhemmalla systeemillä. Joten ei oo mitään plug&play-asennusta.
Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis
reiska p
22.03.2004 12:44:39
Oletko tarkistanut Windowsin Multimedia asetuksissa että Midi-out ja Midi-in on valittu ulkoiselle soittimelle.

Samoin käytettävässä midi-sovelluksessa on valittava asetuksissa ulkoinen midi-soitin.
skinkarde
09.04.2004 13:04:03
aiheeseen liittyen kysyisin semmoista juttua, että ku mulla on tämmöset kuppaset casion ctk-731 -keyboardit ja podxt, niin kun periaatteessa kai niitten väliin saa midipiuhat, niin mitä kaikkea näillä sais mahollisesti aikaan? aattelin ostaa semmosen usb-midi-interfacen tässä kohtapuoliin että sais tämän casion tietsikkaan kiinni. mitenkähän parhaiten saan nauhoitettua soittoani, kun oon suoraan äänikorttiin ja podin kautta koettanu räpeltää mutta en oo saanu tuohon podxt:hen semmosta asetusta ettei nämä keyboardit alkais särkeä ääntä jos soittaa vähän kovempaa tai enempää ku yhtä tai kahta säveltä. vaikka kuinka perkele laittaa bypassille. no joo, meni vähän turhan sekoiluksi vaan jospa joku fiksu vois vähän neuvoa.
"Siitä puhe mistä puhutaan"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)