Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5219 220 221 222 223600 601 602 603 604
Swan
01.05.2011 11:27:25
seppo69: Niin, Disneyn leffoja katsellessa itkettää aina, koska ne on niin vitun huonoja. Puolet elokuvasta aina jotaki laulantaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Musikaali
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 14:03:10
Swan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Musikaali

Olipa nokkelaa. Ei vain itselle yhtään ole koskaan napannut nuo Disney-leffojen musiikkiosuudet. Ovat aina tuntuneet päälleliimatuilta ja täytetavaralta. Muistan kun ala-asteellakin koko luokka mietti piirrettyjen katsomisen aikana, että mitä paskaa nämä lallatukset ovat. Onneksi näissä uudemmissa animaatioissa juonta osataan kuljettaa muutenkin kuin umpitylsien rallien kautta.

Musikaali tyylilajina ei kyllä itselle ole se lemppari, mutta löytyy sieltä hyviäkin seasta.
NHR
01.05.2011 14:05:14

seppo69: Musikaali tyylilajina ei kyllä itselle ole se lemppari, mutta löytyy sieltä hyviäkin seasta.

Esim. se South Park -musikaali? Mää ainaki tykkään...
Swan
01.05.2011 14:32:50
seppo69: Olipa nokkelaa. Ei vain itselle yhtään ole koskaan napannut nuo Disney-leffojen musiikkiosuudet. Ovat aina tuntuneet päälleliimatuilta ja täytetavaralta. Muistan kun ala-asteellakin koko luokka mietti piirrettyjen katsomisen aikana, että mitä paskaa nämä lallatukset ovat. Onneksi näissä uudemmissa animaatioissa juonta osataan kuljettaa muutenkin kuin umpitylsien rallien kautta.

Musikaali tyylilajina ei kyllä itselle ole se lemppari, mutta löytyy sieltä hyviäkin seasta.

Minä en tiedä, mitä halpiskopioita sä olet katsonut, mutta Disneyn renessanssikauden musikaaleissa lauluilla on aina ollut selkeä funktio tarinan eteenpäin viemisessä sekä hahmojen kehityksessä. Tunnelman luomisesta puhumattakaan, mihin sävellyksillä itseillään on todella suuri merkitys. Tuona ajanjaksona biisejä oli kynäilemässä kovia nimiä, mm. Alan Menken, Stephen Schwartz ja Elton John, ja moni niistä lauluista on noussut samaan klassikkoasemaan firman 30- ja 40-lukujen kulta-ajan kappaleiden kanssa. Se, että pieni osa ujoista alakoulun pojista ei osaa arvostaa niitä, ei niiden taiteellista arvoa vähennä. Minä ainakin muistan hyräilleeni niitä ties kuinka monta vuotta leffan ensinäkemisen jälkeenkin.

Laadukkaita musikaalielokuvia ei ole viime vuosikymmeninä liian montaa tehty, mutta onneksi Disney (ja osittain myös Dreamworks) on pitänyt perinnettä yllä.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 16:01:18
Myönnän kyllä olevani tässä asiassa vähän jäävi, koska en pidä musikaaleista yleisesti ja vielä vähemmän Disneyn piirretyistä. Eikä kyllä oikeastaan kiinnosta vittujakaan kuka niitä tyhjänpäiväisiä veisuja on niihin tehnyt. Olen aina vain pitänyt suurinta osaa niistä kappaleista todella ärsyttävinä.

Jokin niissä Disneyn hommissa on muutenkin aina tökkinyt, uusimpien piirrosjälki ei varsinkaan miellytä yhtään omaa silmää, mutta sitten esim. Fantasia on aika hieno.
Mutta ehkä jätämme tämän off-topicin nyt.
Swan
01.05.2011 16:36:34
seppo69: Myönnän kyllä olevani tässä asiassa vähän jäävi, koska en pidä musikaaleista yleisesti ja vielä vähemmän Disneyn piirretyistä. Eikä kyllä oikeastaan kiinnosta vittujakaan kuka niitä tyhjänpäiväisiä veisuja on niihin tehnyt. Olen aina vain pitänyt suurinta osaa niistä kappaleista todella ärsyttävinä.

Eli pointtisi oli lähinnä provoilla. Onneksi olkoon, toivottavasti mieli parani.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 16:51:02
Swan: Eli pointtisi oli lähinnä provoilla. Onneksi olkoon, toivottavasti mieli parani.

No ei ollut. En vain tiennyt, että joku oikeasti tykkää niistä. En tunne yhtään lasta tai aikuista, joka tykkää Disney-piirrettyjen lauluosuuksista. Sinä olet sitä mieltä, että ne ovat viihdyttäviä, syventävät henkilöhahmoja, juonta jne. ja minä sitä mieltä, että ne eivät näitä asioita tee tarpeeksi hyvin oikeuttaakseen olemassaolonsa.

Mutta annetaanko olla, sinä tykkäät niistä ja minä en. Simples.
Swan
01.05.2011 17:03:00
seppo69: No ei ollut. En vain tiennyt, että joku oikeasti tykkää niistä. En tunne yhtään lasta tai aikuista, joka tykkää Disney-piirrettyjen lauluosuuksista. Sinä olet sitä mieltä, että ne ovat viihdyttäviä, syventävät henkilöhahmoja, juonta jne. ja minä sitä mieltä, että ne eivät näitä asioita tee tarpeeksi hyvin oikeuttaakseen olemassaolonsa.

Mutta annetaanko olla, sinä tykkäät niistä ja minä en. Simples.

Sitä ennen pienenä vinkkinä, että perusteettomat dumaukset on sisällöltään pelkkää joutavaa flametusta. Ei siis näin:

Niin, Disneyn leffoja katsellessa itkettää aina, koska ne on niin vitun huonoja.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 17:10:16
Oli kyllä aika lapsellinen viesti minulta. Yritän parantaa ulosantiani jatkossa. Mutta kyllä se on myös rehellinen mielipiteeni. Et kai vain satu keräämään Disney-leffoja, kun noin kärkkäästi puolustat niitä?
seppo69
01.05.2011 18:03:24
Swan: Ärsyynnyn joka ikinen kerta, kun näen jossain kehulle ainoana vastakaneettina kommentin, jonka sisältö on tasoa "ihan paska".

Eli kehua saa ilman perustelua, mutta haukkua ei? Toinen voi sanoa, että "upea elokuva", mutta en voi sanoa siihen, että "olipa huono"?

Suosittelen myös tarkistamaan yleisen konsensuksen, ennen kuin puhuu yleiseltä kantilta.

En kai nyt hirveän yleiseltä kantilta mitään kommentoinut. kirjoitin vain oman mielipiteeni ja oman lähipiirini kokemukset aiheesta. En ole tosiaan koskaan ymmärtänyt, että mikä niissä leffoissa on niin mahtavaa, vaikka miltä kantilta olen asiaa katsonut.
Swan
01.05.2011 18:34:08
seppo69: Eli kehua saa ilman perustelua, mutta haukkua ei? Toinen voi sanoa, että "upea elokuva", mutta en voi sanoa siihen, että "olipa huono"?

Kumman luulet loukkaavan ihmisiä enemmän, kehun vai haukun? Kummalla tahansa on ilman perusteluja olematon rakentava merkitys, mutta ainoastaan toisella on vahingollinen vaikutus sellaisenaan.

En kai nyt hirveän yleiseltä kantilta mitään kommentoinut. kirjoitin vain oman mielipiteeni ja oman lähipiirini kokemukset aiheesta. En ole tosiaan koskaan ymmärtänyt, että mikä niissä leffoissa on niin mahtavaa, vaikka miltä kantilta olen asiaa katsonut.

Jos klassikoista puhutaan tyhjänpäiväisinä tai paskoina, pelkästään se on jo siinä rajoilla, etenkin tuossa kontekstissa. Ei siinä, ymmärrän lähtökohdan kyllä. Flamesodan välttää silti helpoiten, kun ennen lähettämistä vertaa omaa kirjoitustaan siihen, millaisen vastaanoton se todennäköisimmin saa.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 19:18:39
Swan: Jos klassikoista puhutaan tyhjänpäiväisinä tai paskoina, pelkästään se on jo siinä rajoilla, etenkin tuossa kontekstissa. Ei siinä, ymmärrän lähtökohdan kyllä. Flamesodan välttää silti helpoiten, kun ennen lähettämistä vertaa omaa kirjoitustaan siihen, millaisen vastaanoton se todennäköisimmin saa.

En oikein jaksaisi tätä enää. Ymmärrän kyllä että, miksi esim. Lumikki ja seitsemän kääpiötä on klassikko, mutta se ei MINULLE edusta hyvää elokuvaa, enkä ymmärrä miksi joku pitää näistä. Minun on hankala päästä muiden pään sisään ja yrittää käsittää miten jokin asia; kuten nämä laulut näissä elokuvissa, ovat jonkun mielestä niin hyviä ja mahtavia, kun omasta mielestä ne ovat parhaimmillaan mukiinmeneviä.

Leijonakuninkaan tunnetuin kappale on minulle aina edustanut sitä, että kun jokin asia on liian vaikea esitettäväksi dialogin, näyttelyn, animaation ja vuorovaikutuksen keinoin, sen ympärille täytyy väsätä jokin veisu.

Minulle oikealla tavalla tehdyssä musikaalissa, ei tule tätä efektiä, vaan musiikkiesityksestä tulee luonnollinen jatkumo, joka parhaimmillaan pystyy jopa ylittämään ns. "normaalin" elokuvan tehokeinot. Yksi sävel kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja kuvaa yhteensä. Mielestäni Disney-leffoissa ei pääsääntöisesti näin ole.

Osaan kyllä mielestäni myös ottaa huomion ajankohdan milloin elokuva on tehty ja mikä tekee siitä klassikon, mutta en arvota elokuvia sen perusteella tai anna asian vaikuttaa katselukokemukseeni. Otan elokuvan sellaisena kuin se on tässä hetkessä.
Swan
01.05.2011 19:33:38
seppo69: En oikein jaksaisi tätä enää. Ymmärrän kyllä että, miksi ...

Tuollaista ilmaisua juuri toivoin, koska siitä voisi vielä jatkaa rakentavasti. Vaan jätetään tässä ketjussa tähän.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 19:44:07
Swan: Tuollaista ilmaisua juuri toivoin, koska siitä voisi vielä jatkaa rakentavasti. Vaan jätetään tässä ketjussa tähän.

Aivan. Kuten sanoin, ensimmäinen viestini oli lapsellinen. Olet myös varmasti tässä asiassa paljon asiantuntevampi kuin minä, mutta se ei tee mielipiteestäni silti väärää ja uskon myös että oma tieto/kokemus/tunnetasoni riittää tämän asian arviointiin, analyysiin ja perusteluun.

Seuraavan kerran kun sanoin jostain, että "iham paska", niin lupaan perustella jotenkin. Peace.
Swan
01.05.2011 19:56:51
seppo69: Aivan. Kuten sanoin, ensimmäinen viestini oli lapsellinen. Olet myös varmasti tässä asiassa paljon asiantuntevampi kuin minä, mutta se ei tee mielipiteestäni silti väärää ja uskon myös että oma tieto/kokemus/tunnetasoni riittää tämän asian arviointiin, analyysiin ja perusteluun.

Seuraavan kerran kun sanoin jostain, että "iham paska", niin lupaan perustella jotenkin. Peace.

En väittänytkään mielipidettäsi vääräksi, kannustan vain diplomaattisuuteen.
>-)))> #26
S.M.A.K.
seppo69
01.05.2011 20:08:26
Swan: En väittänytkään mielipidettäsi vääräksi, kannustan vain diplomaattisuuteen.

Suosittelen myös tutkimaan omia viestejäsi, että ovatko ne niin "diplomaattisia".
Swan
01.05.2011 20:34:47
seppo69: Suosittelen myös tutkimaan omia viestejäsi, että ovatko ne niin "diplomaattisia".

Point taken. Mutta se siitä.
>-)))> #26
S.M.A.K.
elbowski
02.05.2011 02:02:52
Tämän otsikon pitkällisen tarkastelun seurauksena olen huomannut ettei jäsen Swan ymmärrä elokuvista mitään.

Olen myös humalassa.
Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second.
Kre-per
02.05.2011 08:50:30
noog: Tämän otsikon pitkällisen tarkastelun seurauksena olen huomannut ettei jäsen Swan ymmärrä elokuvista mitään.

Olen myös humalassa.

En tiiä, mut kyllä sillä pipo vähä kiristää. Jos sepon Disney-läppä oli provo, ni sehän onnistu sitte täydellisesti. Propsit siitä ja tuosta suhteellisen iisistä suhtautumisesta jäsen Swanin elitistiseen fleimailuun. Disnileffat on todella hyviä, mutta ne musat on usein aivan kauheeta shaibaa. Leijonakuningas kuitenkin mun mielestä toimi musankin puolesta.
If Columbus had a navigator, America wouldnt exist.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)