Aihe: Nord leadit
1 2
xxxxxx
22.03.2004 19:19:41
Olisin kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kommentteja Nord leadeista. Ajattelin mahdollisesti sijoittaa jonkin niistä.
Missähän hinnoissa käytettyjen hinnat liikkuvat?
Windreaper
23.03.2004 18:50:14 (muokattu 23.03.2004 18:53:23)
Jeps, olen leikkinyt parin kuukauden ajan tuon Nord Lead 2:n kanssa ja en voi muuta kuin kehua. Kosketintuntuma saisi olla parempi, mutta siihen tottui nopeasti ja se on itse asiassa erittäin hyvä nopeiden leadien soittoon. Soitin soveltuu yllättäenkin parhaiten juurikin leadisaundeihin joskin siitä saa layeroinnilla kelvollisia padeja/synastringeja/urkuja/whatever jos välttämättä haluaa. Bassot ovat kuuleman mukaan myös laitteen vahvuus, mutta en ole niitä käyttänyt.

Itse sain käytetyn nordin Ruotsista noin 800 eurolla ja 800-1000e välistä on varmaan tuolla NL2:lla Suomessa hintaa. Paranneltu NL2X -malli maksaa t-kaubassa ~1300e, joten tämän pitäisi näkyä käytettyjen Nord kakkosten hinnoissakin. Jos budjetti on tiukka niin NL1 on myös laajennettuna kelpo peli. Siinä ei tosin kait ole NL2:n FM-mahdollisuuksia ja LFO-optiot ovat kait hieman rajoittuneempia. Polyfoniaa laajennetulla NL1:llä on 12. NL1 on kuitenkin tuntuvasti halvempi joten sekin voi olla hyvinkin vaihtoehto. Nord Lead kolmosta en ole testaamaan päässyt ja käytettynäkin niitä voi olla vielä hieman tuskaista löytää. Käytetynkin hinta asettunee vähintään 1500e tienoille.
xxxxxx
24.03.2004 10:14:42
kiitoksia vastauksesta! Onko kellään kokemuksia useammasta nord leadista (1,2,3), eli voisi verrata niitä keskenään?
samulijp
24.03.2004 11:28:47
kiitoksia vastauksesta! Onko kellään kokemuksia useammasta nord leadista (1,2,3), eli voisi verrata niitä keskenään?

Perus pika arviointi IMHO:

Ykkönen on vähän köyhä, kakkonen täysverinen NL ja kolmonen on sitten vähän kuin ferrari. Käyttöä helpottavaa paljon. Jos menee vähänkin budjetilla niin kakkonen on paras vaihtoehto, jos massista ei ole pulaa niin kolmosia parikappaletta kainaloon.
Thomy
25.03.2004 10:56:37
Itse asiassa NL3 eroaa aika tavalla muista Leadeista. Se on kyllä varsin monipuolinen ja siitä saa todella isoja soundeja, mutta NL2/2x on jotenkin enempi "instant". Tarkoitan tällä sitä, että esim. tiukat perusleadit ja bassot löytyvät nopeasti.
Kolmosen kanssa menee enemmän aikaa, mutta tuloksetkin saattavat olla "rikkaampia".
Fuzzy Boner
25.03.2004 12:12:51
mun NL-3 on ollu lainassa jo pari kuukautta. Ehkä kaveri oppii miten muistisuojan saa pois päältä, heh.
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
samulijp
30.03.2004 16:33:14
mun NL-3 on ollu lainassa jo pari kuukautta. Ehkä kaveri oppii miten muistisuojan saa pois päältä, heh.

Hei kun saa takas niin lainaas mulle pariksi kuukaudeksi niin nähdään josko ostan sen sulta pois lainakierteestä! ;)
Scotty
31.03.2004 15:04:55
Olisin kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kommentteja Nord leadeista. Ajattelin mahdollisesti sijoittaa jonkin niistä.
Missähän hinnoissa käytettyjen hinnat liikkuvat?

Omistan Nord Lead 2:sen ja täytyy sanoa että on hieno peli. Tuskin tulen koskaan myymään. Ne voi alussa tuntua vähän karu äänisiltä, mutta itse ainakin pidän siitä. Bassot toimii hienosti ja ne on monipuolisia. Jos kerran haksahdat "Ruotsin teräkseen", tahdot niitä myös lisää. Omani maksoi 800 euroa käytettynä.
BaariMikko
01.04.2004 01:19:21

Paljonkohan maksaisi ykkönen käytettynä? Ja miten noita lienee liikkeellä?
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa. -Arndt Pekurinen
eLead
06.04.2004 09:06:57
Paljonkohan maksaisi ykkönen käytettynä? Ja miten noita lienee liikkeellä?

Veikkaisin, että on aika vaikeeta löytää ykköstä. Itse en ostaisi, ellen saisi parilla sadalla. Lähinnä museoarvoa tuolla. Suosittelisin hankkimaan kakkosen. Iltse maksoin kakkosesta 830e.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Wincent
07.04.2004 07:42:42

Jos joku täällä halajaa NordLead II:sta niin mulla olis kyseinen vempele myynnissä =)

Laitteen mukana tulee pcmcia muistikortti joka on aika oleellinen värkki soundien tallentamiseen sekä nordille tarkoitettu kantolaukku. Laite on pimpanpäälle kunnossa.

Nopsasti vaan viestiä mikäli laite kiinnostaa

tomi.palander(at)dnainternet.net

Tarjouksia tulemaan
BaariMikko
07.04.2004 11:58:38

Lähinnä museoarvoa tuolla.

Miksikäs näin?
M.i.k.key
07.04.2004 13:07:54
Lähinnä museoarvoa tuolla. Suosittelisin hankkimaan kakkosen.

Sama kysymys herää. Ykkönen löytyy kaapista, kieltämättä ollut vähällä käytöllä viime aikoina mutta on siinä se oikea nord soundi! Ei mitään vikaa, museowehkeethän on muutenkin jees.
My name is Baron, M.i.k.key Baron
saltwater
07.04.2004 14:34:37
Mihin hintaan noita nortia ykkösiä voi tavata markkinoilta?
BaariMikko
07.04.2004 18:58:28

Sama kysymys herää. Ykkönen löytyy kaapista, kieltämättä ollut vähällä käytöllä viime aikoina mutta on siinä se oikea nord soundi! Ei mitään vikaa, museowehkeethän on muutenkin jees.

Niin siis, mikä tuosta tekee museovehkeen sitten? Toki päivitettyjä versioita on tullut, mutta puuttuuko tuosta sitten jotain oleellista? Itse en ainakaan tarvitse esim. kolmosen ominaisuuksista läheskään kaikkia.
polyfonken
13.04.2004 14:14:14

...ja lisäksi kolmonen on aivan eri laite - kyllä käyttäisin omaa rakasta nord 2:stä pehmeisiin "analogi"soundeihin vaikka kolmoisen omistaisin.

kun nordeja vertaa vaikka johonkin ms2000:siin ja jp8000:siin, niiden ääni on vaan yksinkertaisesti kaunis ja elävä. klassikko.
t.
U.Honey
14.04.2004 10:59:32
Miten on jos vertaa Nord Leadia softasyntikoihin. Onko esim. Atmospheressa tai Absynthissä yhtä "lämpimät" soundit?
My name is Baron, U.Honey Baron.
saltwater
14.04.2004 17:03:11
No Atmosphere on kyllä "lämmin", suosittelen kokeilemaan. Padit on sielä 30-50MB että kai sen pitää jo kuulua soundissa.

En osaa verrata Nuurdiin ku ei ole vielä kokemusta siitä.
Mikael
14.04.2004 17:11:34

Miten on jos vertaa Nord Leadia softasyntikoihin.
nii tai analogisyntikoihin? : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)