Aihe: Omat coverit/biisit/soittovideot
1 2 3 4 541 42 43 44 45221 222 223 224 225
Ianuarius
28.04.2011 07:45:02

No voi kauhistus ku alkoi tulla yhden pikkusen pätkän perusteella kauheeta fleimausta. :D

Mulla on ollu pari opettajaa, jotka on kyllä ollu teknisesti ihan vitun taitavia kavereita, muttei ne opettamisesta oo tajunnu yhtään mitään. Mun mielestä opettajassa on just tärkeintä se, että se tietää paljon asioita ja osaa opettaa ne... ei se, että pystyy vetään joka ikiselle läpällä heitetylle videopätkälle kaiken musikaalisesti, ilman virheitä ja bendit hertsilleen oikein. En mä sano, että kaikkien pitäis olla samaa mieltä ja että teidän täytyy mua suositella kellekään. Tehkää mitä haluatte. :)

Mitähän muuta tossa vielä tuli...

Okei. Sit tulee paljon näitä "sad but true" -kommentteja. Kuulkaas poijaat... ei mua haittaa yhtään se, että mun soittotaidot on sillä tasolla millä ne on. Oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Kuinka moni muu täällä voi sanoa itsestään samaa?

Kyllä. Treenifilosofiani on se, että treenaan kun huvittaa. Tiedossa on tasan tarkkaan, mitä pitää tehdä, jos haluan jollekin tasolle kehittyä. Sitten kun haluan, niin varmasti teenkin. Jos teillä on syyllisyyden tunteita siitä, että oma soitto takkuaa tai ette mielestänne treenaa tarpeeksi, niin älkää toki purkako sitä muhun. Mä soittelen vaan huvikseni. :)
Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience
tender.insanity
28.04.2011 08:15:38
Ianuarius: No voi kauhistus ku alkoi tulla yhden pikkusen pätkän perusteella kauheeta fleimausta. :D

Sellaista se on, kun laittaa videon nettiin.

Mulla on ollu pari opettajaa, jotka on kyllä ollu teknisesti ihan vitun taitavia kavereita, muttei ne opettamisesta oo tajunnu yhtään mitään. Mun mielestä opettajassa on just tärkeintä se, että se tietää paljon asioita ja osaa opettaa ne... ei se, että pystyy vetään joka ikiselle läpällä heitetylle videopätkälle kaiken musikaalisesti, ilman virheitä ja bendit hertsilleen oikein. En mä sano, että kaikkien pitäis olla samaa mieltä ja että teidän täytyy mua suositella kellekään. Tehkää mitä haluatte. :)

"Läpällä heitetty videopätkä"? No tulihan se sieltä. "Emmää niin tosissani viittinyt soitella kuiteskaan.."

Mitä tuohon opettamiseen tulee, niin itse ainakin olisin todella kriittinen sitä kohtaan, milloin jotakuta lähtee opettamaan. Hommat pitää osata. Jos itse opettajana soittelisin vain puolivillaisesti ja treenailisin itse miten sattuu, miten ihmeessä oppilasta saa motivoimaan, kun ei opettaja itsekään kovin motivoitunut ole. Pelkkä vahva teoriatuntemus ei ole hyvän opettajan merkki. Vähän kuin automekaanikko, joka ei osaa autolla ajaa, opettaisi ajamaan.

Okei. Sit tulee paljon näitä "sad but true" -kommentteja. Kuulkaas poijaat... ei mua haittaa yhtään se, että mun soittotaidot on sillä tasolla millä ne on. Oon ihan tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni. Kuinka moni muu täällä voi sanoa itsestään samaa?

Tyytyväinen saa olla tämän hetkiseen tilanteeseensa, mutta tuossa on myös se vaara, ettei koe tarpeeksensa kehittää itseään. Ja tuskin kukaan niin tyytyväinen on koskaan. Itsekin olen ihan sinut soitteluni kanssa, mutta tekee mieli oppia uusia asioita koko ajan.

Kyllä. Treenifilosofiani on se, että treenaan kun huvittaa. Tiedossa on tasan tarkkaan, mitä pitää tehdä, jos haluan jollekin tasolle kehittyä. Sitten kun haluan, niin varmasti teenkin. Jos teillä on syyllisyyden tunteita siitä, että oma soitto takkuaa tai ette mielestänne treenaa tarpeeksi, niin älkää toki purkako sitä muhun. Mä soittelen vaan huvikseni. :)

Mäkin treenaan miten sattuu. Treenaaminen on vain perseestä, joten itse teen biisejä ja juttuja, missä mennään oman osaamisen äärirajoilla. Sitten nauhoittamaan ja treenistähän tuo käy, kun koittaa saada kaiken prikulleen, miten pitää.

Mitä tuohon turhan tilutteluun tulee, niin joskus se on vain hauskaa. Riippuen, mitä tekee. Esim. tuo oma vetoni tuossa aiemmin on sellaista musaa, mihin vain kuuluu jumalaton pilitys. Taisi mennä kolmessa/neljässä pätkässä.
Ianuarius
28.04.2011 08:23:29 (muokattu 28.04.2011 08:29:10)

Jep. En missään nimessä sano, että olet väärässä, mutta esimerkiksi noissa opettajajutuissa vaan oon vahvasti eri mieltä. Eikä se haittaa. Rauha maassa.

Mä sanoisin, että en koe TARVETTA kehittyä. Uusien juttujen kokeileminen on vaan hauskaa. Mä kehityn kun haluan jonkin jutun tehä ja yritän saada sen menee niin hyvin ku mahollista. Tiedän kyllä, että tästä pisteestä VOI kehittyä tuhanteen eri suuntaan ihan valtavasti, mutta kun tosiaan tulee treenailtuu vähän miten sattuu, niin tähän asti se on tullu käytettyy tollasten pentatonisten ja duuri/molli-juoksutusten harjotteluun. Mun mielestä niitä on kiva soittaa. :)

Joo ja ei kyl ois pitäny myöntää, että toi oli vaan tollanen läpällä heitetty pätkä. Tulee heti monoa naamaan. :D Siks mä en sitä alkuperäsessä viestissäni sanonukaan. Näköjään tulee tehtyä virheitä muuallaki ku soitossa. ;) Noh, that's life.

Mut tosissaan jos haluu jotain vähän vakavampaa juttuu multa kuunnella, niin kattelee niitä muita videoita siellä. Mielellään sellasia, jotka ei oo tagattu testiksi. ;D

EDIT: Nii ja kiitos vielä kaikille, jotka vaivautu jotain mun pätkästä sanomaan. Harvoin näistä saa missään mitään kommenttia. Peace.
Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience
tender.insanity
28.04.2011 08:34:45
Ianuarius: Jep. En missään nimessä sano, että olet väärässä, mutta esimerkiksi noissa opettajajutuissa vaan oon vahvasti eri mieltä. Eikä se haittaa. Rauha maassa.

Senkus vaan olet. Opetusta saavan maksavan asiakkaan on syytä saada asiantuntevaa opetusta sekä teoria- että käytäntötasolla. Ihan sama, vaikka teoria tulee kuin apteekin hyllyltä, mutta jos soitto on luokkaa "pentatoninen asteikko vähän sinne päin", niin rahat menee hukkaan. Mielestäni opettajan pitää myös osata antaa oppilaalle ns."VAU" -kokemus. Tähän vielä päälle, että opettaja osaa sen teoria-/tekniikkaopetuksen, niin ollaan hyvällä pohjalla.

Pitäiskö itse alkaa antaa teoriatunteja? Kun opetettava kysyy, että mitä säveliä kuuluu E-lokriseen, niin tsekkaa wikipediasta ja kertoo vastauksen =)

Mä sanoisin, että en koe TARVETTA kehittyä.

Onnittelut. Olet siis täydellinen jo tässä vaiheessa elämääsi :-p

(Heh.. Elä ota herneitä nokkaan, vaikka vähän veemäisesti kirjoittelenkin.)
Tonski
28.04.2011 10:00:44

tender.insanity:
(Heh.. Elä ota herneitä nokkaan, vaikka vähän veemäisesti kirjoittelenkin.)

Eikun ota mieluummin! Käyn laittaa popparit tulemaan..
Bonfire
29.04.2011 14:02:09

Moi,

Teinpäs oikein kahdella kameralla uuden improilu klipin tubeen. Palautetta ja erityisesti kehitysideoita lukisin mielelläni!

http://www.youtube.com/watch?v=JNJt9-MC-q8
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Hypetreme
29.04.2011 14:23:54
Bonfire: Moi,

Teinpäs oikein kahdella kameralla uuden improilu klipin tubeen. Palautetta ja erityisesti kehitysideoita lukisin mielelläni!

Aivan loistavaa. En oikeastaan keksi mitään huonoa sanottavaa. Soundit kohallaan ja kaikki. Onko DiMarzion mikit?
Vladi
29.04.2011 14:39:53
Bonfire: Moi,

Jahas, sitä on Steve Lukatheria kuunneltu. ;)

Soitossa ei valittamista, ainut mitä itse tuossa kehittäisin, on soundi. Tunnut soittavan dynaamisesti ja välillä näppäät ihan sormillakin kieliä, mutta se ei erityisemmin kuulu soundin dynamiikassa. Millä tuo on äänitetty? Joku hyvä putkipelisoundi tuohon, niin tulis se viimeinen silaus, näin ainakin mun makuun.

Kaikenkaikkiaan mainiota soittoa, hauska kuulla välillä oikein kunnolla melodista ja kekseliästä kamaa, sitä ei todellakaan ole liikaa tarjolla!
Bonfire
29.04.2011 15:08:25

Hypetreme: Aivan loistavaa. En oikeastaan keksi mitään huonoa sanottavaa. Soundit kohallaan ja kaikki. Onko DiMarzion mikit?

Kiitos! Itseasiassa tossa kitarassa on kiinni ihan perus v7, s1 ja v8 mikit.
Bonfire
29.04.2011 15:13:13 (muokattu 29.04.2011 15:49:33)

Vladi: Jahas, sitä on Steve Lukatheria kuunneltu. ;)

Soitossa ei valittamista, ainut mitä itse tuossa kehittäisin, on soundi. Tunnut soittavan dynaamisesti ja välillä näppäät ihan sormillakin kieliä, mutta se ei erityisemmin kuulu soundin dynamiikassa. Millä tuo on äänitetty? Joku hyvä putkipelisoundi tuohon, niin tulis se viimeinen silaus, näin ainakin mun makuun.

Kaikenkaikkiaan mainiota soittoa, hauska kuulla välillä oikein kunnolla melodista ja kekseliästä kamaa, sitä ei todellakaan ole liikaa tarjolla!

Kiitos kovasti!

Heh, joo kyllähän Lukea tulee kuunneltua aina säännöllisin väliajoin.

Äänitin ton Wavesin GTR solo plugarilla Fredmanin impulsseilla höystettynä. Kompuraa ja kaikua tuli Logicista. Taisin pikaistuksissani vähän lytätä sitä liikaakin ja se saattoi sen vähänkin dynaamiikan häivyttää. En tosin oikein osaa vielä säätää sellasta hyvää dynaamista soundia noista plugareista mitä mulla on. Tosta Wavesista olen kyllä muuten tykännyt tosi paljon.

Edit: kirjoitusvirhe
tender.insanity
30.04.2011 12:18:47 (muokattu 30.04.2011 12:26:43)
Eka videoni:

http://www.youtube.com/watch?v=lc83xPzpjG4

Kuvaus:
Noin 10 minuuttia turhanpäiväistä pilitysimprovisaatiota. H-duurissa pitäisi mennä valtaosa, mutta kyllähän tuolla mokia on vaikka miten paljon. Niin nuotillisesti kuin timen kanssa. Överiksi tulee välillä vedettyä omien taitorajojen ulkopuolella, mutta minkäs teet.

Plussaa sille, joka jaksaa katsoa loppuun ja ehkä jopa haukkua lyttyyn koko paskan.

EDIT: Perkele, alkaa laahaamaan tuo video. Ei näköjään audioraita ja video ihan täysin kohdanneetkaa. No olkoot..
Vladi
30.04.2011 13:42:28
tender.insanity: Eka videoni:

http://www.youtube.com/watch?v=lc83xPzpjG4

Kuvaus:
Noin 10 minuuttia turhanpäiväistä pilitysimprovisaatiota. H-duurissa pitäisi mennä valtaosa, mutta kyllähän tuolla mokia on vaikka miten paljon. Niin nuotillisesti kuin timen kanssa. Överiksi tulee välillä vedettyä omien taitorajojen ulkopuolella, mutta minkäs teet.

Plussaa sille, joka jaksaa katsoa loppuun ja ehkä jopa haukkua lyttyyn koko paskan.

EDIT: Perkele, alkaa laahaamaan tuo video. Ei näköjään audioraita ja video ihan täysin kohdanneetkaa. No olkoot..

Oikeastaan sanoisin sulle samaa ku mitä kirjoitin tossa Ianuariukselle edellisellä sivulla. Varsinkin näin pitkässä improssa ns. "päämäärättömyys" korostuu hyvin, eli et tiedä yhtään minne olet menossa etkä rakenna minkäänlaista kaarta soittoon. Teknisesti sulta löytyy osaamista ja paikoitellen melodiat ja ideatkin on todella hyviä, nyt vaan viilaat ja tiivistät paketin minuutin kahden sooloksi jossa osiot on mietittyjä. Ei ollut paskaa tämä, ei.

Vappuja!

-Vladi
tender.insanity
30.04.2011 13:53:48 (muokattu 30.04.2011 13:56:08)
Vladi: Oikeastaan sanoisin sulle samaa ku mitä kirjoitin tossa Ianuariukselle edellisellä sivulla. Varsinkin näin pitkässä improssa ns. "päämäärättömyys" korostuu hyvin, eli et tiedä yhtään minne olet menossa etkä rakenna minkäänlaista kaarta soittoon. Teknisesti sulta löytyy osaamista ja paikoitellen melodiat ja ideatkin on todella hyviä, nyt vaan viilaat ja tiivistät paketin minuutin kahden sooloksi jossa osiot on mietittyjä. Ei ollut paskaa tämä, ei.

Vappuja!

-Vladi

Tämä on ihan totta. Tuo on myös aaaaaaaaivan liian pitkä pätkä. Kahdeksan tahdin kierto 32 kertaa on kyllä tylsää kuunneltava :-p Kunhan soittelin vain mitä mieleeni tuli ja alkoi toistaa samaa sontaa jo minuutin jälkeen. Ehkä tuo on vain enempi minun tyylisten lickien esittelemistä, mistä usein sooloni koostuvat.

Improvisointi on kyllä yksi heikoimmista lenkeistäni soiton suhteen tekniikan ohella. Useimmiten säveltelen soolot ihan nuotilleen ja sitten siitä koitan edetä johonkin =)

Steve Vai yksi suurimmista vaikuttajistani. Tiedä sitten, kuuleeko sitä ollenkaan. Jotain juttuja siltä varastellut ja niistä muokannut omanlaisia.

Wappua myös!
Tonski
30.04.2011 13:59:05

Jep, kuten Vladi sanoi, koeta rakentaa improvisointiisi eheyttä. Tää onnistuu vaikkapa kattomalla miten monta tahtia taustan sointukierto kestää - tässä 4 tahtia - ja kasvattamalla sitä soolon intensiteettiä aina 4 tahdin taitekohtaan tullessa niin et ilmentää taustan sointua, sit laskeutuu kivasti siihen sävellajin perussäveleen, niinkuin muutaman kerran teit.

Ihan hyvää likkiä tulee paikoin, mut itse tsekkailisin vibraton vähän hallitummaksi, plekukäsi näyttää toimivan ihan hyvin.
tender.insanity
30.04.2011 21:18:33
Joo, usein soolot tosiaan tulee sävellettyä tyylin näin:
http://dl.dropbox.com/u/5738957/soolo.pdf

Ja lopputulos - pienillä variaatioilla:
http://dl.dropbox.com/u/5738957/Uusi-R%C3%A4ssi.mp3 Alkaa siinä 2:20 kohdalla.
qak
01.05.2011 19:38:18

Tässä vappukrapuloissani tein tällaisen biisin, jonka päälle improvisoin menemään PRS:llä:

http://www.youtube.com/watch?v=AZn_liBQMGE

Välillä menee vähän päin helvettiä, mutta menköön. Tuo on kuitenkin kerralla purkitettu.
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
hevikukko
01.05.2011 20:10:42 (muokattu 01.05.2011 20:12:53)
qak:Tässä vappukrapuloissani tein tällaisen biisin, jonka päälle improvisoin menemään PRS:llä:

http://www.youtube.com/watch?v=AZn_liBQMGE

Välillä menee vähän päin helvettiä, mutta menköön. Tuo on kuitenkin kerralla purkitettu.

Loistavaa settiä! Kunnon fiilistelyä ja tuntien itsekin darran aiheuttaman tunnepuuskan, tällainen homma rulettaa. =) Toi snadi skeba oli kyllä paras just niinku " F*ck it...antaa mennä tällä!" Haha

p.s En ole kokenut sitä darraa vielä ku vapun ollut duunissa. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan tai tämä ilta. Alkaa putkahtaa uusia ulottuvuuksia kitaroinnissa x)
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
ooidort
02.05.2011 12:09:24
www.mikseri.net/osqvalitut
M4ss3 m/
02.05.2011 13:17:35
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)