Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 5113 114 115 116 117122 123 124 125 126
Rubuinen
28.04.2011 15:02:18

Pepe on mies hienoimmasta päästä, saa oikein olla ylpeä, että Realissa pelaa. Harmi, ettei pelata unelma pronssipeliä Schalke-Real:-)
rockjihad
28.04.2011 15:10:07 (muokattu 28.04.2011 15:22:44)
Rubuinen: Pepe on mies hienoimmasta päästä, saa oikein olla ylpeä, että Realissa pelaa. Harmi, ettei pelata unelma pronssipeliä Schalke-Real:-)

Jos nyt koitat mun kirjoituksia piikitellä, niin vähän oot hukassa...En ole Realin kannattaja ja sanoin ton kommentin finaalista ihan siksi, että se nyt olisi ollut mielenkiintoisin finaalipari omasta mielestäni.

Kannatan ihan muuta joukkuetta, joten ei hirveästi sydäntä satuta tällaiset hassuttelut.
DJKaaos
28.04.2011 16:06:22
Barcan moraali on kyllä vajonnut todella alas, mitä tulee näihin kasvorikkeiden filmaamiseen. Joukkueella ei olisi minkäänlaista tarvetta moiselle roskakäytökselle, sillä oma peli kyllä kulkee muutenkin. En kuitenkaan koe, että filmaaminen olisi ollut ratkaisevassa roolissa eilisen ottelun lopputuloksen kannalta. Selvästi parempi ja pelaavampi joukkue voitti.
Minä olen minä.
loituma
28.04.2011 17:26:08
Itseänikin hieman vituttaa se, että kannattamassani joukkueessa muutamat pelaajat harrastavat täysin turhanpäiväisiä kasvokuolema-filmejä. Busquets on kaikkein rasittavin tapaus. Mies on tärkeä osa Barcan keskikenttää ja todella arvostan häntä silloin kun pelaa tasollaan eikä kaatuile turhaan, mutta nämä kuvottavat kaatumiset on pakko saada kitkettyä pois. Barcelonan tasoisen joukkueen pitäisi pystyä pelaamaan rehdisti omaa peliään ilman turhia filmejä.

Happy for the win joka tapauksessa. Messi sen kuin jatkaa matkaansa huikeiden maalimäärien kanssa.
http://maihinnousu.net/a/1885
carlos
28.04.2011 18:01:12 (muokattu 28.04.2011 18:13:13)
rockjihad: Kun Real Madridin pelitaktiikka perustuu siihen, että ei päästetä Barcelonaa pelaamaan omaa peliään, niin sillon tommoset Kakat on vähän turhia kentällä.

Ja tämä minua ihmetyttääkin. Realilla olisi kyllä heittää todella kova keskikenttä, jonka avulla saisivat pallokontrollin itselleen ja sitä myötä hämmentämään Barcan meininkiä. Mutta ei, luottoa oman pelin pyörittämiseen ei löydy. Se on mielestäni sääli ja häpeä noinkin isolle seuralle. Kyllähän vetäytymisellä ja pelkällä vastustajan heikkouksilla ratsastamisella saadaan väliaikaisesti hyviäkin tuloksia, esim. cupin voitto, mutta pelaajille on kyllä todella raskasta tuollainen.

Jonkin sortin ylpeyttä voisin Real Madridilta odottaa.

E: Ja mitä tulee Barcan omaan peliin tällä hetkellä, niin kyllähän tuo aivan muutaman kortin varassa on. Hyökkäyksessä Pedro ja David Villa ovat olleet todella kujalla koko kevään, jolloin Messin on tehtävä juuri tuollaisia suorituksia kuin eilen. Bojanin taru on myös himmenemässä ja Iniestan paikka on keskikentällä. Puolustuksessa on ollut hämminkiä Abidalin ja Puyolin poissaolojen takia, mutta loukkaantumisia tulee aina ja niillä on turha selitellä - onneksi Alves & Pique ovat hoitaneet hommat hyvin topparien ja vasemman laitapakin vaihdellessa. Kyllä mä itse asiassa Adrianollekin plussaa antaisin. Keskikenttä on sitten täysin Xavin ja Iniestan hallussa, joista jälkimmäisen loukkaantumisalttius on kyllä todella syvältä.

On oikeastaan kumma, että barca on näinkin hyvin seilannut tähän asti kautta.
by the grace of God
Veppis
28.04.2011 18:30:12
Petrukki: Tuomari oli kyllä mies paikallaan, sen ajan kun peliä katselin. Messiltä jäi parit keltaiset ottamatta, Adebayorille ei pitänytkään antaa punaista. Pepelle pitikin antaa punaista, mutta annan sen anteeksi. Dani Alves nousi kyllä mulkku-listassa ykköseksi Pepen tilalle. :)

Olihan ne maalit upeita, mutta aika paska oli vihukin. Crisukin taisi alisuorittaa melkoisesti.

...korjasin. :) Tuo Adebayorin tilanne oli kyl sinänsä kiistanalainen, että yksittäisenä tilanteena ehdottomasti takataskulle. Mutta pelin kannalta äärimäisen oikea veto antaa keltainen. Olisi nimittäin pääsyt sellainen helvetti irti, että tod.näk. ottelu oltaisiin keskeytetty ja tuomari julkisesti teloitettu, jos se punainen lappu olisi noussut. Pepen kortissa ei epäselvyyttä, tuollaiset tilanteet ovat lopettaneet pelaajauria, ja ne on syytä kitkeä pois kuningaslajista. Sen sijaan rohkeammin olisi kyllä saanut laputtaa erit. Barcan kuolevista joutsenista.
Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta
pekkap82
28.04.2011 18:34:41
Sen verran vielä että Pepe ei edes osunut Dani Alvesiin. YouTubessa on hidastuksia. Ihmetyttää kyllä miten jotkut ihmiset voivat kannattaa Barcelonan tapaisia joukkueita ja vielä Suomesta käsin. Ehkä on vaan hauska olla voittajan puolella tai sitten on luonteeltaan vähän kuin Sergein Fallos.
washburn21
28.04.2011 18:35:11 (muokattu 28.04.2011 18:41:45)
carlos: Ja tämä minua ihmetyttääkin. Realilla olisi kyllä heittää todella kova keskikenttä, jonka avulla saisivat pallokontrollin itselleen ja sitä myötä hämmentämään Barcan meininkiä. Mutta ei, luottoa oman pelin pyörittämiseen ei löydy. Se on mielestäni sääli ja häpeä noinkin isolle seuralle. Kyllähän vetäytymisellä ja pelkällä vastustajan heikkouksilla ratsastamisella saadaan väliaikaisesti hyviäkin tuloksia, esim. cupin voitto, mutta pelaajille on kyllä todella raskasta tuollainen.
Laittaa hyökkäävä keskikenttä Barcaa vastaan? Onko itsetuhoisempaa pelitapaa edes olemassa?
Tämähän Jose oppi jo kauden ensimmäisessä klassikossa.

E: Mielenkiintoinen linkki vielä tuosta Barcan "suosimisesta"
http://www.youtube.com/watch?v=VwPQ0fInwx8

Täytyy tähän väliin vielä mainita, että onhan se ihan saatanan kuvottavaa että Valdes on siellä aina ensimmäisenä valittamassa tuomarille :D
...
Sergei Fallinen
28.04.2011 18:43:42 (muokattu 28.04.2011 18:46:34)
pekkap82: Sen verran vielä että Pepe ei edes osunut Dani Alvesiin. YouTubessa on hidastuksia. Ihmetyttää kyllä miten jotkut ihmiset voivat kannattaa Barcelonan tapaisia joukkueita ja vielä Suomesta käsin. Ehkä on vaan hauska olla voittajan puolella tai sitten on luonteeltaan vähän kuin Sergein Fallos.

Noh, ite oon kannattanut Barcaa jo kauan ennen kuin Guardiola tuli messiin (pun intended). Ihan joka tuubipätkää ei kannata uskoa todeks, etenkin kun Alves ei oo sellanen pelaaja joka omalla puolustusalueel rupeis tollases tilantees feikkaan. Osui tai ei niin tollasista tilanteista pitää tulla punanen, ehkä Alvesille olis lisäks voinu keltasen antaa epäurheilijamaisuudesta mikäli se nyt sit ei osunu mutta tuomarille vaikea paikka lukuunottamatta sitä tosiasiaa et jokainen näkee miten vammasesti Pepe paineli napit edellä ainoana tarkotuksena aiheuttaa tuskaa

E. joka tapaukses Adebayorin olis voinu heittää ulos niin onko sillä edes niin väliä. Parempi jengi voitti
Sergei Fallinen
28.04.2011 18:50:15
Se on ihan sama mikä jengi on milloinkin maailman paras, haters gonna hate. Eipä kukaan viiden vuoden päästä muista paria filmausta vaan Guardiolan Barcan kaa hankkimat pari kolme UCL pyttyä
e.c
28.04.2011 19:00:09
Se on ihan sama mikä jengi on milloinkin maailman paras, haters gonna hate. Eipä kukaan viiden vuoden päästä muista paria filmausta vaan Guardiolan Barcan kaa hankkimat pari kolme UCL pyttyä

Enpä kyllä muista Raulin, Zidanen, Figon, Gutin ym. aikaista Realia arvostellun ihan tässä mittakaavassa..
"Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly
DJKaaos
28.04.2011 19:03:26
pekkap82: Ihmetyttää kyllä miten jotkut ihmiset voivat kannattaa Barcelonan tapaisia joukkueita ja vielä Suomesta käsin. Ehkä on vaan hauska olla voittajan puolella tai sitten on luonteeltaan vähän kuin Sergein Fallos.

Oletan, että tarkoitat tässä tapauksessa "Barcelonan tapaisella" joukkueella tuota filmaamista? Kyllä se Barcelona on vähän muutakin kuin tuota filmaamista. Barcelona ei ole myöskään profiloitunut miksikään Italian maajoukkueen kaltaiseksi filmijoukkueeksi historiansa aikana. En ole Barcan kannattaja, mutta en myöskään ihmettele sitä, että Barcasta tykätään. Näyttävä pelitapa ja taitavat pelaajat vetoavat ihmisiin. Eikä tämmösen kritiikin pidä vaikuttaa siihen, että kehtaako kannattaa suosikkijoukkuettaan. Barcan viimeaikaiset filmit ovat tuskin kuitenkaan tuoneet uusia faneja seuralle liiemmin. Suomessa yleensä se suosikkijoukkue ulkomailta valikoituu ymmärrettävästi suurseurojen joukosta ja siihen valikoitumiseen vaikuttavat sitten kenellä mitkäkin asiat.
Minä olen minä.
Sergei Fallinen
28.04.2011 19:05:16
e.c: Enpä kyllä muista Raulin, Zidanen, Figon, Gutin ym. aikaista Realia arvostellun ihan tässä mittakaavassa..

noh, enpä kyseistä joukkuetta muista myöskään ihaillun ihan tässä mittakaavassa:)

sitä paitsi, kyse on enemmän yleisestä jalkapallon tilasta. Se on helppo purkaa noi filmaukset yms, jotka on koko jalkapallon ongelma, Barcan syyksi kun se nyt on suurin joukkue tällä hetkellä
pekkap82
28.04.2011 19:10:23
Pitääkin harkita tosissaan veikkaamista Barcan voiton puolesta finaalissa vaikka kerroin olisikin vain 1,8. Jos peli menisikin tiukaksi niin Blaugrana saisi toisella jaksolla rankkarin tai miesylivoiman.
Ziggy Bubba
28.04.2011 19:14:34 (muokattu 28.04.2011 19:18:08)

pekkap82: Pitääkin harkita tosissaan veikkaamista Barcan voiton puolesta finaalissa vaikka kerroin olisikin vain 1,8. Jos peli menisikin tiukaksi niin Blaugrana saisi toisella jaksolla rankkarin tai miesylivoiman.

Jaa että tuomarit hoitaa voitot Barcalle? Kyllä väittäisin jengin vahvuuden olevan jossain muualla. Yleensä juuri niitä aktiivista futista pelaavia joukkueita rikotaan punaisten ja pilkkujen arvoisesti. Ei tohon tuomareilta "apuja" tarvita.

E: Ja et siis käsitä miten Barcaa voidaan fanittaa? Jengi pelaa kaunista, hyökkäysvoittoista peliä, jolla kaatuvat yleensä kovimmatkin sumputtajat. Musta tuossa on syytä riittämiin, vaikken nyt mikään kovin joukkueen fani olekaan. Anyhoo on hienoa nähdä tuon tyylisen pelin hallitsevan joukkueen pärjäävän. Varsinkin jos vastassa on Josen ökykallis sumputussakki.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Sergei Fallinen
28.04.2011 19:29:45
pekkap82: Pitääkin harkita tosissaan veikkaamista Barcan voiton puolesta finaalissa vaikka kerroin olisikin vain 1,8. Jos peli menisikin tiukaksi niin Blaugrana saisi toisella jaksolla rankkarin tai miesylivoiman.

Noh noh, te voititte sentään sisällissodan:)))
DJKaaos
28.04.2011 19:49:23
pekkap82:
Enkä ollenkaan kiellä etteikö Barcelona olisi luultavasti ollut koko Guardiolan ajan Euroopan paras seurajoukkue mutta en kyllä muista 16 vuoden ajalta yhtään näin törkeää huippujoukkuetta. Lähimmäksi pääsee ehkä 90-luvun Juventus.

Haluaako Pekka kertoa, että mitä joukkuetta itse kannatat?
Minä olen minä.
pekkap82
28.04.2011 20:22:14
djKaaos: Haluaako Pekka kertoa, että mitä joukkuetta itse kannatat?

En ehkä mitään tiettyä joukkuetta mutta näin yleisesti ottaen brittijalkapalloa. Tosin esimerkiksi Arsenalia on nykyisin vähän vaikea mieltää englantilaiseksi. Ja onhan Valioliiga muutenkin nykyisin aika lähellä manner-Eurooppaa niin pelaajistoltaan kuin pelityyliltään mutta tuomarit ja yleisö ovat onneksi erilaisia kuin Italiassa ja Espanjassa.
carlos
28.04.2011 22:00:25 (muokattu 28.04.2011 22:30:20)
washburn21: Laittaa hyökkäävä keskikenttä Barcaa vastaan? Onko itsetuhoisempaa pelitapaa edes olemassa?
Tämähän Jose oppi jo kauden ensimmäisessä klassikossa.

Pallokontrolli ei tarkoita meikäläisen sanavarastossa ihan samaa kuin hyökkäys. Ja kyllä keksin muutaman itsetuhoisemman pelitavan kuin pallokontrolli & vahvat keskikentän puolustavat pelaajat ja kovat topparit. Real ei kuitenkaan ole mikään tuppukylän jengi vaan 500 miljoonan euron sakki, niin kyllä johonkin muuhun pitäisi pystyä kuin puolustamiseen, vastahyökkäyksiin ja yhden hengen yksinäiseen kiukutteluun kärjessä.
On melko hupaisaa, että joukkueet nöyrtyvät jo ennen otteluita Barcan paremmuuteen ja sitten jälkikäteen inistään, miten tuomarit ja filmaus ratkaisi tämänkin voiton B:lle.

pekkap82: Filmaamista, tuomarin jatkuvaa piirittämistä vähintään kolmella miehellä ja sukeltamisen näyttämistä käsillä vastustajan kaaduttua. Muistaakseni näistä kaikista pitäisi tulla keltainen kortti mutta eipä ole näkynyt.

Enkä ollenkaan kiellä etteikö Barcelona olisi luultavasti ollut koko Guardiolan ajan Euroopan paras seurajoukkue mutta en kyllä muista 16 vuoden ajalta yhtään näin törkeää huippujoukkuetta. Lähimmäksi pääsee ehkä 90-luvun Juventus.

Vai että se on nimenomaan Barcelonan ominaisuus, että tuomaria piiritetään ja sukellusmerkkiä heitetään ilmoille. Voivoi, täähän alkaa ihan hymyilyttää. Ja todella hauska puhua koko joukkueesta törkeänä, jos siellä muutama pelaaja tekee tyhmyyksiä. Näin naiiveihin kommentteihin ei varmaan edes kantsis tarttua... Ja kyllä, Barca on itelle se ykkönen.
by the grace of God
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)