Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä halvimmat 9V-muuntajat?
1 2
Cultösaurus
25.04.2011 15:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoi!
 
Paristoja kaihtavana haluaisin jostakin halvan mutta luotettavan virtalähteen sekä siitä noin viisihaaraisen piuhan pedaaleille. Mistä tällaiset värkit löytäisi halvimmalla?
 
M-H-H
25.04.2011 21:16:22 (muokattu 25.04.2011 21:17:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musamaailma.fi/VISUAL-SOUND-1-Spot-virtalaehde
+
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/518101
 
Mulla on ollut nuo käytössä nyt jonkun vuoden, eikä oo tullut ongelmia. Suunnilleen samanhintaisia joka paikassa.
Tampereen Deluxe musicista saa varmaankin.
 
pekezu
25.04.2011 21:20:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varoituksen sana One spotista. Mokoma vehje tuotti itselläni joillain pedaaleilla todella härskiä muljutusta, etenkin koulun luokissa.
 
Suosittelen tilaamaan UralTonelta Mascottin reguloidun 9V virtalähteen. Ne eivät toimi samalla hakkuriperiaatteella kuin OneSpot eli niiden ei pitäisi tuottaa samanlaisia häiriöitä.
 
En väitä että OneSpot on paska ja ei toimi, mutta omat ja jokusen soittotoverin kokemukset vehkeestä ovat tuollaiset.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
absqua
25.04.2011 21:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Varoituksen sana One spotista. Mokoma vehje tuotti itselläni joillain pedaaleilla todella härskiä muljutusta, etenkin koulun luokissa.
 
Suosittelen tilaamaan UralTonelta Mascottin reguloidun 9V virtalähteen. Ne eivät toimi samalla hakkuriperiaatteella kuin OneSpot eli niiden ei pitäisi tuottaa samanlaisia häiriöitä.
 
En väitä että OneSpot on paska ja ei toimi, mutta omat ja jokusen soittotoverin kokemukset vehkeestä ovat tuollaiset.

 
Mulla oli onespot pitkään tehokäytössä ennen voodoolabin keskuskeittiötä, eikä ollut ongelmia minkäänlaisia. Ehkä oli säkääkin mukana.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Olli.M
25.04.2011 21:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Varoituksen sana One spotista. Mokoma vehje tuotti itselläni joillain pedaaleilla todella härskiä muljutusta, etenkin koulun luokissa.
 
Suosittelen tilaamaan UralTonelta Mascottin reguloidun 9V virtalähteen. Ne eivät toimi samalla hakkuriperiaatteella kuin OneSpot eli niiden ei pitäisi tuottaa samanlaisia häiriöitä.
 
En väitä että OneSpot on paska ja ei toimi, mutta omat ja jokusen soittotoverin kokemukset vehkeestä ovat tuollaiset.

 
Miekin olen vastaavia kommentteja kuullut tuosta. Oman kanssa en ole huomannut mitään ongelmaa kämpillä tai keikkapaikoillakaan. Hienosti on pelannut.
 
Yllättävän kitkerän makuista
Antti K.
25.04.2011 21:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Miekin olen vastaavia kommentteja kuullut tuosta. Oman kanssa en ole huomannut mitään ongelmaa kämpillä tai keikkapaikoillakaan. Hienosti on pelannut.
 
Mulla oli hurinaongelmia tarvikemuuntajan kanssa, mutta kun vaihdoin 1spotiin, niin korjautui. ToneHammerille mulla on sitten Ciscon 18v muuntaja, joka toimii mainiosti (ei tarvinnut ostaa originaalia).
pekezu
25.04.2011 22:25:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniveis, meikän luotto noihin hakkurilähteisiin on aika huono. Ja kun uraltonelta saa reguloitua epähakkurivirtalähdettäkin niin en näe syytä miksen ostaisi sellaista. Taitaa olla halvempikin kun yksipiste.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
J.Nikkanen
26.04.2011 09:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo OneSpotti pelittänyt ihan hyvin, mutta komppaan Pekezua kyllä tuossa, että jos laadukkaamman saa suurinpiirtein samalla rahalla niin ilmanmuuta sellainen. Seuraavaan lautaan ajattelin kyllä jotain parempaa virtalähdettä, semmosta mistä saa pihalle eri jännitteitä, mutta se toteutunee sitten joskus (kaukana) tulevaisuudessa.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
chief
26.04.2011 21:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli kans ongelmia OneSpotin kanssa. Nykyään on Cioks. Uraltonelta saa niitäkin. Hurinat hävis samantien, ne on laatupelejä mutta toki maksaakin vähän enemmän.
 
"It's the ear, not the gear. "
pekezu
26.04.2011 22:33:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

chief: Mulla oli kans ongelmia OneSpotin kanssa. Nykyään on Cioks. Uraltonelta saa niitäkin. Hurinat hävis samantien, ne on laatupelejä mutta toki maksaakin vähän enemmän.
 
Cioksi itsellä myös. Ei valittamista.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Cultösaurus
27.04.2011 00:12:00 (muokattu 27.04.2011 00:12:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vastauksista!
 
pekezu:Suosittelen tilaamaan UralTonelta Mascottin reguloidun 9V virtalähteen.
 
Sähkötekniseltä osaamiseltani hyvin rajoittuneena kysäisen, että tuollaiseen virtalähteeseen saa varmaan tökätä minkä tahansa, esim. juuri sen OneSpotin tarjoaman haarovan piuhan. Eikös näin?
 
ReBeat
27.04.2011 00:42:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cultösaurus: Eikös näin?
 
Kyllä näin on.
 
Johannes_t
27.04.2011 07:46:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmilla bändin kitaristeilla Onespot on temppuillut, joten kun omasta uskollisesta Ibanezista aika jätti, hommasin Rolandin muuntajan. En tiedä oliko se halpa, kun edellisestä muuntajaostoksesta on tosiaan reilu kymmenen vuotta aikaa. Tais olla 32e.
 
JaS
27.04.2011 22:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tökkäsin 1spotin normaalisti pistorasiaan ja ne tikut, joiden siis pitäis mennä sinne pistorasian sisään, menikin 1spotin sisään. Laite toimi pari keikkaa, kunhan vaan teippas sen kiinni jatkikseen, mutta lopulta irtisanoi itsensä kokonaan. En suosittele. Aika paskaa laatua.
 
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
okabass
28.04.2011 06:20:52 (muokattu 28.04.2011 06:32:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista jomman kumman kun tekee/ teettää hyvälaatuisista osista, niin tuskin tulee tuollaisia ongelmia.
http://www.google.fi/imgres?imgurl= … 26tbm%3Disch&ei=cNy4TckRhqHxA5Dx0CU
http://schematicwiring.com/musical- … ly-guitar-effect-schematic-diagram/
 
Tuolla edullisia muuntajia (alle 10 €).
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php
 
Siellä saattaa olla myös valmiita, reguloituja virtalähteitä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Rämppy
28.04.2011 13:59:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaS: Tökkäsin 1spotin normaalisti pistorasiaan ja ne tikut, joiden siis pitäis mennä sinne pistorasian sisään, menikin 1spotin sisään. Laite toimi pari keikkaa, kunhan vaan teippas sen kiinni jatkikseen, mutta lopulta irtisanoi itsensä kokonaan. En suosittele. Aika paskaa laatua.
 
1-Spotista on keskusteltu aiemminkin, ja mielipiteet ovat ristissä kuin mummon sukset. Mun 1-Spot on palvellut keikkakäytössä ainakin 5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut. Herää kysymys, että onko tuotannon laatu heikentynyt vuosien saatossa? Alihankkijat ja kokoonpanotehtaat tuppaavat aika ajoin vaihtua etenkin Aasian tuotannossa. Mun käytössä 1-Spotin iso etu on, että siitä irtoaa 1800 mA, mihin kovin moni kalliimpikaan palikka ei pysty. Että jos laudassa on vaikka Line6 modeler ja liuta muita purkkeja, näppärät yhden muuntajan vaihtoehdot (ainakin kohtuuhintaiset) ovat melko vähäiset.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
ReBeat
28.04.2011 14:34:00 (muokattu 28.04.2011 14:35:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun luullakseni hakkurilähteet on rakenteeltaan jo lähtökohtaisesti sellasia, että ne hajoaa aikanaan, koska ne kuluu käytössä. Niissä on joku komponentti, joka rasittuu ja kuluu. Samanlailla kuin LCD-näytöt menee pimeäksi viimeistään siinä kahden vuoden jälkeen, varsinkin mikäli niissä pitää koko ajan herätevirtaa päällä (niissä on hakkurivirtalähde myöskin ja se on sillon koko ajan käynnissä ja kuluu siellä). Perinteisessä käämimuuntajassa ei ole mitään sillälailla kuluvaa. Ja omakin kokemus on, että joidenkin pedaalien kanssa hakkuripoweri aiheutti vinkunaa ja ininöitä. Esim. Fulltonen Clyde Wah piti käyttökelvottoman kovaa vinkunaa Switchmode -merkkisen hakkurin kanssa ja monet säröpurnukat inisevät myös.
 
helperi
28.04.2011 14:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: 1-Spotista on keskusteltu aiemminkin, ja mielipiteet ovat ristissä kuin mummon sukset. Mun 1-Spot on palvellut keikkakäytössä ainakin 5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut. Herää kysymys, että onko tuotannon laatu heikentynyt vuosien saatossa?
 
Juu ainakin tuon 1spotin osalta se muúntaja mollukka on "kehitetty" huonommaks tässä ajan saatossa. Ostin omani muistaakseni n. 3v sitten ja se pelaa edelleen eikä ole ollut hurinoita. Kitaristi osti minun neuvosta samaisen 1spotin ja kävi sama mitä tuossa aiemmin kerrottiin, eli ne piikit painuivat sen muuntajan sisään kun oli vähän tiukempi töpseli vastassa... Ihmettelin tuota ja havaitsin että muuntajamollukka oli aivan erilailla kyhätty kuin omani. Toistaiseksi tuo oma pelannut, mutta kun siitä aika jättää niin täytyy vaihtaa merkkiä.
J.Nikkanen
28.04.2011 15:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmmm... tarttiskohan tuo KORGin multimuulineksin virtalähde korvata hieman laadukkaammalla. Jotain tuskaa tais olla suurilla äänenvoimakkuuksilla. Täytyypä testata. Napaisuus tais vaan olla toisinpäiten.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
pekezu
28.04.2011 18:42:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: 1-Spotista on keskusteltu aiemminkin, ja mielipiteet ovat ristissä kuin mummon sukset. Mun 1-Spot on palvellut keikkakäytössä ainakin 5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut. Herää kysymys, että onko tuotannon laatu heikentynyt vuosien saatossa? Alihankkijat ja kokoonpanotehtaat tuppaavat aika ajoin vaihtua etenkin Aasian tuotannossa. Mun käytössä 1-Spotin iso etu on, että siitä irtoaa 1800 mA, mihin kovin moni kalliimpikaan palikka ei pysty. Että jos laudassa on vaikka Line6 modeler ja liuta muita purkkeja, näppärät yhden muuntajan vaihtoehdot (ainakin kohtuuhintaiset) ovat melko vähäiset.
 
1800mAh on jo niin ärtsy energiamäärä, että aika harva pedaali imaisee lähellekään moista määrää.
 
Siksi toisekseen en todellakaan uskaltaisi ajaa OneSpotilla moista määrää pedaaleita. Useat isot pedaalit vaativat myös erilaista käyttöjännitettä ja tähänhän onespot ei kykene.
 
Eniveis, jos tuo toimii niin hyvä. Luulen laadun heikentyneen vuosien saatossa. Entisen bändin kitaristilla oli onespot ja se oli suht. häiriötön peli. Nimenomaan vanha moinen.
 
Tietysti tässä on myös se, että mitä kelläkin on signaalitiellä. Jos on 5 toinen toistaan halvempaa pedaalia halvimmilla kaapeleilla kytkettynä, ei ole ihme ettei virtalähdeen vaihto muuta tilannetta. Myös säröt tuovat usein niin paljon häiriötä, että siinä ei pienet suhinat virtalähteestä vaikuta.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «