Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä "uusista" Voxin (AC15VR-30VR) mallintavista?
1
Filemon
26.04.2011 14:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä soittava kansa on nykytekniikan uusimmista putkisoundia mallintavista Voxin AC15VR - AC30VR vahvistimista? Samaan ei varmasti edelleenkään päästä, kuin alkuperäisissä esikuvissa, mutta kokemuksista olisin enemmän, kun kiitollinen.
 
Interviewer: "Is Ringo Starr the best drummer in the world?", John Lennon: "He's not the best drummer in the Beatles".
Ekku01
26.04.2011 17:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Filemon: Mitä mieltä soittava kansa on nykytekniikan uusimmista putkisoundia mallintavista Voxin AC15VR - AC30VR vahvistimista? Samaan ei varmasti edelleenkään päästä, kuin alkuperäisissä esikuvissa, mutta kokemuksista olisin enemmän, kun kiitollinen.
 
Itse tilasin reilu vuosi sitten AC15VR:n ja myin lähes saman tien laitteen eteenpäin.
 
YouTubesta kuuntelemani Musik-Schmidt:n promon innoittamana hommasin vahvistimen, kun kuulosti niin lupaavalta. Pettymys oli kuitenkin suuri kun laitteen käsiini sain. Vaikea kuvailla soundia, mutta ISO pettymys se oli. Lähempänä oikeaa putkivoxia on jopa piskuinen DA5.
 
Näin siis minulla, tästä viisaammat jatkakoot.
 
"Joh. 3:16"
tepeh
26.04.2011 18:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Voxilla ollut jokin mallintava, jossa oli putket?
Ainakaan sen soundeista en pitänyt. Kliinit ja todella säröiset olivat ihan jees, niiden välimuodot taas olivat aika pliisuja.
 
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. "hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö
Ssyba
26.04.2011 18:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepeh: Eikö Voxilla ollut jokin mallintava, jossa oli putket?
Ainakaan sen soundeista en pitänyt. Kliinit ja todella säröiset olivat ihan jees, niiden välimuodot taas olivat aika pliisuja.

 
Valvetronix -sarja ja sitten se uusi valvetronix+ sarja. Mulla on vt20+ ja itte olen diggaillu kovinkin. Clean soundit tosi kattavat, ja efektit kans toimii hyvin. Mun mielestä aika autenttiset putkisärötkin, tosin mä en olekaan mikään kultakorva...
 
http://kaikkinakevasilma.blogspot.com/
Filemon
27.04.2011 11:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekulle; mulla oli vahva mielikuva siitä, että joskus vuodenvaihteen kieppeillä (plus-, miinus pari kuukautta) olis tullu päivitetty versio tuosta VR-, eli Valvereactor mallista. Voin olla väärässä. Ja jos olen väärässä, niin se vesittääkin mun alkuperäisen kysymykseni.
 
Viime kesänä ostin ensimmäisen sähkökitaran mukana kotiharjoitteluun Line6 Spider 15 IV:n ja jopa mun kokematon korva kertoi sen soundin olevan asetuksista riippumatta aika kuraa. Tai sit vaan en osannut käyttää sitä. Vaihdoin sen heti ensimmäisen kokeilupäivän jälkeen Voxin AC4TV-vahvistimeen ja siinä olikin jo huomattavasti mielyttävämpi äänimaailma.
 
Täytynee kysellä kauppiaalta ja käydä paikan päällä kuuntelemassa, kun seuraavan kerran tulee haettua kielisettiä kaupasta. Se on vaan aina niin tupaten täynnä porukkaa, että oikein nolottaa mennä onnettomilla "taidoilla" jotain sinne rämpyttelemään.
 
Interviewer: "Is Ringo Starr the best drummer in the world?", John Lennon: "He's not the best drummer in the Beatles".
Ekku01
28.04.2011 00:21:20 (muokattu 28.04.2011 00:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Filemon: Ekulle; mulla oli vahva mielikuva siitä, että joskus vuodenvaihteen kieppeillä (plus-, miinus pari kuukautta) olis tullu päivitetty versio tuosta VR-, eli Valvereactor mallista. Voin olla väärässä. Ja jos olen väärässä, niin se vesittääkin mun alkuperäisen kysymykseni.
 
Tuohon en kyllä osaa sanoa mitään. Itse en ole moisesta kuullut, mutta toisaalta nykyään pukataan tavaraa maailmaan sellaisella vauhdilla, että eihän tässä kaikesta voi mitenkään ollakaan perillä.
 
Viime kesänä ostin ensimmäisen sähkökitaran mukana kotiharjoitteluun Line6 Spider 15 IV:n ja jopa mun kokematon korva kertoi sen soundin olevan asetuksista riippumatta aika kuraa. Tai sit vaan en osannut käyttää sitä. Vaihdoin sen heti ensimmäisen kokeilupäivän jälkeen Voxin AC4TV-vahvistimeen ja siinä olikin jo huomattavasti mielyttävämpi äänimaailma.
 
Jos tuosta AC4TV:stä haluat "parannusta", niin en kyllä missään nimessä VR-sarjalaista edes harkitsisi, vaan mieluummin esim. AC15C1:n.
 
EDIT: tosiaan kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä ovat vain allekirjoittaneen mielipiteitä. Paras olisi varmaan kuitenkin käydä itse testaamassa - tai ottaa vaikka joku kokeneempi kaveri mukaan jos tuntuu ettei itse kehtaa.
 
"Joh. 3:16"
GrooverMan
28.04.2011 01:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jos tuosta AC4TV:stä haluat "parannusta", niin en kyllä missään nimessä VR-sarjalaista edes harkitsisi, vaan mieluummin esim. AC15C1:n.
 

 
+1.
 
AC4TV on nimittäin varsin pätevä pikku putkivahvistin, etkä ihan helpolla (lue: halvalla) sitä pysty upgreidaamaan. Tarvitsetko lisätehoja, vai soitteletko pääasiassa kotona? Halajatko efektejä vahvarilta? Noista mallinnushärpäkkeistä jos on pakko jotain positiivista sanoa niin ovat aika monipuolisia ja sisältävät monesti erilaisia (kehnohkoja) kaiku/delay/chorus -efektejä.
 
Jos AC4TV:n perussoundi miellyttää ja tehot riittävät, mutta kaipaisit monipuolisuutta, sanoisin että pidä se ja osta kylkeen pari pedaalia (esim. delay, kaiku, chorus, phaser tms.) tai miksei vaikka joku multiefekti jonka kanssa voi leikkiä eri soundeilla.
 
Toki teet niinkuin haluat, mutta itse aikanaan kantapään kautta asian oppineena voin sanoa, että vahvistimen vaihtoasioissa menee helposti ojasta allikkoon jos ei ole selkeää kuvaa siitä mitä on hakemassa. Monesti sitä on myös hakemassa parempaa soittotaitoa ja sitä saa vain treenaamalla, ei kamoja vaihtamalla.
 
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Filemon
30.04.2011 11:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisätehoja en ole hakemassa, vaan efektipuoli kiinnostaa. Pikkaraisen AC4:n perussoundi on erittäin mielyttävä, mutta mukava olisi jo tässä lähes vuoden kikkailun jälkeen kokeilla mihin päästään efekteillä ja arvelin, että olisiko AC4 pedaaleilla siihen touhuun turhan "pieni". Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole ja varsinkin kun soitto tapahtuu täältä kotoa käsin, niin tutustuminen pedaalimaailmaan alkaa tästä hetkestä.
 
Missään tapauksessa en ole AC4:a luopumassa, sillä se on palvellut minua ja tarkoitustaan vähintäänkin hyvin.
 
Erityiskiitokset Ekulle ja Groovermanille.
 
Interviewer: "Is Ringo Starr the best drummer in the world?", John Lennon: "He's not the best drummer in the Beatles".
Ekku01
30.04.2011 14:54:39 (muokattu 30.04.2011 14:54:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Filemon: Lisätehoja en ole hakemassa, vaan efektipuoli kiinnostaa. Pikkaraisen AC4:n perussoundi on erittäin mielyttävä, mutta mukava olisi jo tässä lähes vuoden kikkailun jälkeen kokeilla mihin päästään efekteillä ja arvelin, että olisiko AC4 pedaaleilla siihen touhuun turhan "pieni". Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole ja varsinkin kun soitto tapahtuu täältä kotoa käsin, niin tutustuminen pedaalimaailmaan alkaa tästä hetkestä.
 
Joo, ei ole AC4TV kotisoittoon missään nimessä "turhan pieni", ei välttämättä maltilliseen bändisoittoonkaan - varsinkaan isomman kaapin kanssa.
 
Joku edullinen multiefekti voisi olla hyvä tapa testata erilaisia "pedaaleja" kerralla. Tämä tietysti siinä tapauksessa, ettei ole ihan varma minkälaisia efektejä haluaa käyttää. Mutta jos on selvillä mitä haluaa - esim. joku särö, reverbi yms. - niin siitä sitten vain suoraan hommaamaan (tai kauppaan kokeilemaan).
 
"Joh. 3:16"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «