Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 5114 115 116 117 118122 123 124 125 126
hollmi-5
27.04.2011 18:51:03
moderndrummer88: Eipäs, vaan olet kuullut juuri noissa ihan väärissä yhteyksissä sitä ja vetäny hätäiset johtopäätöksesi soittimesta sen perusteella. Paljonko olet kuunnellut jotain orkkismusaa jossa alunperin tuota soitinta on käytetty?

Selvästikkään myös sen takia, että väen vängällä koitat verrata sitä rumpuihin ja johonkin classic rock vetoihin, vaikka kyseessä on aivan eri instrumentti ja aivan eri musatyyli johon noi soittimet on tarkoitettu. Paskalta se kuulostaisi soittamassa Phil Rudd kakkosnelosta rummuilla jossain flamenco-kappaleessa, aivan kuin paskalta kuulostaa myös useimmiten cajon soitettuna jossain rokkibiisissä rumpujen korvikkeena.

E: Sama kun maustaisit hyvät sisäfilepihvit kanelilla ja toteasit, että kun ei oikein toimi ja maistu hyvältä, ei se kaneli voi olla missään yhteyksissä hyvä mauste.

Aika suolesta nää sun vertailut. Eli jos olen ollut livekeikalla, soittanut itse ja kuunnellut kaikki nämä Laihonkin linkit (joita hän tänne laittelee ilmeisesti itse hyvinä pitäminään), niin missä ihmeen väärissä yhteyksissä?

Ja laita nyt linkki, jossa olen verrannut johonkin classic rock-vetoon.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
27.04.2011 19:11:59 (muokattu 27.04.2011 19:34:06)
hollmi-5: Aika suolesta nää sun vertailut. Eli jos olen ollut livekeikalla, soittanut itse ja kuunnellut kaikki nämä Laihonkin linkit (joita hän tänne laittelee ilmeisesti itse hyvinä pitäminään), niin missä ihmeen väärissä yhteyksissä?

Kuin myös. Millaistas musaa veivasitte siellä keikalla jossa sulla oli cajon käytössä, ei varmaan mitään flamencomeininkiä tjsp? Laihon linkeistä en tiedä, munkaan mielestä ne nyt ei ollut mitään huippuvetoja, mielummin cajonia kuuntelee bändin seassa ja monet Laihon laittamista linkeistä on ollu melko "tykitystä" ja sormiakrobatiaa.

Ja laita nyt linkki, jossa olen verrannut johonkin classic rock-vetoon.

Koko ajanhan sinä dumaat sitä niillä perusteilla, että kun ei sitä voi käyttää missään pop-rock soitossa ja että sulla on huonoja kokemuksia siitä. Laita joku linkki sanojesi painoksi tuolta etelä-amerikka/espanja osastolta jossa on paskan kuuloista cajon soittoa ja joka kuulostaisi sitten sata kertaa paremmalta oikealla rumpusetillä. Tietenkin se että olet kuunnellut koko elämäsi ajan perus rockpaahtoa niin tollaiset asiat voi kuulostaa oudoilta korviisi ja sen takia "huonoilta", kun siitä helpoimmasta päästä musaa on aina tottunu kuuntelemaan. Olet nyt muodostanut melko jyrkänkin mielipiteesi todennäköisesti edes kuulematta soitinta siinä asiayhteydessään missä se on omimmillaan.

E: En itse osaa soittaa cajonia, enkä myöskään kuitenkaan paljoa kuuntele tuollaista musaa, mutta se että annetaan tollaisia noin jyrkkiä mielipiteitä tietämättä asian todellista laitaa kyllä tympii.
J.Hollström
27.04.2011 19:33:47
Minkä takia kaikkien pitäisi ymmärtää jotain pärinää mistä ei diggaa? Mäkin kuuntelin noita linkkejä noista taputtelijoista (+yhden nimimerkin soittonäytteen) ja musta ne oli paskan kuuloisia vaikka varmaan taitavia alallaan. Ihan kuten joku tuplia satasta polkeva metallirumpalikin, hirveetä kattoo siis, tietsä...

Jengi varmaan hoksaa että olen ton Mikan veli, mut ei mun silti tarvii sitä tänne tulla puolustelemaan, pitäne varmaan ihan kiitettävästi omia puoliaan.
moderndrummer88
27.04.2011 19:35:34
J.Hollström: Minkä takia kaikkien pitäisi ymmärtää jotain pärinää mistä ei diggaa?

Oikeuttaako se sitten julistamaan siinä "pärinässä" käytetyn instrumentin käyttökelvottomaksi kapistuksesi, jos ei ite ymmärrä sen musiikin päälle?
J.Hollström
27.04.2011 19:40:34
moderndrummer88: Oikeuttaako se sitten julistamaan siinä "pärinässä" käytetyn instrumentin käyttökelvottomaksi kapistuksesi, jos ei ite ymmärrä sen musiikin päälle?

Jokaisella on ihan vapaa oikeus julistaa mitä huvittaa, jos siltä tuntuu. Se onko kaikki absoluuttista totuutta on sitten ihan eri asia.
VeKrio
27.04.2011 19:46:31

Hollmi ei tykkää cajonista ja thats it. Montaa mieltä saa olla mistä vaan. Me nyt hei tykätään vähän erilaisista asioista. En ymmärrä, miksi hollmi ei tykkää cajonista, mutta ei mun tarvikkaan kaikkea ymmärtää.

Ääninäytteitä please. :D
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
J.Hollström
27.04.2011 19:52:45
VeKrio: Hollmi ei tykkää cajonista ja thats it. Montaa mieltä saa olla mistä vaan. Me nyt hei tykätään vähän erilaisista asioista. En ymmärrä, miksi hollmi ei tykkää cajonista, mutta ei mun tarvikkaan kaikkea ymmärtää.

Ääninäytteitä please. :D

Hei, täällähän on joku fiksukin rumpali eksynyt porukkaan.
hollmi-5
27.04.2011 19:58:57
moderndrummer88: En itse osaa soittaa cajonia, enkä myöskään kuitenkaan paljoa kuuntele tuollaista musaa, mutta se että annetaan tollaisia noin jyrkkiä mielipiteitä tietämättä asian todellista laitaa kyllä tympii.

Thats it! Haluat vain aina olla vääntämässä? Eli itse tiedät koko porukan vähiten ;)
moderndrummer88
27.04.2011 20:05:35 (muokattu 27.04.2011 20:12:41)
hollmi-5: Thats it! Haluat vain aina olla vääntämässä?

En väkisin, vaan se että asenteesi tähän asiaan oli ihan käsittämätön. Mielipiteitä saa olla ja nehän kaiken keskustelun suola onkin, mutta jos ne on muodostettu aivan väärin perustein niin sit menee hommat metsään.

Eli itse tiedät koko porukan vähiten ;)

Olen minä sen verran kuunnellut, että voin sanoa, että ainakin itselle toimii moisessa musassa oikein hyvin.
Epämuusikko
27.04.2011 21:06:57 (muokattu 27.04.2011 21:13:35)
http://www.youtube.com/watch?v=xIYSTkshFak

Jokaisella on ihan vapaa oikeus julistaa mitä huvittaa, jos siltä tuntuu. Se onko kaikki absoluuttista totuutta on sitten ihan eri asia.

Pitäisi nyt aikuisten tajuta katsoa mitä suustaan päästää akselilla
"makuasia" ----- "arvolausuma jostain mitä ei tiedä".

Jos vaikka joku aloitteleva cajonisti haluaa tulee tänne katsomaan yleistä mielipidettä ja soittimen mahdollisia käyttötarkoituksia ja osan porukasta mielipiteet on tässä ketjussa tapahtunut perseily eikä ollu eka kerta niin mitenkäs sitten suu pannaan?

Eli itse tiedät koko porukan vähiten ;) Taas ollaan argumentaation alkulähteillä.
6-stroke troll.
ruuhkis
27.04.2011 22:50:46
Pakko hakee poppareita. Mnetin suosikki provoajat toistensa kimpussa ja kummallakaan ei tunnu olevan hajua mistään, mutta mielipiteet on vahvat.

ps. löytyyks tää jo unibetin sivuilta?
hollmi-5
27.04.2011 23:05:00
ruuhkis: Pakko hakee poppareita. Mnetin suosikki provoajat toistensa kimpussa ja kummallakaan ei tunnu olevan hajua mistään, mutta mielipiteet on vahvat.

Cajon on paras keksintö heti viipaloidun leivän jälkeen ;)
VeKrio
28.04.2011 06:55:16

ruuhkis: Pakko hakee poppareita. Mnetin suosikki provoajat toistensa kimpussa ja kummallakaan ei tunnu olevan hajua mistään, mutta mielipiteet on vahvat.

Reps. Kiitos.

Olen vähän vauhdissa, ja siteeraan itseäni FB:stä: "Pahoittelen jatkuvaa G-piste tilapäivityssisältöä, mutta tänään on VIIMEINEN KIRJOITUSPÄIVÄ ja huomenna sen palautan. Tunnelma on virren 619 sanoin: "Eijaa! Jo laulaa sielu kiitostansa, se juhlavirttä veisaa riemuissansa!!!!!11" Eia -> latinan riemua ilmaiseva sana"

Noi huutomerkit ei kyl kuulu virteen.
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
pata
28.04.2011 09:58:11
Aivan mahtavaa, miten täällä lähtee nää väittelyt aina käsistä. :D
keskustelupalstan otsikko on "pistäkää ääninäytettä soitostanne 2 " Niin tyyliin 10 sivua väännetään peistä siitä, että onko se Cajonboxi nyt hyvä vai huono ja tietääköö se Hollmi mistään mitään ja vittu prööt! Aika rakentavaa keskustelua. Joka IKINEN kerta se menee jossain vaiheessa tuohon "juupas, eipäs" -osastolle.

Muusikoiden.net, pitäis muuttaa ääliöiden.net -nimelle.
Zap
hollmi-5
28.04.2011 11:12:58
pata: Aivan mahtavaa, miten täällä lähtee nää väittelyt aina käsistä. :D
keskustelupalstan otsikko on "pistäkää ääninäytettä soitostanne 2 " Niin tyyliin 10 sivua väännetään peistä siitä, että onko se Cajonboxi nyt hyvä vai huono ja tietääköö se Hollmi mistään mitään ja vittu prööt! Aika rakentavaa keskustelua. Joka IKINEN kerta se menee jossain vaiheessa tuohon "juupas, eipäs" -osastolle.

Pata hei. Kolme sivua osittain väännettiin. Minä vastaan muut. Väärin ymmärretystä tekstistähän nämä usein luisuvat. Maalin kuivuminen ymmärrettiin kastimerkin maalin kuivumiseksi...
Cimble
28.04.2011 12:58:32
hollmi-5: Kolme sivua osittain väännettiin. Minä vastaan muut

Henkisesti kasvattavien harrastusten top 5 vois alkaakin vaikka väittelyllä kaikkia muita vastaan muusikoiden netissä ja yrittää voittaa väittely... :)

Selviskö kolmen sivun aikana onko se cajun-mauste hyvä vai huono, vai pitäiskö ajatella sen ominaisuuksia erilaisiin ruokiin..? ;)
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
Rumba-Ali
28.04.2011 18:27:41

pata:Muusikoiden.net, pitäis muuttaa ääliöiden.net -nimelle.

Oli ihan pakko antaa plussa.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
mukis
28.04.2011 19:22:18

pata: Aivan mahtavaa, miten täällä lähtee nää väittelyt aina käsistä. :D

Älä, älä, kyllähän mnetin pikku väännöt on ihan parasta tositv:tä - voittaa väsyneet isoveljet koska tahansa.

Okei, olin väärässä, tämä on parasta tositv:tä:

http://www.youtube.com/watch?v=Aboz2HYkMnE&feature=player_embedded
moderndrummer88
28.04.2011 19:26:07
Ja samat vatipäät tulee aina popkornikommenttiensa kanssa tuomaan asiaa keskusteluun vielä vähemmän, kuin me keskenäiset inttäjät...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)