Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MacBook Pro ei tunnista MBOX2:sta
1
TaVa
27.04.2011 18:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asensin uudelle Macilleni (OSX 10.6.7) ProTools 7.3 softan ja tämä onnistui ongelmitta. Kone ei kuitenkaan tunnista MBOX2:sta. Laitteeseen ei syty valo USB-kohtaan ja Pro Tools pyytää liittämään laitteen, vaikka se on kiinni. Olen erittäin kokematon näiden laitteiden kanssa, mitä voin tehdä? Jotain päivityksiä vissiin?
 
Kallekorvola
27.04.2011 19:20:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällanen löyty Avidin sivuilta:
 
"Pro Tools Software versions below 8.0.3 are not compatible with Snow Leopard"
 
eli sulla on lähtökohtaisesti väärä PT:n versiokin. Ei onnistu tolla.
 
TaVa
27.04.2011 19:35:04 (muokattu 27.04.2011 19:45:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niinpä näyttää. Uusi kone ja vanha laite on paska yhdistelmä. Kaksi kysymystä:
 
1) Pitäisikö koneen tunnistaa mbox2 joka tapauksessa?
2) Onko minun mahdollista käyttää moboxiani jos hommaan uudemman Pro Toolsin?
 
Vielä tarkennus: MBoxiin siis syttyy "mic" valot sen merkiksi, että se saa virtaa koneesta, mutta USB-valo ei syty.
 
Kiitti avusta!
 
Kallekorvola
28.04.2011 09:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TaVa:
 
1) Pitäisikö koneen tunnistaa mbox2 joka tapauksessa?
2) Onko minun mahdollista käyttää moboxiani jos hommaan uudemman Pro Toolsin?

 
1) http://www.avid.com/US/resources/digi-orientation
2a) http://www.avid.com/US/resources/digi-orientation
2b) Pitäs olla. Ainakin PT8:n saakka. 9:stä en oo täysin varma, mut luultavimmin kyllä.
 
Henri Henri Olavi
28.04.2011 09:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2) Onko minun mahdollista käyttää moboxiani jos hommaan uudemman Pro Toolsin?
 
On kyllä. Jokin aika sitten testasin uuden 9:n kanssa. Boxille täytyy ajaa jotkin erilliset ajurit, että toimii, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Siitä tulikin toinen asia mieleeni: mielestäni on aivan perseestä, että Pro Toolsikin lähti rautariippumattomuuden linjalle. Katosi sellaista elitististä swingiä hommasta. Nyt on ohjelma yhtä tunkkainen kuin muutkin. Takaisin vaan riippuvuus ja hinnat korkeemmiksi! Köyhät voi mennä riipperillä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
theguru_
28.04.2011 12:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Siitä tulikin toinen asia mieleeni: mielestäni on aivan perseestä, että Pro Toolsikin lähti rautariippumattomuuden linjalle. Katosi sellaista elitististä swingiä hommasta. Nyt on ohjelma yhtä tunkkainen kuin muutkin. Takaisin vaan riippuvuus ja hinnat korkeemmiksi! Köyhät voi mennä riipperillä.
 
Ok.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
jannu
28.04.2011 13:47:55 (muokattu 28.04.2011 16:14:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: On kyllä. Jokin aika sitten testasin uuden 9:n kanssa. Boxille täytyy ajaa jotkin erilliset ajurit, että toimii, mutta muuten ei mitään ongelmaa. Siitä tulikin toinen asia mieleeni: mielestäni on aivan perseestä, että Pro Toolsikin lähti rautariippumattomuuden linjalle. Katosi sellaista elitististä swingiä hommasta. Nyt on ohjelma yhtä tunkkainen kuin muutkin. Takaisin vaan riippuvuus ja hinnat korkeemmiksi! Köyhät voi mennä riipperillä.
 
Eli keskinkertaisilla muuntimilla sekä hintaansa nähden riittämättömällä dsp-teholla rahastaminen on sulle yhtä kuin elitistinen swing? No, ihan miten vaan...
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Lennu
28.04.2011 15:33:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Eli keskinkertaisille muuntimilla sekä hintaansa nähden riittämättömällä dsp-teholla rahastaminen on sulle yhtä kuin elitistinen swing? No, ihan miten vaan...
 
Mutta on tuossa pointti. Muistan kun olin todella pettynyt, kun mun Volkkarista katkesi kaasupoljin ja varaosamyynnissä sanottiin, että se on sama ku Toyotan kaasupoljin. Ihan paskahan se kaasupoljin tietysti alunalkaeenkin mun mielestä oli, kun kerta katkesi, mutta että jotain japanilaisen pokemonin osia mun EUROOPPALAISESSA merkkiteoksessa.
 
Internet-Tosikko.
Henri Henri Olavi
28.04.2011 22:42:36 (muokattu 28.04.2011 22:42:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Eli keskinkertaisilla muuntimilla sekä hintaansa nähden riittämättömällä dsp-teholla rahastaminen on sulle yhtä kuin elitistinen swing?
 
Juurikin näin. Eliitti vetää aina paskalla pössiksellä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
theguru_
29.04.2011 14:26:22 (muokattu 29.04.2011 14:27:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Eli keskinkertaisilla muuntimilla sekä hintaansa nähden riittämättömällä dsp-teholla rahastaminen on sulle yhtä kuin elitistinen swing? No, ihan miten vaan...
 
Haluaisitko kertoa mitä tarkoitat "keskinkertaisilla muuntimilla" ja mihin olet verrannut itse?
 
jannu
29.04.2011 16:49:19 (muokattu 29.04.2011 16:49:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi 'ttu, arvasin että tää menee tähän. Aina löytyy joku joka tarttuu paskaan provoon.
 
Haluaisitko kertoa mitä tarkoitat "keskinkertaisilla muuntimilla" ja mihin olet verrannut itse?
 
En halua.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Esp
03.05.2011 20:25:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Voi 'ttu, arvasin että tää menee tähän. Aina löytyy joku joka tarttuu paskaan provoon.
 

 
En halua.

 
Miksi sitten kirjoitat niitä paskoja provoja, jos et halua, että joku tarttuu niihin?
 
"Öhö, öhö, jätkä meni provoon!"
 
Täh?!?
jannu
05.05.2011 00:40:58 (muokattu 05.05.2011 00:47:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Miksi sitten kirjoitat niitä paskoja provoja, jos et halua, että joku tarttuu niihin?
 
"Öhö, öhö, jätkä meni provoon!"

 
Mistä päättelit, etten halua kenenkään tarttuvan? Se oli vastine toiseen samanlaiseen.
 
Öhö.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
TaVa
09.05.2011 20:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätkät vääntää.
 
Olen nyt siis aikeissa ostaa uudempaa Pro Toolsia eli 9 se varmaan olis. Olen kuullut, että kun on joku versio ohjelmasta niin uuden version saa ostettua halvemmalla. Viitsisikö joku neuvoa miten tämä tapahtuu? Olen hakenut tietoa netistä, mutta mun tietotekninen älli ei vaan riitä.
 
Danko
09.05.2011 20:18:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TaVa: Olen nyt siis aikeissa ostaa uudempaa Pro Toolsia eli 9 se varmaan olis. Olen kuullut, että kun on joku versio ohjelmasta niin uuden version saa ostettua halvemmalla. Viitsisikö joku neuvoa miten tämä tapahtuu? Olen hakenut tietoa netistä, mutta mun tietotekninen älli ei vaan riitä.
 
http://shop.avid.com/store/detailproduct.do?partnumber=8115-65032-00
eli Crossgrade-version aktivointi käy Digidesign/Avid-raudan sarjanumerolla.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
TaVa
09.05.2011 20:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitti paljon. Tosin näyttää maksavan upgrade sen verran paljon, että taidan yrittää vielä löytää jostain käytettyä PT 8 -versiota kun sekin kävisi. Taitaa aika vähän olla myynnissä pelkkiä ohjelmia kun jengi myy interfacen yleensä samassa paketissa?
 
jannu
10.05.2011 01:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites muuten: muuntuuko se vanha interfacen muassa tullut Toolsi crossgradingissa natiiviksi vai tartteeko edelleen saman vanhan raudan toimiakseen?
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Danko
10.05.2011 02:24:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ysi on rautariippumaton, myös HD-version luvataan pyörivän standalonena.
 
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." -Jouni Kesti
jannu
10.05.2011 17:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Ysi on rautariippumaton, myös HD-version luvataan pyörivän standalonena.
 
On ne aika epeleitä.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «