DirtyFingers 23.04.2011 23:19:06 (muokattu 23.04.2011 23:19:45) | |
---|
Van Horn? Eikös nämä olleet kauheata ripulia silmille. Ja aivoille? E: Vai sekoitanko johonkin muuhun? Sellaista päätöntä paskaa. Piirtojälki ala-asteelta. Watch Out, We're Mad |
Sakmongkol 23.04.2011 23:24:09 | |
---|
DirtyFingers: Van Horn? Eikös nämä olleet kauheata ripulia silmille. Ja aivoille? E: Vai sekoitanko johonkin muuhun? Sellaista päätöntä paskaa. Piirtojälki ala-asteelta. Van Hornejahan on kaksi, vanhempi eli William lienee tunnetumpi. Piirrostyyli on ehkä heikohko mutta käsikirjoituksellisesti tarinat ovat mielestäni loistavia. Omat suosikkini näistä vitsisarjojen tekijöistä ovat Heymansin veljekset, en osaa päättää onko Bas vai Mau lopulta parempi. |
Meadow 23.04.2011 23:42:47 | |
---|
Van Horn on nero. Tarinat ovat happoisuudessaan nerokkaita ja vinksahtaneen näköiset hahmot vain korostavat surrealistista vaikutelmaa. |
Continuub 24.04.2011 00:25:14 | |
---|
Muistaakos kukaan muu Romano Scarpaa... mielestäni hänelläkin oli loistava piirrosjälki ja suht. hyviä tarinoita jne. Itseäni mietityttää juonien ja piirtäjien tason lasku viime vuosina joka heijastuu mm. siinä kun tuntuu, että Aku halutaan lynkatuksi lähes joka tarinan lopussa yhä vain järjettömimmistä syistä jne. |
JIRPPI 24.04.2011 00:47:14 | |
---|
Meadow: Van Horn on nero. Tarinat ovat happoisuudessaan nerokkaita ja vinksahtaneen näköiset hahmot vain korostavat surrealistista vaikutelmaa. Tämä on kyllä totta. Van Horn on ehkä kolmanneks paras. |
-Lassi- 24.04.2011 00:53:22 | |
---|
William van hornin juonet ovat käytännössä kaikki aika mainioita. Piirrosjälki on omaleimainen, ei mikään maailman tarkin mutta selkeä. Sitten se piirtelee aina niitä kärpäsiä, hauskoja bongailtavia. http://naurunappula.com/536897/progressiivista.png-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it. |
Mad-Mike 24.04.2011 00:58:56 | |
---|
Perkule...siitä on jonkin aikaa ku omia omistamiani akkarilehtiä olen lukenut. Kaikki on kansioihin laiteltuna ja tilaus loppunut joskus oliskohan ollut jo 2001. Pitääpä ottaa lukuun tuolta kaapista taas kaikki mitä löytyy (93 tais olla aloitusvuosi tilaukseen). Mukava oikeastaan alkaakin lukemaan noita uudelleen ku piiiiiitkä aika ku viimeksi nuo lukenut läpi. -Rebel At Heart- |
Musiikkimasiina 24.04.2011 01:30:36 | |
---|
Oonko ainoa, jota ärsyttää Marco Rotan piirrosjälki? Omituisen katkonaista ja viimeistelemättömän näköistä jälkeä, vaikka sitten kaiken maailman yksityiskohtia löytyykin todella paljon. http://www.myspace.com/conquerband
http://www.myspace.com/xlfitswell |
miguli 24.04.2011 02:51:18 | |
---|
Parhaita akkaritarinoita on ne kun aku lähtee roopen kanssa jonnekin pidemmälle matkalle ja kohtaavat jos jonkinmoisia kansoja ja hilavitkuttimia erinäisissä muodoissaa keskellä tiheintä viidakkoa juu. |
Sakmongkol 24.04.2011 03:32:15 | |
---|
miguli: Parhaita akkaritarinoita on ne kun aku lähtee roopen kanssa jonnekin pidemmälle matkalle ja kohtaavat jos jonkinmoisia kansoja ja hilavitkuttimia erinäisissä muodoissaa keskellä tiheintä viidakkoa juu. Joo mutta ne on kaikki niin nähty jo. Kaikki paikat on koluttu läpi. |
Mika Kangas 24.04.2011 15:18:32 | |
---|
Viime kesänä löysin tosta meidän lehtiroskiksesta kasan 80-luvun puolivälin akkareita. Aika tarkasti ja moneen kertaan ne vissiin tuli aikoinaan luettua läpi koska muistin lähes jokaisen tarinan. Tai no, yhden sivun jutut oli jäänyt pääosin unholaan mutta kannesta pystyi jo muistamaan että mähän olen lukenut tämän. |
Vainaja 25.04.2011 11:24:22 | |
---|
Jep. Tännekki on tullu jopa omaan kämppään. Ja penskana tuli pitkään. Oli suht musertavaa ku tilaus muuttu siskon nimelle. Mut ihan höpöhöpöä se on nykyään, Roope-setä lehtee myöten. Ihan jotain ihme piirtäjiä, ihme juonia ja ei minkäänlaista vitsiä missään. Onneks on Rosan kovakantiset. Mutta en kyllä tilaa enää. ''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!'' |
tepeh 25.04.2011 18:14:29 | |
---|
Vainaja: Jep. Tännekki on tullu jopa omaan kämppään. Ja penskana tuli pitkään. Oli suht musertavaa ku tilaus muuttu siskon nimelle. Mut ihan höpöhöpöä se on nykyään, Roope-setä lehtee myöten. Ihan jotain ihme piirtäjiä, ihme juonia ja ei minkäänlaista vitsiä missään. Onneks on Rosan kovakantiset. Mutta en kyllä tilaa enää. Rosan tarinat on kyllä hyviä. Ne on pitkiä, juoneen on panostettu ja yleensä jos jokin erikoisempi aihe, siihen on perehdytty huolella. Ja piirrosjälki on tunnistettava ja hieno. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
"hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö |
AP 26.04.2011 10:10:53 (muokattu 26.04.2011 10:16:56) | |
---|
Milkop: Totta tuo tason laskeminen. Surkeaa piirrosjälkeä ja vielä huonompia kässäreitä. Tilattua tuli silti varmaan 15 vuotta ja onhan noita wanhoja aviiseja vielä hauska lueskella. Erittäin sama. Vielä 1990-luvulla ja sen lopulla tuli vallan käypäistä tavaraa. On siellä nykyäänkin jotain wanhaa klassikkosarjaa, Barksin piirtämääkin, jolla lehti sitten oikeuttaa olemassaolonsa. Joskus ei ole, ja silloin tulee kyllä vain läpiselailtua. Barks nyt tietty on ykkönen, mutta jos nimillä jutellaan niin Marco Rota on myös tehnyt hyvää viimeisteltyä jälkeä. Rosalla on paremmat tarinat kuin kuvat, en ole jaksanut oikein innostua siitä että joka kuvassa on jotain Hot Shots-tyyppistä taustalla tapahtuvaa vitsiä. Ei tässä voi pelkästä uloskasvamisesta olla kyse, vanhat lehdet uppoavat edelleen eikä niissä edes lue kenen tekemistä sarjoista milloinkin on kyse. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
On akkarien taso kyllä laskenu. Nää uusimmat on sellasia että kerran jaksaa vessassa istuessa selata nopeesti läpi ja sitten heitetään ne johonkin lehtihyllyyn. Välillä tuntuu siellä istuessa että mieluummin vois vaikka perseensä tähän pyyhkiä kun lukea. Vielä kymmenenkin vuotta sitten ne oli vielä jostain kotosin mutta aika turhaa paskaa ovat viime vuodet olleet. Sama juttu noiden taskukirjojen kohdalla, pitäsköhän lopettaa molempien tilaus/osto. Vanhat klassikot on tietty asia erikseen, voisi kyllä julkasta enemmän esim Scarpan ja Rosan tekeleitä eikä mitään tusinapiirtäjiä. Ole pessimisti, et pety. |
Prophet 03.07.2011 09:45:29 | |
---|
Mitähän järkeä oli julkaista vuonna 2008 rankasti lyhennetty näköispainos ensimmäisestä Roope Setä lehdestä? |
MV 03.07.2011 10:47:11 | |
---|
En ole varmaan ikinä jaksanut lukea kokonaista Aku Ankkaa. Paska lehti. |
DJKaaos 03.07.2011 11:51:24 | |
---|
90-luvulla Akkaria tuli tilattua useita vuosia. Nykyisestä tasosta ja sisällöstä ei kyllä ole mitään tietoa. Minä olen minä. |
Shabby 06.07.2011 06:03:05 (muokattu 06.07.2011 06:04:14) | |
---|
Quru: Ei. Olen sitä mieltä, että akkari on ihambasagaa nykyään ja aina joku kommentoi, että ehkäpä olen kasvanut ulos siitä. Mitä helvettiä, kasvanut ulos? Rosat ja Barksit ovat edelleen timanttia ja Van Horninkin THV-meiningit uppoavat edelleen yhtä kovaa kuin 10-15 vuotta sitten. Tänään luin tylsyyksissäni Roope Ankan elämä & teot läpi ja se on ihan loistava kyllä. Sanoisin kyllä, vuosikymmenien kokemuksella, että niin se taitaa kuitenkin olla. Sillä itse muistelisin sitä ihambasakaa olleen joskus 80-90-luvuilla :D :D Van Hornejahan on kaksi, vanhempi eli William lienee tunnetumpi. Piirrostyyli on ehkä heikohko mutta käsikirjoituksellisesti tarinat ovat mielestäni loistavia. Aluksi vierastin tyyliään (ne mulkosilmäset Milla Magiat ja kytät!), nykyisin rakastan. Ja käsikirjoituksensahan tosiaan ovat! Williamin, siis. Noel tekee ihan mainioita Mikki-sarjoja, vaikkei niistä Suomessa olekaan trendikästä pitää ;) Muistaakseni kässäröi myöskin itse. Omat suosikkini näistä vitsisarjojen tekijöistä ovat Heymansin veljekset, en osaa päättää onko Bas vai Mau lopulta parempi. Tämä onkin vaikea päätös. Basin piirrosjälki miellyttää ehkä enempi, tosin useimmiten minulla on vaikeuksia erottaa kumpi veljeksistä on ollut asialla. Maun vahvuus taas on, että hän käsikirjoittaa/osin käsikirjoitaa itse suuren osan piirtämästään matskusta, kun taas Bas "vain" kuvittaa. Ja näin basistina on toisaalta helppo kallistua Basin puoleen... :D Oonko ainoa, jota ärsyttää Marco Rotan piirrosjälki? Omituisen katkonaista ja viimeistelemättömän näköistä jälkeä, vaikka sitten kaiken maailman yksityiskohtia löytyykin todella paljon. Minusta Marco Rota on nero. Jos se ois vanhempi, olisi varmaan Barkskin jäänyt toiseksi. Nyt tosin puolet ankkafaneista lynkkaa minut, mutta lynkatkoon ;P Luotan Marcoon, klassikkoainesta! "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
Nazareth 06.07.2011 12:28:15 | |
---|
Itteä häiritsee nykysissä akuissa se, että yritetään pysyä "ajan hermolla" ja semmonen rinnakkaistodellisuus, missä kaikki on mahdollista, alkaa häilyä. Muutenkin pitkän aikaa näyttäny siltä että on ideat loppunu. Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |