Aihe: multi efektit
1 2 3
tender.insanity
26.04.2011 17:20:05
Mental_Schok0_Gummi: Zoom I - eli kaikkein eka tuon tekijän megaefekti. En meinaa vaihtaa! =D

Minkäsnäköinen laitos tuo on? En äkkiseltään kuvaa löytänyt.
Mental_Schok0_Gummi
27.04.2011 09:32:16 (muokattu 27.04.2011 09:33:32)

Kokomusta, kaksi poljinta. Nk. up & down -tyyliset. Pikkunamikoita nelisen kappaletta. Näyttö on punainen. Normaalit jackit sisään & ulos, lisäksi ohjauspedaaliin liitäntä (control - eli on/off kytkinpedaalille).

Malli tarkemmin: Zoom 505 Guitar. Ilmeisesti kosketinsoittimillle on oma malli - Zoom 505 Keyboard. Olisiko ollut näin.

Markkinoilletulo arviolta ehkä jotain-vuonna -95.
-Zekalaizta gebityztä waihtelewalla meneztygzin w:desta -86...
Wolfhound
27.04.2011 14:31:35

beliel: Zoom 2020 taitaa olla vanhin? ...Tuolta faktat kuntoon ja nostalgian äärelle...

Täältäpäs: http://www.zoom.co.jp/english/history/index.php - eli kyllä se oli 9002 se eka Zoomi vuonna 1990 ...kaverilla oli sillon tommonen: sain lainata pariks päiväks - aika hauska kapistus kyllä ...voi tätä nostalgian havinaa :D
Se mikä ei tapa, vituttaa
zedder
27.04.2011 14:44:06
Ostin tuommoisen Zoom G1XNext -multipedaalin. Sen vahvistin(särö)mallinnuksista en ole vielä muodostanut lopullista mielipidettäni johtuen siitä, että soundit vaihtelevat huomattavan paljon riippuen siitä mistä ääni suolletaan ulos (kuulokkeet, aktiivikaiuttimet).

Yksi ihmetyksen aihe on jo jäänyt kaivamaan: Minkä vuoksi Wah-pedaalilla ei ole neutraalia kohtaa? Jos on asetus joka on kopioitu toiseen muistipaikkaan siten että toisessa on Wah määritetty crybaby:nä, niin käytännössä on niin että on käytettävä kahta eri muistipaikkaa kun tuo wah vaikuttaa ääneen vaikkei sitä polkisikaan. Normaalisti kun kyseessä on irto-Wah -pedaali on se aina signaalitiellä välissä eikä haittaa eikä vaikuta kun sitä ei polje. Behringerin halpis-multihässkästä on sanottu ettei sen wah vaikuta juuri mitään. Tässä todellakin toimii ja vaikuttaa.

Tuota multi-ihmetystä säädellessä saattaa mennä vielä tovi ennenkuin saa itselle "kelpaavat" muistipaikat määritettyä ja tottuu siihen että eri soundien takia pitää harrastaa "kanavasurffailua" ylös alas...
Wolfhound
27.04.2011 15:57:34 (muokattu 27.04.2011 15:59:22)

zedder: Ostin tuommoisen Zoom G1XNext -multipedaalin. Sen vahvistin(särö)mallinnuksista en ole vielä muodostanut lopullista mielipidettäni johtuen siitä, että soundit vaihtelevat huomattavan paljon riippuen siitä mistä ääni suolletaan ulos (kuulokkeet, aktiivikaiuttimet). ...

Mulla on Zoom G2.1u - varmaan suht samat ominaisuudet: kuulokkeitten kanssa pitää valita käyttöön "kaappimallinnus" (cabinet simulation) - kitaravahvarin kautta soittaessa taas ei. Eli käytännössä kaikista patcheistä pitää olla kaksi versiota...

Sitäpä sen sitten äkkiseltään osaa sanoa miten aktiivikaiuttimien kanssa - olettaisin että kaappimallinnos päällä parempi. Kaappimallinnos päällä todennäköisesti tulee myös enempi samankuuloista kuulokkeista ja kajareista.
Se mikä ei tapa, vituttaa
zedder
27.04.2011 19:34:38
Wolfhound: Mulla on Zoom G2.1u - varmaan suht samat ominaisuudet: kuulokkeitten kanssa pitää valita käyttöön "kaappimallinnus" (cabinet simulation) - kitaravahvarin kautta soittaessa taas ei. Eli käytännössä kaikista patcheistä pitää olla kaksi versiota...

Sitäpä sen sitten äkkiseltään osaa sanoa miten aktiivikaiuttimien kanssa - olettaisin että kaappimallinnos päällä parempi. Kaappimallinnos päällä todennäköisesti tulee myös enempi samankuuloista kuulokkeista ja kajareista.

Kiitos. Tästä vihjeestä oli oikeasti hyötyä. En tajunnut räplätä tuota ZNR/Amp Simulator -asetusta (tässä mallissa sen niminen). Vaikuttaa siltä että "Bright Combo & ZNR" on paras valinta ainakin kuulokkeita käytettäessä.
Type
27.04.2011 22:38:03

beliel: Minun eka "multi efekti" oli Zoomin silloisen multisätöksen 2020 kilpailijan Korg G3 ja sen jälkeen ostin tuon silloisen uutuuslaitteen 3030.

Mulla oli kanssa -90-luvun alussa tuo G3. Oli hyvä laite ja harmittaa, että myin pois -95, kun ostin Bossin ME-8:n. Tuo Boss on mulla vieläkin, vaikkakin pääasiallisesti käytän nykyään Korgin Toneworksia.
tender.insanity
28.04.2011 08:51:49
Mä ostin joskus 90-luvulla Zoom Fire 7010:n
http://www.kawachi.zaq.ne.jp/yoshi-k/jpg/zoom.jpg

Tarkempaa vuotta en muista. '98 tms. Oli villi laite. Tekisi mieli ostaa jostain tollainen taas =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)