Jupi57 26.04.2011 22:21:14 (muokattu 26.04.2011 23:01:24) | |
---|
hollmi-5: Nämä sormitremolot osaa ihan kuka vain. Siksi juuri ihmetyttää tämä Cajon-uskovaisuus. Cajonin soitto on ylihelppoa ja rumpusettiin verrattuna vaikeusasteeltaan noin sadasosa... Itse olen perehtynyt Flamencon kautta cajoniin, enkä sitä muulloin juurikaan ole käyttänyt. Flamenco tanssijan (ja kitaristin, laulajan sekä ehken muun orkesterin) kanssa on tosi haastavaa (ainakin minulle). Laulu on usein melismaattista ja säkeistöjen pituudet vaihtelevat sekä ykkönen on "vaistottava" tanssijan liikkeistä tai kitaristin "kahuutuksesta". Sinulla Hollmi kuten monellakin palstalaisella on oppilaita. Kokeilkaa joskus cajonin vaikutusta, voitte yllättyä myönteisesti. Ainakin itse yllätyin. |
Jarkko Laiho 26.04.2011 22:30:35 (muokattu 26.04.2011 23:15:50) | |
---|
|
hollmi-5 26.04.2011 22:54:13 (muokattu 27.04.2011 09:06:51) | |
---|
Jarkko Laiho: Hollmi sulla lähtee varmaan tämä... Siinä on kuitenkin vain sormitremoloja. http://www.youtube.com/watch?v=uZGLNlMTv_k Mieti kun katsot tämän videon. Onko tämä helppoa? Soitan videoissani myös tätä tekniikkaa (mridangam rummun -tyylisesti), jotta saa napakamman saundin. Nuo vesipiiput ja kastimerkit ovat vaikeimmat. Muuten menee, jos jaksaa katsella maalinkuivumista... Siinäkään kun ei oikein tapahdu mitään. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Käyppä Holmi tsekkaamassa tää bändi kesällä Ilosaaressa! On perkuleen kova livenä ja löytyy myös oikee rumpsutinsettikin lavalta ja taitavia kundeja niiden takana. Plussana tietysti ihania tanssitypyköitä! http://www.youtube.com/watch?v=9yHmh5iRJ4Y |
Jarkko Laiho 27.04.2011 08:03:38 | |
---|
Hollmi. Suosittelen avarakatseisempaa katsontakantaa asioihin. Rasismi ja kapeakatseisuus eivät johda mihinkään hyvään. |
hollmi-5 27.04.2011 09:06:25 | |
---|
Jarkko Laiho: Hollmi. Suosittelen avarakatseisempaa katsontakantaa asioihin. Rasismi ja kapeakatseisuus eivät johda mihinkään hyvään. Kyllä minä Jarkko sen ymmärrän, että sinua loukka se, kun kaikille cajon ei kolahda. Koeta sinäkin se ymmärtää, että kaikille cajon ei kolahda ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jarkko Laiho 27.04.2011 09:19:54 | |
---|
Ei minua se loukkaa. Kommentit vesipiipuista, kastimerkeistä ja niiden kuivumisesta on vain mielestäni rasistista ja kapeakatseista. Se on jo selvä asia, että cajonista et tykkää. Et näytä pitävän mistään käsin soitettavista perkussioista. |
arse 27.04.2011 09:27:54 | |
---|
hollmi-5: Nämä sormitremolot osaa ihan kuka vain. Siksi juuri ihmetyttää tämä Cajon-uskovaisuus. Cajonin soitto on ylihelppoa ja rumpusettiin verrattuna vaikeusasteeltaan noin sadasosa... Sä olet tainnut tehdä rumpusetin soitosta itsellesi satakertaisesti liian vaikeaa :) Tässä kukaan ole mikään vitun uskovainen, mutta ei kai nyt hullukaan jaksa lukea teikäläisen välihuuteluja aiheesta josta et tajua yhtään mitään. Kannattaa antaa saundikorvien kasvaa vielä muutama vuosi, ennen kuin esität asiantuntijakommentteja muusta kuin classic rockista. Paitsi siis tietenkään sun vintagerumpujen tietämystä ja maksukykyä tuskin kiistää kukaan. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Velli 27.04.2011 12:00:27 | |
---|
Hollmi, mieti nyt oikeasti välillä mitä kirjoittelet. AC/DC-ketjussa jo tuli myötähäpeän tunne kun menit julkisesti loukkaamaan tyyppejä asioista, joita pidit itse faktana, mutta jotka oikeasti olivat täysin mielipidekysymyksiä. Netissä tyyppien luonne ilmenee muille ainoastaan heidän kirjoitustensa kautta ja aika monet sun teksteistä on olleet sulle viime aikoina huonoa mainosta. Monesti tulee itekin kirjoiteltua vähän mitä sattuu ensifiiliksen puuskassa, mutta olen ottanut tavaksi lukea tekstin vielä kertaalleen ennen lähettämistä. Aika monta viestiä on tämän metodin myötä jäänyt lähettämättä. |
tomboarmageddon 27.04.2011 13:41:59 | |
---|
Velli: Hollmi, mieti nyt oikeasti välillä mitä kirjoittelet. AC/DC-ketjussa jo tuli myötähäpeän tunne kun menit julkisesti loukkaamaan tyyppejä asioista, joita pidit itse faktana, mutta jotka oikeasti olivat täysin mielipidekysymyksiä. Netissä tyyppien luonne ilmenee muille ainoastaan heidän kirjoitustensa kautta ja aika monet sun teksteistä on olleet sulle viime aikoina huonoa mainosta. Monesti tulee itekin kirjoiteltua vähän mitä sattuu ensifiiliksen puuskassa, mutta olen ottanut tavaksi lukea tekstin vielä kertaalleen ennen lähettämistä. Aika monta viestiä on tämän metodin myötä jäänyt lähettämättä. No onhan se rumpusetti vaan monesti rock musassa esim. ihan pakollinen ja jonain cajon versiona aika paljon köykäisempää. Nää nyt on taas niin makujuttuja. Cajoni sopii kyllä ainakin puistohönöttelyyn, varsinkin tuo omatekemä, jonka sisällä voi kuljettaa bisseä, eikä haittaa jos tulee vähän ruttua:) |
moderndrummer88 27.04.2011 13:46:48 | |
---|
tomboarmageddon: No onhan se rumpusetti vaan monesti rock musassa esim. ihan pakollinen ja jonain cajon versiona aika paljon köykäisempää. Nää nyt on taas niin makujuttuja. No tässä nyt ei ollukkaan varmaan kyse siitä, että vedettäisiin jotain AC/DC:tä cajonilla... |
arse 27.04.2011 13:51:04 | |
---|
No onhan se rumpusetti vaan monesti rock musassa esim. ihan pakollinen ja jonain cajon versiona aika paljon köykäisempää. Tää on kuultu jo miljoonaan kertaan ja mäkin olen ihan samaa mieltä, mutta mikä syy se on dumata koko soitin, jonka ei ole tarkoituskaan olla rumpusetin korvaaja vaan ihan oma juttunsa? Se maine on pöljien "unplugged"-"rumpaleiden" häpeä, ei instrumentin. Mä taas en ymmärrä enkä hyväksy bassoa. Kaikki kitarajutut kuulostaa bassolla soitettuna ihan surkealta tumputukselta kun kielet on liian paksuja ja niitä on ihan liian vähänkin. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Epämuusikko 27.04.2011 14:50:42 (muokattu 27.04.2011 14:51:39) | |
---|
arse: Sä olet tainnut tehdä rumpusetin soitosta itsellesi satakertaisesti liian vaikeaa :) Tässä kukaan ole mikään vitun uskovainen, mutta ei kai nyt hullukaan jaksa lukea teikäläisen välihuuteluja aiheesta josta et tajua yhtään mitään. Kannattaa antaa saundikorvien kasvaa vielä muutama vuosi, ennen kuin esität asiantuntijakommentteja muusta kuin classic rockista. Paitsi siis tietenkään sun vintagerumpujen tietämystä ja maksukykyä tuskin kiistää kukaan. Saundi(ja samantien myös volyymi-)kysymys ohitettiin siinä vaiheessa kun taloon tuli Sonor Signaturet. + http://muusikoiden.net/dyn/users/45347.jpg vieressä on rumpusetti, mutta en soita sitä. olenko huono? 6-stroke troll. |
Weetoz 27.04.2011 14:51:12 (muokattu 27.04.2011 14:55:06) | |
---|
Bassoahan soittaa muutenkin sellaiset ihmiset, joille kitara on liian vaikea soitin. Basso kun on tunnetusti soittimien helpoimmasta päästä. Vaikeusasteeltaan se on kitaraan verrattuna noin sadasosa. |
hollmi-5 27.04.2011 16:48:11 (muokattu 27.04.2011 16:51:48) | |
---|
Jarkko Laiho: Ei minua se loukkaa. Kommentit vesipiipuista, kastimerkeistä ja niiden kuivumisesta on vain mielestäni rasistista ja kapeakatseista. Se on jo selvä asia, että cajonista et tykkää. Et näytä pitävän mistään käsin soitettavista perkussioista. En kyllä tarkoittanut kastimerkkien maalin kuivumista. Ymmärsit väärin. Rasistia te ette minusta saa. Kapeakatseiseksi voitte rauhassa nimitellä. Miksi tämä on niin vaikea asia teille, kun en pidä cajonista tai sen soundista? Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 27.04.2011 16:50:47 | |
---|
hollmi-5: Miksi tämä on niin vaikea asia teille, kun en pidä cajonista tai sen soundista? Kai tässä tökkii porukkaa se, että dissaat asiaa josta sulla ei selvästikkään ole edes mitään hajua. |
hollmi-5 27.04.2011 16:59:29 | |
---|
moderndrummer88: Kai tässä tökkii porukkaa se, että dissaat asiaa josta sulla ei selvästikkään ole edes mitään hajua. Miten niin selvästikkään? Jos olen sitä monessa yhteydessä livenä ja muutenkin verkossa kuunnellut ja sillä soittanut... Kyllä minä sille olen tilaisuuden antanut ja alkuun jopa innostuin, kun näin siinä potentiaalia. Käsiperkussioista nyt vedetään heti liian hätäinen johtopäätös. Minä kuuntelen esimerkiksi vanhoja Santanan levyjä todella mielelläni juurikin niiden perkussionistien (en Carloksen) hyvän meiningin vuoksi. Tai jotain kuubalaisia juttuja ja brasilialaisia sambakouluja... Tämähän on vain minun mielipiteeni, joten turhaan kimmastutte. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 27.04.2011 17:09:32 (muokattu 27.04.2011 17:11:17) | |
---|
Minullakin on radio! t. käsi perkussionisti. e: toiset on teflonia, tai lokani on huonoa. lopetan tältä erää. 6-stroke troll. |
hollmi-5 27.04.2011 17:09:42 | |
---|
Epämuusikko: Saundi(ja samantien myös volyymi-)kysymys ohitettiin siinä vaiheessa kun taloon tuli Sonor Signaturet. + http://muusikoiden.net/dyn/users/45347.jpg vieressä on rumpusetti, mutta en soita sitä. olenko huono? Sonor Signaturet? Onko sullakin ;-) Signaturet ovat melko rumat ja niiden soundi on aivan erillainen nykyihanteisiin verraten. Sellainen suora ja hifistynyt. Siitä puuttuu tietynlainen pyöreys ja 60-lukulaisten (vaikkapa Ludwigien) röyhkeys. Kovaääniset ne eivät kyllä ole. Ainakaan minun mielestä. En lyö lujaa... Jälkimmäinen kysymys on huono. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 27.04.2011 18:29:32 (muokattu 27.04.2011 18:44:50) | |
---|
Miten niin selvästikkään? Jos olen sitä monessa yhteydessä livenä ja muutenkin verkossa kuunnellut ja sillä soittanut... Kyllä minä sille olen tilaisuuden antanut ja alkuun jopa innostuin, kun näin siinä potentiaalia. Eipäs, vaan olet kuullut juuri noissa ihan väärissä yhteyksissä sitä ja vetäny hätäiset johtopäätöksesi soittimesta sen perusteella. Paljonko olet kuunnellut jotain orkkismusaa jossa alunperin tuota soitinta on käytetty? Selvästikkään myös sen takia, että väen vängällä koitat verrata sitä rumpuihin ja johonkin classic rock vetoihin, vaikka kyseessä on aivan eri instrumentti ja aivan eri musatyyli johon noi soittimet on tarkoitettu. Paskalta se kuulostaisi soittamassa Phil Rudd kakkosnelosta rummuilla jossain flamenco-kappaleessa, aivan kuin paskalta kuulostaa myös useimmiten cajon soitettuna jossain rokkibiisissä rumpujen korvikkeena. E: Sama kun maustaisit hyvät sisäfilepihvit kanelilla ja toteasit, että kun ei oikein toimi ja maistu hyvältä, ei se kaneli voi olla missään yhteyksissä hyvä mauste. |