Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Relic Strato valmis
1 2
1275 A+
24.04.2011 20:37:34 (muokattu 24.04.2011 20:37:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Relikki valmis. Yllättävän vaikea saada sen näköinen et olis oikeasti kulahtanu.
No tällä kertaa tuli tälläinen.
Kitara rakennettu osista mitä on nurkkiin kerääntynyt.
Kustannuksia tälle kasaantui kutakuinkin 50€
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/strato-relic/
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
e0700719
24.04.2011 22:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makeen näkönen
 
Kivasti roadwornia. Hieno vintage väri kaulas... Taitaa olla nitro?
 
kölö
1275 A+
24.04.2011 23:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä nitroa on ja kaulalakan joukkoon lisätty keltaista ja pähkinää suoraan lakkaan.
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
JPHe
25.04.2011 00:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Relikointi on todella vaikeaa, koska yleensä homma menee överiksi. Vakea tehdä vain sovivasti kulahtaneen näköinen ja nytkin on vaikea kuvitella että soittamalla soittimsta tulee tuon näköinen. Tietysti jos soittaa hiomapaperista valmistettu takki päällä....
 
Zeeboo
25.04.2011 06:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1275 A+: Relikki valmis.
 
Todella komeita soittimia. Thinline varsinkin näyttää mun silmään muikeelta.
Tämän soittimien relikoinnin perimmäinen funktio vaan ei itselleni aukea. Vaikka ikäännyttäminen olisi tehty miten taitavasti tahansa, soittimella ei ole takanaan sitä elämää, jota kaikki ne kolhut, naarmut ja hiertymät antaisivat ymmärtää. Likikään aina relikoinnit eivät ole uskottavia, ja mun mielestä ne syövät sitä katu-uskottavuutta, jota keinovanhentamisella ajetaan takaa niiltä oikeaa elämää nähneiltä soittimilta.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/86594.jpg
 
Niinpä, mitenkä tässä on onnistuttu?
 
White men can't Monk
absqua
25.04.2011 08:05:34 (muokattu 25.04.2011 08:06:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo:
Tämän soittimien relikoinnin perimmäinen funktio vaan ei itselleni aukea. Vaikka ikäännyttäminen olisi tehty miten taitavasti tahansa, soittimella ei ole takanaan sitä elämää, jota kaikki ne kolhut, naarmut ja hiertymät antaisivat ymmärtää. Likikään aina relikoinnit eivät ole uskottavia, ja mun mielestä ne syövät sitä katu-uskottavuutta, jota keinovanhentamisella ajetaan takaa niiltä oikeaa elämää nähneiltä soittimilta.

 
Tuo on tavallaan ihan totta mitä sanot, mutta mä henk. koht olen sitä mieltä että "aidosti vanhan" soittimen kilsat näkyvät ja kuuluvat muussakin kuin vain ulkopinnassa, joten nuo relicit eivät varsinaisesti niiden vanhojen varpaille astu - ellei sitten esim kaupanteon yhteydessä yritetä kusettaa tms. Relicoidut soittopelit ovat painoarvoltaan saman tapainen asia kuin kivipestyt farkut ja minusta on helppo ymmärtää miksi ne ovat niin suosittuja, vaikken itselleni moista hankkisikaan.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/86594.jpg
 
Niinpä, mitenkä tässä on onnistuttu?

 
En tiedä, mutta hienolta näyttää. Ei ole "relicoidun" näköinen.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jperala
25.04.2011 08:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oli ihan natsannut, melkoinen raspikainalo saa olla että menee tuon näköiseksi :)
Omalla kohdalla pidän soittimista mitkä ovat ehjiä, kulunut soitin ei anna itselle lisäarvoa.. paitsi jos olen omistanut sen 35 vuotta.
 
Ibanez SR300
1275 A+
25.04.2011 10:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilu tää olikin. Lähes kaikki osat ovat halppis romuja mitä on korjauksista nurkkiin jääneet. Runko on kaverin metsästä keskellä kesää kaadettu ja on oksaa, täplää ja punaista raitaa siellä täällä. Kaula, kaularauta, blukin pelti ja lakka ovat ainoita mitkä on maksanut jotain. Virittimet on ja jostain vanhasta raadosta eikä pysy vireessä. Ei tässä nyt niin vakavalla pohjalla olla tän kitaran kanssa. Mutta valohoitoa tu vielä tarvii jotta leppä tummuu. Nuo vaaleat läiskät ei oo hyvän näköisiä. Yhteenvetona voin sanoa et relicit on mun mielestä hyvän näköisiä, kun ne on onnistuneita ja taidolla tehty. Mutta minä en sitä ala opettelemaan.
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
e0700719
26.04.2011 19:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt ruveta riiteleen mutta tämä palsta on siitä hassu ku toisten projektit lytätään...
 
MLP:ssä ku pastettaa vaikka koiransa paskan kuvan niin tulee "WOW looking GOOOD so FAr"
 
kölö
1275 A+
26.04.2011 20:40:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onhan sitä jo päästy siihen ikään et ei nuo nekatiiviset kommentit liikuta mua suuntaan eikä toiseen. Mutta makuja on monenlaisia. Toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä sitten on nää loput jotka pitää... no... antaa olla.
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
e0700719
26.04.2011 21:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli muuten mieleen että vois vetää kitara projektia vähä narulla auton peräs jos tekin relicin. Pitäs vaan jotenki saada suojeltua otelauta. Olis muuten aitoa ROADWORNIA!!
 
kölö
Estranged
27.04.2011 00:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Tuli muuten mieleen että vois vetää kitara projektia vähä narulla auton peräs jos tekin relicin. Pitäs vaan jotenki saada suojeltua otelauta. Olis muuten aitoa ROADWORNIA!!
 
Vedä pelkkää runkoa, mikäli pulttikaulainen? Kaulaan sit relicit jotenkin muuten.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
jperala
27.04.2011 07:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Ei nyt ruveta riiteleen mutta tämä palsta on siitä hassu ku toisten projektit lytätään...
 
MLP:ssä ku pastettaa vaikka koiransa paskan kuvan niin tulee "WOW looking GOOOD so FAr"

 
Ei nyt tapella mutta pitäisikö valehdella että on kiva vaikka ei iske yhtään ?
 
Ibanez SR300
e0700719
27.04.2011 08:26:30 (muokattu 27.04.2011 08:27:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Ei nyt tapella mutta pitäisikö valehdella että on kiva vaikka ei iske yhtään ?
 
Pitäs joo =)
 
Sit ku mä paan mun LesPat näytille ja jos joku ei tykkää niin lähen valkotakkisten kanssa rauhalliseen paikkaan. ;D
 
kölö
e0700719
27.04.2011 08:27:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Vedä pelkkää runkoa, mikäli pulttikaulainen? Kaulaan sit relicit jotenkin muuten.
 
Nii kaulaa sit vaikka mopolla =)
 
kölö
Wradlin
27.04.2011 17:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Ei nyt tapella mutta pitäisikö valehdella että on kiva vaikka ei iske yhtään ?
 
Tiivistit hyvin suomalaisen luonteen perustan.Eli siis, jos itse ei tykkää niin sitä ei voi myöskään kehua? :) Just niin.
 
Taisi tuo pointti olla nimenomaan sitä, että soitinta voi kehua hyväksi/kauniiksi jne. vaikka se ei oliskaan just se oma lempiväri/malli. Ja rakentajan taitoja kehutaan esim. tuolla MLP:n foorumeilla lähes poikkeuksetta maasta taivaaseen, oli kyseessä sitten neljä tonnia maksanut täysi replica '58 -Lespasta tai DIY-setistä kasattu halpisstrato. Mutta niin ne tavat eroaa, onhan tää foorumi loppujen lopuksi painottunut aika vähän kitarakamoihin. Ei näy kovinkaan "NGD" -topiceja täällä.
 
Decadetroll
27.04.2011 19:00:52 (muokattu 27.04.2011 19:01:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: tuolla MLP:n foorumeilla
 
My Little Pony-foorumi?
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Wradlin
27.04.2011 19:03:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: My Little Pony-foorumi?
 
Jep, just se.
 
MyLesPaul.com.
 
Decadetroll
27.04.2011 19:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Jep, just se.
 
MyLesPaul.com.

 
Aaaa... Danke schön!
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
jperala
27.04.2011 20:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Tiivistit hyvin suomalaisen luonteen perustan.Eli siis, jos itse ei tykkää niin sitä ei voi myöskään kehua? :) Just niin.
 

 
Miksi pitäisi kehua ulkonäköä jos ei siitä pidä ?? menee nyt vähän ohi.
 
Ibanez SR300
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «