Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 514 15 16 17 18447 448 449 450 451
ostany
26.04.2011 08:24:03
VeKrio: Noniin vät hertsat! Kertokaas ny miksi mä tykkään tästä Hanckockin Actual Proofista ihan simona? Joku sellanen koheesioanalyysidiskurssireflektio että miks tää toimii? http://www.youtube.com/watch?v=vOw80e3jfsY

Vinnie Colaiuta soittaa aivan sikana, mutta se ei ole yli vaan just nappiin sen kanssa mitä Hankko ja Nathan bassossaan veivaa. Vinnien soolo ihan ihan huikea. Se teema tupsahtelee sieltä tasasesti, mut muuten tuntuu että mennään hirveellä draivilla veitsen terällä koko ajan leikaten.

Mulle tulee aika toisenlaisia tuntemuksia tosta pätkästä...
Biisissä on kyllä hirvee draivi, eli tekemisen meininki, mutta kaikki tuntuu vetävän ihan omassa kajuutassaan ja sen lisäksi kitaristi on ihan statisti. Vinnien soolo toimii ehkä juuri siksi, että siinä ei ole paljoa muut häntä häiritsemässä. Nathan Eastin soiton fiiliksestä en ole pitänyt oikein missään yhteydessä ja tossa pätkässä sen bassosoundi on vielä ihan hirveä.
passe
26.04.2011 12:07:53
VeKrio: Noniin vät hertsat! Kertokaas ny miksi mä tykkään tästä Hanckockin Actual Proofista ihan simona? Joku sellanen koheesioanalyysidiskurssireflektio että miks tää toimii? http://www.youtube.com/watch?v=vOw80e3jfsY

Vinnie Colaiuta soittaa aivan sikana, mutta se ei ole yli vaan just nappiin sen kanssa mitä Hankko ja Nathan bassossaan veivaa. Vinnien soolo ihan ihan huikea. Se teema tupsahtelee sieltä tasasesti, mut muuten tuntuu että mennään hirveellä draivilla veitsen terällä koko ajan leikaten.

On tää musa hienoa. Öit!

Aika kummelikamaa omaan makuuni, mutta on se vaan aina yhtä hienoa katsoa kun rumpali vetää tuollaisella ihan karmealla itsevarmuudella!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
VeKrio
26.04.2011 12:27:54 (muokattu 26.04.2011 12:29:23)

ostany: Mulle tulee aika toisenlaisia tuntemuksia tosta pätkästä...
Biisissä on kyllä hirvee draivi, eli tekemisen meininki, mutta kaikki tuntuu vetävän ihan omassa kajuutassaan ja sen lisäksi kitaristi on ihan statisti. Vinnien soolo toimii ehkä juuri siksi, että siinä ei ole paljoa muut häntä häiritsemässä. Nathan Eastin soiton fiiliksestä en ole pitänyt oikein missään yhteydessä ja tossa pätkässä sen bassosoundi on vielä ihan hirveä.

En o kyl koskaan ollut kenenkään kanssa yhtä paljon eri mieltä, mut ei se mitään! :D Se on tommonen napsubasso.

passe: Aika kummelikamaa omaan makuuni, mutta on se vaan aina yhtä hienoa katsoa kun rumpali vetää tuollaisella ihan karmealla itsevarmuudella!

Heh. Joo, pohjammaalaisittain: "joka ihteesä uskoo se kykysä tuploo". Vinnien tapauksessa tulos on aika murhaavan hyvä.
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
Strumbali
26.04.2011 12:35:57
Mie oon enemmän täällä vähän vinksahtaneella ja "pimeämmällä puolella": http://www.youtube.com/watch?v=U7GmHiA9HKs&feature=related , kun jazzista puhutaan. Älkääkä vaan laittako niitä valoja päälle ja todistako kuinka metsässä sitä taas ollaan. : ) Jo Scofieldin ilme kohdassa 4:09 kertoo, että nyt skulataan eikä meinata. : )
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Speedy
26.04.2011 15:44:23

"All I think about is time and groove" J. Porcaro
tito
26.04.2011 17:29:04

Ja komppi lepää..

melkeinpä pötköttää...
taas on tänään
EJ84
26.04.2011 19:16:23

Speedy: Ja komppi lepää..

http://www.youtube.com/watch?v=a1ThSi1wbqU

Keskivertorumpalia huomattavasti parempi taimi. :)
Jaska
26.04.2011 22:59:24
Onks tää ollu jo?

http://youtu.be/BPgVk-FF2Ng
VeKrio
26.04.2011 23:39:55

Jaska: Onks tää ollu jo?

http://youtu.be/BPgVk-FF2Ng

Mä en o ennen nähnyt. Siinä solistijäppinen ottaa taiteellisia vapauksia. Ei päätä palele.
Cimble
28.04.2011 10:40:59 (muokattu 28.04.2011 10:48:37)
jazzmies: mutta mikä ajaa ihmisen vapaaehtoisesti kuuntelemaan musiikkia, mikä on kyvytöntä tunteiden välittämiseen.

No tässä on se, että hitostako sitä tietää, mikä välittää kellekin tunteita. Itsekään en saa mitään irti vaikkapa Juha Tapion musiikista, vaikka jotkut naiset kehuvat sitä niin uskomattoman hienoksi.

Ei se tunteiden välittyvyys, latautuneisuus ja vastaanottaminen ole kiinni edelleenkään sävellysten tai soittoteknisten suoritusten monimutkaisuudesta. Sellainen kyky saada tunnetta "yksinkertaiseen ja köyhään" musiikkiin on melko tärkeä ominaisuus artististilla, soittajalla, bändillä tms. Ei siinä mitään jazzia välttämättä tarvita. Ja mm. jazzissakin on varmasti tunnetasoltaan ihan pökkelöitä ja umpimielisiä suorittajia.

Tai sitten se tunne on aina yksi ja sama, jokin näennäistunne.

Olet varma, ettei sulla itselläsi ole aina vain sama yksipuolinen jazzin näennäistunne? :)

Foo Fighters edustaa itselleni jotakin ihan kauheaa - ammattilaisuskottavaa osaamisrockia.

Joo, samaa mieltä, vaikka koen asian yhdentekevänä, en kauheana. Kiva, että pojílla on pärjäävä bändi. Mut sehän on tylsä trendituote. Hyvässä ja varmassa osaamisessa sekä ammattimaisessa otteessa ei sinänsä ole mitään pahaa, mut melko usein se on rokin kohdalla ollessa vain bisnesmiesten tylsää ja teennäistä muovia. Monivitamiinien annostelua personal trainerin valvonnassa, hampaiden valkaisua, sekä valmiiksi kulutettujen ja revittyjen muotifarkkujen käyttämistä junttimaisen avainketjun roikkuessa säärissä asti. FF:n kohdalla se on aina ollut vain sitä. Siitä bisneksestä on rock kaukana.

Mutta se on arveluttavaa, että monet muusikotkin pitävät siitä.

Se olisi arveluttavaa, jos monet muusikot eivät pitäisi niin monen näköisistä asioista tai ymmärtäisi niitä. Eipä sillä, että itse välittäisin FF:n kaltaisesta musiikista, joka tosiaan on tunnekuollutta. Mutta ehkäpä juuri muusikoita kiehtoo sen musiikin ja soiton kohtalainen teknisyys ja kappalerakenteet verrattaessa suorempaan rokkiin. Se on varmaan siinä mielessä mielenkiintoista ainakin kutakuinkin rokista pitäville suorittajille. Ja toisaalta ihan hyvä asia tehdä sinänsä perusrokkia, jossa on kuitenkin haastetta harrastajalle vaatien teknisyyttä, valmiutta ja miettimistä.

Jazzissa tapahtuu paljon asioita, mm. sitä sävelletään, levytetään ja esitetään.

Elä perskeles narraa taas meitä! ;)
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
VeKrio
28.04.2011 11:39:44

Cimble: No tässä on se, että hitostako sitä tietää, mikä välittää kellekin tunteita. Itsekään en saa mitään irti vaikkapa Juha Tapion musiikista, vaikka jotkut naiset kehuvat sitä niin uskomattoman hienoksi.

Minä myös, vaikka en olekaan nainen. Tein Tapiosta jopa kandidaatintutkielman. Sen voi lukea ilmaiseksi jos laittaa mulle pikaviestin. Käsittelen siinä kolmen viimeisen albumin tekstejä.

Cimble: Ei se tunteiden välittyvyys, latautuneisuus ja vastaanottaminen ole kiinni edelleenkään sävellysten tai soittoteknisten suoritusten monimutkaisuudesta. Sellainen kyky saada tunnetta "yksinkertaiseen ja köyhään" musiikkiin on melko tärkeä ominaisuus artististilla, soittajalla, bändillä tms. Ei siinä mitään jazzia välttämättä tarvita. Ja mm. jazzissakin on varmasti tunnetasoltaan ihan pökkelöitä ja umpimielisiä suorittajia.

Musta jazzmies kaikessa ärsyttävyydessään tarkoittaa sävellysten laatua eikä mitään monimutkaisuutta. Ja hänen mielestään laatua pitäis pysty mittaamaan ja sitä hänen mielestään pystyy. Musta on jotenkin eprua, että jazzmies luetaan aina vain jazzin puolestapuhujana, kun hän itte kokee varmaankin olevansa hyvän musan puolesta puhuja. Ja ongelma tulee aina tästä kun joku kysyy, että miten€!%&# sitä musaa voi sitten mitata. Ja sit päästään taas takaisin niihin kirjoituksiin, missä jazzmies sanoo, että rock on kuollut.
Cimble
28.04.2011 12:27:45 (muokattu 28.04.2011 12:34:56)
VeKrio: Musta jazzmies kaikessa ärsyttävyydessään tarkoittaa sävellysten laatua eikä mitään monimutkaisuutta.

Kunnon jazzmies on aina musta. :)

Mutta molemmin samoin. Ja ainakaan minua ei ärsytä. Mutta jos sitten sävellyksen tunnekapasiteettia mitoitetaan, niin sitä ei voi oikeastaan mitata millään yleismittarilla. Siihen vaikuttaa niin moni asia varsinkin esitystavassa ja vastaanottajassa. Jonkun mielestä joku 3 soinnun biisi voi olla hyvinkin tunnepitoinen ja antava, kun taas toinen tuomitsee sen köyhäksi sävellykseksi. Voihan siinä olla jotain musiikin teorian kaavamittareita, että mikä on hienosti tehty sävellys, mutta kaikilleko sen sitten pitäisi kolahtaa? Ja jos ei kolahda, niin on musiikillisen makunsa kanssa tunneköyhä härmäläinen?

Pointti on se, ettei sävellysten laatua ja tunneantavuutta kannata liian usein rinnastaa.

Musta on jotenkin eprua, että jazzmies luetaan aina vain jazzin puolestapuhujana

Lucky Lukee lukee kuka lukee.

Ja sit päästään taas takaisin niihin kirjoituksiin, missä jazzmies sanoo, että rock on kuollut.

Olen tähän kyllä jazzmiehen iloksi taipunut. Nimittäin rock kuoli juurikin silloin 1986. Olen nimittäin löytänyt ratkaisevan todisteen: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
jazzmies
28.04.2011 20:52:15
VeKrio: Musta on jotenkin eprua, että jazzmies luetaan aina vain jazzin puolestapuhujana, kun hän itte kokee varmaankin olevansa hyvän musan puolesta puhuja. Ja ongelma tulee aina tästä kun joku kysyy, että miten€!%&# sitä musaa voi sitten mitata.

Täydellinen analyysi, man! Vielä jos voi sanoa jotenkin totuudenmukaisemmin siitä, mitä ajattelen, niin pidän itseäni hyvien kappaleiden ja sanoitusten sekä niiden yhteyden puolestapuhujana. "Hyvä musa" -termi viittaa hieman liikaa joihinkin tiettyihin musiikinlajeihin. Itselleni on ihan sama mitä tyyliä kappale edustaa, kunhan siinä toimii itse substanssi. Ja lisättäköön vielä VeKrion sanoman ydin: "itte kokee olevansa", eli se on vain oman arvottamiseni tulosta, eikä niinkään mielipidettäni. Olen kyllästynyt koko mieli-touhuun, egoon jne.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
mukis
28.04.2011 20:58:40 (muokattu 28.04.2011 21:08:31)

tito: Huhh, kova pätkä. Ja vielä full hd:nä pääsee hifistelemään. Rush/Peart mielikuvat tulee välillä konserttitomivyörytyksistä, mutta eipä se haittaa.

Huh,huh. Tein ennätyksen 2min foofighterssiä. Vielä on cooperintestiin matkaa..

Hirveintä schaissea, mitä maa päällään kantaa.
ostany
29.04.2011 06:07:14
Tommy Igoe + Yamaha Club Custom + Zoom Q3HD =

http://www.youtube.com/watch?v=YNvhUQHUDnc
hollmi-5
29.04.2011 08:26:25
ostany: Tommy Igoe + Yamaha Club Custom + Zoom Q3HD =

http://www.youtube.com/watch?v=YNvhUQHUDnc

Irtonaisesti Tommyllä lähtee. Crashi-iskut saavat hymyn naamalle.
Soundit, piuhat ja kajarit.
eino mutku
29.04.2011 09:34:07
Onkohan Suomessa missään liikkeessä noita Club Customeita ja onko tietoa että missä hintaluokassa mahtaa olla? Tuollainen swirl black-settihän olisi ihan nätti. 20"x15", 12"x8" ja 14"x14"...

En pikaisella googelettelulla löytänyt mitään eurooppalaista hintalappua. Jossain sanottiin että ovat jonkin verran kalliimmat kuin Oak Customit.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
JGroover
29.04.2011 10:21:05
http://www.youtube.com/watch?v=WUy1OH-Hn1Q&feature=related

Holmesillakin on soitossa aika mukavasti sanavarastoa, huipputaimin lisäks. :)
Rough'n tough. Tä?
ostany
29.04.2011 11:05:11
eino mutku: Onkohan Suomessa missään liikkeessä noita Club Customeita ja onko tietoa että missä hintaluokassa mahtaa olla? Tuollainen swirl black-settihän olisi ihan nätti. 20"x15", 12"x8" ja 14"x14"...

En pikaisella googelettelulla löytänyt mitään eurooppalaista hintalappua. Jossain sanottiin että ovat jonkin verran kalliimmat kuin Oak Customit.

Club Customit lanseerataan tänä vuonna, joten niitä ei ole vielä tainnut eurooppaan asti keretä. Hinnan pitäisi olla jossain Oak Custom ja Absolute sarjan välissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)