Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 537 38 39 40 41267 268 269 270 271
Korggari
23.04.2011 21:40:13

tahtah: Joo, se vain kuullosti sitten jotenkin siltä. Tämä on vain minun mielipiteeni. Moni muu on varmasti toista mieltä. Itselläni ei kyllä olisi varaa arvioida muiden laulua, kun tuo laulutaito on meikäläisellä pahasti hakusessa. Joskus pitää kuitenkin mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle.

äläpä tahtah vähättele ittees ! kyllä sun lauluhommat toimii erittäin hyvin ( mun mielestä ) on ääntä ja soundia vaikka muille jakaa,,
Tuomo_
23.04.2011 22:49:15
äläpä tahtah vähättele ittees ! kyllä sun lauluhommat toimii erittäin hyvin ( mun mielestä ) on ääntä ja soundia vaikka muille jakaa,,

Kiitokset kannustuksesta. Kai sitä on saanut ikuiset traumat, kun kansakoulussa jouduttiin 60-luvulla vetämään luokan edessä "Ateenalaisten laulua" tai "Kotimaani ompi Suomi". Aralla mielellä suunsa aukaisee laulamaan. Onneksi taitaa nuoremmat sukupolvet suhtautuvat luontevammin äänensä käyttöön myös lauluhommissa. Kyllähän tuolla Iidolssissakin on monia lahjakkaita hyvä-äänisiä nuoria.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
latuska90
24.04.2011 00:04:20 (muokattu 24.04.2011 00:05:16)

tahtah: Alkaa jo vähän tippua Järvistyyli pois, josta plussaa.

Joo, pyrinkin nykyään itsenäiseen ilmaisuun, jossa vaikutteet kuuluu mutta soitto on kokonaisvaltaisesti omaa itseäni. Ei ole ollut olemassa kuin yksi Albert Järvinen, että toista sellaista ei ole, eikä tule olemaan.
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Illu
24.04.2011 10:54:51
Pariin viikkoon ei ole tullut kitaraan koskettua, vähän piti verrytellä vaikkei skabaan mukaan ehtinytkään.

http://maihinnousu.net/s/12106
latuska90
25.04.2011 21:15:08

sickboy: Latuska90:n työt.

Selvä juttu, jonkin ajan kuluttua uutta skabaa putkahtaa kehiin. ;)
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
sickboy
25.04.2011 22:26:00

Loistavaa latuska90, nyt vaan stetsoni päähän ja telecasteria vääntämään. Toivottavasti tää kerää nyt pitkästä aikaa vähän enemmän jengiä kisaamaan.
J.Hollström
25.04.2011 22:37:23
sickboy: tänhän on tarkoitus olla kuitenkin sooloskaba

Säännöt ei kuitenkaan edellytä että pitää sooloilla.

"- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua"
sickboy
25.04.2011 22:56:05

J.Hollström: Säännöt ei kuitenkaan edellytä että pitää sooloilla.

"- kaikki rootsmusiikista aidosti pitävät ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua"

Sähän luit ton tarkasti. Jos kuitenkin olisit lukenut vielä seuraavan rivin niin siellä seisoo: - kun osallistut, soita roots-soolo annetun taustan päälle ja pistä linkki tähän threadiin

Voihan sitä silti tehdä mitä vaan, mutta jotenkin sitä odottaa sooloa noihin taustoihin.
J.Hollström
25.04.2011 23:44:30
sickboy: Sähän luit ton tarkasti. Jos kuitenkin olisit lukenut vielä seuraavan rivin niin siellä seisoo:

Voihan sitä silti tehdä mitä vaan, mutta jotenkin sitä odottaa sooloa noihin taustoihin.

Sillon kun nää hipat alko, niin musta oli kiva että kaikki ei ollut pelkkää kitarasooloa. Nythän muuta ei sit näemmä odotetakaan. Aika tylsää. Mut eipä näihin oo pakko osallistua, joten ei muuta kuin stetsonit vinoon ja skitat vinkumaan.
sickboy
26.04.2011 00:01:22

Eihän siinä mitään, kukin vetää millä vetää, mutta eikös tää kuitenkin ole sooloskaba? Ihan sama mulle vaikka laulais sooloa, mutta tossa vedossa oli kuitenkin vain laulettu jo olemassa oleva melodia...ei siis sooloa tai edes melodian muuntelua.
Juzpe
26.04.2011 18:58:48

mutta tossa vedossa oli kuitenkin vain laulettu jo olemassa oleva melodia...

Tausta hieman ohjasi tietyn lyriikan ja melodian suuntaan. Muistaakseni myös puhuttuja pätkiä oli mukana. Lisäksi melodinen variointi oli toteutui mielestäni vähintään riittävällä tasolla helvetillisen epäsäännöllisen epävireen muodossa.
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
latuska90
27.04.2011 20:52:27 (muokattu 27.04.2011 20:52:36)

Hitto, olis muuten ollut yks hyvä toinenkin tausta, joka ei olis ollu ihan tätä pelekkää kolomee sointuu... :P
sickboy
29.04.2011 20:48:03

Mulla puskis skabavetoa, jos annetaan vähän lisäaikaa. On muuten aika pitkä tausta ja siitä syystä ainakin mulle tuottaa päänvaivaa tavallista enemmän. Parikin kieppi riittäisi...
sickboy
29.04.2011 21:52:50

Je, tattis lisäajasta.
latuska90
30.04.2011 15:09:18

Harmi kun itse ei kerkiä osallistumaan kantri-skabaan, kun tulee oltua vähän muualla...
MaQ
30.04.2011 20:16:22
Kerrassaan mainio tausta 3p Latuska, harmi vaan et sima vei soittokunnon. Koitin mut ei jakoa ku sormet ei tee sitä mitä pää säveltää :)
sickboy
02.05.2011 23:51:41

Noh, olisit ny Kuha äänestäny, niin olisi mennyt voitto oikeaan osoitteeseen. Mulla on tämä viikko niin hektinen, että en millään jaksa/ehdi vetää skabaa läpi. Olisiko halukkaita tarjolla?
krk
06.05.2011 20:40:09

Olisko skaban aika? Tarttisko jonkun raapia jostain taustaa? Vai huilataanko vielä?
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
latuska90
06.05.2011 23:50:04 (muokattu 06.05.2011 23:53:04)

krk: Olisko skaban aika? Tarttisko jonkun raapia jostain taustaa? Vai huilataanko vielä?

Se vois olla hyvä huilata vaikka sunnuntai-iltaan asti, jolloin päästään taas säännölliseen perus-sykliin. Eli su-iltana viimeistään uusi skaba käyntiin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)