VeKrio 23.04.2011 03:17:49 (muokattu 23.04.2011 03:23:26) | |
---|
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D |
hollmi-5 23.04.2011 10:24:38 | |
---|
Bobana: Aivan selvä sotilas-muusikko. Tai ainakin paraatiin jossain vaiheessa tähdännyt. Drum Corpseissa soitellut ja opettaa tuommoista soittoa muillekin. Settikin lähtee hienosti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
dumbass 23.04.2011 10:29:15 | |
---|
markkuliini:"Drunken style." Hah, hassua. Mä oon tehny ihan samoja treenejä viimeaikoina, tavoitteena päästä "aika-arvogridiltä" ulos menettämättä pulssia. Hyviä pätkiä! |
miguli 23.04.2011 11:24:18 | |
---|
|
arse 23.04.2011 22:00:12 | |
---|
Bobana: Kyllä se toi Cajon on vähän niinkun rumpumaailman Vespa, mihinkään se ei kulje mutta kauhee räpätys on päällä. Anteeksi. Teeppä sama Sonoreilla perässä :) My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
sam.avi 23.04.2011 22:45:28 (muokattu 23.04.2011 22:49:03) | |
---|
|
Bobana 24.04.2011 00:56:08 | |
---|
arse: Teeppä sama Sonoreilla perässä :) No hö.... Sehän nyt tulee luonnostaan. Sitten kulkis jos opettelis soittamaan kunnolla ja oikein. : ) Ai nyvvai??! |
tthei 24.04.2011 15:30:24 | |
---|
Julkaistiin Bill Skins Fifthin kanssa uusi EP From What Lies Beneath. Tuolta voi käydä kuuntelemassa vajaan parin kuukauden takaisten äänitysten tulosta: http://www.mikseri.net/billskinsfifthI'm not telling you what to do, I'm just recommending to use your options. |
Epämuusikko 24.04.2011 17:44:18 (muokattu 24.04.2011 17:54:44) | |
---|
markkuliini: No ni, nyt on Zoom Q3:sta treeniksellekin viety. Uijui! Hyvää matskua. "Känni"pätkissä itse koen haitsunpoljennan jotenkin rajoittavana elementtinä. Erityiskiitos virvelikvintolista + sen pikku variaatioista. Vähän Billy Higginsiä tuohon soppaan (mind you, itse en hänestä välitä mutta jäin hänen läsnäoloaan kaipaamaan. outoa.) niin avot! Tekstissäni ei ole mitään järkeä. En ole päässyt soittamaan neljään päivään, tärinä on kova. Kyseistä "tyyliä" en ole juuri treenannut, perustan puheeni pikaiseen fiilikseen. e: Diggaan Rytmiruletin konseptista. pahastutko jos ylöskirjoitan? Hauska yksityiskohta on se, että otin kaverilta rumputunnin talvella ja sattuu asumaan parin korttelin päässä siitä mihin muutetaan syksyllä. Me no stalker... :D Maailma on pieni. Tuo video tosin ei pikakuuntelulta tuntunu erityisen känniseltä, mitä nyt muutaman flurryn oletetusta lopetuspisteestä tuntui olevan pientä erimielisyyttä rumpalin ja muun bändin välillä. Hienon kuuloista joka tapauksessa. 6-stroke troll. |
markkuliini 25.04.2011 03:33:59 | |
---|
Epämuusikko: Uijui! Hyvää matskua. "Känni"pätkissä itse koen haitsunpoljennan jotenkin rajoittavana elementtinä. Erityiskiitos virvelikvintolista + sen pikku variaatioista. Kiitosta vuan! Ai siella oli kvintoleitakin? Hupsista vaan. :D e: Diggaan Rytmiruletin konseptista. pahastutko jos ylöskirjoitan? Anna menna vaan. Itse en ole jaksanut kirjoittaa ylos kun tulee niin monta kertausta ja nuottia tuohon. Vaan on helpompaa tehda video ja antaa linkki oppilaille. Tuota tulee treenattua kanssa kolmimuunteisesti fraseeraten, samaan tapaan kuin se Wilcoxonin rudimenttibiisi. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
sbebe 25.04.2011 21:07:34 | |
---|
Saatiin Mysterian toinen levy valmiksi. Noin 30s samplet löytyy linkin takaa. http://www.mysteriaband.com/music.html Käykääs kuuntelemassa ja jos jostain kumman syystä enemmän innostaa niin esim. Itunesista löytyy lisää ;). |
hollmi-5 25.04.2011 22:16:16 (muokattu 25.04.2011 22:16:45) | |
---|
Bobana: Kyllä se toi Cajon on vähän niinkun rumpumaailman Vespa, mihinkään se ei kulje mutta kauhee räpätys on päällä. Anteeksi. Aina kun joku vaihtaa setin takaa cajonin päälle perseelleen, niin mulla fiilis katoaa. Monta keikkaa olen nähnyt, joissa rumpali seilaa setin ja cajonin välillä. Timosen Marko Emma Salokosken kanssa lopulta vakuutti minut siitä, että cajon ei vaan toimi bändisoitossa. Joku "akustinen skitta ja leirinuotio" -ympäristö voisi kolmen boforin kumarassa mennä läpi. Pulpetin kansikin on parempi. Tai munashaker, lusikat ja tamburiini... Soundit, piuhat ja kajarit. |
HeavenAndHell 26.04.2011 00:31:43 | |
---|
|
Epämuusikko 26.04.2011 14:30:25 (muokattu 26.04.2011 17:50:40) | |
---|
hollmi-5: Aina kun joku vaihtaa setin takaa cajonin päälle perseelleen, niin mulla fiilis katoaa. Monta keikkaa olen nähnyt, joissa rumpali seilaa setin ja cajonin välillä. Timosen Marko Emma Salokosken kanssa lopulta vakuutti minut siitä, että cajon ei vaan toimi bändisoitossa. Joku "akustinen skitta ja leirinuotio" -ympäristö voisi kolmen boforin kumarassa mennä läpi. Pulpetin kansikin on parempi. Tai munashaker, lusikat ja tamburiini... Pystytkö kuuntelemaan musiikkia jossa ei ole rumpuja? 6-stroke troll. |
hollmi-5 26.04.2011 14:40:49 | |
---|
Epämuusikko: Pystytkö kuuntelemaan musiikkia jossa ei ole rumpuja? Pystyn. Ja kuuntelenkin... Soundit, piuhat ja kajarit. |
arse 26.04.2011 18:08:40 | |
---|
Mä syytän "unplugged" -ilmiötä siitä, että pari ihan varteenotettavaa saundia on ryöstöviljelemällä pilattu. Jotainhan sitä pitää keksiä, kun ei rokkiurpo settirumpali viitsi paria keikkaa varten opetella hiljaa soittamista: 90-luvun "unplugged": risukepit 2000-luvun "unplugged": cajón Ei ihme, että classic rock -setien mielestä koko soittolaatikko on ihan paskavehje, kun ei sillä voi soittaa kuin pum-töks -komppia väärällä saundilla ja liian hiljaa. Mäkin vastustan laatikon käyttöä rumpusetin korvaajana kahdesta syystä - ensinnäkään kanssasoittajat eivät yleensä osaa kuunnella sitä ja toiseksi SITÄ EI SIIHEN TARKOITUKSEEN OLE SUUNNITELTUKAAN. Itse soittimesta tykkään silloin kun sillä tehdään jotain järkevää järkevässä ympäristössä. Kuuba-Peru-Espanja osastolta sitä löytyy, mutta ei vissiin maksa vaivaa linkittää mitään, kun ei se etnopeppuskeida ole kuitenkaan tälle palstalle kyllin classic rockia. Jarkko pisti taas päheet sormitremolot. Itse en ole treenannut moisia yhtään, kun päässä soi paljon hitaammat jutut ja työympäristö on sormeilulle yleensä liian meluinen. Mutta hienoa kun viet hommaa eteenpäin! My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
mukis 26.04.2011 20:34:19 (muokattu 26.04.2011 21:10:58) | |
---|
Maailma on pieni. Tuo video tosin ei pikakuuntelulta tuntunu erityisen känniseltä, mitä nyt muutaman flurryn oletetusta lopetuspisteestä tuntui olevan pientä erimielisyyttä rumpalin ja muun bändin välillä. Hienon kuuloista joka tapauksessa. Jännää - itse en ymmärrä teoriasta mitään, enkä ole lainkaan kouluttautunut soittamiseen, joten assosiaatio Markkuliinin mainiosta humalasoitosta Hux Fluxiin oli puhtaasti fiilispojainen; mun korvaan esim. edellä linkittämäni pätkä kuulosta juurikin siltä, että rumpali hankkiutuu alituiseen tukaliin tilanteisiin, joista selviää täpärästi. Ja joskus ei edes selviä, vaan kuulostaa räpellykseltä. Silti pidän sekä Paatoksen musasta, että rumpalista. Rumpalilla on helposti tunnistettava tatsi, joka on lisäksi omaperäinen (mun korvaan). Edit. Niin, ja, jos muistan oikein, niin Paatos olisi tulossa Suomeen keikalle - pitää yrittää päästä paikalle! Edit2. Kuuntelin Paatoksen uusinta tuotosta ja olin pettynyt. Musiikki oli muuttunut suoraviivaiseksi poppi-rokiksi utuisen tunnelmoinnin sijaan ja rumpalikin oli ihan selvinpäin - ei tullut enää assosiaatiota, kuten edellä.. Höh. |
Epämuusikko 26.04.2011 21:19:16 (muokattu 26.04.2011 21:40:20) | |
---|
mukis: Jännää - itse en ymmärrä teoriasta mitään, enkä ole lainkaan kouluttautunut soittamiseen Sama. itelle assosioituu enemmän jotain näiden tapaista kun puhutaan hallitusta tai vähemmän hallitusta humalatilasta. en oo sinänsä asiaan syvemmin perehtynyt, ei tahdo tuo timessäkään soitto onnistua. http://www.youtube.com/watch?v=2AcwnScNM9Mhttp://www.youtube.com/watch?v=yf1Eo-6sDIEhttp://www.youtube.com/watch?v=xLcIJB-ErZ0 tjsp. + New Orleans, takakeno, Levon Helm ja muut Instant Hyväksyntää aiheuttavat namedropit ja kuumat potut. Katsoin tuon Paatoksen kertaalleen. Ajassa 6.06 on joku "fiba", muuten tuo omiin puukorviin vaikuttaa suht' perus-"täyteläiseltä" sinänsä rytmissä olevalta piehtaroinnilta. e: Yks mielenkiintoinen treeni on, notta yritetään laulaa jotain melodiaa taka- tai muussa kenossa soitettavan asian (jonkin sortin ostinato) päälle ja sitten joko reagoidaan siihen tai sitten ei. Hämmentävää, enkä tiedä onko kehittävää. Ompahan vaan kuin tuossa (T. Pakkala). Cajonin soitto on ylihelppoa ja rumpusettiin verrattuna vaikeusasteeltaan noin sadasosa... En usko silmiäni. ei. ei. ei. en sano mitn. 6-stroke troll. |
hollmi-5 26.04.2011 21:30:17 | |
---|
arse: Jarkko pisti taas päheet sormitremolot. Itse en ole treenannut moisia yhtään, kun päässä soi paljon hitaammat jutut ja työympäristö on sormeilulle yleensä liian meluinen. Mutta hienoa kun viet hommaa eteenpäin! Nämä sormitremolot osaa ihan kuka vain. Siksi juuri ihmetyttää tämä Cajon-uskovaisuus. Cajonin soitto on ylihelppoa ja rumpusettiin verrattuna vaikeusasteeltaan noin sadasosa... Soundit, piuhat ja kajarit. |