Aihe: Äänikortit testipenkkiin
1 2 3 4 527 28 29 30 3137 38 39 40 41
Connor
17.01.2011 11:56:50

Jkob: Pistit siis mikserin kiinni Ft prohon? Itsellä vähän samoja ongelmia, pitääpä koittaa

Jeh, mikki mikseriin, mikseristä piuha FTP:hen ja USBi koneeseen. Nyt löytyy signaalitasoa. Ei tosta mun mikseristä näyttäs kun max 60dB saavan lisää, mutta riittää kevyesti.

En nyt sitten tiedä onko äänenlaadullisesti paras kytkentä, mutta ainakaan äkkiseltään kuulostaa oikein mainiolta.

Kun nyt sais tuon Cubbasen jotenkin kuosiin. Voiko siinä olla vielä jotain asetuksia pielessä tai voiko muut koneessa olevat ASIO ajurit sotkee sitä?!
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
Connor
31.01.2011 13:06:37

Connor: Jeh, mikki mikseriin, mikseristä piuha FTP:hen ja USBi koneeseen. Nyt löytyy signaalitasoa. Ei tosta mun mikseristä näyttäs kun max 60dB saavan lisää, mutta riittää kevyesti.

En nyt sitten tiedä onko äänenlaadullisesti paras kytkentä, mutta ainakaan äkkiseltään kuulostaa oikein mainiolta.

Kun nyt sais tuon Cubbasen jotenkin kuosiin. Voiko siinä olla vielä jotain asetuksia pielessä tai voiko muut koneessa olevat ASIO ajurit sotkee sitä?!

Apdeittiä, taitaa mennä mun jorinaksi tää ketju.

Toi Cubasen rätinä näyttää tällä hetkellä olevan vain nauhoittaessa ongelma. Lopulliseen nauhoitukseen rätinät eivät tule. Aika iso WTF fiilis tällä hetkellä?!?
Jkob
31.01.2011 20:43:01
Connor: Apdeittiä, taitaa mennä mun jorinaksi tää ketju.

Toi Cubasen rätinä näyttää tällä hetkellä olevan vain nauhoittaessa ongelma. Lopulliseen nauhoitukseen rätinät eivät tule. Aika iso WTF fiilis tällä hetkellä?!?

Koitas sammutella mahdollisimman paljon ohjelmia taustalta ja mahdollisesti myös verkkokortti. Mulla piti myös jotain outoa rätinää välillä mutta tuo auttoi. Mutta tsekkaa nyt että osaat laittaa sen verkkokortin päälle myös, mun tiedot ei ihan siihen enää riittäneet :)
Wanking is timeless
Connor
01.02.2011 08:44:37

Jkob: Koitas sammutella mahdollisimman paljon ohjelmia taustalta ja mahdollisesti myös verkkokortti. Mulla piti myös jotain outoa rätinää välillä mutta tuo auttoi. Mutta tsekkaa nyt että osaat laittaa sen verkkokortin päälle myös, mun tiedot ei ihan siihen enää riittäneet :)

Ei oo muita softia taustalla. Näillä nakkisormilla en mene verkkokorttia sammuttamaan pikkukummassa. Tulee muuten kaulimesta jos ei intternjeetti aukee :-).

Katotaan pystyykö ton räpseen kanssa elämään vai vieläkö yritän jotain. On nämä ihme vehkeitä.
passe
31.03.2011 23:24:21
Kovin on vähän ollut täällä juttua Native Instrumentsin Audio Kontrol 1:stä, onkos kukaan moista päässyt testailemaan?
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Sosiopaatti
15.04.2011 18:14:20
Terve. Kumpaa korttia suosittelette, pitkän mietinnän ja lukemisen jälkeen olen päättänyt hankkia äänikortiksi Presonus audiobox usb:een tai m-audio fast track mk2. Kumpi olisi parempi, mikiksi tulee Rode nt1-a?
dyydfromhell
15.04.2011 18:59:22
Sosiopaatti: Terve. Kumpaa korttia suosittelette, pitkän mietinnän ja lukemisen jälkeen olen päättänyt hankkia äänikortiksi Presonus audiobox usb:een tai m-audio fast track mk2. Kumpi olisi parempi, mikiksi tulee Rode nt1-a?

Ehdottomasti m-audio fast track. Itse ostin tuon Presonuksen ja palautin 3 päivän jälkeen. Tuossa minun ongelmani jos tajuatte siitä mitään: http://www.youtube.com/watch?v=1uzY … h5J5BORlcPBYN1WiU&feature=inbox

Audio menee clipping ja muutenkin ailahteleva kapine. M-audio ei ole pettänyt kertaakaan. Mikillä toimi paremmin, mutta en kuitenkaan suosittele tuota Presonusta missään nimessä!

PS. Minulla on juuri tuo Rode ja M-audio ja hyvin pelittää
Sosiopaatti
15.04.2011 19:11:32
Kiitos pikaisesta vastauksesta. Olisiko sitten tuo m-audio fast track pro vielä parempi, ainakin liitäntöjä löytyis enemmän? En kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä minun tilanteessani kun pelkästää mikki tarvii saada kiinni koneeseen ja olisi hyvä että interfacessa olisi suht hyvät etuset.
Grugi
15.04.2011 19:45:14
Sosiopaatti: Kiitos pikaisesta vastauksesta. Olisiko sitten tuo m-audio fast track pro vielä parempi, ainakin liitäntöjä löytyis enemmän? En kyllä tiedä onko sillä mitään merkitystä minun tilanteessani kun pelkästää mikki tarvii saada kiinni koneeseen ja olisi hyvä että interfacessa olisi suht hyvät etuset.

Tais olla Prossa etuasteet paremmat, voin nyt muistaa väärin mutta M-Audion sivuilla se info löytyy.
SDMF
Sosiopaatti
15.04.2011 19:47:28
Ok. Onko mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa äänikortiksi, usb liitännällä tarvisi olla ja hintaa saa olla max 180€?
Grugi
15.04.2011 19:50:22
Sosiopaatti: Ok. Onko mitään muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa äänikortiksi, usb liitännällä tarvisi olla ja hintaa saa olla max 180€?

Noh kyllähän tossa hintaluokassa valintaa on mutta ite suosittelen M-Audiota. Mulla on Fast Track Ultra ja se on ollut helvetin hyvä.
SDMF
Sosiopaatti
15.04.2011 19:56:37
Sosiopaatti
15.04.2011 19:57:54
Mitäs mieltä tuosta focusritestä? Mitä olen lukenut niin merkkiä on ainakin kehuttu, mahtaako olla m-audiota parempi?
Grugi
15.04.2011 19:58:27
SDMF
Sosiopaatti
15.04.2011 20:02:48
Paras siis tuon rode nt1-a:an kaveriksi jotta laatu olis hyvää, ja sitten myöhemmässä vaiheessa jos tarvii jotain muuta liitellä niit prossa on ainakin sitten liitäntä varaa. Taidan siis tilata roden ja fast track proon.
mhelin
18.04.2011 16:40:37 (muokattu 18.04.2011 16:43:58)
Softasynamuusikolle hyödyllinen mittaussofta joka mittaa latenssin:
http://centrance.com/downloads/ltu/

Mittaustuloksia voi varmaan ja on myös suotavaa laittaa tähän threadiin jotta ei aina tarvitsisi vastata samaan kysymykseen äänikorteista ja niiden toimivuudesta. Äänenlaatu on sitten toinen asia (ehkä ei nykyään enää niin suuri ongelma).
Glacius
24.04.2011 22:56:40 (muokattu 24.04.2011 23:18:14)
Itselläni tällä hetkellä käytössä ollut jo jonkinaikaa Line 6 Toneport UX 1, kotistudio meiningillä jotain biisejä nauhoitellut, mutta nyt olisi mielenkiintoa saada vähän parempaa soundia nauhalle, eli olisko porukalla kertoa suosituksia äänikorteista jolla saisi parempaa jälkeä aikaseks kun edellä mainitulla, ja jonkan käyttö onnistuisi läppärin kanssa, hintaluokka max. 160e (ylempänä näytti olevan kauhee määrä linkkejä) ja mahdollisesti nyt tuota vanhaa äänikorttia voisi hyödyntää myös sitten uuden äänikortin kanssa? oma mielipiteeni tuosta toneportista on että suoraan usbin kautta koneelle soitellessa soundi ei ole mitään erikoista, kuulostaa jotenkin luonnottamalta... mikittämällä voisi saada parempaa aikaseks, ei oo vaa vielä tultu kokeiltua
Johnny Buzz
25.04.2011 10:17:39

Glacius: Itselläni tällä hetkellä käytössä ollut jo jonkinaikaa Line 6 Toneport UX 1, kotistudio meiningillä jotain biisejä nauhoitellut, mutta nyt olisi mielenkiintoa saada vähän parempaa soundia nauhalle, eli olisko porukalla kertoa suosituksia äänikorteista jolla saisi parempaa jälkeä aikaseks kun edellä mainitulla, ja jonkan käyttö onnistuisi läppärin kanssa, hintaluokka max. 160e (ylempänä näytti olevan kauhee määrä linkkejä) ja mahdollisesti nyt tuota vanhaa äänikorttia voisi hyödyntää myös sitten uuden äänikortin kanssa? oma mielipiteeni tuosta toneportista on että suoraan usbin kautta koneelle soitellessa soundi ei ole mitään erikoista, kuulostaa jotenkin luonnottamalta... mikittämällä voisi saada parempaa aikaseks, ei oo vaa vielä tultu kokeiltua

Enpä usko, että sitä parempaa soundia saat korttia vaihtamalla. Jos luonnollisempaa soundia haet, niin sitten juurikin tuo vahvarin mikittäminen olisi hyvä vaihtoehto. Toisena vaihtoehtona sitten laadukkaat vahvari-, kaappi ja efektimallinnokset.
Glacius
25.04.2011 10:55:26
Johnny Buzz: Enpä usko, että sitä parempaa soundia saat korttia vaihtamalla. Jos luonnollisempaa soundia haet, niin sitten juurikin tuo vahvarin mikittäminen olisi hyvä vaihtoehto. Toisena vaihtoehtona sitten laadukkaat vahvari-, kaappi ja efektimallinnokset. Jep, siis sitä vähän meinasinkin, että jättäisin POD meiningin pois ja ostaisin kunnon mikin millä mikittää vahvarista, Shure SM57 on suosinut moni, mutta joku nuista äänikorteista pitäs saada alle, Toneporti vois jättää vaikka ihan "efektilaitteeksi"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)