Aihe: Metallica
1 2 3 4 512 13 14 15 16497 498 499 500 501
Titan
24.04.2011 00:05:18

Sanon jo heti että en jaksanut tätä koko 12 sivun threadia käydä läpi, koska se on tl;dr.

Mutta, Lars Ulrichin puolustukseksi sanon seuraavaa.

Ihmiset tykkäävät pureutua siihen että "Lars ei osaa soittaa", mitä tavallaan ymmärrän mutta oikeastaan en. Lars on kuitenkin vitun paljon kovempi rumpali kuin minä.

Toinen asia on se, että Larssin musiikilliset kyvyt ovat osittain ihan jossain muualla. Hän on se, joka tonkii Hetfieldin biisiaihioista sen, mikä toimii ja jalostaa niitä enemmän. Esimerkkinä, hän löysi Nothing Else Mattersin demonauhoilta, sekä vaati vaatimalla että Enter Sandman on levyn ensimmäinen single.

Nämä näin esimerkkeinä.

Metallica ärsyttää monia. Heitä arvostellaan ja etsimällä etsitään kaikkea paskaa, mitä käytetään surutta heitä vastaan. Se on vain niin helppoa. Mielestäni he ovat kuitenkin tietyllä tavalla arvostelun yläpuolella.
He ovat kuitenkin saavuttaneet käytännöllisesti katsoen kaiken mahdollisen.

Suosikkilevyni on "...And Justice for all", mutta Metallican kenties tärkein julkaisu mielestäni on Some Kind Of Monster-dokumentti. Tässäkin ihmiset tarttuvat vain siihen miten bändin jäsenillä on suuret egot ja siellä vain huudetaan.
Kyseisen dokumentin sanoma kuitenkin on selkeä:
"Teet maailmankiertueita, tienaat kasoittain rahaa, yhtyeesi on maailman katolla - ja silti, kaikesta huolimatta, bänditoiminta on kovaa, raskasta työtä".

Jaksaisitteko itse enää tuossa vaiheessa?
"How in the glorious name of Satan did you manage to do that?" - Professor Hubert Farnsworth
metallimies123
24.04.2011 09:59:14

Titan: Sanon jo heti että en jaksanut tätä koko 12 sivun threadia käydä läpi, koska se on tl;dr.

Mutta, Lars Ulrichin puolustukseksi sanon seuraavaa.

Ihmiset tykkäävät pureutua siihen että "Lars ei osaa soittaa", mitä tavallaan ymmärrän mutta oikeastaan en. Lars on kuitenkin vitun paljon kovempi rumpali kuin minä.

Toinen asia on se, että Larssin musiikilliset kyvyt ovat osittain ihan jossain muualla. Hän on se, joka tonkii Hetfieldin biisiaihioista sen, mikä toimii ja jalostaa niitä enemmän. Esimerkkinä, hän löysi Nothing Else Mattersin demonauhoilta, sekä vaati vaatimalla että Enter Sandman on levyn ensimmäinen single.

Nämä näin esimerkkeinä.

Metallica ärsyttää monia. Heitä arvostellaan ja etsimällä etsitään kaikkea paskaa, mitä käytetään surutta heitä vastaan. Se on vain niin helppoa. Mielestäni he ovat kuitenkin tietyllä tavalla arvostelun yläpuolella.
He ovat kuitenkin saavuttaneet käytännöllisesti katsoen kaiken mahdollisen.

Suosikkilevyni on "...And Justice for all", mutta Metallican kenties tärkein julkaisu mielestäni on Some Kind Of Monster-dokumentti. Tässäkin ihmiset tarttuvat vain siihen miten bändin jäsenillä on suuret egot ja siellä vain huudetaan.
Kyseisen dokumentin sanoma kuitenkin on selkeä:
"Teet maailmankiertueita, tienaat kasoittain rahaa, yhtyeesi on maailman katolla - ja silti, kaikesta huolimatta, bänditoiminta on kovaa, raskasta työtä".

Jaksaisitteko itse enää tuossa vaiheessa?

Mielipideasioita...
What do you mean, "I don't believe in God"? I talk to him every day.
Spirocore
24.04.2011 10:37:20

metallimies123: Mielipideasioita...

Kävisitkö jatkossa lukemassa keskustelualueen säännöt ennenkun tulet tänne avautumaan Metallica-antipatioistasi.

Mikä näissä neljässä äijässä niin ärsyttää? Ovat tehneet monen monta todella hyvää biisiä, ovat menestyneet niiden avulla, jengi käy edelleen niiden stadionkeikoilla.. Onkohan tässä Metallica-vihassa sitä surullisenkuuluisaa suomalaista kateutta? Ottaa päähän ku muilla menee hyvin "vaik ei kuuluis".
"I say Goddamn what a rush!"
Megakorkko
24.04.2011 10:47:37
Metallica vetässy tänään Indiossa jonkun Big 4 keikan. En tiiä mutta vittu missä iskussa on bändi nyt :D

http://www.youtube.com/watch?v=F_m4sAw00u0

Phantom Lordista rehersalia. En oo näin tiukkaa metukkavetoa varmaan 10 vuoteen kuullut. Tuplat jauhaa, kitarat kuulostais että oltas vedetty soundia ylöspäin kun kuulostaa niin teräviltä ja pirun tiukkaa soittoa muutenkin. Soittivat jopa tuon jarrutteluosion ja vittu mikä möräys Hetulta 2:23.

Huhhuh oli niin tiukka veto että ihan kyynel valuu silmäkulmasta...oikeasti.
metallimies123
24.04.2011 11:10:27

Spirocore: Kävisitkö jatkossa lukemassa keskustelualueen säännöt ennenkun tulet tänne avautumaan Metallica-antipatioistasi.

Mikä näissä neljässä äijässä niin ärsyttää? Ovat tehneet monen monta todella hyvää biisiä, ovat menestyneet niiden avulla, jengi käy edelleen niiden stadionkeikoilla.. Onkohan tässä Metallica-vihassa sitä surullisenkuuluisaa suomalaista kateutta? Ottaa päähän ku muilla menee hyvin "vaik ei kuuluis".

Anteeksi jos tuotin sinulle traumoja.. En tajua porukka lakaa tääl oikeesti hermostua. Ei sen Metallican puolia nyt niin paljon tarvitse pitää, kyllä niitä faneja riittää. ; ) Ja voi olla että ne SUN mielestä on tehnyt monta hyvää biisiä... Nää on just näitä mielipidejuttuja. :D
metallimies123
24.04.2011 11:12:39

Spirocore: Kävisitkö jatkossa lukemassa keskustelualueen säännöt ennenkun tulet tänne avautumaan Metallica-antipatioistasi.

Ja mitä sääntöjenvastasta mää nyt oon tehny?
Stalkah
24.04.2011 11:34:54 (muokattu 24.04.2011 11:45:32)

metallimies123: Ja mitä sääntöjenvastasta mää nyt oon tehny?

No olihan tossa nyt jo näennäisesti helvetin hölmö temppu, vaikkei suoranaisesti sääntöjä vastaan sotiskaan.

Jos sinulla ei ole mitään oikeaa sanottavaa älä turhaan vastaa toisten kirjoituksiin. Täysin turhat yhden tai kahden sanan kommentit poistetaan.

No, sotipa kuitenkin. Ukko tulee ja kertoo perustellut mielipiteensä (kyllä, mielipiteensä kullakin, mutta perustellut sellaset) vähä pidemmän stoorin muodossa, ni sit tulee just tälläne oikee perusmetallijantteri siihen ja luulee voivansa kumota tän tyypin pitkästä aikaan asiallisimman kirjotuksen m.netissä tähän bändiin liittyen sanomalla helvetin lakonisen kommentin "mielipiteensä kullakin" luullen varmaan et nyt ku on hoidettu asiallinen keskustelu taas pois alta ni voidaa jauhaa jotain täyttä ripulia.

Siis tottakai mielipiteensä kullakin, mut on se nyt saatanan saatana ku aikuiset ihmiset ei osaa olla vittuilematta toisten mausta jonku suhteen. Jos jonku tekee iloseks miun mielestä ruma nainen, paska musiikki, kauheet vaatteet, idioottimainen asenne ja norsunvitulla oleva ilme ni se on sen asia, ite siinä vaa kärsin ku yritän ruveta toisten mielipiteitä muuttamaan. Pätee varsinkin musiikin kaltasiin intohimoihin.

Miksei asiaa voi kattoa sellasesta näkökulmasta, et jos ei bändistä tykkää ni sillo sitä ei myöskään luonnollisesti kuuntele. Sillo on iha turha tulla sellasen bändin threadiin millekää ristiretkelle niitä faneja vastaan jos ei oo sitte kykene vääntämään jotai faktoja tiskiin tai olemaan hetken ees pikkasen objektiivinen.

Eipä tää miunkaa kirjotus tosissaa mitää kauheen mieltäavartavaa ollu, mut pistää tosissaa vihaks ku tääl on aina näitä spedejä jotka on ku jotai 13-vuotiaita riiviöitä pukujuhlissa heitellen pommacinsa seinille, perkele.

E: Spirocore: Kävisitkö jatkossa lukemassa keskustelualueen säännöt ennenkun tulet tänne avautumaan Metallica-antipatioistasi.

Taitaapa olla tuo juurikin. Metallica on kyllä helvetin hyvä esimerkki siitä kuinka just tota perusvihaamista löytyy muunkinmaalaisista.

I'll get me coat.
Älä Antti kouki, kontti on auki! B.O.D. netissä - Myspace | Maihinnousu.net | Last.fm
Spirocore
24.04.2011 12:03:45

metallimies123: Anteeksi jos tuotin sinulle traumoja.. En tajua porukka lakaa tääl oikeesti hermostua. Ei sen Metallican puolia nyt niin paljon tarvitse pitää, kyllä niitä faneja riittää. ; ) Ja voi olla että ne SUN mielestä on tehnyt monta hyvää biisiä... Nää on just näitä mielipidejuttuja. :D

Kuten joku tuossa jo mainitsikin, niin aihe ei varsinaisesti ole tabu, mutta kun tästä on väännetty miljoona keskusteluketjua lukkoon niin onko ihan _pakko_ alottaa uus mylly wahista, rumpusoundeista ja Megakulemasta. Bändistä löytyy aika monta muutakin puolta, ihmetyttää että keskustelu aina kymmenen sivun välein siirtyy viideksi sivuksi näihin kolmeen "ydinkysymykseen".

Voin tunnustaa etten itse ihmeemmin piittaa Kill 'em all:ista. Ja pidän St. Angerista, ihan oikeasti kuuntelen ennemmin jäljempänä mainittua. Uusinkin lätty oli monessa mielessä ok, ei mikään Puppetz, mutta silti.

Btw: ihan kivalta kaverilta se Lars vaikutti kun sen pari vuotta sitten tapasin Q&A-tapahtumassa Kööpenhaminassa (pääsin radioonkin!).
"I say Goddamn what a rush!"
Fantasmic
24.04.2011 12:06:30
metallimies123: Tarkoitin haastattelutilanteissa, ja sen Mustaineen suhtautuminen on jotenki niin ala-arvosta.

Ai niihin.Onhan se ero kuin yöllä ja päivällä.Dave sentään otti potkunsa vastaan kuin mies, perusti uuden bändin eikä kahdenkymmenen vuoden aikana sortunut vinettämään potkuistaan tai mustamaalaamaan Metallican jäseniä. ;)
Rispectit siitä.
Mntr
24.04.2011 12:53:38
Megakorkko: Metallica vetässy tänään Indiossa jonkun Big 4 keikan. En tiiä mutta vittu missä iskussa on bändi nyt :D

http://www.youtube.com/watch?v=F_m4sAw00u0

Phantom Lordista rehersalia. En oo näin tiukkaa metukkavetoa varmaan 10 vuoteen kuullut. Tuplat jauhaa, kitarat kuulostais että oltas vedetty soundia ylöspäin kun kuulostaa niin teräviltä ja pirun tiukkaa soittoa muutenkin. Soittivat jopa tuon jarrutteluosion ja vittu mikä möräys Hetulta 2:23.

Huhhuh oli niin tiukka veto että ihan kyynel valuu silmäkulmasta...oikeasti.

Ohhoh ! En malta odottaa itse B4 klippejä... Muutenkin nuo Rehearsal pätkät samasta tilanteesta on loistavia :) Viime yönä oli ainakin vedetty taas am i eviliä med B4
Sergei Fallinen
24.04.2011 14:23:05
on siinä toisaalta pointtikin että se yks negatiivinen kommentti muuten pelkkien kehujen täyttämässä ketjussa saattaa tehdä ihan hyvää
Rhapa
24.04.2011 14:42:39
metallimies123: Tarkoitin haastattelutilanteissa, ja sen Mustaineen suhtautuminen on jotenki niin ala-arvosta.

Tämä pistää ihmetyttämään. Kun tämä ei oikeastaan ole mielipidekysymys, vaan sä dissaat tyyppiä omien harhakuvitelmien vuoksi.

Lerssihän on todella mukava jannu ja m&g:ssä sai ainakin meikäläisen vakuutettua maanläheisyydellään ja aidolla välittämisellä faneistaan. Isot rispektit noin mittavan uran tehneelle kaverille, joka kuitenkin juttelee meille tavallisille kuolevaisillekin kuin hyvällekin ystävälleen. Samaa toki voi sanoa kaikista noista jampoista. Lerssi vain jäi mieleen aidosti hyväntuulisena ja asiallisena juippina.

Ja itse olen saanut täysin päinvastaisen käsityksen myös lerssin ja mustainen suhteesta. Sun silmät ehkä kaipais myös vähän avarampaa katsetta ja se voisi löytyäkin, jos pääset yli siitä, että mustonen sai aikoinaan kenkää tallicasta. End of story.

Hyvää pataahan bändien jäsenet tätä nykyä ovat. B4 kertoo sekin osaltaan aika paljon siitä, että haavat on kudottu lopullisesti umpeen.
hullu_ukko
24.04.2011 14:47:32
metallimies123: En oo mielestäni kirjottanu mitään niin ärsyttävää että mun kimppuun pitäs hyökätä jonain ristiretkeläisenä. :D Rupes vaan ärsyttämään nää jotkut Metallicanpalvojat ja päätin pistää yhen tommosen koko Metallicaa kritisoivan kommentin joka tavallaan palauttais maan pinnalle...

Sori katoin suht nopeesti läpi tän ketjun, enkä löytänyt kauheesti Metallicaa kritisoivia kommentteja joten tein näin.

Kovaa kritiikkiä pistitkin, oivaltavaa ja terävää. Kirkin Wahi, Larsin kyvyt rumpalina ja Megadeth kuuluvat aiheisiin, jotka on käyty läpi jo kauan ennen sun syntymääsi, ja joihin liittyvästä väännöstä on jaettu m.netissä vähintään saman verran jäähyminuutteja, kuin sulla on elämää takana. Kukaan ei jaksa lukea samaa paskaa yhä uudelleen ja uudelleen, en edes minä, vaikka en suuremmin Metallicasta pidäkään.
Why don't you have a seat over there?
metallimies123
24.04.2011 17:54:32

Oonko mä nyt jossain hemmetin tuomioistuimessa siitä että dissasin Metallicaa, vaikka sitä oli jo dissattu. Järki käteen!
Decadetroll
24.04.2011 17:56:00
metallimies123: Oonko mä nyt jossain hemmetin tuomioistuimessa siitä että dissasin Metallicaa, vaikka sitä oli jo dissattu. Järki käteen!

No mikä järki se on yleensä mennä metallica-ketjuun dissaamaan metallicaa? Jos ei bändistä tykkää niin eihän se oo mikään pakko mennä vinkumaan ketjuun yhtään mitään. Saa sitä omaa järkeä käyttää vaikka internetissä ootkin.
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
metallimies123
24.04.2011 18:07:22

hevikivinen: Onhan siinä paljon järkeä. En minä ainakaan viitsisi mennä dissaamaan Metallicaa vaikkapa Slayer-ketjuun, koska Slayer on ihan eri bändi. Tämähän on Metallica-ketju.

Ei liene kuitenkaan tarkoitus, että näissä ketjuissa vain kiitetään ja kumarretaan syvään sitä artistia, joka kulloinkin on kyseessä.

Niimpä! Eikös Metallica-ketjussa nimenomaan keskustella Metallican hyvistä ja huonoista puolista.

Sitä myös mietin, että jos minua syytetään siineä että olen sanonut saman mitä moni muukin, niin jos joku tulisi tähän ketjuun sanomaan pitävänsä Master of puppetsista niin saisiko hän "syytteen" vanhojen asioiden hokemisesta.
Decadetroll
24.04.2011 18:20:47
metallimies123: Niimpä! Eikös Metallica-ketjussa nimenomaan keskustella Metallican hyvistä ja huonoista puolista.

Sitä myös mietin, että jos minua syytetään siineä että olen sanonut saman mitä moni muukin, niin jos joku tulisi tähän ketjuun sanomaan pitävänsä Master of puppetsista niin saisiko hän "syytteen" vanhojen asioiden hokemisesta.

No kannattanee yleensä varmaan miettiä, onko ko. asian uudestaan ja uudestaan samassa ketjussa hokemisessa mitään järkeä ja hyötyä?
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
Rhapa
24.04.2011 18:21:35
metallimies123: Sitä myös mietin, että jos minua syytetään siineä että olen sanonut saman mitä moni muukin, niin jos joku tulisi tähän ketjuun sanomaan pitävänsä Master of puppetsista niin saisiko hän "syytteen" vanhojen asioiden hokemisesta.

Kannattaa ehkä myös miettiä sitä, että moderaattoreilla on hyvin tiukka linja tämän ketjun suhteen. Eli ihan oman maun mukaan saat kyllä kommenttia paiskoa menemään, mutta älä revi pelihousujasi, jos joku vihjaisee sinun kulkevan aika heikoilla jäillä juttuinesi. Se ei välttämättä ole ihan huono asia kuunnella mitä ne muut sinulle oikein yrittävät sanoa. Se voi säästää sinulle mahdollisuuden jatkaa jutustelua muissakin ketjuissa. Eli ota vain ihan iisisti, jookos?

Sori offtopic.
metallimies123
24.04.2011 18:32:07

Rhapa: Kannattaa ehkä myös miettiä sitä, että moderaattoreilla on hyvin tiukka linja tämän ketjun suhteen. Eli ihan oman maun mukaan saat kyllä kommenttia paiskoa menemään, mutta älä revi pelihousujasi, jos joku vihjaisee sinun kulkevan aika heikoilla jäillä juttuinesi. Se ei välttämättä ole ihan huono asia kuunnella mitä ne muut sinulle oikein yrittävät sanoa. Se voi säästää sinulle mahdollisuuden jatkaa jutustelua muissakin ketjuissa. Eli ota vain ihan iisisti, jookos?

Sori offtopic.

Kyllä, tunnustinhan virheeni, kun sanoin että en lukenut ihan kunnolla tätä palstaa.

Rauhallisemmin voisivat kyllä ottaa muutkin. : D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)