Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aku Ankka-lehti
1 2 3
-Lassi-
22.04.2011 12:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukeeko jengi "akkaria"? Itsehän luen lehden joka viikko, yleensä pyhän istunnon aikana. Toisinaan on hyviä tarinoita, toisinaan aika sairaan huonoja. Yleensä Don Rosan ja William van Hornin tarinat ovat niitä parhaita. Yleensä Pelle Pelottomaan liittyvät jutut ovat omia suosikkeja, samoin Roope-setään. Mikkihiiren maailma ei juuri jaksa kiinnostaa ja kaikki pepi ja hiawatha-tarinat ovat käytännössä kaikki lukematta paskaa.
 
Tämän viikon numerossa kaikki muut tarinat oli ihan luettavia, paitsi se pepitarina. Mummon pääsiäismunatarina oli myös vähän tylsä.
 
Kertokaahan arvon muusikot nyt sitten omia mietteitänne.
 
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
Guitaristi
22.04.2011 12:57:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkari on tullut talouteen jo yli 10 vuotta ja kyllä se keskiviikko-iltoihin kuuluu kuin nyrkki pers... joo. Jossain vaiheessa tuli sarjisekstrakin ja Roope-setä. Nykyään pelkkä akkari siis.

Itse skippaan lähes kaikki Mikki-tarinat, ei vaan napostele. Rosan ja Barksin kertomukset nyt ovat niitä parhaita, mutta ne alkavat olemaan aika puhkikulutettuja. Van Horn on kyllä hyvä. Myös Daan Jippesin tyyli iskee meikään.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Funkånaut
22.04.2011 12:58:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taso romahtanut viime vuosina totaalisesti. Mutta tykkään lukea vanhempia Akkareita "toimituksella." Täytyy vaan hakea niitä näköispainoksia, joissa on vanhoja numeroita kopioina.
 
"Gimme that paper, bet yer ass I will sign.. 'CAUSE I NEED A BEER, 'N IT'S TITTY- SQUEEZIN' TIME!" - Frank Zappa
Milkop
22.04.2011 13:08:10 (muokattu 22.04.2011 13:09:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta tuo tason laskeminen. Surkeaa piirrosjälkeä ja vielä huonompia kässäreitä. Tilattua tuli silti varmaan 15 vuotta ja onhan noita wanhoja aviiseja vielä hauska lueskella.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
HaloOfFlies
22.04.2011 13:26:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

90-luvun alussa tilasin Akkaria parin vuoden ajan. Tulee noita lehtiä luettua ja niissä on kyllä hauskoja tarinoita. Kirjekyyhky on yksi suosikeistani, repeän aina siinä kohdassa kun pyöräilijät ovat lähdössä kisaan ja Aku jyrää autolla kaikkien yli :D
 
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Prophet
22.04.2011 13:34:42 (muokattu 22.04.2011 16:33:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokoelmasta löytyy Aku Ankat 1970-1989 erikoisnumeroineen, Aku Ankan näköispainoskirjat 1952-1960, Aku Ankan taskukirjat 1-100 sekä Roope Setä -lehdet 1-100 erikoisnumeroineen. Satunnaisesti tulee luettua. Uudempi tuotanto ei kiinnosta, 1960-luvun kaksiosaisia näköispainoskirjoja en aio hankkia.
 
jigsore
22.04.2011 13:45:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi lukenut aktiivisemmin joskus 2000-luvun alussa ja jo silloin alkoi taso laskea aika pahasti. Uusia olen selaillut satunnaisesti noin kerran vuodessa ja vaikuttaa todella ankealta, ainoina valopilkkuina Carl Barks -toivesarjat.
Voitto Ankka
22.04.2011 15:38:40 (muokattu 22.04.2011 15:41:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Lehti tule meille lapsena. Oli tullut jo ennen kuin minä vissiin... Tuli luettua pirusti. Opin 4-vuotiaana lukemaan nimenomaan Aku Ankan ansiosta. Äiti ei jaksanut minulle niitä jatkuvasti lukea vaan totesi, että paras sinunkin opetella itse lukemaan! Tein sitten niin.
 
Jossakin vaiheessa sitä ei enää tilattu. Sitten muutin itse omaan kämppään ja sitten valmistuttua ja duunin saatua tilasin taas Aku Ankan. Olisinko ollut 24-25 -vuotias tuolloin 90-luvun puolivälissä.
 
Mielestäni lehti oli tuolloin vielä hyvä, tai ainakin siedettävä. 2000-luvulla taso alkoi laskea julmetusti. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin sekä piirrosjälki että käsikirjoitukset huononivat älyttömästi. Ilmeisesti niitä alkoi tuottaa jotkin italialaiset tusinapiirtäjät. Pitkän aikaa lehti kuitenkin vielä tuli minulle, koska Don Rosan pitkät jatkosarjat edustivat minulle mahtavuutta.
 
Muutama vuosi sitten totesin kuitenkin, että en minä kyllä pelkästään Don Rosan takia jaksa tuota konsernia tukea. Rosan tuotokset saa ostaa erillisinä kirjoinakin. Soitin tilaajapalveluun ja kerroin irtisanovani tilauksen. Mieshenkilö linjan toisessa päässä tiedusteli syytä moiseen, jotta voisivat mahdollisesti parantaa palvelua tms. Kerroin saman kuin tuossa yllä. Asiakaspalvelija totesi: "Ymmärrän hyvin. Olen kanssanne hyvin pitkälti samaa mieltä lehdestämme. Kiitos, että jaksoitte näinkin pitkään!"
 
Edit: Todiste siitä, että Aku Ankkaa on luettu:
http://www.pispala.net/geezer/kvaak/yopuulle.html
 
j.
 
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
Meadow
22.04.2011 15:52:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lehti tuli kotiin 90-luvun puolivälistä johonkin 2000-luvun puoliväliin, jolloin taso alkoi laskea sen verran pahasti että tilaus piti lopettaa. Paljon mieluummin luen hyllystä löytyviä Barks- ja Rosa-kovakantisia kuin sitä sekundaa, mitä lehti nykyisin tarjoilee.
 
Musiikkimasiina
22.04.2011 17:04:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaita on kyllä ne tarinat, missä Akun röytäminen paisuu aivan massiivisiin mittasuhteisiin, ja sellaisiin tilanteisiin joita ei osannut alussa odottaa lainkaan. Näitä tarinoita on tarjoillut juurikin Don Rosa ja Barks, silloin tällöin myös muilta piirtäjiltä löytyy satunnaisia helmiä.
 
http://www.myspace.com/conquerband http://www.myspace.com/xlfitswell
slipkorn
22.04.2011 22:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä vain Don Rosan, Carl Barksin, William van Hornin ja Al Taliaferron piirtämillä tarinoilla on väliä. Tilaamisen olen lopettanut, mutta tulee tuota edelleen luettua, kun eteen sattuu. Mikki Hiiren ja muiden höpöhöpöhahmojen tarinat skipaten tietysti.
 
Sakmongkol
22.04.2011 23:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tässä että Roope Ankka saattaa olla mielenhäiriöinen, esim. skitsofreenikko. Nimittäin kaikkihan tietävät että Roope on saatanan pihi, ja hyvin monessa tarinassa kuluttaa aikaansa yrittäessään lukea päivän lehteä ilmaiseksi.
 
Sitten taas kun Roope huomaa että Kulta-Into Pii menestyy jossain bisneksessä paremmin kuin hän, on pakko pistää paremmaksi vaikka se maksaisi mitä. Kilpailu tapahtuu aina siten että käydään vuorotellen katsomassa vastapuolen hanketta ja tehdään itse isompi tai parempi tai enemmän. Ja aina lopussa molemmat häviävät saatanasti rahaa, tai joskus välillä Roope keksii vahingossa jonkin alkuperäiseen aiheeseen liittymättömän liikeidean ja rahastaa sillä.
 
Tämähän on täysin hullua. Roopen mahdollinen rahallinen hyöty perustuu näissä hommissa täysin tuuriin eikä siihen että hän on "ahkeraakin ahkerampi ja ovelaakin ovelampi" kuten aikoinaan kerätessään omaisuuttaan. Ei voi kuin ihmetellä miksi Roope viitsii kilpailla Kulta-Innon kanssa mistään, ja vielä enemmän ihmettelen tätä Kulta-Innon puolesta koska hänen pitäisi satojen tai tuhansien episodien perusteella tietää että turpaan tulee aina.
 
Sitten mietin että kun monet, ainakin esim. Barksin ja Rosan tarinat, sijoittuvat 50-luvulle, niin onko kukaan laskenut kuinka helvetin tiukkaa tekee kun yrittää ehtiä kaikkiin seikkailuihin siinä ajassa. Tai edes Roopen elinaikana, hän on käsittääkseni tällä hetkellä 144-vuotias joten aikaa on ollut paljon mutta väittäisin että silti on tehnyt tiukkaa.
 
Meadow
23.04.2011 00:37:00 (muokattu 23.04.2011 00:37:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Sitten mietin että kun monet, ainakin esim. Barksin ja Rosan tarinat, sijoittuvat 50-luvulle, niin onko kukaan laskenut kuinka helvetin tiukkaa tekee kun yrittää ehtiä kaikkiin seikkailuihin siinä ajassa. Tai edes Roopen elinaikana, hän on käsittääkseni tällä hetkellä 144-vuotias joten aikaa on ollut paljon mutta väittäisin että silti on tehnyt tiukkaa.
 
Roopehan kuolee Barks/Rosa-jatkumossa vuonna 1967. Kiirettä on kyllä äijällä pitänyt.
 
Sakmongkol
23.04.2011 00:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Roopehan kuolee Barks/Rosa-jatkumossa vuonna 1967. Kiirettä on kyllä äijällä pitänyt.
 
Niinhän olikin. Silti jännä.
 
Prophet
23.04.2011 07:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wanhan liiton miehen näkökulmasta tarkasteltuna Aku Ankka -lehti muuttui huonompaan suuntaan jo 1990-luvun alussa. Tapahtuiko sama kehitys Roope Setä -lehtien ja Aku Ankan taskukirjojen kohdalla (ei tullut luettua enää montaa numeroa satasesta ylöspäin)? Nykyisin taitaa olla jotain minitaskareitakin.
 
kk80
23.04.2011 21:04:48 (muokattu 23.04.2011 21:05:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkarista oli 3vkon ilmainen näytejakso jaossa. Nostalgiatrippi lapsuuteen ei oikein toiminut, vähän valju taso noissa tosiaan on. Muisteekseni lapsuudessa (80-luvun loppu) olisi ollut vähän tasaisempaa jälkeä: Barksit ja Don Rosat tietty ihan huippuja mutta perus ankkatarinatkin toimivat tuolloin ihan kivasti... Aku Ankan suomenkieli oli aikanaan ihan huippua, kielenhuollon ammattilaisilta taisi sadella kiitosta ihan kiukulla. Toivottavasti tältä osin taso ei ole laskenut.
 
Itse olen mieltänyt Akkarit ja Taskukirjat aina ihan eri jutuikseen. Formaatti nyt tietty on eri mutta jotenkin tarinoiden henki, piirrosjälki ja hahmotkin ovat aika erilaisia. Roope-Setä lehti (ilmestyykö enää)taisi olla aika samanlainen kuin taskaritkin. Akkarit, eikä vähiten Barksin ja Rosan ansiosta, edustavat ainakin itselleni ainoaa oikeaa Ankkalinna -kaanonia.
 
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
DirtyFingers
23.04.2011 21:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:--D. Olisko tässäkin kuitenkin kyseessä se eka demo - efekti?
 
Watch Out, We're Mad
-Lassi-
23.04.2011 21:29:35 (muokattu 23.04.2011 21:30:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: :--D. Olisko tässäkin kuitenkin kyseessä se eka demo - efekti?
 
En nyt sanoisi, tason lasku on aika ilmeistä tämän vuosituhannen puolella.
 
Vaikka lehti olikin aikoinaan parempi kuin nyt, kyllä tämän ihan mielellään lukee siltin läpi. Toisinaan on niin hyviä juttuja että naurattaa ihan ääneen. Aku ite on välillä semmonen säätäjä että pahaa tekee.
 
Ootteko tutustunu sakolut:den ankkasarjakuviin? Hienoa settiä!
 
E: linkkiä t aku ankka http://naurunappula.com/719199/akus … -sudempentu-leiri.png?group_id=8669
 
-It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it.
Quru
23.04.2011 22:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DirtyFingers: :--D. Olisko tässäkin kuitenkin kyseessä se eka demo - efekti?
 
Ei. Olen sitä mieltä, että akkari on ihambasagaa nykyään ja aina joku kommentoi, että ehkäpä olen kasvanut ulos siitä. Mitä helvettiä, kasvanut ulos? Rosat ja Barksit ovat edelleen timanttia ja Van Horninkin THV-meiningit uppoavat edelleen yhtä kovaa kuin 10-15 vuotta sitten. Tänään luin tylsyyksissäni Roope Ankan elämä & teot läpi ja se on ihan loistava kyllä.
 
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
JIRPPI
23.04.2011 22:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Lassi-: Ootteko tutustunu sakolut:den ankkasarjakuviin? Hienoa settiä!
 
E: linkkiä t aku ankka http://naurunappula.com/719199/akus … -sudempentu-leiri.png?group_id=8669

 
Huomattavasti parempaa ainakin kuin nuo uudet lehdet. Tilaus tuli joo lopetettua joku kaks vuotta sitte, kun oli niin paskaa juttuu... Uudet piirtäjät/käsikirjottajat on huonoja. Vanhoi kyl jaksaa lukee joskus.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «