Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
DJKaaos
23.04.2011 21:24:26
Vaihtovirta: Kylläpäs taas hävettää olla lahtelainen...

http://www.ess.fi/?article=322783

Lord of the strings et kai vaan...?
Minä olen minä.
Funkånaut
23.04.2011 21:50:18

http://hasfernandotorresscoredforchelsea.com/

No nyt on. Vei vain 730 minuuttia.
"Gimme that paper, bet yer ass I will sign.. 'CAUSE I NEED A BEER, 'N IT'S TITTY- SQUEEZIN' TIME!" - Frank Zappa
Mika Kangas
23.04.2011 23:33:23
Vaihtovirta: Kylläpäs taas hävettää olla lahtelainen...

http://www.ess.fi/?article=322783

Pitäisikö olla iloinen että Suomeen on saatu fanaattinen jalkapallokulttuuri vai loukkaantua Litmasen patsaan tärvelystä. Kallistun kyllä jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Kyllähän Litmanen on pyhä nakki suomalaisessa jalkapallossa että luulisi FC Lahden fanaattisiempienkin kannattajien älyävän jättää Litin patsas rauhaan.
rockjihad
23.04.2011 23:40:32
Mika Kangas: Pitäisikö olla iloinen että Suomeen on saatu fanaattinen jalkapallokulttuuri vai loukkaantua Litmasen patsaan tärvelystä. Kallistun kyllä jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Kyllähän Litmanen on pyhä nakki suomalaisessa jalkapallossa että luulisi FC Lahden fanaattisiempienkin kannattajien älyävän jättää Litin patsas rauhaan.

Fanaattisuus ja idiotismi on kaksi täysin eri asiaa...

Valitettavasti nämä Lahtelaisten ääliöiden yritykset kopioida suurta maailmaa fanikulttuurissa, lajissa kuin lajissa on aina tätä luokkaa...
Rattata
24.04.2011 10:59:15
rockjihad: Fanaattisuus ja idiotismi on kaksi täysin eri asiaa...

Ero on kyllä aika hiuksen hieno :)
DJKaaos
24.04.2011 11:27:24
Funkonaut: http://hasfernandotorresscoredforchelsea.com/

No nyt on. Vei vain 730 minuuttia.

Tulihan se viimeinkin. Onkohan nyt hanat auki loppukauden osalta? Chelsea pelaa kyllä hyvin tällä hetkellä. Arsenal jos röytää tänään Boltonin vieraana, niin Arsu voi haudata teoreettisetkin mestaruusajatukset.

Liverpool voitti aika reippaasti Birminghamin 5-0. Parhaimmillaan Poolin peli toimii varsin hyvin ja edelleenkin pistää silmiin toi kokonaisfiilis, jonka Dalglish toi tullessaan. Vaikuttaa hyvältä ja toimvalta paketilta tuo Poolin valmennusratkaisu. Dalglish toimii keulakuvana ja suurten linjojen vetäjänä tukenaan Sammy Lee ja Steve Clarken kontolla on varmaan isosti nuo taktiset asiat.

Manchester United voitti eilen Evertonin Hernandezin 84. minuutin puskumaalilla. Täpärälle meni, vaikka ottelu olikin ihan yhtä maalia alusta loppuun.
Minä olen minä.
Rubuinen
24.04.2011 12:12:18

rockjihad: Fanaattisuus ja idiotismi on kaksi täysin eri asiaa...

Valitettavasti nämä Lahtelaisten ääliöiden yritykset kopioida suurta maailmaa fanikulttuurissa, lajissa kuin lajissa on aina tätä luokkaa...

Jos tää nyt on fanien tekosia, eikä vaan joidenkin muuten vaan idioottien junnujen(tai no nykypäivänä mun ikäisetkin "vanhukset" tekee ihan samantasoisia juttuja), niin pitää kovasti ihmetellä miksi? Sen nyt jotenkin ymmärtäisi jos Lahti pelaisi liigassa, niin voisikin ottaa nokkiinsa, mutta aika mieleltään vajaa saa olla jos luulee, että kuningas pelaisi vikoja kausiaan 1.divarissa...
Secreterial
24.04.2011 19:56:31
Jos vitutuksella olisi kasvot, niin ne olisivat Wengerin.

Arsenal teki sen sitten taas; pelasi itsensä ulos mestaruuskamppailusta. Jotenkin se oli jälleen arvattavissa. Yllättävän pitkään Arsenal pysyi kuitenkin mukana kamppailussa. Nyt enää 4 peliä jäljellä, ja eroa Unitediin 9 pistettä.

Chelsea oli ainakin mulle heti kauden alusta asti se kovin haastaja. Vaikka välillä meni päin persettä, niin jotenkin oli sellanen fiilis, että Chelsea tulee ohi. Arsenalia en laskenut mestaruuskamppailuun, mutta hyvinhän ne mukana roikku. Nyt kuitenkin turpaan Boltonilta.

Arsenalilla on varmasti teknisesti liigan paras keskikenttä, mutta kun pitäisi laukoa, niin aletaan neppailemaan rankkarialueella. Heitellään pikku roikkuja ja yritetään nättiä, kun tarttettas laukauksia.

Puolustushan joukkueella kusee niin rajusti kuin voi. Pakit on riisitikkuja verrattuna kunnon toppareihin, ja se näkyy. Boltonin 2-1 maalissa vietiin Djourouta 100-0

E. Kiitoksen Hernandezille taas eilisestä :). Ja mikäs riisitikku se Baines on, Valencia nakkas kaverin sivuun melko kevyesti :)
DJKaaos
24.04.2011 20:27:03
Secreterial: Jos vitutuksella olisi kasvot, niin ne olisivat Wengerin.

Hymy tulee omalle lärville väkisinkin, kun katsoo tuota katkeran vittuuntunutta harmaata lärviä ottelusta toiseen :)

Chelsea oli ainakin mulle heti kauden alusta asti se kovin haastaja. Vaikka välillä meni päin persettä, niin jotenkin oli sellanen fiilis, että Chelsea tulee ohi. Arsenalia en laskenut mestaruuskamppailuun, mutta hyvinhän ne mukana roikku. Nyt kuitenkin turpaan Boltonilta.

Marraskuulle asti Chelsea meni menojaan ja näytti häkellyttävän ylivoimaiselta. Muttaa vuodenvaihteen molemmin puolin vallinnut sysimusta jakso näytti kyllä pudottaneen joukkueen todella kauas taakse. En itse ainakaan sydäntalvella uskonut, että Chelsea on kakkonen tässä vaiheessa kautta. Toisaalta, Arsenalin romahtaminen ei varmaan yllättänyt ketään. Chelsealla on edelleen eroa Manchester Unitediin 6 pistettä, mikä on paljon tässä vaiheessa kautta.

Arsenalilla on varmasti teknisesti liigan paras keskikenttä, mutta kun pitäisi laukoa, niin aletaan neppailemaan rankkarialueella. Heitellään pikku roikkuja ja yritetään nättiä, kun tarttettas laukauksia.

Joukkueesta puuttuu oikeanlainen fyysisyys ja johtajuus lähes kokonaan. Näennäisen hienoa pallonhallintaa ja siirtelyä, mutta silloin kun ratkotaan mestaruuksia, niin pelkkä pullamössö ei riitä. Huvittavaa tässä koko jutussa on myös se, että joukkueen fanit ovat hyväksyneet asemansa seurana, josta ei ole voittamaan yhtään mitään, vaan selitellään näyttävän pelin olevan itseisarvo. Käsittämätöntä, että tämä asetelma on hyväksytty fanien keskuudessa.

Arsene Wengeristä aika on armotta ajanut ohi. Köyhät taktiset ratkaisut ja Keisarilla ei ole vaatteita -tyyliset sokeat pisteet vuodesta toiseen jaksavat ihmetyttää. Moni pitää Wengeriä jotenkin erinomaisena pelaajien kehittäjänä, mutta minä en. Wenger on kyllä kohtalaisen hyvä kehittämään pelaajia tuohon omaan systeemiinsä, mutta kokonaisvaltaisesti Arsenalista on lähtenyt maailmalle viime vuosina todella vähän sellaisia pelaajia, jotka olisivat kyenneet säilyttämään pelillisen tasonsa edes samanlaisena, mitä se oli Arsenalissa ollessa.
Minä olen minä.
Secreterial
24.04.2011 20:47:37
djKaaos: Marraskuulle asti Chelsea meni menojaan ja näytti häkellyttävän ylivoimaiselta. Muttaa vuodenvaihteen molemmin puolin vallinnut sysimusta jakso näytti kyllä pudottaneen joukkueen todella kauas taakse. En itse ainakaan sydäntalvella uskonut, että Chelsea on kakkonen tässä vaiheessa kautta. Toisaalta, Arsenalin romahtaminen ei varmaan yllättänyt ketään. Chelsealla on edelleen eroa Manchester Unitediin 6 pistettä, mikä on paljon tässä vaiheessa kautta.

Seuraavat 2 peliä on isoja Unitedille. Arsenal ja Chelsea vastassa. Häviö Arsenalille, niin panokset Chelsea pelissä on jo melkoset. Toisaalta en jaksa uskoa, että Arsenal pystyy Unitedia kuitenkaan haastamaan. Rooneyn fyysinen olemus riittää kaatamaan topparilinjan jo katseella. Unitedille kaksi viimistä peliä pitäs sitten olla heittämällä voittoon matseja. Blackburn ja Blackpool vastassa näissä. Napataan ens sunnuntaina voitto, niin on mukava vietellä vappua :)

Itse laskin tuon Chelsean kakkosena olemisen ihan Arsenalin röytämisen varaan. Cityyn en missään vaiheessa uskonut.

djKaaos:Joukkueesta puuttuu oikeanlainen fyysisyys ja johtajuus lähes kokonaan. Näennäisen hienoa pallonhallintaa ja siirtelyä, mutta silloin kun ratkotaan mestaruuksia, niin pelkkä pullamössö ei riitä. Huvittavaa tässä koko jutussa on myös se, että joukkueen fanit ovat hyväksyneet asemansa seurana, josta ei ole voittamaan yhtään mitään, vaan selitellään näyttävän pelin olevan itseisarvo. Käsittämätöntä, että tämä asetelma on hyväksytty fanien keskuudessa.

Fox Sportin kommentaattori latas täyden lastin kritiikkiä Wengeriä kohtaan. Sano suoraan, että ostamalla noin hinteliä toppareita, ei tulla voittamaan mestaruutta ikinä. Ja tottahan se on. Jos vertaa vaikkapa Djorouta ja Vidiciä, niin erohan on huima. Vidicin lihasmassa on varmaan tuplat Djoroun vastaavasta.

Vähän tuntuu, että kentällä on jo liikaa taitoa. Nasri, Arshavin, Cesc ja Wilshere ovat kaikki loistavia pelaajia, mutta yhdessä alkaa järetön neppailu. Tuossakin pelissä niitä vetopaikkoja oli, mutta pakko oli vielä yrittää pelata hienosti kaverille.
Teijo K.
25.04.2011 10:29:58

Mika Kangas: Pitäisikö olla iloinen että Suomeen on saatu fanaattinen jalkapallokulttuuri vai loukkaantua Litmasen patsaan tärvelystä. Kallistun kyllä jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Onhan tuossa se melko suurikin mahdollisuus, että tuo ilkityö ei liittynyt jalkapalloon millään tavalla. Känniset teinit nyt vaan keksivät "hauskan läpän" ja siinä olisi voinut olla mikä patsas tahansa.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
washburn21
25.04.2011 11:38:15
Secreterial: Jos vertaa vaikkapa Djorouta ja Vidiciä, niin erohan on huima. Vidicin lihasmassa on varmaan tuplat Djoroun vastaavasta.
Tähän täytyy puuttua sen verran että vertaus ei ole kovin hyvä. Djoroulta kyllä löytyy massaa ja on pelannut loistavan kevätkauden. Eikä Arsenal ole mielestäni topparipariin tällä kaudella kaatunut, vaan enemmänkin ringin kapeuteen ja voittamisen kulttuurin puuttumiseen.
Kevään merkkejä ilmassa, kun Arsenal pupeltaa tuttuun tapaansa :)
Onneksi kohta alkaakin Veikkausliiga ja pääsee katsomaan suomifutista!
...
Secreterial
25.04.2011 12:24:44
washburn21: Tähän täytyy puuttua sen verran että vertaus ei ole kovin hyvä. Djoroulta kyllä löytyy massaa ja on pelannut loistavan kevätkauden. Eikä Arsenal ole mielestäni topparipariin tällä kaudella kaatunut, vaan enemmänkin ringin kapeuteen ja voittamisen kulttuurin puuttumiseen.
Kevään merkkejä ilmassa, kun Arsenal pupeltaa tuttuun tapaansa :)
Onneksi kohta alkaakin Veikkausliiga ja pääsee katsomaan suomifutista!

No se oli kato vitsi, you know?

Silti, Djorou on liian hintelä ollakseen kunnon toppari. Eilen Djorouta yli päätä lyhyempi kaveri voitti kaksinkamppailun 100-0 2-1 maalissa. Yksinkertaisesti meni voimalla ohi. Toinen vastaava tilanne oli Elmanderin puolittainen läpiajo. Toppari hävisi voimassa aivan 100-0. Ei ilman kunnon toppareita pääse mihinkään. Kyllä meikä noihin Fox Sportin asiantuntijan puheisiin yhdyn; ei noilla toppareilla pötkitä pitkälle. Kyllähän Djorou on ihan hyvin pelannut ei siinä, mutta kun vastaan tulee vähän lihaksikkaampi kaveri, niin selvä häviö. Eilisessä Bolton pelissä se näkyi. Vertailuna Boltonin Cahill ja Knight, jotka dominoivat oman puolustusalueen pääpeliä miten tahtoivat.

Eikä se Arsenalin peli nyt toppareihin ole kaatunut, mutta kyllä se siltikin ongelmallinen kohta on. Koncielny on aivan liian epävarma ja heikko, Djorou on noussut ykköstoppariksi Vermaelin poissaollessa, mutta en silti arvosta kaveria kovinkaan kovaksi toppariksi. Topparilla pitäs nyt kuitenkin olla sen verta lihasmassaa, että pystyy dominoimaan pääpeliä (vrt. Vidic). ManU:ssahan Evans on pudonnut neljänneksi toppariksi Smallingin vahvojen esitysten takia. Ja omissa kirjoissa myös Evans kuuluu kategoriaan Koncielny.
DJKaaos
25.04.2011 12:27:38
washburn21: Eikä Arsenal ole mielestäni topparipariin tällä kaudella kaatunut

Olen eri mieltä. Mun mielestä merkittävässä osassa on ollut Koscielnyn ja Djouroun haparointi. Etenkin Koscielny oli talven aikana välillä niin pihalla, että huh huh. Djourou on näistä kahdesta selvästi parempi, mutta hänelläkin on aivan kammottavia sijoittumisvaikeuksia välillä. Eihän nuo kaksi pelaisi keskenään, jos rinki antaisi myöten. Vermaelen puuttuminen keskuspuolustuksesta on näkynyt järkyttävällä tavalla. Wenger saa näissäkin asioissa syyttää vain itseään. Puolustuslinja ei kestä menetyksiä ja niitä menetyksiä kauden aikana tulee aina. Jos mun pitäisi lähteä laittamaan Arsenalia kuntoon, niin ihan ekana hankkisin puolustukseen uskottavan topparin. Manchester Unitedilla on vähän sama tilanne silloin, kun Smalling ja Evans ovat keskenään topparipari. Kaaosta, hätäilyä ja sijoittumisvaikeuksia. Onneksi eivät pelaa usein keskenään, vaan rinnalla on yleensä Vidic tai Ferdinand.

Arsenalin keskikentältä löytyy taitoa vaikka muille jakaa, mutta ei sitten paljon muuta. Keskuspuolustuksen ongelmien lisäksi merkittävä puute on fyysisen keskikenttäpelaajan puuttuminen. Arsenalin lähihistoriasta löytyy lukuisia taitavia ja hyökkäysorjentoituneita keskikenttäpelaajia, mutta tasapainon takaamiseksi joukossa on ollut myös näitä fyysistä duunia ja vääntämistä kestäviä kavereita, kuten Vieira, Parlour tai Gilberto Silva. Nyt muutamaan vuoteen tuollaista pelaajaa ei ole ollut ja sen kyllä huomaa. Jack Wilshere omaa fyysisyyttä, mutta en ole aivan varma, että onko hänestä sittenkään juuri tuohon kaivattuun rooliin.
Minä olen minä.
washburn21
25.04.2011 17:34:32 (muokattu 25.04.2011 17:35:10)
djKaaos: Olen eri mieltä. Mun mielestä merkittävässä osassa on ollut Koscielnyn ja Djouroun haparointi. Etenkin Koscielny oli talven aikana välillä niin pihalla, että huh huh.
No joo. Myönnetään että Koscielnystä ja Vidicistä on paha puhua edes samassa lauseessa. Koscielny on erittäin mainio toppari vikkeliä ja taitavia hyökkääjiä (esim. Messi & Barca) mutta kun iso brittikärki kuten Carroll tulee vastaan kaverin fyysinen rajallisuus tulee vastaan.

Arsenalin keskikentältä löytyy taitoa vaikka muille jakaa, mutta ei sitten paljon muuta. Keskuspuolustuksen ongelmien lisäksi merkittävä puute on fyysisen keskikenttäpelaajan puuttuminen.
Tämän allekirjoitan täysin. Song on nostanut tasoaan kaudella, mutta ei ole silti vielä valmis tuohon rooliin. Joku Parkerin tapainen kokenut duunari, joka on kuitenkin teknisesti kyvyllinen sopisi tuohon rooliin täydellisesti

Jack Wilshere omaa fyysisyyttä, mutta en ole aivan varma, että onko hänestä sittenkään juuri tuohon kaivattuun rooliin.
Wilsherehän nähdään Brittien saarilla hyökkäävänä keskikenttänä tulevaisuudessa, vaikka on alempana pelannut (Näinhän Cesckin aloitti Arsenalissa)
Mielenkiintoista nähdä ketä ulostetaan kesällä ja kuuluuko Wenger tähän ryhmään. Epäilen, mutta tekisi miehelle itselleen hyvää. On ollut todella stressaantuneen ja turhautuneen oloinen lähiaikoina.
Luonnollisina vaihtoehtoina näkisin ainakin Denilsonin, Rosickyn ja Bendtnerin poistumisen seurasta. Huhuthan kertovat Wenger olisi kiinnostunut Eden Hazardista. Näkisin miehen mieluusti Arsepaidassa ensi kaudella
...
DJKaaos
25.04.2011 17:46:45
washburn21:
Mielenkiintoista nähdä ketä ulostetaan kesällä ja kuuluuko Wenger tähän ryhmään. Epäilen, mutta tekisi miehelle itselleen hyvää.

Luonnollisina vaihtoehtoina näkisin ainakin Denilsonin, Rosickyn ja Bendtnerin poistumisen seurasta.

Veikkaaja-lehdessä oli viime viikolla juttua, että Eboue, Diaby ja Nasri olisivat mainitsemiesi nimien lisäksi lähdössä seurasta. Lisäksi Fabregasin jatko on kaikkea muuta kuin varma.
Minä olen minä.
washburn21
25.04.2011 17:53:46
djKaaos: Veikkaaja-lehdessä oli viime viikolla juttua, että Eboue, Diaby ja Nasri olisivat mainitsemiesi nimien lisäksi lähdössä seurasta. Lisäksi Fabregasin jatko on kaikkea muuta kuin varma.
Fabregasin lähtö ei olisi edes suuri menestys, mutta jos Nasrikin lähtee niin tuolle paikalle on vaihtoehtona vain Wilshere.

Kohtahan alkaa jo veikkausliiga joten mitä Mnettiläiset odottavat kaudelta? Alku on ollut sekasortoista, mutta kolminkertaisella sarjalla piina helpottaa. HJK mestarisuosikkina. Mustana hevosena toivon ja veikkaan JJK:n sijoittumista mitaleille :)
...
Akitus
25.04.2011 18:26:33 (muokattu 25.04.2011 18:28:22)
Kohtahan alkaa jo veikkausliiga joten mitä Mnettiläiset odottavat kaudelta? Alku on ollut sekasortoista, mutta kolminkertaisella sarjalla piina helpottaa. HJK mestarisuosikkina. Mustana hevosena toivon ja veikkaan JJK:n sijoittumista mitaleille :)

Joo, innolla odotellaan kauden alkua ja sitä, että pääsee taas Sonskille kattelee pelejä. Talvikaudella ehti harmillisesti vain yhden Liigacup-matsin käydä katsomassa. HJK:n kolmatta mestaruutta tietenkin odotellaan ja toivottavasti viime vuoden eurotaipaleesta saataisiin taas yksi askel otettua eteenpäin. Toivottavasti Klubin nuoret (Ring, Alho, Sumusalo, joka tosin viime kaudella pelasikin jo puolet peleistä) pystyvät tekemään samanlaisen läpimurron kuin Ojala ja Westö viime vuonna. Urheilulehti vissiin ennakoi mitalisijojen menevän Klubille, Interille ja Hongalle. Tuo on aika perusvarma kolmikko. TPS on viime kaudesta heikentynyt ainakin Riskin veljeksillä (ja Johanssonilla), mutta tuskin jää kovin kauas kärkikahinoista tänäkään vuonna. Uskoisin, että KUPS pystyy tänäkin vuonna taistelemaan mitaleista, mutta viime vuodesta jäädään hiukan.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
washburn21
25.04.2011 18:29:39 (muokattu 25.04.2011 18:29:51)
Akitus:TPS on viime kaudesta heikentynyt ainakin Riskin veljeksillä (ja Johanssonilla),
+ Tunde ja Manninen :)
...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)