Aihe: Kamahomostelua vai jaloa harrastamista?
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
jyrkalt
22.04.2011 13:55:45
McNulty: Tota... näin musakaupansetänä voin todeta että me myydään tasan sellaista tavaraa mitä kuluttaja itse haluaa ostaa.

Eikös kaupassa myyjät ole luomassa halua ja tarvetta ;)
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
mvirta
22.04.2011 14:04:31 (muokattu 22.04.2011 14:05:19)

Ihmetyttääkö ketään muuta tällä palstalla jatkuvasti päätään nostava "huippu-/best in breed/state-of-art/etc." vehkeiden kanssa nysvääminen?

Ehei, ei häiritse pätkääkään. Tämä on kitarakamat -osasto ja täällä kuuluukin keskustella soittopeleistä. Itsekin viihdyn täällä vaikka suurin osa jorinasta ohjautuukin halpisvehkeisiin.

Kitarat: Soittaminen -osioon voi sitten vapaasti mennä hämmästelemään että hei eiks teitä yhtään kiinnosta millä vehkeillä te vedätte kun te vaan koko ajan jauhatte tosta soittamisesta.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
tinde
22.04.2011 14:29:45

Mä tulkitsin että aloittajaa osittain ihmetyttää / harmittaa kalliiden kamojen osto ilman ymmärrystä siitä, miksi ne oikeasti haluaa ja mihin niitä tarvitsee - ja sen ihmettelyn myös minä allekirjoitan.

Mun mielestä kamojen hankintaan pitää käyttää vaivaa ja aikaa -> testata, soittaa, vertailla ja fiilistellä, silleen ne omat hyvät kamat löytyy jos on löytyäkseen.

Jos ostaa 3000e skitan ainoastaan sen takia että se on kallis ja spekseiltään hyvä, niin onhan se jotenkin hölmöä. Mut jos sen ostaa siksi, että sen on testannut + todennut itselleen hyväksi ja soittoa motivoivaksi niin asia on jo huomattavsti ymmärrettävämpi.
-Cale
22.04.2011 14:33:04
Ehkä siitä osittain tuleekin ammattilaisen ja harrastelijan ero, kun harrastelijoilla on monesti enemmän aikaa kikkailla laitteiden kanssa sillä aikaa kun ammattilaisen täytyy keskittyä työhönsä, ja ammattilaisen vapaa-aika saattaa mennä aivan muiden asioiden parissa kuin musajuttujen. Toki tätä logiikkaa soveltaen ammattilaisenkin kannattaa hommata mahd. hyvät kamat joihin voi luottaa keikoilla jne., mutta varmasti vähemmälläkin pärjää.
lavaamo
22.04.2011 15:24:16
Jii-Gee: Tämäkö oli sun mielestä aloittajan pointti & sanoma ??

No jos vähän rivienvälistä lukee niin joo. Tosin en mäkään näe mitään järkeä ottaa opintolainaa tappiin asti ja lyödä ne johonkin ei niiin välttämättömään keppiin tai kaappiin. Mutta sitten kun tienaa omat rahansa niin voihan niillä ostaa vaikka kanelin paskaa jos sille tuntuu.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Marwel
22.04.2011 15:34:42 (muokattu 22.04.2011 15:35:34)
En voi kyllä tähän ketjuun muuta todeta kuin että elämme vaikeita aikoja kertakaikkiaan.
Cocksucker!
mopar
22.04.2011 15:35:25

lavaamo: No jos vähän rivienvälistä lukee niin joo. Tosin en mäkään näe mitään järkeä ottaa opintolainaa tappiin asti ja lyödä ne johonkin ei niiin välttämättömään keppiin tai kaappiin. Mutta sitten kun tienaa omat rahansa niin voihan niillä ostaa vaikka kanelin paskaa jos sille tuntuu.

Niin, tai kamelin pas.....:P
lavaamo
22.04.2011 15:39:39
mopar: Niin, tai kamelin pas.....:P

Ilmeisesti kaneli on sulle vieras outus?
mopar
22.04.2011 15:52:16

lavaamo: Ilmeisesti kaneli on sulle vieras outus?

Jep............
lavaamo
22.04.2011 15:55:41
mopar: Jep............

http://muusikoiden.net/dyn/users/47130.jpg

Toinen on kaneli, toinen ei.
TTV
22.04.2011 16:05:37
lavaamo: http://muusikoiden.net/dyn/users/47130.jpg

Toinen on kaneli, toinen ei.

Empä oo ennen nähny noin parrakasta ja pitkätukkaista kanelia, joka hempeästi soittaa akkaria kanille :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
juikkipuikki
22.04.2011 16:12:44

Kamaurheilu/runkkaushan on harrastuksena mitä hilpein. Toi ajatus "en voi soittaa tolla, on liian hyvä tai kallis mulle" on mun mielestä ihan absurdi sekä täysin hirvittävä. Eikä sitä niin vakavasti noita asioita kannata ajatella, kun paperiahan se rahakin vaan on. Ja ihan hyvinhän kamoissa arvo pysyy(käytetyt), jos tohtii rahojaan saada takaisin.

Sekava viesti kentis, mut pointti on se - ehkä vähän puolustava kanta - että kyllä sitä saa ihan oman mielen mukaan laittaa rahaa kamoihinsa ajattelematta, että onkohan tämä minulle jo liikaa. Hullukshan siinä tulee.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Les Fender
22.04.2011 16:42:50
Jos yli 500€ kitaran ostaminen harrastajalle on jotenkin tuomittavaa tai epäilyttävää, niin onkos sellaisen tekeminenkin suomessa jotenkin moraalitonta? Jos hintakatto on muutamassa satasessa, niin loppukin käsityö voidaan samantien siirtää halpatuotantomaihin. Syvä kumarrus niille jotka syventyvät omiin haluihin/tarpeisiinsa ja tilaavat suomalaiselta soitinrakentajalta. Onneksi teitäkin vielä riittää!
"Living is easy with eyes closed!"
erty
22.04.2011 16:52:03
Mä toivoisin lisää "kamahomostelua" tälle palstalle! Oikeesti en löydä miltein yhtään kunnon kamahomostelu-threadia tämänhetkisen ekan sivun aiheista. Ei yhtään kiinnostavaa threadia yksittäiseen kitaraan tai muuhun laitteeseen liittyen. Aika harva tekee uutta threadia uusimmasta hankinnastaan ja jos tekee niin se "moderoidaan" kuuluvan johonkin jo aikaisempaan threadiin, joka on ainakin musta varsin tylsää lokerointia. Huoneetkaan ei ihan sieltä aktiivisimmasta päästä ole, vaikka jäseniä löytyykin.
Hynkel
22.04.2011 17:02:01
McNulty: Tota... näin musakaupansetänä voin todeta että me myydään tasan sellaista tavaraa mitä kuluttaja itse haluaa ostaa. Kyllä sieltä musiikkiliikkeestä löytyy myös halpaa kamaa sitä tarvitsevalle/haluavalle.

Ettei nyt vaan kommentistasi paistaisi jokin selkeä seikka turhan räikeästi lävitse? :)

Eh, no en tiedä mikä paistaa, sisuskumin lisäksi. Mutta vitsiksi oli tarkoitettu, ja musakaupan sedältä kuultu, joten peace :)
tender.insanity
22.04.2011 17:15:26
erty: Mä toivoisin lisää "kamahomostelua" tälle palstalle! ...

Kyllä. Oikeasti parasta luettavaa on eri (jenkki) foorumeilla kaikki "NGD", "Post pics of your ..." jne. Niitä on kiva lueskella ja katsoa kuvia. Ulkomaan malliin vain niissä onnitellaan ja kehutaan. Täällä joko lukittaisiin tai sitten Jazz-/Bluesmiehet tulevat haukkumaan ja kehoittamaan ostamaan aikuisten välineet.

Toisaalta, tämä m.netin foorumisofta kun ei kuvia tue, niin on perseestä vain linkkejä klikkailla.

Ja vetoaminen siihen, että kuvat vaativat kaistaa, on hanurista. Nyt eletään vuotta 2011, jolloin jokaisella itseään kunnioittavalla ihmisellä on ainakin se meganen yhteys, jolla silläkin kuvat lautautuvat yllättävän ripeästi.
juikkipuikki
22.04.2011 18:42:38

tender.insanity: Kyllä. Oikeasti parasta luettavaa on eri (jenkki) foorumeilla kaikki "NGD", "Post pics of your ..." jne. Niitä on kiva lueskella ja katsoa kuvia. Ulkomaan malliin vain niissä onnitellaan ja kehutaan. Täällä joko lukittaisiin tai sitten Jazz-/Bluesmiehet tulevat haukkumaan ja kehoittamaan ostamaan aikuisten välineet.

Toisaalta, tämä m.netin foorumisofta kun ei kuvia tue, niin on perseestä vain linkkejä klikkailla.

Ja vetoaminen siihen, että kuvat vaativat kaistaa, on hanurista. Nyt eletään vuotta 2011, jolloin jokaisella itseään kunnioittavalla ihmisellä on ainakin se meganen yhteys, jolla silläkin kuvat lautautuvat yllättävän ripeästi.

Juu justiinsa tollaset foorumithreadit on kivoja luettavia ja katseltavia. Siellä porukka osaa olla oikeesti ilosia muiden kamahankinnoista ja kyselee, kuinka laitokset pelittää. Toista se on täällä mnetissä, kun ostat jotain, niin sieltä tulee tyyliin "mitä sä tolla teet, sullahan on jo.." tai haukutaan lyttyyn. Semmosta jenkkilänmeininkiä kaivattaisiin :)

Kuvien lisääminen ois kyl hieno ominaisuus, vaikka kyllähän noita linkkejä jaksaa heitellä.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
tender.insanity
22.04.2011 18:56:29
juikkipuikki:

Kuvien lisääminen ois kyl hieno ominaisuus, vaikka kyllähän noita linkkejä jaksaa heitellä.

Mun mielestä linkit on persiistä. Varsinkin kun alat availemaan jotain imageshackin tai vastaavan kuvia, niin hermot menee aina.
Twinkle
22.04.2011 18:58:36
Eikös kamahomostelu ole jalo harrastus?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)