oo-p 28.03.2011 22:14:39 | |
---|
nyt häirittee ihan kohtuullisen kovasti. Mikä on sen iskelmäksi luokiteltavan biisin nimi, jossa lauletaan vaitonainen neljäs(?) mies? Oiskohan agentsia tai ainakin Jorma kääriäisen laulama? Rallissa lauletaan merirosvoista, jostakusta kapteenista ja aarteesta jota miehet hautaa ja sitten se yks ampuu ne muut sinne aarteen luo. Että näin, en millän löydä googlesta kun en muista sanoja, enkä esittäjää tarpeeksi hyvin.. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
JC 28.03.2011 22:17:38 | |
---|
|
baron 28.03.2011 22:23:27 (muokattu 28.03.2011 22:38:09) | |
---|
oo-p: nyt häirittee ihan kohtuullisen kovasti. Mikä on sen iskelmäksi luokiteltavan biisin nimi, jossa lauletaan Mä luulin että sen piisin nimi olisi "Captain Kidd" mutta ilmeisesti se onkin joko Neljäs mies tai Vaitelias neljäs mies. http://www.youtube.com/watch?v=gm5QG0npL0E Tossa on ylivoimaisesti paras versio siitä:-) Edit: Nyt mä löysin piisin tiedot: Se on aito suomalainen peruspiisi, Topi Kärjen säveltämä ja Reino Helismaan sanoittama ja originaaliesittäjä Viktor Klimenko 1964 ja oikealta nimeltään "Neljäs mies" Mä oon aina luullut sitä originaalisti ulkolaiseksi! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
oo-p 28.03.2011 22:24:36 (muokattu 28.03.2011 22:25:46) | |
---|
Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
baron 28.03.2011 22:36:15 (muokattu 28.03.2011 22:37:13) | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Hannu H. 29.03.2011 18:33:18 | |
---|
Hannu H.: Hukassa yks englanninkielinen pop biisi. Joko säkeistön tai kertsin alku muistuttaa todella paljon biisin "kun joulupukki suukon sai" alkua jossa lauletaan siis "voi kun hassua mä nähdä sain" Jotenki mulla ois semmone fiiwis et biisissä ois laulettu osoitteesta tai jostain tietystä paikasta (rafla, kauppa tms.) Ärsyttää suunnattomasti kun on vaivannut kohta viikon mieltä tää mysteeri. Helppiä! Vastaan omaan kysymykseeni: Duffy - Warwick Avenue Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Sinfactor: MySpace Youtube |
gunkko 01.04.2011 15:15:08 | |
---|
oo-p: nyt häirittee ihan kohtuullisen kovasti. Mikä on sen iskelmäksi luokiteltavan biisin nimi, jossa lauletaan (?) ? Oiskohan agentsia tai ainakin Jorma kääriäisen laulama? Rallissa lauletaan merirosvoista, jostakusta kapteenista ja aarteesta jota miehet hautaa ja sitten se yks ampuu ne muut sinne aarteen luo. Että näin, en millän löydä googlesta kun en muista sanoja, enkä esittäjää tarpeeksi hyvin.. http://www.youtube.com/watch?v=c0gElfhA0UY HANNU PALO & PATE MUSTAJÄRVI NELJÄS MIES Olisiko se kenties tämä? Yle-suomella soittavat tätä joskus. "hyvin hoidettu krapula on humalan kaunein kukka"..jokelan kirjasta |
Piinakiivi 08.04.2011 15:18:22 | |
---|
Ei niinkään biisi vaan orkesteri/artisti. Tekee sinfoniaorkessterin kanssa eeppisiä biisejä jokka käsittelee sitä, että avaruudesta hyökätään maahan. Youtubesta kattelin pätkiä ja muistan, että tota vetää joku jätkä jolla on hyvin tavanomainen nimi. En vaan muistam mikä. Jonkun albumin kannessa muistaakseen avaruusalus. Sanooko mitään? Rock out with your cock out! |
Arkka 08.04.2011 21:53:20 | |
---|
Piinakiivi: Ei niinkään biisi vaan orkesteri/artisti. Tekee sinfoniaorkessterin kanssa eeppisiä biisejä jokka käsittelee sitä, että avaruudesta hyökätään maahan. Youtubesta kattelin pätkiä ja muistan, että tota vetää joku jätkä jolla on hyvin tavanomainen nimi. En vaan muistam mikä. Jonkun albumin kannessa muistaakseen avaruusalus. Sanooko mitään? Oon ehkä ihan hakoteillä, mutta ekana tuli mieleen Devin Townsend. Se ainaki on spedeilly sinfoniaorkesterin kanssa ja avaruusaiheisia biisejäkin vääntäny. |
Milkop 09.04.2011 01:28:02 | |
---|
Arkka: Oon ehkä ihan hakoteillä, mutta ekana tuli mieleen Devin Townsend. Se ainaki on spedeilly sinfoniaorkesterin kanssa ja avaruusaiheisia biisejäkin vääntäny. Itsellä taas tuli mieleen Arjen Lucassen. Devyltä ei avaruusalusta löydy minkään lätyn kannesta, kun taas Arjenilla on vaikkapa tuossa: http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Metal_%28Star_One_album%29 "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
headhead 10.04.2011 18:56:33 | |
---|
aika kaukaa haettu ehkä, joku rokki-intrumentaalibiisi, ainakaan en kuullut sanoja, siinä meni tällainen melodia: siis kitaralla ------------------------- --78-------------------- ------------9b11-7----- -9-----97------------75 7------------------------ ------------------------- ja niin edelleen, soitettu bluesmaisella säröllä ja nopeella vibratolla, en muista siitä kun ton verran, sointukierto on varmaan jotain em-C-D-bm-C-G-D, tai jotai sinne päin, toinen osa kuulosti melkein joltain rage against the machinelta, räminärokkisaundilla, ja sitten toi melodia osa tuli monta kertaa eri sävellajeista, kai. kuulin biisin eilen illalla ja olis mukavaa jos joku osais sanoa mikä se olis. |
Von Härskiburg 12.04.2011 00:26:17 | |
---|
headhead: aika kaukaa haettu ehkä, joku rokki-intrumentaalibiisi, ainakaan en kuullut sanoja, siinä meni tällainen melodia: siis kitaralla ------------------------- --78-------------------- ------------9b11-7----- -9-----97------------75 7------------------------ ------------------------- ja niin edelleen, soitettu bluesmaisella säröllä ja nopeella vibratolla, en muista siitä kun ton verran, sointukierto on varmaan jotain em-C-D-bm-C-G-D, tai jotai sinne päin, toinen osa kuulosti melkein joltain rage against the machinelta, räminärokkisaundilla, ja sitten toi melodia osa tuli monta kertaa eri sävellajeista, kai. kuulin biisin eilen illalla ja olis mukavaa jos joku osais sanoa mikä se olis. Deep Purple - Sometimes I Feel Like Screaming? Instrumentaali ei tosin ole, eikä RATM:istakaan ole mun korvaan vivahdettakaa, mutta tuo kitaramelodia on ainakin erittäin lähellä. |
headhead 12.04.2011 13:39:28 | |
---|
Von Härskiburg: Deep Purple - Sometimes I Feel Like Screaming? Instrumentaali ei tosin ole, eikä RATM:istakaan ole mun korvaan vivahdettakaa, mutta tuo kitaramelodia on ainakin erittäin lähellä. no sepä se! joo onhan siinä näköjään lauluakin, eikä kuulosa ragelta nyt juurikaan, rummut vaan vähän häröilyltä jossain kohtaa. hyvä biisi, kiitos paljon |
brachycera 14.04.2011 19:20:05 (muokattu 14.04.2011 19:21:16) | |
---|
Tää tuli joskus klo 19-19.15 Yle radio suomelta. Siin laulettiin jotain "Girl's on pill" tai jotain tohon suuntaan. Aika brittipoppi/rokki tyylinen . Se tuli siinä IFK-Blues pelin ekalla tauolla. Pliis vastatkaa tää ketuttaa mua! Selviydyin Slayerin keikasta olen siis supermies! |
nirzin 14.04.2011 22:18:20 | |
---|
brachycera: Tää tuli joskus klo 19-19.15 Yle radio suomelta. Siin laulettiin jotain "Girl's on pill" tai jotain tohon suuntaan. Aika brittipoppi/rokki tyylinen . Se tuli siinä IFK-Blues pelin ekalla tauolla. Pliis vastatkaa tää ketuttaa mua! Duran Duran: Girls On Film kenties? |
brachycera 17.04.2011 10:03:45 | |
---|
Joo! Tää se on. Kiitti! Selviydyin Slayerin keikasta olen siis supermies! |
brachycera 17.04.2011 10:06:23 | |
---|
Selviydyin Slayerin keikasta olen siis supermies! |
brachycera 17.04.2011 10:15:42 | |
---|
Löysin ja jos joku tästä hyötyisikin se on Menomena - Dirty Cartoons Selviydyin Slayerin keikasta olen siis supermies! |
"Only dead fish go with the flow."
- Bobbie Louise Hawkins, 1989 |
Moe87 25.04.2011 14:28:26 | |
---|
Joku biisi jääny vaivaamaan, mahollisesti manowaaria, tms, missä kertsi (tai ainaki osa siitä) menee jotenki näin ; so raise your hands (to?) air with me (with me..) |