Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midiongelma
1
hallu
19.04.2011 20:48:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti tulee oikealle alueelle. Äänikortti M-audia Fast Track Pro (uusin ohjain versio 1.8 jotain), iMac 24" dual2core 2,4Ghz syksyltä 2008 4Gt keskusmuistia, OsX10.6.7 SnowLeopard, peruskäyttäoikeuksilla käynnissä, sekvenssisofta Garageband 11 versio 6.0.1, sähkörummut Williams TD90 (ostettu anttilasta pari vuotta sitten ja padit toimii ok moduulissakaan en ole havainnut vikoja). Ostin tänää midipiuhan jolla ajattelin, että voin soittaa suoraan garagebandin rumpuja. No homma näyttäisi pelittävän ihan ok, ei ole viiveitä ja ääni kuuluu, mutta padit menee jotensakin väärin. Eli olen ottanut uuden ohjelmainstrumenttiraidan ja valinnut rumpukitit niin tomit toimii oikein ja samoin hihat ja pellit, mutta virvelistä ei kuulu mitään (moduulin merkkivalo vilkkuu eli toimii kyllä ja samoin garageband näyttää sointunäytössä soinnun kun virveliä lyö) ja bassarista kuuluu virveli. Garageband kyllä näkee nuo padit eli sointunäyttö näyttää virvelin ja esimerkiksi jos valitsee pianon soittimeksi niin kaikista padeista tulee ääni.
 
Olen kokeillut asentaa ajurit uudelleen käynnistellä konettä, äänikorttia ja rumpumoduulia ja kytkeä johtoa ristiin rastiin, mutta mikään ei auta. Onko tämä tunnettu ongelma? onko siihen ratkaisua? onko kenelläkään mitään ideaa, mitä voisi tehdä (muuta kuin käydä ostamassa paremmat rummut)?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
-Dr.DW-
19.04.2011 21:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Toivottavasti tulee oikealle alueelle. Äänikortti M-audia Fast Track Pro (uusin ohjain versio 1.8 jotain), iMac 24" dual2core 2,4Ghz syksyltä 2008 4Gt keskusmuistia, OsX10.6.7 SnowLeopard, peruskäyttäoikeuksilla käynnissä, sekvenssisofta Garageband 11 versio 6.0.1, sähkörummut Williams TD90 (ostettu anttilasta pari vuotta sitten ja padit toimii ok moduulissakaan en ole havainnut vikoja). Ostin tänää midipiuhan jolla ajattelin, että voin soittaa suoraan garagebandin rumpuja. No homma näyttäisi pelittävän ihan ok, ei ole viiveitä ja ääni kuuluu, mutta padit menee jotensakin väärin. Eli olen ottanut uuden ohjelmainstrumenttiraidan ja valinnut rumpukitit niin tomit toimii oikein ja samoin hihat ja pellit, mutta virvelistä ei kuulu mitään (moduulin merkkivalo vilkkuu eli toimii kyllä ja samoin garageband näyttää sointunäytössä soinnun kun virveliä lyö) ja bassarista kuuluu virveli. Garageband kyllä näkee nuo padit eli sointunäyttö näyttää virvelin ja esimerkiksi jos valitsee pianon soittimeksi niin kaikista padeista tulee ääni.
 
Olen kokeillut asentaa ajurit uudelleen käynnistellä konettä, äänikorttia ja rumpumoduulia ja kytkeä johtoa ristiin rastiin, mutta mikään ei auta. Onko tämä tunnettu ongelma? onko siihen ratkaisua? onko kenelläkään mitään ideaa, mitä voisi tehdä (muuta kuin käydä ostamassa paremmat rummut)?

 
Siinä on nyt ns. MIDI mäppäys ongelma, elikä mäppäät (määritä) VSTi:hin sen nimenomaisen pädin midinuotille oikea ääni!
...Mutta elä kysy miulta jotta miten, kun en ole ko. softien kanssa roplannu älyttömästi!
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
hallu
19.04.2011 21:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Siinä on nyt ns. MIDI mäppäys ongelma, elikä mäppäät (määritä) VSTi:hin sen nimenomaisen pädin midinuotille oikea ääni!
...Mutta elä kysy miulta jotta miten, kun en ole ko. softien kanssa roplannu älyttömästi!

 
Kiitos, vastauksesi auttaa kuitenkin eteenpäin mistä ongelmaan hakea ratkaisua ja lisäksi antaa toivoa, että sen voi ratkaista.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
jpousi
20.04.2011 11:31:23 (muokattu 20.04.2011 11:31:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin halusin uudelleenmäpätä joitain soundeja omalla iMacilla/Garagebandilla ja Alesiksen sähkörummuilla.
 
Vaan Garagebandilla itsellään ei ainakaan vielä pysty (kai) uudelleenohjaamaan/mäppäämään soundeja. Esimerkiksi minä haluaisin, että kun lyön tomi kakkosta, niin GB tulkitsisi sen vaikka Ride-symbaaliksi.
 
Avuksi voisi olla ilmainen Midipipe-softa jolla voi ohjata Main midi-eventit uusiksi. Sääli vain että ainakin minun mielestäni tuo softa on aika hankala... Silti Midipipeä kannattanee kokeilla.
 
Jopas lähti!
hallu
20.04.2011 16:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpousi: Itsekin halusin uudelleenmäpätä joitain soundeja omalla iMacilla/Garagebandilla ja Alesiksen sähkörummuilla.
 
Vaan Garagebandilla itsellään ei ainakaan vielä pysty (kai) uudelleenohjaamaan/mäppäämään soundeja. Esimerkiksi minä haluaisin, että kun lyön tomi kakkosta, niin GB tulkitsisi sen vaikka Ride-symbaaliksi.
 
Avuksi voisi olla ilmainen Midipipe-softa jolla voi ohjata Main midi-eventit uusiksi. Sääli vain että ainakin minun mielestäni tuo softa on aika hankala... Silti Midipipeä kannattanee kokeilla.

 
Kiitoksia, sainkin tietää tuosta MidiPipe softasta tuolta hompusta ja se on mulla nyt työn alla, mutta en eilen ainakaan saanut sitä vielä toimimaan (mykistyi koko laitos) jatkan tänään harjoituksia. Voin kirjoitella tänne päin, jos keksin miten tuon midipipen saa toimimaan. Yksi mitä en myöskään ole vielä ehtinyt kokeilla, mutta tänään aion kokeilla, Hydrogen nimistä ilmaista rumpusoftaa, jossa on myös midisyöttömahdollisuus. Silloin homma menisi niin, että soittaisi rummut hydrogenille (jos se siis toimii) ja exporttaa sen miditiedoston Garagebandiin jolloin siihen voi liimata ne garagebandin rumpusetit päälle (jos se miditiedoston vervelin ja bassarin osoite ei edelleen temppuile).Toisaalta koska Garageband ymmärsi Hydrogenin midejä, täytyy sen tarkoittaa myös sitä ettei Hydrogen voi ymmärtää rumpujeni midejä (tai äänikortin, en tiedä kummassa ongelma piilee). Eli midipipestä se ratkaisu pitänee yrittää löytää.
 
Mites muuten se Logic express (siis se halvempi logigin versio) onko siinä mahdollista itse säätää midimäppäystä? sitä ei kaiketikaan saa suomenkielisenä (ominaisuus jota olen kovasti arvostanut tuossa Garagebandissa).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Co.
20.04.2011 17:50:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen vaihtoehto on muuttaa midinuotit moduulista vastaamaan GarageBandin nuotteja. Mikäli siis tämä on mahdollista moduulisi suhteen.
 
Tom Miking
21.04.2011 15:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpousi: Avuksi voisi olla ilmainen Midipipe-softa jolla voi ohjata Main midi-eventit uusiksi. Sääli vain että ainakin minun mielestäni tuo softa on aika hankala... Silti Midipipeä kannattanee kokeilla.
Henk.koht. olen käyttänyt mäppäämiseen midi-ox -nimistä ohjelmaa ja MYokeNT:tä jolla saa virtuaalisia midikanavia. Eli nuotit tulee modulilta PC:lle midi-oxille, siellä ne mäpätään uudestaan ja lähetetään virtuaalista midikanavaa pitkin VSTille. Jos ei käytä virtuaalista kanavaa vaan yhtä ja samaa niin vst taitaa saada sekä väärän että oikean (mäpätyn) nuotin (kai?).
 
Onko nuo sitten yhtään helpompia käyttää kuin midipipe niin en osaa sanoa.
 
hallu
22.04.2011 00:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Henk.koht. olen käyttänyt mäppäämiseen midi-ox -nimistä ohjelmaa ja MYokeNT:tä jolla saa virtuaalisia midikanavia. Eli nuotit tulee modulilta PC:lle midi-oxille, siellä ne mäpätään uudestaan ja lähetetään virtuaalista midikanavaa pitkin VSTille. Jos ei käytä virtuaalista kanavaa vaan yhtä ja samaa niin vst taitaa saada sekä väärän että oikean (mäpätyn) nuotin (kai?).
 
Onko nuo sitten yhtään helpompia käyttää kuin midipipe niin en osaa sanoa.

 
Kiitos näistä vinkeistä. Mutta minun varsinainen asiani oli, että sain viimein sen midipipen toimimaan. Rummut toimii niinkuin pitää, ainoa ongelma on, että kun miditulon kaappaa midiipessä ja kun midipipen sammuttaa portinkaappaus valittuna, niin koko midiporttikatoaa niin ettei järjestelmä sitä löydä. En ole vielä saanut ratkaistua tuota ongelmaa, mutta raportoin kunhan se selviää. Tärkeintä, että sain midimäppäyksen toimimaan. Itseasiassa olisin saanut sen toimimaan aikaisemminkin, mutta huomasin vasta tänään illalla, että Grageband ja midipipe lukevat eri nimillä niitä nuotteja eli esimerkiksi ääni joka oli garagebandin mielestä G0 oli midipipen mielestä G2. No kesti hetken, että huomasin tuon, mutta kun korjasin asetukset vastaamaan midipipen näkemystä midiosoitteista, niin homma alkoi toimia. Tosiaan tuo midiportin lopullinen katoaminen on vielä ratkomatta.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «