Aihe: Mikä biisi pääsykoikeissa?
1 2 3
Topah
29.03.2004 13:57:44

Vanha Santana olikin päässyt iteltäkin unohtumaan ja olihan se pakko alkaa heti säätämään joku versio iteki. sambapati.mp3 on file tuolla mun ääninäytesivullani. Tollanen sointumelodia siitä tuli (tai siis alkua koitin) näin aamutuimaan. Soinnut ja melodian vaan yhdistää, niin tulee ihan yksinkertasilla aineksilla ihan hyvän kuulosta. Kai? No jatketaan harjotuksia. :) !
...sellasta
Sintti
29.03.2004 16:06:01 (muokattu 29.03.2004 16:11:19)
Vanha Santana olikin päässyt iteltäkin unohtumaan ja olihan se pakko alkaa heti säätämään joku versio iteki. sambapati.mp3 on file tuolla mun ääninäytesivullani. Tollanen sointumelodia siitä tuli (tai siis alkua koitin) näin aamutuimaan. Soinnut ja melodian vaan yhdistää, niin tulee ihan yksinkertasilla aineksilla ihan hyvän kuulosta. Kai? No jatketaan harjotuksia. :) !

Tuohan kuulosti nätiltä.. Olinkin unohtanut Santanan kokonaan. Jos vaikka jonkun piisin siltä soittais... Kirjastoon käy tieni mun... :)

EDIT: tuo Sultans of swing oli kans aika hieno.. onkos sekin santanaa?
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
Lord of the strings
29.03.2004 17:03:29

Vittu sä oot kynä! Oot vissiin jotain kouluja käyny?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille
Sintti
29.03.2004 18:12:54
Vittu sä oot kynä! Oot vissiin jotain kouluja käyny?

Nämä sun vastaukset ei kyllä oikeen liity mitenkään tuohon mun kysymykseen... että niin... :/

No asiaan: Tuossa äsken soittelin vähän sitä Samba Pa Ti:a ja ihan hyvä biisihän tuo oli. varmasti ois ihan hyvä pääsykokeeseen. Nyt kävin kuitenkin lainaamassa lisää noita Santanan levyjä (Viisi eri levyä) kirjastosta, ja samalla myös Supernatural -levyn tabulatuuri/nuotti kirjan. Elikkä olisko tuolla levyllä sitten jotain mikä voisi olla hyvä siihen kokeeseen? Mitä ne tykkäis tuosta Samba Pa Ti:sta? Entä Maria Maria? Taidan lähtee paskalle... heippa! ;) *naurua*
Spiridon
29.03.2004 18:23:18

Dire Straitsia
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Fleda
29.03.2004 21:05:24
Frank Zappaa soittele
I want a bowl of raw red meat right now. Forget about that. Bring me a live cow over to the table. I'll carve off what I want and ride the rest home! - Denis Leary
Sintti
30.03.2004 10:30:14 (muokattu 30.03.2004 10:33:16)
Tuossa illalla kuuntelin tuota Santanaa, ja ajattelin, että jos soittaisin tuon Put your lights on:n. Ihan huippu biisi... :)

Ajattelin tehdä siihen itse akustisella taustan, minkä voin sitten soittaa sielä kokeessa cd-soittimella, ja sitten siihen päälle sen soolo-kitaran.. varmaan täytyy vähän sovittaa uusiksi sitä sitten, että ei ole niin paljon tyhjää...
Sintti
30.03.2004 17:13:16
heei, tänks mään!!! :) *hyppii tuolilla ylös alas*
m6mm
30.03.2004 17:33:47
heei, tänks mään!!! :) *hyppii tuolilla ylös alas*

Eipä kestä.
IMIK #8
omsi
30.03.2004 21:01:19

eiköhän se Jukka Tolosen Django sooloineen ole aika vakkarikamaa näissä pääsykokeissa:) sitten yksi hyvä pääsykoe jazzstandardi on semmonen Four Brothers, suosittelen tutustumaan kumpaakin jos tätä ei ole jo tehnyt.
Kitarajeesus
30.03.2004 22:06:54
Tuossa illalla kuuntelin tuota Santanaa, ja ajattelin, että jos soittaisin tuon Put your lights on:n. Ihan huippu biisi... :)

Ajattelin tehdä siihen itse akustisella taustan, minkä voin sitten soittaa sielä kokeessa cd-soittimella, ja sitten siihen päälle sen soolo-kitaran.. varmaan täytyy vähän sovittaa uusiksi sitä sitten, että ei ole niin paljon tyhjää...

Jos Santanaa meinaat soittaa niin minä suosittelisin Oye como va:ta improvisaatiosoolojen kera.Santanalta on paljon nuottikirjoja, joissa on cd mukana.Cd:llä on sitten joka biisistä kaksi versiota:kitaran kanssa ja pelkät taustat jammailua varten.Suosittelisin tällaisia.Hinta on n.30€.Tuommoisista kirjoista on yllättävänkin paljon hyötyä juuri tutkintoja ja pääsykokeita varten harjoitellessa.Itsekin hankin tutkintoani varten mm.Jeff Beckin kirjan.
Musiikki on elämä.
KJT
30.03.2004 22:16:30
Olen ehkä menossa erään ammattiopiston pop/jazz -alan pääsykokeisiin, ja mietin tässä, että mikä olisi hyvä vapaavalintainen biisi pääsykokeeseen? Sitten siinä on pakollisena jompikumpi "All the things you are" tai "There will never be another you". Mitkäs noiden esittäjät on? Ois mukava tietää, että sais edes jollainlailla treenattua niitä.. :)

EDIT: olen siis ajatellut jotain näistä:

Gary Moore: Over the hills and far away,
Maija Vilkkumaa: Ingalsin Laura,
Guns 'n' Roses: Knockin' on heavens door

Mitäs mieltä ootte tommosista?

EDIT2: Ei taida mitään kovin heviä ihan viittiä vetää? :)

Jimi Hendrix - Angel
Jos tolla ei pääse ni ihme kyllä on...
Tonight`s gonna be something wild!!!!!
KTR
30.03.2004 22:35:44
Fakta homman tunnusmusiikin kitaraversio. Se on kiva pikku tilubiisi kitaralla.
Perza
30.03.2004 23:14:43
Niin no itse hain Konservatorioihin tolla Samba pa tilla ja pääsin pääsykokeisii, En kyllä menny ku kaksiin, Jonsuuhun jossa ei ollu vapaavalintaista ja Länsilapin ammatti.ins jossa soitin saman biisi ja pääsin sisään. Hyvä biisi ja hyvä soolo vamppi.
Turhaa
Sintti
31.03.2004 09:38:30
Jos Santanaa meinaat soittaa niin minä suosittelisin Oye como va:ta improvisaatiosoolojen kera.Santanalta on paljon nuottikirjoja, joissa on cd mukana.Cd:llä on sitten joka biisistä kaksi versiota:kitaran kanssa ja pelkät taustat jammailua varten.Suosittelisin tällaisia.Hinta on n.30€.Tuommoisista kirjoista on yllättävänkin paljon hyötyä juuri tutkintoja ja pääsykokeita varten harjoitellessa.Itsekin hankin tutkintoani varten mm.Jeff Beckin kirjan.

no mitäs mieltä oot tuosta puut your lights onista? Ajattelin sen soittaa... jos mä vaikka katselisin noita nuottikirjoja kaupungista kun tässä joskus käyn... :)
Arabian Lauri
31.03.2004 11:07:19
Kannattaa vetästä Hendrixin Little Wing silleen kun Stevie Ray Vaughan vetäsi.

Jos Henkan alkuperäsessä oli viisi kiertoa joista eka oli intro kaks seuraavaa laulua ja kaks vikaa sooloa, niin Stevie setä laitto sen niin että kiertoja on jotain yhdeksän ja kaikki rundit on sellasia että laulua ei tarvita, mutta kaikissa kierroksissa on ikääkuin oma idea.

Eka rundi kannattaa siis vetästä silleen alkuperäseen tyyliin, jotta tohtorit tietää mikä styge on tulossa ja sitten jos saat loput kahdeksan menemään niin että ihokarvat on pystyssä koko loppubiisin ajan ja et toista itseäsi yhtään, niin on ihme jos ei tie aukea.
Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä!
Kitarajeesus
31.03.2004 17:33:05
no mitäs mieltä oot tuosta puut your lights onista? Ajattelin sen soittaa... jos mä vaikka katselisin noita nuottikirjoja kaupungista kun tässä joskus käyn... :)

Kaikki biisithän sillä Santanalla on samanlaisia.No joo...kyllähän tuokin ois varmaan ihan hyvä.Santanalla on rytmisesti sen verran hankalampaa juttua,että jos ei halua jazzia vetää niin sillon kannattaa valita jotain ton tyylistä latinomeininkiä.Nuo peruspoppikset joutuu vetämään paljon paremmin jos meinaa päästä sisälle.Tietysti Jukka Tolosen Django on varmasti paras biisi pääsykokeissa,mutta ehkä vähän kulunut.
Musiikki on elämä.
nyholral
31.03.2004 18:02:58 (muokattu 31.03.2004 19:08:17)
Vedäppä Henkan Machine Gun, Band of Gypsys cd:ltä. Kylläpä saat sitten hylsyt lentäämään pitkin pääsykoehuoneen seiniä.
Jucciz
31.03.2004 18:10:33

En osaa Beatlesilta kuin yhden biisin, Enter Sandmanin, ja senkin surkeasti.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)