Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 pod 2.0
1 2
McLeach
12.04.2011 18:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenhän tolla saisi helpoiten ääniteltyä koneelle jos haluan jättää raiturin rauhaan. Joku usb interface väliin? http://www.thomann.de/fi/behringer_ucg102.htm vai onnistuuko tälläisella http://www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1g.htm ja löytyykö noita suomesta? Vai onko toivotonta yrittää nauhoittaa pod 2.0:lla koneelle ilman mitään edellisiä suurempia hilavitkuttimia?
 
Ikosaedri
14.04.2011 03:31:28 (muokattu 14.04.2011 03:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Mitenhän tolla saisi helpoiten ääniteltyä koneelle jos haluan jättää raiturin rauhaan. Joku usb interface väliin? http://www.thomann.de/fi/behringer_ucg102.htm vai onnistuuko tälläisella http://www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1g.htm ja löytyykö noita suomesta? Vai onko toivotonta yrittää nauhoittaa pod 2.0:lla koneelle ilman mitään edellisiä suurempia hilavitkuttimia?
 
En tii noista tommosista härveleistä, sanoisin, että on paljon säätämistä ja jotenkin käytettävä saundi. Helpoin taitaa olla erillinen äänikortti. Mulla on podin left outputista piuha äänikortin ensimmäiseen sisäänmenoon, A.I.R. päälle ja reaper auki. Äänikortti on usbilla kiinni, niin ei helpompaa voikkaan olla ja voi käyttää useemmissakin koneissa, kun yleisempi, kuin firewire =). Tämä toimii, joten tämä järjestelmä on hyvä. Noi saattaa ihan hyvin toimiakkin, mutta voi olla, ettei toimikkaan ensiviikolla.
 
Mulla on M-audion fast track pro äänikortti ja se ainakin toimii. Voi sitten jo tehdäkkin ilmeisesti jotain vakavempaakin tämmösellä, kun 24 bit ja muut systeemit, mistä minä en tiedä ja en kuule kuulokkeilla eroa =).
 
Autoinkohan yhtään. Samapa tuo, sainpahan selittää =)
 
Edit: kannattaa katella tietokone- ja studiotyöskentelyalueitakin, niistä saa hyvin vinkkiä.
 
mopar
14.04.2011 13:05:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää olen nauhotellu ihan suoraan podista (kaks monoplugia) läppärin line inniin (yks stereo plugi). Siis ilman mitään välipurkkeja, ja mulla ei oo mitään erillistä äänikorttia.
 
Borlag
14.04.2011 18:04:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkästään tuolla ei tosiaan onnistu, mutta jos olet noihin Podin soundeihin tyytyväinen ja muutenkin jo miettimässä pientä investointia että sen tallentaminen onnistuu, suosittelisin Line6:n Pod Studio malleja kuten http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_gx.htm
 
Tuo on pääpiirteissään sama purkki kuin mitä sulla jo on, ainoastaan että se on nimenomaan tietokoneelle USBin kautta menevä. Pod Farm nimisellä softalla valitset soundit mitä käytetään ja sitten voitkin jo tallentaa soittoa millä tahansa softalla mitä haluatkaan. Paketin mukana on myös tähän soveltuva softa.
 
Ikosaedri
15.04.2011 13:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile tota Moparin ideaa (hehee, faijalla oli moparin seinälippu joskus, hehee), jos ei kuulosta tarpeeks hyvältä, niin sitten toi edellisen postauksen ihmehärveli vois olla ok. En usko tommosen behrignerinyms toimivan kovasti paremmin, kun eikös noi käytä koneen integroitua äänikorttia silti? Tuo vaan lisää liitäntöjä? Nyt huutakaa heti, jos huusin läpiä päähäni.
 
(Mä puhallan erillisen äänikortin suuntaan, kun sitä voi sitten käyttää muuhunkin. Treenejä oon nauhotellu pallomikki+laulumikki korttiin jne.)
 
Mikko
15.04.2011 14:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on välillä käytössä Zoom H2 ja välillä integroitu äänikortti ja molemmissa tapauksissa pod 2.0 on kytketty suoraan noiden inputtiin. Ihan hyvin toimii molemmilla, eli on toivoa nauhoittaa ilman ylimääräisiä härpäkkeitä.
 
-JiiTee-
16.04.2011 17:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Mää olen nauhotellu ihan suoraan podista (kaks monoplugia) läppärin line inniin (yks stereo plugi). Siis ilman mitään välipurkkeja, ja mulla ei oo mitään erillistä äänikorttia.
 
Komppaus tähä. Sama pelittää myös Vampeilla ja muilla vastaavilla komeesti. Noi piuhat ei hunajaa maksa.
 
Ikosaedri
17.04.2011 21:05:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kai on huono äänikortti läppärissä, kun mulla tulee "huono ääni" suoraan podista äänitettynä. Vähän ritinää ja rätinää ja sihinää :O. No Acerissa varmaan se vika.
 
Omien tarpeiden mukaan. Hyvähän se on jos teillä toimii =).
 
mopar
18.04.2011 13:50:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Mulla kai on huono äänikortti läppärissä, kun mulla tulee "huono ääni" suoraan podista äänitettynä. Vähän ritinää ja rätinää ja sihinää :O. No Acerissa varmaan se vika.
 
Omien tarpeiden mukaan. Hyvähän se on jos teillä toimii =).

 
Aceri se minullaki vaan on...
 
Ikosaedri
19.04.2011 03:15:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Aceri se minullaki vaan on...
 
Hehee, sitten vika löytyy käyttäjästä kun suhisee jokapuolella =)
 
Christeraser
19.04.2011 12:38:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo ehdotetut kytkennät suoraan läppäriin varmasti toimii kun nauhoitetaan yhtä tai kahta raitaa, mutta omien kokemusten perusteella nuo 'perus äänikortit' kyllä antavat sellaisen viiveen että hermot siinä menee jos vähäänkään tosissaan nauhottelee.
ASIO4ALL on tietyntyyppinen ratkaisu mutta omalla kohdalla ei siitäkään ollut aikoinaan hyötyä. Ja toisekseen, soundi oli pirun tunkkanen ja häiriöinen.
 
Suosittelisin ostamaan 'kunnollisen' interfacen, mieluummin Firewire liitännällä mutta kyllä nuo USB vehkeetkin nykyään asian ajaa. Jees interface 'kotistudioon' maksaa n. 200-250e (esim TC Electronics Desktop Konnekt 6), mutta halvemmallakin saa toimivia ratkaisuja.
 
Et kertonut tietokoneestasi mitään enempää joten oletan että siihen saa PCI -kortinkin kiinni. Omistin aikoinaan M-audio 2496 PCI interfacen ja se kyllä toimi aivan moitteetta varsinkin noissa POD nauhotuksissa. Hinta ~80e. AD/DA muuntimet eivät ole huippuluokkaa, mutta eipäs ole PODeissakaan.
 
Mikäli laadukkaampaa haluaa niin sitten tähtää sinne min. 200-250e hintaluokkaan.
 
Mutta tietokoneessasi voi olla montakin eri asiaa vielä 'vialla' ennenkuin päästään nauhoittamaan. Koneen teho, muisti, käyttis jne
mopar
19.04.2011 13:38:51 (muokattu 19.04.2011 13:42:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Nuo ehdotetut kytkennät suoraan läppäriin varmasti toimii kun nauhoitetaan yhtä tai kahta raitaa, mutta omien kokemusten perusteella nuo 'perus äänikortit' kyllä antavat sellaisen viiveen että hermot siinä menee jos vähäänkään tosissaan nauhottelee.
 
Tästä olen samaa mieltä. Ja yhtä raitaa olen minäki vaan kerrallaan nauhottanu, ja tuskin rahkeet riittää paljon muuhun. Mutta se on riittäny mulle :)
 
Edit: Ja tolla ASIO4ALL sain sen viiveen pois....
 
Ikosaedri
19.04.2011 13:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Nuo ... jne
 
Allekirjotan tän muuten, mutta jos ei ihan työkseen tee, niin USB:n sanoisin kannattavammaks sentakia, että on yleisempi liitäntä. Toimii tarpeenvaatiessa muissakin koneissa ja vielätodennäkösemmin uudessakin tietokoneessa, kun semmosta joskus tarvii hankkia. Uskoisin usb 3.0 (jos se toimii) kuitenkin syrjäyttävän muut liitännät ihan nopeutensa ja yleisyytensä takia. Siihen usb 3.0 liitäntään taas nämä nykyiset 2.0:tkin käy, mutta firewire ei. Ajattelen ehkä liian kauas taas, mutta näiden juttujen takia mulla on USB-vehe.
 
Firewire on toki parempi nykyaikana tasasen siirtonopeuden takia ja ammattilaisille pakollinen valinta, vaikka en uskokkaan kaksi-linjaa-sisään nauhotuksissa firewirelle liikaa tarvetta olevan. Täysin eriasia taas sitten on 8-sisään yms, joissa tulisi kait usbilla ongelmia =).
 
Joo, nyt muualle höpöttämään.
 
-Tino
 
Ikosaedri
19.04.2011 13:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan niin, helpointa tapaahan kyseltiinkin, joten se oisi tuo podista normikitarapiuhalla 6,3->3,5 adapterilla koneeseen. Tämä siksi, että sitä piuhaa voi sitten käyttää muutenkin =).
 
Kyseinen adapteri on noin 50 senttiä hinnaltaan. (esimerkkinä vaikka uraltonen sivuilta http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ojv3nqg3ian58l3tt836ui7uu6 )
 
Jos taas muutakuin pelkkää kitaraa tohtii äänitellä, niin sitten latenssit yms jo mainitut pakottavat melkeenpä äänikortin käyttöön.
 
-Tino
 
mopar
19.04.2011 18:44:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Aivan niin, helpointa tapaahan kyseltiinkin, joten se oisi tuo podista normikitarapiuhalla 6,3->3,5 adapterilla koneeseen. Tämä siksi, että sitä piuhaa voi sitten käyttää muutenkin =).
 
Kyseinen adapteri on noin 50 senttiä hinnaltaan. (esimerkkinä vaikka uraltonen sivuilta http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=ojv3nqg3ian58l3tt836ui7uu6 )
 
Jos taas muutakuin pelkkää kitaraa tohtii äänitellä, niin sitten latenssit yms jo mainitut pakottavat melkeenpä äänikortin käyttöön.
 
-Tino

 
Just näin.
 
Mulla itellä on tommonen kaapeli: http://www.thomann.de/fi/pro_snake_tpy_2015_kpp.htm
Ei oo toikaan kallis ole....
 
Ikosaedri
19.04.2011 21:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: Just näin.
 
Mulla itellä on tommonen kaapeli: http://www.thomann.de/fi/pro_snake_tpy_2015_kpp.htm
Ei oo toikaan kallis ole....

 
No sehän on kun tähän tilanteeseen tehty. Tosin stereoääni on vähän "tarpeeton" _mun mielestä_ pod 2.0:lla. Rotaryssä ehkä? =). Varmasti toimiva ratkasu silti.
 
-Tino
 
tuskiz
23.02.2017 22:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep.
 
Vieläkö tämä kapula on varteenotettava vaihtoehto reissuvahvariksi kuulokeiden kanssa sähkiksen soitteluun, vai onko jokin uudempi värkki ajanut siitä jo ohitte? Mites nuo uudemmat PODit, esim. x3, huonompi vai parempi kuin 2.0?
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
ÄrGee
23.02.2017 22:30:12 (muokattu 23.02.2017 22:30:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Hep.
 
Vieläkö tämä kapula on varteenotettava vaihtoehto reissuvahvariksi kuulokeiden kanssa sähkiksen soitteluun, vai onko jokin uudempi värkki ajanut siitä jo ohitte? Mites nuo uudemmat PODit, esim. x3, huonompi vai parempi kuin 2.0?

 
Ei mitään vanhentunutta podia, hyi hyi. Munuaismallin Pod HD joita näkee torilla harvoin n. 180e hintaan, tai sitten joku Atomic Amplifire jos budjetti kestää. Noista ei kyllä reissuvahvari parane. Tai no, sitten on iRig + iPad ja niille saatavat softat.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
tuskiz
23.02.2017 22:48:41 (muokattu 23.02.2017 22:49:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Ei mitään vanhentunutta podia, hyi hyi. Munuaismallin Pod HD joita näkee torilla harvoin n. 180e hintaan, tai sitten joku Atomic Amplifire jos budjetti kestää. Noista ei kyllä reissuvahvari parane. Tai no, sitten on iRig + iPad ja niille saatavat softat.
 
Aika pienellä budjetilla tässä ollaan liikkeessä, kotona on sitten ne kalliimmat värkit, podeja saa torilta/maailmalta n. 50e hintaan minimissään, joka on oikein sopiva. Äänen- ja mallinnuksien laatua tässä vaan lähinnä ihmetellään.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
öl m
23.02.2017 23:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Vieläkö tämä kapula on varteenotettava vaihtoehto reissuvahvariksi kuulokeiden kanssa sähkiksen soitteluun, vai onko jokin uudempi värkki ajanut siitä jo ohitte?
 
Varmaan monikin värkki on ajanut munuaisista ohi, mutta väittäisin, että tarkoitusperiisi kyseinen laite voi hyvinkin olla kelpo hankinta. Kunhan muistaa lueskella manuaalia ja tutustua säätimiin, niin pitäisi löytyä ihan käyttökelpoiset äänet kuulokesoitteluun.
 
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «