Tämäkö myös eri merkkisillä/mallisilla mikeillä? Anyways, itse koen helpommaksi käyttää vaan SM57kaa. Riittää minulle. |
Vladi 18.04.2011 14:30:16 | |
---|
Äh, vaikeaks menee. Palloittelen nyt Sennheiser E906:sen, AKG 220:sen ja AKG 420:sen välillä(moinen lähtis torilta halvalla). Mikähän noista olis nyt se paras all-around mikki jolla äänittäis niin kitarat kuin vokaalitkin? |
tommiot 18.04.2011 14:38:37 (muokattu 18.04.2011 14:39:29) | |
---|
Vladi: Äh, vaikeaks menee. Palloittelen nyt Sennheiser E906:sen, AKG 220:sen ja AKG 420:sen välillä(moinen lähtis torilta halvalla). Mikähän noista olis nyt se paras all-around mikki jolla äänittäis niin kitarat kuin vokaalitkin? No sulla on jo sellanen mikki, se SM58. Ihan turhaa hankkia mitään muuta. Osta popfiltteri lauluäänityksiin (SM58:n grilli pois) ja lue studiopalstaa tai vaikka Andy Sneap -foorumia. Jos haluut oikeesti paremman dynaamisen mikin, niin osta Sennheiser MD441U. |
Vladi 18.04.2011 14:59:59 | |
---|
Moridin: No sulla on jo sellanen mikki, se SM58. Ihan turhaa hankkia mitään muuta. Osta popfiltteri lauluäänityksiin (SM58:n grilli pois) ja lue studiopalstaa tai vaikka Andy Sneap -foorumia. Jos haluut oikeesti paremman dynaamisen mikin, niin osta Sennheiser MD441U. Meinaatko että esim. AKG:tä ja SM58:ia yhdistelemällä en saa monipuolisempaa soundia, kuin pelkällä SM58:lla? Kaikilla ei ole laittaa vajaata 1000e "oikeasti hyvään" mikkiin, varmasti pärjää vähemmälläkin. |
tommiot 18.04.2011 15:01:19 (muokattu 18.04.2011 15:03:55) | |
---|
Vladi: Meinaatko että esim. AKG:tä ja SM58:ia yhdistelemällä en saa monipuolisempaa soundia, kuin pelkällä SM58:lla? Kaikilla ei ole laittaa vajaata 1000e "oikeasti hyvään" mikkiin, varmasti pärjää vähemmälläkin. No veikkaan, että jos et saa SM58:lla hyvää saundia, niin et saa sitä hyvää saundia useammallakaan mikillä. Tekisin ääninäytteen sulle 58:lla hyvästä saundista, mut ku en löydä koko mikkiä... =) |
varakeef 18.04.2011 15:14:48 (muokattu 18.04.2011 15:15:52) | |
---|
58 ja 57 ovat oikein hyviä laulumikkejä livenä klubissa, samoin kitarstyrkkareitten mikityksessä, mutta ei niitä studiossa käytetä laulumikkinä kuin erityistapauksissa. Ei niitä nyt kannata suositella kotiäänittelyn yleismikiksi, vaikka sellainen klisee keskustelufoorumeilla kiertääkin.* Jos nyt nimenomaan halutaan yleismikkiä äänittelyyn, niin laajakalvokonkilla menisin. Hoituu laulut hyvin, akustiset, perkussiot ja myös kitaravahvistimet. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä se soundi yhdelläkin mikillä löytyy, jos on löytyäkseen. * perustarina on se, että ammattilainen saa parempaa jälkeä parilla viisseiskalla kuin apuri millä tahansa laitteella... mutta ei se tarkoita sitä, että apurin kannattaisi ehdoin tahdoin käyttää jotain hommaan huonosti sopivaa välinettä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
tommiot 18.04.2011 15:22:42 | |
---|
varakeef: 58 ja 57 ovat oikein hyviä laulumikkejä livenä klubissa, samoin kitarstyrkkareitten mikityksessä, mutta ei niitä studiossa käytetä laulumikkinä kuin erityistapauksissa. Ei niitä nyt kannata suositella kotiäänittelyn yleismikiksi, vaikka sellainen klisee keskustelufoorumeilla kiertääkin.* Jos nyt nimenomaan halutaan yleismikkiä äänittelyyn, niin laajakalvokonkilla menisin. Hoituu laulut hyvin, akustiset, perkussiot ja myös kitaravahvistimet. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kyllä se soundi yhdelläkin mikillä löytyy, jos on löytyäkseen. * perustarina on se, että ammattilainen saa parempaa jälkeä parilla viisseiskalla kuin apuri millä tahansa laitteella... mutta ei se tarkoita sitä, että apurin kannattaisi ehdoin tahdoin käyttää jotain hommaan huonosti sopivaa välinettä. No joku 100 euron laajakalvokaan ei välttämättä oo se paras vaihtoehto jos lauluja äänittelee vielä jossain keskellä olkkaria. 57 tai 58 toimii ihan hyvin lauluun rokki/hevihommissa. |
Miikathebest 18.04.2011 15:35:15 | |
---|
Liikaa säröä! |
Numb 18.04.2011 15:38:39 | |
---|
Miikathebest:Uskaltaisikohan näitä kokeilla... En suosittele. Onhan ne halpoja, mutta laatu on samassa suhteessa. Tero Vaara soitti Eruptionin |
Christeraser 18.04.2011 15:39:19 (muokattu 18.04.2011 15:39:38) | |
---|
@ Miikatehbest Mielestäni SM57 ei ole erityisen kallis mikki. Etenkään käytettynä. Jos tosissaan meinaa jotain äänittää niin kannattaako noita lelumikkejä ostaa muuhunkuin Singstariin jne. |
Miikathebest 18.04.2011 15:56:13 | |
---|
Liikaa säröä! |
Numb 18.04.2011 16:04:22 | |
---|
Miikathebest: Olette molemmat tietysti kokeilleet kyseisiä mikkejä? Koita pois vain niitä, jos siltä tuntuu. Juuri noita nimenomaisia en ole testannut, ehkä ne ovatkin hyviä, mistäs sen tietää. Mutta ne muutamat muut Dealextremen kopioroinat mitä olen nähnyt ja kokeillut ovat olleet aivan kuraa. Sen vuoksi en lähtisi noitakaan hommaamaan. Niitähän ei saa edes oikein laitettua eteenpäinkään, kun siinä tosiaan lukee Shure... Mutta ehkä niissä on se hyvä puoli joka aidoissakin on, että voi käyttää vaikka vasarana tai ovenpönkkänä. Tero Vaara soitti Eruptionin |
Vetehinen 18.04.2011 16:13:34 | |
---|
Minulta myös ääni Audix i5:lle. Aiemman demon äänityksissä käytin Sennheiser e606 + Shure 57 yhdistelmää, viimeisin demo tallentui pelkällä i5:lla ja olen uudemman tallenteen lopputulokseen tyytyväisempi. Asettelukin oli helpompaa. Mä pysyn tässä. :) Made in USA, kestävä rakenne (varmasti roudausta paremmin kestävä kuin 57) ja irtoaa DV247:sta noin 85 eurolla. Testaamisen väärti ehdottomasti. Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen. |
Miikathebest 18.04.2011 16:13:48 | |
---|
Numb: Mutta ne muutamat muut Dealextremen kopioroinat mitä olen nähnyt ja kokeillut ovat olleet aivan kuraa. ??? Kerro toki muillekin, että osataan varoa! Itse olen ostanut sieltä kamerarompetta (eos60d akkukahva, loittorengassetti) hyvällä menestyksellä, vaikka hinta oli vain murto-osa merkkituotteisiin verrattuna. Liikaa säröä! |
Numb 18.04.2011 16:25:49 | |
---|
Miikathebest: ??? Kerro toki muillekin, että osataan varoa! "iPhonen" kuulokkeet, No-name salamavalo, bluetoothkuulokkeet, kännykän akku - nämä nyt äkkisestään tulevat mieleen. "iPhone" -kuulokkeiden äänenlaatu oli ala-arvoinen, salama otti ja hajosi melkein saman tien, sama bt-kuulokkeissa, kännyakun kesto oli ehkä kolmannes oikeasta. Yhteen aikaan oli vähän semmoista maniaa muutamilla tilailla tuolta kun niin halvalla sai. Ja tulihan niitä kuulokkeita kotiin kannettuna kolmet seitsemällä eurolla. Tero Vaara soitti Eruptionin |
tommiot 18.04.2011 17:20:42 | |
---|
|
mattim 18.04.2011 17:23:09 | |
---|
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
tommiot 18.04.2011 17:24:07 (muokattu 18.04.2011 17:24:43) | |
---|
mattim: Hyvältä kuullostaa, mikä on äänikorttina ? Etuasteena M-Audio Octane, siitä RME ADI-2 muuntimeen ja ADATia pitkin RME HDSPe Raydat-äänikorttiin. En sijoitellut mikkiä mitenkään, heitin sen vaan kaiuttimen eteen. |
varakeef 18.04.2011 18:19:00 | |
---|
Moridin: No joku 100 euron laajakalvokaan ei välttämättä oo se paras vaihtoehto jos lauluja äänittelee vielä jossain keskellä olkkaria. Ei se viisseiskakaan sen huoneen soundia paranna, toisaalta. Ja mun olkkarissa on kyl aika hyvä soundi, jos laulaja on hyvä. Kuka mistäkin tykkää, mutta ei sitä mielellään laulusta herkkäää transienttitoistoa uhraisi, akustisesta kitarasta puhumattakaan. Kyl tietysti viisseiska on joka kodissa hyvä olla, ei siinä mtn. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
TTV 19.04.2011 09:32:05 (muokattu 19.04.2011 09:37:20) | |
---|
250768: Sennheiser e906 on hyvä. Miten Sennheiser E 606 suhtautuu tohon 906:een? Itellä on kans pienimuotoinen kotistudion kasaus meneillään ja toi kaapin mikitys on vielä auki. Tompalta sais muun roinan kaverina tollaisen bundlen: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_e_606_set.htm "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |