Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä..
1
JuMä
16.04.2011 17:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla olisi tarkoitus hankkia itselleni keikkailuun kaksi kiipparia. Toinen olisi YAMAHAN CP 1, mutta mikä sen kanssa? Siinä pitäs olla kevyt koskettimisto ja mielellään urku/syna soundeja ku CP 1 saa piano ja e.piano soundit. Minäslaista soittopeliä CP !:n kaveriksi ammattilaiset suosittelis?
 
Juho Samuel Mäkäräinen
Casio on
16.04.2011 18:39:31 (muokattu 16.04.2011 19:41:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuMä: Minäslaista soittopeliä CP !:n kaveriksi ammattilaiset suosittelis?
 
Ammamies en oo mutta Kurzweil PC361:ssä on ns. Hammond-urut riittävän kohdillaan, varsinkin jos hommaat lisäksi lesliesimulaattorin esim. Rotospheren:
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=14&mode=prod
 
Kurzweil taipuu synteettisiin ääniin myös varsin hyvin.
 
http://www.kurzweil.com/Product.php?id=196
 
S.Jone
17.04.2011 12:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo myöskään ammattilainen, kommentoinpa kuitenkin :) Nordihan se on se vakiratkasu. Nord electro 3:ssa ja Nord stagessa on syna/urku/piano ja kiitettävästi ruuvattavia nappeja. En kyllä tiä mitä eroa tarkallaan on noilla electroilla ja stageilla. Ja synapuoli tuossa electrossa ei ainakaan minua hirveästi nappaa, makukysymys tietenki.
 
Riippuu vähän mitä hakee? Jos tavotteena on saada mahdollisimman Hammondmainen soundi niin luulisin nordin olevan omassa sarjassaan. Hammondilla on kans niitä "keikkapiano-malleja" (mistä lähtee mielestäni vielä paremmat soundit), mutta niistä puuttuu tietääkseni sitten se syna puoli...
 
Yksi vaihtoehto on midikiippari, tietsikka ja Native Instrumentsin Vintage Organs ohjelma? :) Mahtavat soundit. Sitten joku toinen ohjelma synia varten.
 
http://www.native-instruments.com/# … /powered-by-kontakt/vintage-organs/
 
ganesha
18.04.2011 07:07:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

S.Jone: En oo myöskään ammattilainen, kommentoinpa kuitenkin :) Nordihan se on se vakiratkasu. Nord electro 3:ssa ja Nord stagessa on syna/urku/piano ja kiitettävästi ruuvattavia nappeja. En kyllä tiä mitä eroa tarkallaan on noilla electroilla ja stageilla. Ja synapuoli tuossa electrossa ei ainakaan minua hirveästi nappaa, makukysymys tietenki.
 
Riippuu vähän mitä hakee? Jos tavotteena on saada mahdollisimman Hammondmainen soundi niin luulisin nordin olevan omassa sarjassaan. Hammondilla on kans niitä "keikkapiano-malleja" (mistä lähtee mielestäni vielä paremmat soundit), mutta niistä puuttuu tietääkseni sitten se syna puoli...
 
Yksi vaihtoehto on midikiippari, tietsikka ja Native Instrumentsin Vintage Organs ohjelma? :) Mahtavat soundit. Sitten joku toinen ohjelma synia varten.
 
http://www.native-instruments.com/# … /powered-by-kontakt/vintage-organs/

 
Nord Electrossa EI ole synasoundeja. Mut uusimmassa NE3:ssa on hyvät urku/piano/Rhodes yms. sähköpiano/mellotron-soundit.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
hahuusko
18.04.2011 10:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Nord Electrossa EI ole synasoundeja.
 
Vakiona ei taida olla, mutta NE3:een saa kyllä ladattua Nordin sivuilta (tai itse tekemällä) synasoundejakin. Onhan siinä samplentoistomahdollisuus. Enpä kuitenkaan synakäyttöön Electroa suosittelisi, kun samplepohjaisia soundeja ei kai voi muokata ollenkaan itse laitteesta käsin. Pienetkin muokkaukset pitäisi tehdä tietokoneella. Modulaatio- ja pitch bend -pyörätkin puuttuvat.
 
Kurzweil PC361 voisi tosiaan olla aika hyvä valinta CP1:n kaveriksi. Ihan loistava vehje ja on nykyään hyvin edullinen soittimen laatuun nähden. Yksi ongelma tosin voi olla, että PC361:n synasoundivalikoima on vakiona aika suppea. Voihan sillä tehdä itse melkeinpä millaisia soundeja vaan, mutta kyseessä on aika monimutkainen laite, jonka käyttöliittymä ei ole ehkä ihan helppotajuisin. Jos ei ole aiempaa kokemusta syntikoista, niin omien soundien väsääminen voi olla aika hankalaa.
 
Tietenkin netistä saa ostettua Kurziin lisää synasoundeja ja ne valmiina olevat vähäiset synasoundit ovat kuitenkin aika hyviä. Perusleadit ja -matot kyllä löytyy.
 
maza
18.04.2011 11:35:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kurzin kanssa tarvitset tosiaan erillisen lepasimun, jos hyvää soundia kaipaat. Vuonna 2011 ei kyllä kannata enää hankkia Rotosphereä, koska Neo Ventilator pesee sen 100-0.
 
Electro 3 voisi edelleen olla siinä mielessä vaihtoehto, että kyllä senkin samplearsenaalilla pärjää joissakin tilanteissa.
 
Onko sulla tuo CP1 jo hankittuna ja/tai ns. pakollinen valinta? Jos ei, harkitsisin comboa Nord Electro 3 HP (se juuri ilmestynyt, painotetulla koskettimistolla varustettu malli), josta saat hyvät pianot ja sähköpianot, ja sen kaveriksi sitten joku
synahommiin paremmin soveltuva vehje, esim. joku kohtuuhintainen virtuaalianalogi.
 
Olen itse päivittämässä keikkasettiäni parhaillaan ja jatkossa taitaa suurin osa keikoista hoitua yhdistelmällä E3HP + Wave, jota voi sitten käyttää myös urkukoskettimistona. Tanakampaa urutusta vaativille keikoille lähtee sitten poikkisahatusta Hammond L-100:sta syntyvä keikkaurku, jahka ehdin soittimen kunnostamaan ja modaamaan.
Mikko T.
18.04.2011 11:54:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuMä: Minulla olisi tarkoitus hankkia itselleni keikkailuun kaksi kiipparia. Toinen olisi YAMAHAN CP 1, mutta mikä sen kanssa? Siinä pitäs olla kevyt koskettimisto ja mielellään urku/syna soundeja ku CP 1 saa piano ja e.piano soundit. Minäslaista soittopeliä CP !:n kaveriksi ammattilaiset suosittelis?
 
No... mulla on itsellä Roland Juno Stage ja se on todella hyvä keikkasoitin (kaiken lisäksi laitoin sen tunti sitten myyntiin Torille, koska muiden töiden vuoksi olen vähentänyt humppakeikkoja). Erinomainen koskettimisto ja monipuolisesti soundeja, olen löytänyt kaiken tarpeellisen. Performancepuolella saa kasattua vaikka millaisia monen layerin systeemejä ja efektoitua niitä vaikka kuinka. Tässä on sisäänrakennettuna se Jon Lord-urkukortti, joten B3-puolikin on todella hyvin hanskassa (varsinkin kun käyttää ulkoista putkietuasteleslietä, mulla on H?K Tube Rotosphere). Kevyt kannettava, mutta jämäkkä metallirunko.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
andrei
18.04.2011 12:21:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattanee vielä tsekata Kurzin uusimmassa päivityksessä oleva leslie-simulointi, jospa vaikka ei tarvitsisi ulkoista leslie-kloonia. Kurzin sivustolla olevissa audionäytteissä ei ole uusinta lesliesimulointia.
 
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Casio Man
18.04.2011 15:17:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehkää nyt joku Kurzweilisti demo uudesta päivityksestä!!! Vaikkapa vielä oikein vertailu, ennen ja jälkeen -tyyliin!
 
andrei
18.04.2011 18:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Tehkää nyt joku Kurzweilisti demo uudesta päivityksestä!!! Vaikkapa vielä oikein vertailu, ennen ja jälkeen -tyyliin!
 
Lähetin Kurzweilille ehdotuksen, että lisäisivät sivulleen "Kurzwil Music System" audio-clipin uudesta lesliestä, mutta tossa on erään PC3:n käyttäjän vastaava oma tekemä leslie-efekti:
 
http://forum.sonikmatter.com/forums … p/topic/47367-kb3-mode-os-v20-demo/
 
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Casio Man
18.04.2011 22:10:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vautsi! Kiitos! Nam, lisää!
 
Onko kellään tiedossa mitään mageeta FM-demonstraatiota?
 
S.Jone
19.04.2011 21:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Nord Electrossa EI ole synasoundeja. Mut uusimmassa NE3:ssa on hyvät urku/piano/Rhodes yms. sähköpiano/mellotron-soundit.
 
Hups, tosi on.... mutta ne on kaikki punasia... ...
 
maza
20.04.2011 10:30:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Nord Electrossa EI ole synasoundeja. Mut uusimmassa NE3:ssa on hyvät urku/piano/Rhodes yms. sähköpiano/mellotron-soundit.
 
Electro kolmosessa voi kyllä olla myös synasoundeja. Ne Mellotronit tulee nimittäin Nordin omasta samplekirjastosta, josta löytyy valmiina myös hemmetisti asiallisesti samplattuja syntikoita, ja tarvittaessa niitä voi tehdä lisää. Oletuksena vehkeessä on siis sisällä nimenomaan Mellotron-sampleja.
 
Aiemmissa Electroissa toki soundivalikoima rajoittui urkuihin ja pianoihin.
Nakkiso
22.04.2011 21:47:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ota niinkään itse kysymykseen nyt kantaa, mutta Kurzweilin uruista haluaisin avautaua hiukan.
 
Kurzin uusin urkumallinnus on himassa kuulokkeilla kuunneltuna kaikkea muuta kuin autenttinen, mutta bändin seassa kaikki (paitsi urkurit) tykkää kuin hullu puurosta. Yksi iso ongelma siinä tosin on: ei kahta manuaalia kerralla. Sämplätyn urun saa tietysti samaan aikaan mallinnuksen kanssa, mutta oikealle urkurille se ei tietenkään riitä.
 
Vähän samanlaisia kokemuksia mulla on Rotospherestä: kotona kuulokkeilla kuunneltuna ei kuulosta lainkaan leslieltä (enemmänkin ihan paskalta), mutta bändin kanssa rokkaa kuin itse perkele. En vaihtaisi mihinkään. Ventilatoria en ole tosin ikinä itse kokeillut, eli tällä kommentilla nyt ei sinänsä ole juurikaan arvoa.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Haipuma
23.04.2011 10:40:24 (muokattu 23.04.2011 10:41:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon electro 3:een saa tosiaan ladattua Clavian sivuilta sampleja, muitakin kuin mellotronit. Sivuilta löytyy iso kasa eri analogikiippareiden sampleja, joista osa toimii ihan ok. Omasta kokemuksesta huomion arvoinen seikka on niiden osalta lähinnä siinä, että soundien muokkaus electrossa on hyvin rajoittunutta. Sivuilta ladattavan softan avulla pystyy tekemään omiakin sampleja jos huvittaa.
 
Viulukonesamplet ja mellotronisamplet ovat kyllä oikein hyviä ja käyttökelpoisia bändisoitossa, mutta monissa synasoundeista usein tuntuu jäävän "jotain" pois. Jotenkin tuntuu, että niitä on hankala saada leikkaamaan läpi, vaikka käyttää koneen omaa equa. Mielummin synasoundeja varten suosittelisin esim. jotain virtuaalianalogia, Waldorf blofeld, Alesis Ion tms.
 
Electro 3:sta on ollut ilo soitella 2:n jälkeen, joka sekin oli hyvä laite. 3:n uudet ominaisuudet, samplen toisto, efektit ja parannettu lepasimu tekevät laitteesta kyllä oikein oivan keikkapelin monen tyyppiselle keikalle. Electro 3 HP saattaisi olla vieläpä mukavampi koskettimiston takia.
 
Kauheaa Clavian mainostusta...
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
ownar
23.04.2011 22:54:33 (muokattu 23.04.2011 22:56:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: En ota niinkään itse kysymykseen nyt kantaa, mutta Kurzweilin uruista haluaisin avautaua hiukan.
 
Kurzin uusin urkumallinnus on himassa kuulokkeilla kuunneltuna kaikkea muuta kuin autenttinen, mutta bändin seassa kaikki (paitsi urkurit) tykkää kuin hullu puurosta. Yksi iso ongelma siinä tosin on: ei kahta manuaalia kerralla. Sämplätyn urun saa tietysti samaan aikaan mallinnuksen kanssa, mutta oikealle urkurille se ei tietenkään riitä.
 
Vähän samanlaisia kokemuksia mulla on Rotospherestä: kotona kuulokkeilla kuunneltuna ei kuulosta lainkaan leslieltä (enemmänkin ihan paskalta), mutta bändin kanssa rokkaa kuin itse perkele. En vaihtaisi mihinkään. Ventilatoria en ole tosin ikinä itse kokeillut, eli tällä kommentilla nyt ei sinänsä ole juurikaan arvoa.

 
Eipä oikeakaan leslie kuulostaa kuulokkeilla kuunneltuna varmaan kovin autenttiselta. Tietty riippuu miten on mikitetty.
 
Tuo PC3 on kyllä ihan hyvä vekotin jos viellä saa 1000e pintaan. Pieksee varsinkin rolandin vastaavat laitteet 100-0. Itseäni häiritsee tossa urkumallinnuksessa kanssa myös se särö, joka digitaali särönä ei pärjää mitenkään oikeille peleille. Ventillatorissa saattaa olla tuokin asia kohdallaan, eli jos urkua paljon käyttää..... Laitteessa myös hyvä syna engine ja efektit.
 
Mitä klippejä oon kuullut niin sanoisin, että nordilla on parempi urku mallinnus, mutta vaikea sanoa kun ei oo ite päässy soittamaan.
 
A100
24.04.2011 09:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamia huomioita PC361:sta ja Neo Ventilatorista.
 
Ostin vähän aikaa sitten PC361:n, ja peruskoneena se on varsin monipuolinen (pianot, rhodes, urut, padit ja leadit). Kontrollerina erinomainen, lähes kaikkea voi muokata. Urkusoundien osalta käyttöjärjestelmäpäivityksen v2.01 mukana tuli jo parempi leslie-efekti, joka toimi jopa keikalla ihan hyvin. Itse Kurzin urku-engine on hyvä, esim. verrattuna Nordin C1, mutta Kurzin lepa-mallinnus jää jälkeen.
 
Innostuin viikko sitten ostamaan Ventilatorin ja nyt homma meni uusiksi.
Testailin Nordin C1:sta ja Kurzweil PC361:sta Ventilatorin kanssa, Hammond A100:n ollessa referenssi-urkuna. Eli ääni suoraan uruista ilman sisäistä lepa-efektiä Ventilatoriin ja siitä PA:n.
 
Sävyeroja urkujen välillä saattoi kuulla, mutta se Ventilator on oikeasti niin hyvä, että todennäköisesti kukaan ei teistä pystyisi sanomaan AxB-testissä, mikä on oikea Hammond, Nord tai PC361. Ei voi kuin suositella. Ja toimii myös monona.
 
p.s. Mulla ois muuten nyt myytävänä H&K Rotosphere rev 1. ;)
 
jyrkkä ehkä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «